Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Bo urzędasy wolą Mercedesy jak polskie Autosany.
davidstar  13-09-20, 14:06 Zgłoś
+ 373 -
Dodano: 2013-09-20, 14:06:06   przez: davidstar
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 373  Zgłoś nadużycie
58
 Udostępnij inaczej
Ukryj komentarze(98)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Avalons3
    Ocena: 37 (glosow:49)
2013-09-20 18:49:57
Polską motoryzację, gimbus, a co to polska motoryzacja? Warszawa, Syrena, FSM i FSO 1500 i FSO Polonez. Kpisz sobie. Czesi sprzedali Skodę niemiaszkom i ją mają, my zamiast pchnąć ją GM woleliśmy Koreańczyków, bo dużo więcej związkowcom dawali.

dnsln
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-27 15:47:02
ciekawe, że soaris sobie radzi. Może mieli dupowaty zarząd.....

bingo73
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-27 11:13:35
stare firmy padają, bo są żle zarządzane i wykorzytywane. W nowych zarząd dostaje za to co zrobił, w starych za to, że jest. Podobnie z pracownikami - mam etat, to mi się należy, co zakładu to niczyje i mogę zabrać, rękawów nie powyrywam, a przerost zatrudnienia spory. No i wszystkiego pilnują związki, by pracownicy się zbytnio nie przemęczyli. Wiele zakładów padło, na ich bazie powstły nowe i nagle się okazywało, że większa produkcja o połowę, a zatrudnienie to tylko 30% poprzedniego ...

jarrow
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-25 21:36:48
Nie ty;ko urzędasy wolą Mercedesy. Zwykły Jan Kowalski też woli jechać Mercedesem niż klekotem Autosanem zasyfionym brudem.

kovacs
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-24 21:14:34
Nic dziwnego że upadłośc. Nasza firma zakupiła 6 nowych autosanów Gemini. Autosan powinnien oddać za nie pieniądze i płacić odszkodowanie. Awaria za awarią elektryka siada układ kierowniczy blacha gnije w rocznych autobusach!! POrażka

astbury
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-24 19:38:22
avalons3... do GM chyba sam nie wiesz co piszesz...i co dalej byloby jak z Oplem czy Saabem?

daaaah
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-24 17:29:27
komentarz usunięty przez moderatora

motyl999
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 23:39:54
komentarz usunięty przez użytkownika

bingo73
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-27 11:16:16
Honker był jednym z najlepszych samochodów terenowych w latach 90, gdy był produkowany przez Tarpana w Poznaniu. i nie był wcale drogim autem. co do obecnego nie wypowiadam się, bo go nie znam wogóle.

Szajba19
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 19:53:28
Stare ale jare... dziurawe i telepiące się jak galareta ale mimo wszystko szkoda będzie stracić ten widok...

videocop
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 15:14:59
Czas najwyższy

informatyk26
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-09-23 14:45:55
Ze stocznią było tak że rozwalały ją związki zawodowe z jednej strony a z drugiej nieudolny zarząd dodatkowo jeszcze koniunktura światowa na budowę statków była niekorzystna. Utrzymywać tego dalej nie było żadnego sensu ,była to studnia bez dna. Tak jakbyś miał w rodzinie syna pijaka który wynosi Ci co chwila coś z domu na wódkę. Nie może być tak polski pracownik zapierdziela i połowę pensji oddaje w postaci podatków żeby pan związkowiec ze stoczni miał ciepłą posadkę.

bierut1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 16:38:08
Nie demonizujmy tak te związki zawodowe, związkowcem na ciepłej posadzie nie był co drugi. Zawinił w pierwszej linii rząd(ten i poprzednicy), póżniej koniunktura a związkowcy na samym końcu-brud pod paznokciami też mają. Stare porzekadło mówi iż lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znależć. A rząd był głupi. Ile było tam przekrętów które sądu się nie doczekały i nie doczekają.

cyc1982
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 14:12:52
PO - by żyło się lepiej.

zygmunt1952
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 13:01:08
I tak się kończą wszystkie legendy w Polsce.Przytoczę jeszcze jeden przykład,przemysł stoczniowy.W samej stoczni Gdańskiej w latach siedemdziesiątych pracowało około 17 tys.ludzi nie licząc małych zakładów kooperujących rozsianych po całym kraju a dzisiaj płakać mi się chce kiedy tam przejeżdżam bo to wygląda jak po wybuchu atomowym.W samym Gdańsku stoczni było 6 zatrudniały około 30 tys.pracowników,dzisiaj trzyma się tylko remontówka ze szczątkową załogą stałą i resztą na umowach śmieciowych.

radeksprinter
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 11:46:40
Nie dość ze w Sanoku bieda,pracy nie ma to jeszcze AUTOSAN padł pfff

giaur500
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-09-23 11:10:02
Sentyment... takie autosany jak ten do dziś kursuja na podlasiu.

trwam
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 09:55:20
Nie ma już motoryzacji,przemysłu,nie ma już Polski.Taki stan dzięki Polakom. Ktoś powie że to wina rządu.To ja odpowiem że to wina episkopatu- to oni są odpowiedzialni za wychowanie, ukształtowanie,i uszczęśliwianie ludzi. Teraz pozostało oddać tereny za długi,i będzie ok.No bo kto to będzie spłacał? Sensowne wyjście to oddać kraj pod zarząd EU i powinno być ok.Jeśli nadal będzie po-pis W dalszym ciągu będzie to droga na dno,na koszt obywateli.

bierut1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 09:13:04
Związki zawodowe na pewno się po części przyczyniły, złe zarządzanie na bank. Wszędzie na świecie gdy firma motoryzacyjna ma problemy to państwo nie finansuję jej działalność a wyciąga pomocną dłoń. Niech dołoży 5%kosztów żeby firma wyszła na 0. Koszty 100 a państwo dołoży 5 i firma działa-płaci choćby tylko(bo nie zarabia) podatek od nieruchomości ale k@rewsko wysoki.Pracownicy mają pensję za którą kupią produkty wyprodukowane w Polsce opodatkowane min 50% i z zagranicy opodatkowane min 30%. Co prawda dziura po niej zapełni się ale w 50%

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 09:29:51
Takie działanie po prostu się opłacają, nam UE mówi że nie można dotować np. stoczni i MY POLACY NIE DOTUJEMY. Niemcy stocznie dotowali i je mają, każdy pamięta jak na początku "kryzysu" Niemcy dotowali VW i Audi żeby twardo stał na nogach i włos im z głów nie spadł. Ale tak to jest jak ekonomi uczy się ktoś z programu Karolaka a póżniej chce błyszczeć na wiocha peel. Prawdą jest też że konkurencja i mechanizm rynkowy powinien likwidować z rynku firmy naprawdę kulawe.

informatyk26
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 12:56:53
Stocznie dostały w sumie jakieś 12 mld zł dotacji i dalej były deficytowe. Polski nie stać na rozdawnictwo jeżeli ma się rozwijać. Dlaczego lewaki nie uzbieraliście te kilkaset milionów rocznie między sobą i nie przekazaliście stoczni zamiast czekać aż podatnik zapłaci ?

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 13:49:46
informatyk Zgodzę się z drugim Twoim zdaniem. Nie stać nas i firmy naprawdę kulawe powinny paść. Ze stocznią była trochę inna historia, dostali 12mld z czego 8 poszło do firm szkoleniowych, 2 na pensje i fury prezesów a ostatnie 2 faktycznie na stocznie. Stocznia miała paść żeby ktoś na majątku zarobił. Problem tkwi naprawdę głębiej, tkwi w naszych gospodarnych (dla siebie i znajomych) decydentach którzy praktycznie 20lat się nie zmieniają. Polecam wsłuchać się dokładnie w tekst Kazika Cztery "pokoje" lub zgoglować

Suawek
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-09-23 07:49:18
Nie urzędasy cycku, tylko związki zawodowe. Dobrze zarządzane firmy jak solaris czy pasa radzą sobie świetnie i sprzedają za granicę.

havier
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 14:51:54
PESA Bydgoszcz SA (nie pasa)

lukaszo
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 14:52:39
Ja osobiście uważam, że związki zawodowe to największe zło i degeneracja jaka spotkała niejedną gospodarkę. Nasz kraj potrzebuje rewolucji takiej jaką zafundowała Pani Thatcher. Niestety nasi kochani politycy boją się tego jak ognia i dlatego tylko w roku 2013 nasz rząd (tzn. MY) dopłaci ok. 80 mld zł do zus... "Kariera Nikosia Dyzmy" i komentarz jednego z decydentów: "problemami co z cukrem zrobić będą się już zajmować w następnej kadencji..." nic dodać nic ująć. Potrzebujemy reform dzisiaj i teraz a nie za 2 lata!!!!!!!!!!!

robsen
    Ocena: -4 (glosow:4)
2013-09-23 02:46:32
Tak na chłopski rozum to chyba też wolę mercedesa...

kazrew
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-09-23 01:11:13
Pamiętam te czasy. J.e.b.a.n.y autosan, te wycieczki... do tej pory jak widzę takiego to mam ochotę odbić butelkę...

xDeOx
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-09-23 00:09:51
nawet nie znałem tej firmy i myślałem, że to byle co, ale właśnie wszedłem na stronę i są spoko, fakt faktem, że nie takie ładne jak te merce, ale w sumie są indetnyczne, więc nie rozumiem tego...

radeksprinter
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-22 23:57:49
SANOK MIASTO W KTÓRYM TRADYCJE WYMIERAJĄ

carumus1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 23:42:41
Z tego co wiem za czasów komuny gdy Polska miała dobre patenty to zaraz panowie z ZSRR niszczyli patenty np. sytuacja ze Syreną Sport. Sam posiadam Bizona ZO56 i powiem że to jest maszyna nie do zajechania. :) I ten jego ryk aż ciary chodzą po plecach.. to samo co w Autosanach H9-21.

bingo73
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-27 11:06:28
syrena sport to tylko prototyp, jakich wiele powstaje w firmach motoryzacyjnych. a że u nas był nagłośniony, to od razu wszyscy dlaczego go nie robili. z prototypami tak jest, że tylko jeden a kilkunastu wchodzi do produkcji.

jacek291173
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-09-22 22:51:02
Zwyczajnie żal...żwyczajnie przykro mi - polakowi,ze nikomu nie zalezy na tym by przezyl polski produkt...Nie mamy juz nic...

Max74
    Ocena: 17 (glosow:17)
2013-09-22 20:51:15
Jak to jest, że jedna firma w tej samej rzeczywistości sobie radzi całkiem nieźle a inna upada bo niby wina wszystkich tylko nie ich ? Jak to jest, że firmy jak np. Solaris, Pesa, Newag, Solbus, powstałe od zera, bez marki, kadry, doświadczenia potrafią w szybkim tempie zdobyć uznanie a stare firmy mimo całego zaplecza, rozpoznawalności upadają ? To nie kolejne rządy ale związki wykończyły najwięcej firm jak np. Ursusa.

damian.szefo
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-09-22 21:06:11
Mądrego aż miło posłuchać!

gr0t
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-09-22 21:06:17
Z tym Solbusem to taki troszkę żarcik ;) Ani to jakaś renoma - w miejskich wyparty przez Solarisa - dla mnie potęga na skalę Europy, a Solbusa według mnie w autobusach na dłuższe trasy pokonywał... Autosan. Też nie jest najlepiej z Solbusem, w 2010 był już wniosek o upadłość, na szczęście jakoś jeszcze ciągnie.

martin987
    Ocena: 10 (glosow:10)
2013-09-22 21:10:08
Bo ze starymi firmami jest jak z kaczynskim - mentalnie w latach 50-tych ubieglego wieku. Stare pryki po znajomosci co zasiadaja w zarzadzie nie maja pojecia o nowoczesnym swiecie, jego potrzebach i technologii

Max74
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-09-22 21:24:32
Solbus, to prawda nie stoi najlepiej, ale to firma nowa, nieznana ale kto wie czy za parę latek nie będzie tak zanana jak np. Solaris, którego wielu ma za firmę obcą, bo nie mieści im się w głowach, że w Polsce może powstać i prosperować taka firma. Przykładów jest zresztą znacznie więcej starych i nowych firm: Fakro, Tymbark, Black Red White, Atlas i wiele innych. Tam gdzie wzięli sprawy w swoje ręce tam jest sukces, a gdzie byle ciągnąc jak najwięcej dla siebie to jest jak w Sanoku.

cavefalcon
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-09-23 08:32:00
komentarz usunięty przez użytkownika

tomeczek30
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-09-23 12:38:35
Max74 skoro wiesz jak te firmy powstały to może poszukaj kto jest właścicielem tych firm...bo akurat Black Red White należy do tego dewianta Januszka z Biłgoraja i chyba wiadomo dlaczego ta firma dobrze stoi...myślę że i z tą resztą dobrze prosperujących firm jest podobnie.

Max74
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 20:13:38
Z tego co mi wiadomo to Januszek to miał Polmos, a właścicielem BRW jest niejaki Tadziu Chmiela, sąsiad Januszka ale czy ich coś rzeczywiście łączy ? nawet jeśli to co z tego ? Ważne, że jest firma prosperująca, daje zatrudnienie i współtworzy PKB kraju.

onogrzmot
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 21:22:29
Solaris powstawal bez kadry? Chyba sie pogielo. Olszewski byl zastepca dyrektora fabryki Neoplana w Berlinie, a w PL zaczynal jako montownia-licencjobiorca tego producenta. Pesa wywodzi sie z pruskich zakladow naprawy taboru, a Newag z austriackich.

Max74
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 22:07:29
No a ten o zaborach. No i co z tego, że ten był kimś w jakiejś fabryce, a tamte firmy powstały na terenie starych zakładów ? Jasne, że to chyba nie przedszkolaki tworzą autobusy czy tramwaje.

rexurwa
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-09-22 20:48:04
komentarz usunięty przez moderatora

hagen24
    Ocena: 1 (glosow:9)
2013-09-22 20:42:50
Historia Autosanu to historia Sanoka.Fabrykę jeszcze w trzeciej dekadzie XIX w założył Beksiński (pradziadek wielkiego artysty Zdzisława Beksińskiego)oraz Lipiński.W Autosanie pracowały całe pokolenia Sanoczan (podobnie jak w Krośnieńskich Hutach Szkła całe pokolenia Krośnian).Autosany zna każdy, bo oprócz Jelczy były jako MKSy i PKSy w każdym mieście.Niestety z jakiegoś powodu firma upadła.Zły zarząd?A dlaczego inne firmy mają dobry?Nieważne kto zawinił.Ważne że kolejna Polska firma z długą historią już nie istnieje.Żal patrzeć jak Polska się rozsypuje.

sangre666
    Ocena: -4 (glosow:6)
2013-09-22 20:34:17
komentarz usunięty przez użytkownika

shark7
    Ocena: 8 (glosow:8)
2013-09-22 20:27:35
Głupotą byłoby utrzymywać coś dla legendy.Coś jest nierentowne to upada, proste i logiczne zasady ekonomii.Upadek zakładów to wina zarządzających którzy nie potrafili iść z duchem czasu inwestując w najnowsze technologie i projekty.Na zachodzie odświeżanie modeli wiązało się z gruntownymi zmianami, u nas dokładali lusterko i już była nowa wersja Poloneza.

fezozd
    Ocena: -1 (glosow:7)
2013-09-22 20:16:19
ludzie spójrzcie na to z tej strony, że cąły Polski przemysł motoryzacyjny jest był i będzie do dupy... wszystko na starych podzespołach nic nowości itd itd itd.... było tak z Ursusem, Bizonem, Jelczem, Starem i Autosanem. Zawsze nacisk był na ilość i ch*j z tym, że technologia przestarzała....

carumus1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-22 23:39:12
komentarz usunięty przez moderatora

Steel
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-09-22 20:05:09
Nie ma Autosanu ale za to jest Solaris. "Bo urzędasy wolą Mercedesy jak polskie Autosany." Mercedesy tańsze są ;)

kapselxxx
    Ocena: -1 (glosow:13)
2013-09-22 19:45:00
Tusk z Rostowskim i Nowakiem wykończą ten kraj

pawel1710
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-09-22 19:38:26
komentarz usunięty przez moderatora

zethanon
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 06:23:37
Ty serio myślisz że fabryka produkująca samochody robi do nich części? Już dawno przestało to być opłacalne...

depech2
    Ocena: 4 (glosow:12)
2013-09-22 19:18:57
niemiecki plan Mitteleuropa z czasów I wojny światowej zakładał, że państwa ościenne nie będą konkurowały gospodarczo z niemcami, tylko będą uzupełniały gospodarkę niemiecką. Mam wrażenie, że w czasach Unii Europejskiej ten plan wchodzi w życie.

kowalskyr2d2
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 19:12:49
Zapewne wolą również Polską, w przeciwieństwie do Autosan dobrze prosperującą, firmę Solaris.

Morti92
    Ocena: 5 (glosow:5)
2013-09-22 18:56:29
Znam Autosan na wylot i powiem wam że robili autobusy w wielu miejscach totalnie niedopracowane. Sprzęgło ciągle się psuje, korozja je "zżera" masowo, nie ważne co by się robiło. Taki przykład - błoto spod kół leci wprost na ramę, na niechronione ważne elementy podwozia, na węże od hamulców. To jakiś absurd. Bo Wystarczyło dodać jakąś osłonę i już byłoby lepiej. W zachodnich pojazdach nie zdarzały się takie wpadki zbyt często. Autosan przez wiele lat nie poprawiał tych błędów produkując autobusy tak samo przez cały czas bez ulepszeń.

notyourbusines
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-09-22 18:32:45
Upadłość to wcale nie koniec. Firma może jeszcze wrócić a tymczasem pozbędą się związków zawodowych które pociągnęły firmę na dno.

wariatos1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 18:12:14
...spokojnie, Autosany będę jeszcze wozić pasażerów po Polsce dobre 250 do 300 lat...

reunion1
    Ocena: 1 (glosow:9)
2013-09-22 17:57:43
za to mamy Solarisa w Bolechowie koło Poznania. Firma powstała z niczego i prosperuje. Można ? A że padło żle zarządzane dziadostwo z marną ofertą to trudno nie mój problem.

davidstar
    Ocena: 1 (glosow:7)
2013-09-22 18:29:02
komentarz usunięty przez użytkownika

sebek110874
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-09-22 18:32:24
komentarz usunięty przez moderatora

davidstar
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-09-22 18:34:48
komentarz usunięty przez użytkownika

reunion1
    Ocena: 6 (glosow:12)
2013-09-22 18:40:34
dlaczego? Bo dwadzieścia lat temu twoi rodzice albo ty obalili komunizm który myślał za obywatela. Teraz ku++wa mamy wolnośc i demokracje i każdy niech sam dba o swoja doope. Tego chceliscie obalając komunę prawda? Chyba jednak nie bo widzę że bolszewicka mentalność dobrze się ma w polskim społeczeństwie, państwo da państwo pomyśli za obywatela dosypie kasy marnym firmą ehh.. Ja bynajmniej sobie tego nie życzę. A solaris będzie szedł do przodu wiesz dlaczego? bo państwo mu się nie wpie++ala do zarządzania i jest firmą prywatną, właśnie dlatego

szulcik
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-09-22 18:41:30
Teraz ma powstać prototyp Warszawy ,zdjecia widziałem ,prezentuje sie wspaniale i mam nadzieje ,ze w kncu nasz przemysł tez sie ruszy .. Choc to do konca niewiadomo ,bo znow ktos w łape dostanie ,by niczego nie robić i pomysł prysnie jak mydlana bańka.

sebek110874
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 18:51:33
komentarz usunięty przez moderatora

davidstar
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-09-22 18:54:40
komentarz usunięty przez użytkownika

puszka666
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 21:37:41
Davidstar. Nie porównuj ratowania amerykańskich koncernów do polskich realiów. Obywatele mają tu zupełnie różne mentalności, amerykanie wiedzieli, że po kryzysie ich obywatele będą kupować"amerykańskie" samochody, pomimo, że są technologicznie zacofane. Polak natomiast zamiast nowego (np. poloneza) wolał ściągnąć od "niemca" 15 letniego golfa, zamiast Lublina 10 letni "ściągnięty" Sprinter. Podobnie z elektroniką, Amerykanie kupią produkt apple chociaż są już bardziej konkurencyjne technologicznie (np. Samsung)a czy Polak kupi Mantę lub my phone-a? Rząd może pomag

puszka666
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-22 21:38:48
pomagać, ale wówczas kiedy to ma sens

Buahahahah
    Ocena: 7 (glosow:11)
2013-09-22 17:50:56
Gdyby te autobusy były dobre to by był na nie popyt. A fakty są takie, że Autosan nie przedstawił oferty na poziomie MANa, Solarisa czy Volvo. Kiedy te firmy stawiały na coraz nowsze nowinki, lepsze wyposażenie, wygląd, klimatyzacje... Autosan jedynie co zmienił to wygląd loga firmy!

Paindemonium
    Ocena: -2 (glosow:10)
2013-09-22 17:49:12
Za Tuska upadną nawet największe firmy. Albo Tuska nie usuniemy albo Tusk usunie nas...

tyran60
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-09-21 12:25:21
Zasada załatwił kolejną Polską markę

Avalons3
    Ocena: 37 (glosow:49)
2013-09-20 18:49:57
Polską motoryzację, gimbus, a co to polska motoryzacja? Warszawa, Syrena, FSM i FSO 1500 i FSO Polonez. Kpisz sobie. Czesi sprzedali Skodę niemiaszkom i ją mają, my zamiast pchnąć ją GM woleliśmy Koreańczyków, bo dużo więcej związkowcom dawali.

reunion1
    Ocena: 9 (glosow:9)
2013-09-22 18:12:23
kredens i polonez były na licencji, kaszel i warszawa tez. Wiec tylko syrena była polska. Wsumie to chyba wstyd się przyznać do tego. A ze związkami masz racje ta bolszewicka zaraza załatwiła kilka innych fabryk

gregory98
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-22 22:25:23
To co wymieniłeś to gówno nie motoryzacja syrenki były "pod nadzorem" ZSRR a prawdziwa motoryzacja to: Podkowa, CWS, Sokół, Niemen, shl, tornado, lech, orlę 350 to była właśnie czysto polska myśl techniczna...

komixxer.z.cs
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-09-22 22:25:29
tak bolszewicka zaraza.. tylko czemu podczas tej zarazy polska motoryzacja w ogóle ruszyła z miejsca? popatrz teraz.. stoimy w miejscu chociaż żyjemy w wolnym państwie gdzie "nikt nie mówi nam jak żyć"

bierut1
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-09-20 16:32:36
Żeby na wiejskiej nie wiedzieli co to patriotyzm ekonomiczny. Żenada. Pierw pierdolinio, niedawno dowiedziałem się że w Warszawskim metrze będą jeżdzić niemieckie wagony a teraz Autosan. Rozumiem pojęcie wolnego rynku ale to już przegięcie. Pociągi u nas robią bardzo dobre. Stoczni nie mogliśmy dofinansować bo UE nie kazała, Niemcy dotowali i stocznie mają. Ale Tonsil we Wrześni chyba jednak żyje, ostatnio jak jechałem to mi się mignął.

bierut1
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-09-20 16:34:29
Za to Solarisy mają się bardzo dobrze.

davidstar
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-09-20 16:41:31
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-09-21 09:23:24
Tonsil to kozackie głośniki, mam zestaw Focus(6 lat temu były środkowe z 3) żałuję że nie dołożyłem do Maestro, ale i tak słychać jak komar się po jajkach drapie w czasie burzy. Brachol kiedyś wylał picie na "Innych" a wiedział co to potrafi. Jak włożę oryginalne CD (nie milion razy powielone mp3 i na światłowodzie a nie kablu) to żaden audiofil złego słowa nie powie. Ale tak jak piszesz, Polak nie kupi bo Polskie, bo szpan. Ps. Sklep firmowy bodajże Alton też chyba jest, też mi się mignął.

dedede66
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-09-20 16:00:16
Ech, jezdzilo sie do szkoly takim sprzetem i siadalo sie z tylu. Byly czasy. Jeszcze nawet teraz lubie sobie wskoczyc do takiego autobusu zamiast do ciasnego, niewygodnego busa. Szkoda, wielka szkoda.

mlw1488
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-09-20 16:14:07
z tylu zawsze siadala klasowa mafia:)

davidstar
    Ocena: -2 (glosow:8)
2013-09-20 15:36:28
komentarz usunięty przez użytkownika

sebkop
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-09-20 16:56:14
Jeżeli masz 1,60m wzrostu to tak, był wygodny. Konstrukcja przestarzała, bez modyfikacji od lat i tak się dziwie, że do tej pory ta firma przetrwała. Może 10 lat temu jeszcze była szansa, ale znów ją przespaliśmy. Szkoda tylko, że ktoś się zainteresował jak już było za późno.

omen100
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-09-22 18:00:44
160?! Czego ja sie dowiaduje:D

davidstar
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-09-22 18:11:21
komentarz usunięty przez użytkownika

sebkop
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-22 20:15:36
@omen100@davidstar^tutaj każdy ma 2metry i 25cm:P

onogrzmot
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 21:57:30
Zapomnialem wspomniec o wspaniale dzialajacej "klimatyzacji". Latem, dzieki malutkim lufcikom czlowiek w tym wynalazku smazyl sie jak makrela na patelni. Nawet Wegrzy byli madrzejsi. Ich Ikarus 55 jakos komfortem jazdy nie ustepowal niemieckim MANom. A designem to juz wcale.

dinxik
    Ocena: -2 (glosow:6)
2013-09-20 15:25:14
Pomalutku po cichutku wykończyli polską motoryzację! czy coś polskiego w polsce jest produkowane przez polaków i dla polaków ?

davidstar
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-20 15:31:52
komentarz usunięty przez użytkownika

sebkop
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-09-20 17:09:53
To już nie motoryzacja, to skansen...

vacarius
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-09-22 17:54:52
Nawet Boga mamy z importu.

adolfoch1
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-09-22 17:56:37
Albo warszawa na licencji zsrr albo fiat od włochów.Polska motoryzacja. O żuku nie wspomnę bo to karykatura była

chlebzsmalcem
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-09-20 15:24:29
Nieee lepiej nadal jezdzic stechnietymi ogorkami , remontowanymi co 10 lat , tak zle i tak zle , Polakowi nie dogodzisz .

davidstar
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-09-20 15:30:34
komentarz usunięty przez użytkownika

onogrzmot
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-09-23 21:46:20
Biedra to akurat podatki grzecznie placi. Ale wiem, ze na zebranial kolka pryszczatych pisiorkow takich detali nie wspomina sie.

snr3
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-20 15:07:09
To chyba te co teraz (jeszcze) jezdza tez na tym podwoziu z 1926r sa zbudowane lol.

zdzira
    Ocena: 0 (glosow:6)
2013-09-20 15:00:21
Jasne! Trzeba wszystkie polskie firmy rozpieprzyć, nie mieć nic swojego, rozwalić gospodarkę doszczętnie, sprzedać nas Germanom i Francuzikom. Mieliśmy świetne samoloty w Mielcu, mieliśmy jedne z najzdrowszych na świecie warzywa i owoce. Teraz wszystko za grubą kasę kupować z zagranicy, zamiast mieć swoje. Nie mówiąc o tym, że transport kolejowy i samochodowy w Polsce to fikcja! Aby dojechać z jednego końca Polski na drugi trzeba się po kilka razy przesiadać!

onogrzmot
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-09-23 21:50:41
Tak, wiem. Jak zdziadoslaw polskezbaw do wladzy dojdzie, to i prom kosmiczny w Mielcu zbuduja. Albo conajmniej samolot pasazerski. Tak na zlosc wszystkim. Warzywa polskie? \kupuj, jesli cie na nie stac. Kolej? Przecie jest pociag Przemysl-Szczecin i Zielona G-Bialystok.

koll2
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-09-20 14:49:05
Jego konstrukcja pozwalała (w przypadku wojny! ) na przewożenie rannych na noszach wkładanych od przodu autobusu.

malgolina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-09-20 14:13:04
Większy rynek zbytu dla obcych ;)
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Dwa autorytety
  •  Z życia wzięte...
  •  Stop dopalaczom.
  •  Mina premiera Litwy


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
X

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU WIOCHA.PL



POLITYKA PRYWATNOŚCI

Na naszych stronach używamy technologii plików cookie w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach. W ten sam sposób technologię tę wykorzystują również Zaufani partnerzy OF.PL Sp. z o.o. którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Ponadto pliki cookie używane są do przechowywania informacji o zalogowanym użytkowniku w związku z czym nie jest możliwe zalogowanie się do serwisu bez akceptacji Polityki Prywatności. Użytkownik który nie loguje się na stronie a jedynie ją przegląda może wyłączyć używanie plików cookie dla naszej witryny. Zapoznaj się z poniższymi informacjami przed przejściem do serwisu.

RODO
Od dnia 25 maja 2018 r. obowiązuje  Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako "RODO"). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych.

Czym są dane osobowe ?
Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszego serwisu taką daną jest Twój adres e-mail oraz klucz sesji. Dane takie wykorzystywane są przez witrynę tylko gdy użytkownik zdecyduje się na rejestrację w serwisie. Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania - czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę.

Przetwarzanie i przekazywanie danych.
Twoje dane będzie przetwarzać OF.PL Sp. z o.o z siedzibą w Dabrowie Górniczej, ul. Rejtana 20, oraz nasi partnerzy, jeśli wyrazisz im zgodę, ale mogą być one również powierzone do przetwarzania innym podmiotom. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie wskazanych przez OF.PL Sp. z o.o. lub naszego zaufanego partnera. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z podwykonawcą (np. agencją marketingową) lub usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych). W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

OF.PL sp. z o.o. zobowiązuje się nie przekazywać Twoich danych podmiotom trzecim do wykorzystania w celu wysyłania ofert marketingu bezpośredniego czyli tzw. spamu reklamowego.

Cookies
Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookie, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, tacy jak Google Inc., Facebook Inc.,TradeDoubler AB, Media Impact Polska Sp. z o.o., Stroer Digital Operations Sp. z o.o., Adform A/S, Internetowy Dom Mediowy NET S.A., YieldRiser Sp z o.o., Digital Avenue Spółka Akcyjna, MEDIAFARM Sp. z o.o., Onnetwork Sp. z o.o., TVN S.A.,Adinplay HQ, adrino Sp. z o.o., MultiChanel Network Sp. z o.o. oraz inne firmy które także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie.

Witryny stosują cookies, w celu:
- świadczenia usług,
- dostosowania zawartości Witryn do urządzenia końcowego Użytkownika, zapamiętywania indywidualnych ustawień Użytkownika i optymalizacji korzystania z Witryn
- poprawy bezpieczeństwa, poprzez kontrolę nadużyć w procesie korzystania z Witryn,
- uzyskiwania zbiorczych, anonimowych danych statystycznych, aby ulepszać funkcjonalność Witryn,
- utrzymania sesji Użytkownika (dotyczy Witryn z opcją logowania się Użytkowników), aby Użytkownik nie musiał, na każdej stronie Witryny ponownie wpisywać loginu i hasła,
- umożliwienia korzystania z podstawowych funkcjonalności Witryn (np. zapamiętywanie kolejno odwiedzanych stron w celu ich przywrócenia na "żądanie" Użytkownika)
- reklamowym i marketingowym, aby dostosować do preferencji Użytkownika treści reklam oraz tekstów wyświetlanych na Witrynach jak i poza nimi.

W celu łatwego zarządzania plikami cookie, należy wybrać preferowaną przeglądarkę i postępować zgodnie z instrukcjami:
Internet Explorer
Firefox
Chrome
Opera
Safari
Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Z Polityką Prywatności Google można zapoznać się tutaj.
Z zasadami Facebook'a dotyczącymi gromadzenia i wykorzystania danych można zapoznać się tutaj.
Z Polityką Prywatności TVN S.A. można zapoznać się tutaj.

Pliki cookies związane z badaniem efektywności kampanii reklamowej w sieci Google AdWords lub Google Display Network pobierają dane wykorzystując oprogramowanie Google Analytics. Zachowana zostaje gwarancja anonimizacji numeru IP użytkowników witryny, przez co rozumie się zapewnienie użytkownikowi całkowitej anonimowości.

Twoje uprawnienia
Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas oraz naszych partnerów:
- żądanie dostępu do Twoich danych
- żądanie sprostowania Twoich danych
- żądanie usunięcia Twoich danych
- żądanie przetwarzania Twoich danych
- żądanie przeniesienia Twoich danych
- sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
- żądanie niepodleganiu decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.
Użytkownik witryny może przeglądać, usuwać, modyfikować oraz przenosić dane w opcjach przeglądarki jak również może tam wybrać opcję wyłączenia stosowania plików cookie dla witryny.

Użytkownik witryny posiadający zarejestrowane konto na witrynie może uzyskać dostęp do danych w opcji: "Moje konto" gdzie ma możliwość przeglądania oraz modyfikacji danych. Ponieważ nie jest możliwe logowanie się do serwisu bez wyrażenia zgody na poniższą Politykę Prywatności użytkownik posiadający zarejestrowane konto który nie wyraża zgody na przetwarzanie danych osobowych winien zamknąć swoje konto. Zamknięcie konta jest równoznaczne z usunięciem związanych z nim danych osobowych oraz zaprzestaniem ich przetwarzania. Aby zamknąć konto należy zalogować się na witrynę (wyrażając tymczasowo zgodę na Politykę Prywatności tylko dla celu przetwarzania danych w celu zamknięcia konta) oraz wysłać żądanie zamknięcia konta korzystając z formularza kontaktowego do którego odnośnik znajduje się na dole strony. Można także wysłać wiadomość z adresu e-mail który jest powiązany z kontem użytkownika na witrynie. Po weryfikacji żądania konto zostanie zakmnięte a przetwarzane dane usunięte.

Wyjasnienia odnośnie Twoich praw związanych z danymi zbieranymi przez Google Inc. i Facebook Inc. znajdują się w ich politykach prywatności do których linki podano w akapicie powyżej.

Zgoda
Jeżeli nie wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych wyłącz obsługę cookie na naszej witrynie lub jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem wyślij wiadomość z żądaniem zamknięcia konta tak jak opisano powyżej.

REGULAMIN


Strona Wiocha.pl przeznaczona jest dla osób, które mają dosyć absurdu jaki szerzy się w Internecie.
Strona nie ma zamiaru nikogo obrażać, ani naruszać czyichś dóbr.
Jeżeli komuś nie podoba się nasza idea to przepraszamy i nie zachęcamy do odwiedzania naszych stron.

Wszystkie absurdy w serwisie są dodawane przez użytkowników serwisu i jego administrator nie bierze za nie odpowiedzialności.
Za wszelkie Materiały dodane na stronę odpowiada tylko i wyłącznie osoba która go dodała. Jeżeli znajdziesz swoją własność na profilu innej osoby, skontaktuj się z nią osobiście. Redakcja Wiochy nie będzie rozstrzygała kto jest właścicielem materiałów, ponieważ nie ma do tego ani środków ani uprawnień. Od tego jest sąd i tam należy kierować oskarżenia dotyczące kradzieży zdjęć, filmów czy innych materiałów pamiętając, że fałszywe oskarżenie jest karane. W przypadku znalezienia na stronie wpisu naruszającego prawo można wysłać informacje o takim naruszeniu korzystając z linku "Zgłoś nadużycie" lub formularza kontaktowego na dole strony. Wszystkie takie informacje są rozpatrywane przez administratorów strony w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia. Domagając się usunięcia zdjęcia należy przesłać oryginał zdjęcia lub w inny sposób potwierdzić prawa do materiału. Tylko zgłoszenia zawierające takie poświadczenia będą uznane za wiarygodne w myśl artykułu 14 Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną. W przypadku uznania wiarygodności zgłoszenia dostęp to takiego absurdu zostanie zablokowany.

Aby dodać absurd najpierw musisz się zarejestrować w serwisie. Rejestracja i korzystanie z serwisu jest darmowe. Korzystanie z serwisu jako użytkownik zarejestrowany wymaga wyrażenia zgody na przetwarzania danych opisanych w znajdującej się poniżej Polityce Prywatności.

Absurdy można dodawać w ośmiu kategoriach:

wiocha na naszej klasie
wiocha w polityce
wiocha na facebooku
wiocha na fotka.pl
moto wiocha
video Wiocha
śmieszna Wiocha
inne nieskategoryzowane wiochy.

Zamieszczony absurd powinien być opatrzony opisem i komentarzem bez użycia wulgaryzmów i słów ogólnie uznawanych za obraźliwe. Opis i komentarz powinien ubawić użytkowników strony do łez.
Na stronie użytkownicy mogą umieszczać materiały, tylko po uprzednim zakryciu wszelkich adresów internetowych oraz danych osobowych użytkowników, które dopuściły się absurdu. Dane można pozostawić jedynie w przypadku działu "Wiocha w polityce" pod warunkiem, że dotyczą osób wykonujących funkcje publiczne.
Wszystkie absurdy nie będące wiochą (w szczególności zatytułowane: "Może to nie wiocha" lub podobnie) będą usuwane. To samo dotyczy absurdów proszących o głosy lub polubienia.

Surowo zabronione jest dodawanie zdjęć pornograficznych, reklam, zdjęć przerobionych w celu obrażania osób na nich się znajdujących, zdjęć nawołujących do przemocy, zdjęć roznegliżowanych dzieci.

Dodatkowo usunięte mogą być absurdy:
- powtarzające się lub bardzo podobne a nie wnoszące nic wartościowego.
- opisane sprzecznie z zasadami polskiej pisowni
- nieprawidłowo przypisane do kategorii
- niezgodne z szyderczym charakterem strony

Po dodaniu absurdu trafia on do poczekalni, gdzie jest oceniony przez użytkowników serwisu. Im wyżej oceniony jest dany absurd, tym większa ma szanse na trafienie na stronę główną.
Dopóki dodany absurd znajduje się w poczekalni, możesz zmienić jego opis, lub komentarz. Każdy absurd może być oceniany i komentowany przez innych zarejestrowanych użytkowników serwisu. Zawsze będziesz wiedział co inni o nim sądzą.
Absurdy nisko ocenione przenoszone są do archiwum. Postaraj się aby Twój absurd został jak najlepiej oceniony.

Administrator witryny może ograniczyć ilość możliwych do dodania przez jednego użytkownika materiałów zarówno ogólnie jak i w konkretnej kategorii. W szczególności dotyczy to kategorii "wiocha w polityce".
Komentarze dodawane przez użytkowników nie mogą zawierać adresów internetowych oraz być obraźliwe dla innych użytkowników strony lub osób trzecich. Wszystkie dodane wpisy i materiały muszą być zgodne z prawem. W przypadku podejrzenia naruszenia prawa Administrator ma prawo usunąć wpis. Administrator witryny może zablokować użytkownika, który nie stosuje się do regulaminu, na określony czas lub bezterminowo. Blokowane są także konta zakładane jedynie w celu zakłócania korzystania ze strony innym użytkownikom poprzez ich obrażanie, powielanie tych samych wpisów lub inne zachowania niezgodne z ideą strony.  

Każdy użytkownik może przekształcić swoje konto w konto VIP.
Co daje konto VIP:

- całkowity BRAK REKLAM na wiocha.pl
- dodawanie komentarzy BEZ UŻYCIA TOKENA
- jeżeli nie jesteś trollem to możesz dodać 2 RAZY WIĘCEJ komentarzy
- możesz dodać 2 RAZY WIĘCEJ absurdów dziennie
- konto użytkownika wyróżnione ikoną przy absurdach, komentarzach oraz w karcie użytkownika


Regulamin może w każdej chwili zostać zmieniony lub poprawiony w celu dostosowania do aktualnych warunków prawnych i technicznych o czym użytkownicy zostaną poinformowani. Poprawki estetyczne (wygląd, kolor, liniatura, poprawienie błędu stylistycznego itp) nie są uznawane za zmianę regulaminu.
Mając na względzie dobro większości Użytkowników, redakcja Wiochy z przyjemnością i bardzo skutecznie współpracuje z wszelkimi organami ścigania (policja, prokuratury, sądy) w celu eliminowania dowcipnisiów, podszywaczy i fałszywych "właścicieli zdjęć", psujących reputację, dobry klimat i miłą atmosferę zabawy.


Obowiązkiem każdego użytkownika jest znajomość aktualnego regulaminu.
Zakładając swój Profil potwierdzasz, że bezspornie i w pełni świadomie zgadzasz się ze wszystkimi punktami Regulaminu i Polityki Prywatności.



AKCEPTUJĘ
NIE TERAZ


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0600