Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Zakaz wędzenia naturalnym dymem-1000 lat tradycjii i smaku zniszczone jednym aktem prawnym.
piotrek2011m  13-12-31, 19:40 Zgłoś
+ 715 -
Dodano: 2013-12-31, 19:40:12   przez: piotrek2011m
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 715  Zgłoś nadużycie
331
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Jedyne media, które nie kłamią
  •  Laski takie są fajną mam choinkę?"
  •  Pomysł na biznes
  •  Równość społeczna w/g Morawieckiego
Ukryj komentarze(132)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
malgolina
    Ocena: 105 (glosow:113)
2013-12-31 19:48:01
A najśmieszniejsze i absurdalne zarazem jest to,że wygląda na to,że chemia w ogromnych ilościach dodawana do naszego jedzenia, jest "zdrowsza" od naturalnego dymu.

scorpion1974
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-10 10:36:10
dlatego wiosną buduję wędzarnię i komisarze z unii mogą mnie cmoknąć

zencio8
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-09 10:42:45
Szkoda, że nikt tego aktu prawnego nie czytał i nie rozróznia substancji smolistych od benzopirenu. Benzopiren powstaje z wytapiania tłuszczów na palenisko - głownie podczas grillowania. Kto się chociaż trochę zna na wędliniarstwie wie, że tradycyjnie powinno się wędzić zimnym dymem, a dym z nad paleniska powinien być doprowadzony kanałem do wędlin. Nasze firemki-ciżemki z oszczędności mają paleniska bezpośrednio pod wędliną i wędzą na ciepło (bo szybciej), przez co wędlina łapie cały syf z tego co się wytapia. Założe się że ani jedna firma nie padnie - inwestować im się nie chce to straszą.

monoch
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-07 21:38:55
komentarz usunięty przez moderatora

jestem-nie-madry
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-05 14:29:35
Już niedługo w więzieniach UE: -Ja za grilowanie dostałem 5 lat.A ty za co siedzisz ? -Ja za pędzenie bimbru tylko 2 lata i 5 lat w zawieszeniu ? Tylko czekać aż wprowadzą akcyzę na wędzenie.

uzmel
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-04 20:16:10
Wędzenie stanie się teraz tak samo jak pędzenie bimbru w lesie :D

cyc1982
    Ocena: 12 (glosow:12)
2014-01-04 15:36:48
za to ja jestem ze wsi i będę wędził ile zechce,żaden urzędas od siedmiu boleści nie będzie mi do gara zaglądał,a tak po za tym w sklepie nikt nie znajdzie naturalnie wędzonego więc co to za różnica czy wejdzie zakaz czy nie,

Izenthar
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-01-04 14:04:04
To co według tej ustawy nie mogę u siebie na swoim podwórku wędzić? Ku*wa i tak będę wędził, jestem wolnym człowiekiem i żadna ustawa nie zabroni mi być wolnym.

raczek1987
    Ocena: -2 (glosow:6)
2014-01-04 07:16:27
Farba? wiesz ze mieso wedzone w srodku nie jest surowe? a malowanie farba chyba nie sprawi ze surowe zamieni sie w wedzone ...... jak juz chcesz cos pisac to pisz z glowa a nie co wymyslisz na poczekaniu. I nie wszyscy kupuja w sklepach jest mnostwo wedzarni prywatnych gdzie wedliny sa w przystepnych cenach.... ;/

pawel1710
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-06 13:11:34
To Ty zanim zaczniesz się mądrzyć to się zorientuj co pisze na etykietach wędlin. Jest tam zazwyczaj informacja, że są parzone albo gotowane, więc surowe nie są. A po wierzchu pomalują tą farbą, czy tam ekstraktem dymu wędzarniczego (jak zwał, tak zwał)i taka wędlina wygląda i pachnie jakby uwędzona była. Ja pochodzę z dużego miasta i małych wędzarni prywatnych tutaj praktycznie nie ma. Wszystkie wędliny co sprzedają pochodzą z różnych zakładów mięsnych, więc jak ktoś nie ma jakiejś rodziny na wsi, która mu zrobi naturalne wędliny, to naturalnie wędzonych i bez chemii raczek nie poje.

pawel1710
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-03 23:59:07
W sumie, to i tak nie będzie żadnej różnicy. Obecnie tylko najdroższe wędliny, na które mało kogo stać i które mało kto kupuje są wędzone naturalnym dymem. Większość wędlin, które kupujemy w tzw. przystępnej cenie już od lat nie jest naturalnie wędzona, tylko malowana specjalną farbą spożywczą nadającą kolor i zapach jakby wędlina była wędzona. Tak więc różnicy żadnej i tak nie będzie. Zakłady mięsne bez nakazów Unii, z własnej woli już od dawna nie używają naturalnego dymu wędzarniczego.

raczek1987
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-04 07:15:24
komentarz usunięty przez użytkownika

SteelMike
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-05 22:43:26
Nie farba, a ekstrakt dymu wędzarniczego, który powstaje z tego dymu, ale jest oczyszczany. Chociaż i tak wolę naturalnie wędzone :)

tomeknaruto
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-03 21:35:10
To powiązane z iluminatami. Trują nas żebyśmy szybciej zdychali, nie dają nam dostępu do zdrowej żywności, zatruwają naszą, niedługo wszystkie nowo narodzone dzieci będą bezpłodne.. nie chce się za dużo wypowiadać na ten temat.

Izenthar
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-04 14:02:32
Racja.

Kosiarz00
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-03 20:12:35
Może od razu zacznijmy jeść surowe mięso? Za jakiś czas to nie będzie można nawet mięsa smażyć bądź piec.

gretter
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-03 19:48:17
komentarz usunięty przez użytkownika

piotrek2011m
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-03 22:15:35
Jak za okupacji.

gretter
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-11 14:57:28
komentarz usunięty przez użytkownika

nexus4610
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-03 19:07:39
precz z komUNIA

Fafikuleniek
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-03 18:25:26
Bo chemię można sprzedać, zwłaszcza tą opatentowaną. Odpowiedni produkt Monsanto lub Dow Chemicals czeka już w magazynach. Z aspartamem było to samo, teraz to będzie jeszcze większy wałek. Ale wędzenie wędlin to nie tylko nasza tradycja.

akren
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-03 18:22:28
czemu HALALA nie zabronia

kevlar2
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-03 16:27:54
Tuczuć Wędzić Zalegalizować

Prostytus
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-03 12:55:20
Mam swoją wędzarnię w ogrodzie i niech mi jakiś urzędas zabroni wędzić :)

zucker64
    Ocena: 15 (glosow:15)
2014-01-03 01:18:55
Pozostaje nam jeszcze zgłaszanie produktów regionalnych . Teraz widzicie jaką siłę mają lobbyści z przemysłu chemicznego , nie dajmy się tym typom musimy wprowadzić obowiązek rozliczania się posłów z obietnic wyborczych : jeśli nie wykaże że głosował zgodnie z obietnicami powinien zostać dożywotnio pozbawiony prawa do startowania w wyborach do czegokolwiek , a ponadto zwrot opodatkowanie wszelkich przychodów 4 lata od zakończenia kadencji stawką 60% . Jedynie referendum zwalniało by posła z głosowania inaczej niż w obietnicach wyborczych , pomysłów na rozliczenie mam setki

dagmik
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-03 09:32:39
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-03 10:13:38
A ja powtórzę 114 raz że wystarczyły by JOWy, wybierano by wtedy kogoś z własnego podwórka i to podwórko by go rozliczyło za 4 lata, ale ludzie bawią się w wojenkę PIS-PO w gruncie rzeczy podsycaną z góry.

dagmik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-03 10:47:04
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-03 11:29:36
Mi dwie partię nie przeszkadzają, pod warunkiem że dobre. Teraz oseł musi lizać tył liderowi- kaczorowi albo donaldowi i być mu bezgranicznie wierny jak pies za dobre miejsce na liście wyborczej. Skutkiem tego jest to że 75% władzy w kraju sprawuję jedna osoba podatna na korupcję- przekabacić trzeba jednego a nie np.200. JOW na pewno nie jest idealny i do końca sprawiedliwy ale oseł jest odpowiedzialny przed swoimi wyborcami, ciągle tymi samymi i oni dadzą mu miejsce na liście a nie lider. Bez lustracji komuchów i debili się pozbędziemy, kto wybierze niesioła czy pawłowicz

dagmik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-03 11:55:32
komentarz usunięty przez użytkownika

dagmik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-03 11:56:46
komentarz usunięty przez użytkownika

cita.k
    Ocena: 8 (glosow:8)
2014-01-03 00:14:44
Oczywiście bardzo dużo i bardzo szybko szła produkcja większość do Rosji jak zaczęto sprzedawać te wyroby na rynek Polski zrezygnowałem z pracy za jakiś czas Zakłady ogłosiły upadłość bo nikt z polaków nie był w stanie tego jeść. Pracuję czasem w Szwecji i jest w centrum Stockholmu budka z kiełbasami z całego świata i non stop stoi kolejka, nie wyobrażam sobie żeby tam sprzedawano prawdziwą polską kiełbasę jaka była by kolejka, ja wędliny zabieram z Polski bo tamte rosną mi w ustach, na prawdę brońmy się przed tą ustawą(wędlina dobrze uwędzona dymem olchowym im starsza tym lepsza-i pyszna)

cita.k
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-02 23:59:06
17-lat poświęciłem produkcji wędlin w dużych Zakładach Mięsnych,może nie wszystkie receptury pamiętam ale pamiętam jak wprowadzano MOM-1błąd polskich PM a następnie wędzenie przez moczenie środkiem o nazwie ANATO(koszmarny preparat)dobry jeżeli firma chce się szybko wzbogacić bo moczysz i masz już prawie wędlino-podobny produkt w składzie którego może znaleźć się pół tablicy Mendelejewa wystarczy tylko podwędzić z godzinkę zaś uwędzenie naturalne powyższego wyrobu trwało by nawet nie wiem ile. Wracając do wymysłu UE nikt nie wędzi wiórkami z drzew iglastych tylko okorowanych drzew liściastych

sdiz
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 23:18:41
Skur..syny. Ale i tak sie będzie wędziło, albo kiełbasy albo kogoś kto w tym przeszkodzi. Tradycja nie może być zniszczona.

passatwtdi
    Ocena: 4 (glosow:8)
2014-01-02 21:52:28
macie swoją unię..tfu.

Szajba19
    Ocena: 8 (glosow:8)
2014-01-02 21:33:29
Bo i po co robić coś z tradycją skoro można zrobić to taniej chemią i truć wszystkich na około... Aby tylko kasa do kieszeni wpadła i wszystko mają w d...

blon_das
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-02 21:21:17
tak samo skuteczne jak zakaz bimbrownictwa

Zubkownik
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-02 20:18:09
Produkty uznane za regionalne mają chronioną nazwę jako znak handlowy ale i receptnieurę więc co było wędzone jako oscypek itp. takim zostanie

sebkop
    Ocena: 9 (glosow:9)
2014-01-02 20:10:52
I niech ktoś mi powie, że biznesmeni od siedmiu boleści, nie mieszają się do polityki. Ktoś musiał nieźle w łapę dać, żeby coś takiego ,,wypromować".

donkihote
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 19:57:23
jest coś takiego jak dym wędzaryczny w płynie więc jeśli kupujesz coś w sklepie co jest niby wędzone pomyśl o tym

kuba17061986
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-01-02 19:52:51
czyli jak będziesz miał ochotę zjeść kiełbaski samemu wędzonej to możesz czyli sokołów i inne masarnie karmiące nas chemicznym g@wnem stracą miliony złotych a tak w ogóle to co sprzedają w marketach i ma być wędzone jest tylko podwędzane i parzone i od wielu lat już wędzą sztucznym dymem. Jeb@@ć UE!!

kuba17061986
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-02 19:43:46
ale to chodzi o to że nie będzie można kupić wędzonej kiełbasy szynki i boczku w sklepie

szulcik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-02 19:46:52
Bede kupować u gospodarzy.

malgolina
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-01-02 19:59:49
Kuba, przez co padną małe wędzarnie utrzymujące się ze sprzedaży wędlin,wędzonych naturalną metodą. W Polsce jest ich parę setek. Nie ma porównania, kiedy kupujesz jeszcze ciepłą, pachnącą dymem kiełbaskę i zajadasz ze smakiem, do jakiejś tam zwyczajnej z marketu. Komu te małe wędzarnie przeszkadzały? Na szczęście samemu sobie można będzie wędzić,i ja mam to szczęście,że mam dostęp do domowych wędzonek :)

szulcik
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 19:31:56
A ja napiszę jedno ,, A CH..J IM W DUPE ! " Bede miał smaka na wedzone to bede to wpier..lać i nikt mi tego nie zakaże !

RuterFull
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 19:31:19
Niech sobie warzywa prostują - np banany...

rzeznianumer5
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-02 19:15:00
Czyli ryb w postaci ślimaków (za jakie uznała ślimaki UE) nie można będzie uwędzić?

SzalonyMagazynier
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 19:09:35
Mnie tam już nic nie zaskoczy. W sumie to i tak znajdą się pasjonaci, którzy będą kiełbę wędzić i od nich trzeba będzie kupować. Ale fakt, szkoda, bo banda przygłupich urzędasów robi z nas niewolników a niewielu się tem sprzeciwia :(

szulcik
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 19:30:28
Niedługo swiń nam zakażą zjadać.

radek6544567
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 18:23:15
komentarz usunięty przez moderatora

sajmon1411
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 18:15:42
Nie będzie wiejskiej ??? Ooooo nie. Ktos dostanie wpierdol za to.

sarna
    Ocena: 8 (glosow:10)
2014-01-02 17:56:40
a sokołów to może truć ludzi świecącymi tatarami co!? gnoje pewno chcą by ludzie jedli jak najwiecej chemi żeby sie wszyscy poprzekręcali przed wiekiem emerytalnym

book_ash
    Ocena: -10 (glosow:10)
2014-01-02 17:50:40
brednie. To dotyczy tylko terenu unii, a nie terenu pl i krajów pozaunijnych... Co za ograniczeni głupcy takie rzeczy opowiadają...

chemik79
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 18:08:14
To my nie jesteśmy w unii ? :)

reunion1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-02 16:46:25
komentarz usunięty przez użytkownika

admin1944
    Ocena: 14 (glosow:16)
2014-01-02 16:42:30
A POLACY MYSLELI, ZE W UE ZASIADAJA NORMALNI UMYSLOWO !!!.TERAZ TRZEBA BEDZIE WALCZYC O WYJSCIE Z TEGO PEJSATEGO NAKAZOWO-ZAKAZOWEGO BAGNA NIEZROWNOWAZONYCH !!!.

pablo1982wawa
    Ocena: 4 (glosow:6)
2014-01-02 16:35:01
Dlatego właśnie buduje własną wędzarkę :P

jaa28
    Ocena: 14 (glosow:16)
2014-01-02 14:21:20
Żeby Polska liczyła się w europie tak jak Francja to i ze ślimaka rybę by zrobili i teraz Francuzi mogą dostawać dotacje na produkcję specjałów z tego gówna tak jak specjalnie dla Portugalii uznali marchew za owoc żeby mogli wytwarzać swoje dżemiki a że Polska to kopciuszek zawsze dostaje najbardziej po dupie nasi europosłowie nie wiem co tam robią JE**Ć CAŁĄ TĄ UNIE !!!!!!!!!!!!!

jaa28
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-02 14:14:43
Oni są poj**ani mają za dużo kasy i czasu na wymyślanie czegoś tak poj**anego zamiast wziąć się za kryzys żeby jakoś go "pokonać" to go pogłębiają na pewno w Polsce padnie wiele zakładów ale że Polak to sprytne stworzenie to mam nadzieję że ominie ten przepis tak jak było z tymi żarówkami a na szynce się napisze że tylko do celów kolekcjonerskich i dalej będzie można kupować :D

HrabiaKretyn
    Ocena: -22 (glosow:22)
2014-01-02 14:14:05
Odezwały się zrozpaczone masy, które nie widzą dalej niż kawał kiełbasy.

kichol73
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 14:59:51
sądząc po tym co napisałeś masz bardzo trafny nick(zwłaszcza drugi człon)

HrabiaKretyn
    Ocena: -13 (glosow:15)
2014-01-02 15:04:49
Bo co? Bo nie przejmuja sie kielbasa? Tez lubie dobrze podwedzona rybe lub kielbase ale jezeli ich nie bedzie to nie. To tylko jedzenie.

chemik79
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 18:02:53
Z takim tokiem myślenia niedługo gó.no będziesz żarł !! Smacznego !

Rolados
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 14:07:46
Piepszenie tak samo jak z zakazem palenia węglem zakaz jest na wędzenie ale i tak wszyscy będą to robić...

dagmik
    Ocena: 10 (glosow:10)
2014-01-02 14:00:04
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-02 16:11:45
akcyza dla panstwa:) z tego samego powodu alkohol nie jest zakazany. a wedzonki owszem niezdrowe nawet te naturalne wedzone. inna sprawa ze uzdrawianie/uszczesliwianie ludzi na sile na ogol mija sie z celem, lepiej dac ludziom wybrac, jak ktos chce jesc niezdrowo to nie ma powodu zeby zabraniac, wielu ludzi zarobi potem na jego chorobach a klient przynajmniej umrze szczesliwy/najedzony.

dagmik
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 16:31:04
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 16:37:53
zaden producent zywnosci nie zgodzi sie na ostrzezenia o szkodliwosci produktu, nie ma szans, cud ze zgadzaja sie na ostrzezenia o alergenach w zywnosci.

dagmik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-02 16:44:25
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 17:00:09
jak zawsze ucierpia mali przedsiebiorcy a nie wielkie koncerny,a wedzenie bedzie tyle ze "na czarno", w domowych wedzarniach rzeznikow. choc oscypki chyba powinny byc chronione przed tym zakazem, bo przepis na nie objety jest osobnym prawem.

ja1ja
    Ocena: 8 (glosow:8)
2014-01-02 13:34:21
A to wszystko tylko po to, żeby niemiec, francuz czy anglik mogli zarabiać na chemicznie "wędzonych" wędlinach a polak jak chce to niech sobie kupi bo wędzenie dymem jest już zabronione.

tasior777
    Ocena: 9 (glosow:9)
2014-01-02 13:32:08
chcieliście choojni europejsatej to macie...

kom_nata
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 13:13:09
To jest ciężko poj*****, w moim mieście odkąd pamiętam działa wędzarnia. Ludzie z całego miasta wędzą tam swoje mięcho na święta i w ciągu roku. Sama od kilku lat wędziłam tam, żeby nie żreć tego "niby" wędzonego gówna ze sklepów. Strasznie szkoda, bo ten zakład działa "od zawsze" a teraz upadnie bo, niestety nie mają nic poza wędzarnią. Nie każdy ma dostęp do tych małych wędzarenek a jak już ma, to ci ludzie chcą sprzedawać swoje wyroby (na wsiach np.) a nie przyjmują do wędzenia czyjegoś mięcha jak wędzarnia.

Melanz89
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-01-02 12:57:27
Polska kraj zakazów/nakazów i absurdów.

Baron_Sanedi
    Ocena: -9 (glosow:13)
2014-01-02 12:43:52
Smieszni jestescie. Powiedzcie lepiej gdzie tradycyjnie jeszcze jakas firma wedzi?? To raczej zadkosc.

cozakraj7
    Ocena: 7 (glosow:9)
2014-01-02 13:08:16
Ktoś tu napisał, że chodzi o firmy? Wiele osób na własne potrzeby wędzi mięso szczególnie w okresie Świąt (m.in Ja). Teraz jak trafi się na kogoś 'życzliwego' będzie się płaciło kary finansowe. Jeszcze niech zabiorą ogródki działkowe to zostanie nam tylko chemia ze sklepów. Smacznego.

Baron_Sanedi
    Ocena: -3 (glosow:5)
2014-01-02 13:20:29
Tak unia bo tu chodzi o firmy a prywatnie mozesz robic jak chcesz

david.brian.35175
    Ocena: -3 (glosow:5)
2014-01-02 12:42:22
Ale to chyba nie dotyczy produktow regionalnych np. oscypkow.

SuperGL
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-01-02 12:32:40
Jak tak dbają o nasze zdrowie to niech przeniosą wszechobecne WiFi na inna częstotliwość, bo na razie dziala na tej samej co mikrofale co znacznie pogarsza plodnosc i niszczy DNA. Ale skoro sie za to nie biora to pewnie wiedza co robia.

kkkx
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 15:31:46
komentarz usunięty przez użytkownika

reunion1
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 16:52:36
to teraz rozumiem skąd tyle idiotów w necie się spotyka

SuperGL
    Ocena: 1 (glosow:5)
2014-01-02 12:26:13
Ta unia widzę ze daje nam "wolnosc" ale w ich zydowskim mniemaniu! Oni nienawidzą gojow! Dowiedzcie sie o co w tym chodzi i pamietajcie przy wyborach! Glosujcie na kogoś, kogo nie ma wcale w sejmie!

kkkx
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-01-02 15:37:43
komentarz usunięty przez użytkownika

C2ShadowMan
    Ocena: 7 (glosow:7)
2014-01-02 12:17:10
tak działa Eurokomunizm. I niech nikt nie pier...i, że Unia nam wiele dała, bo to nieprawda. Unia daje 70% na budowe drogi, a 30% to koszt własny - z budżetu lub na kredyt. I co ciekawe, droga musi mieć ekrany i inne pierdółki. Koszt wybudowania byłby niższy. Zamiast 1 mln, droga kosztowałaby 200 000zł, czyli jeszcze mnieh niż wkład gminy. I tak to się kręci.

faille
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-01-02 12:15:48
Na działce mam wędzarnię ( z beczki ) , olszaki mam na też swoje,świnię kupuję u sąsiada niech mi jakaś unijna kur wa zabroni ją uwędzić !!

jerry87
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-01-02 12:31:16
No wlasnie to zrobili! Bedziesz czul ten przepis dopiero jak ktos uprzejmy doniesie na Ciebie a policja razem z US wlepi Ci kare??

papagallo
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-08 18:11:28
Na szczęście ten bezsensowny zakaz nie dotyczy wędzenia na własne potrzeby.

kamuimac
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-01-02 12:13:27
wiekszosc spoleczenstwa i tak kupuje g.ównianej jakosci najtansza szynke w dyskontach wiec nei ma to wiekszego znaczenia.

kubatron600
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-02 11:56:50
Mieszkam na wsi i wędzenie jest u mnie tradycją, co roku wędzimy razem z dziadkiem i tatą kiełbasy i szynki, boczki ... Czy według tego posranego prawa teraz mi grozi jakaś kara za wędzenie ? Nie rozumiem tego to samo tyczy się oscypków,w które także się zaopatruję w bacówce na Hali Boraczej ...

mystycpizza
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 12:05:17
nic ci nie grozi , ja tez wedze sam i wytwarzam na wlasny uzytek ze tak powiem napoje rozweselające od wina przez nalewki do innych :) i powiem tak , guzik mnie obchodzi unia i durne zakazy czy nakazy , te przepisy najprawdopodobniej dotycza masowej produkcji ale ja i tak nigdy nie kupuje wedlin w sklepach bo to sam syf , chyba ze zaplacisz za parmenską 80 zl za kg to ona faktycznie jest pyszna tyle ze sam zrobie podobną mniejszym kosztem i gwarantuje ze smakuje wszystkich w rodzinie , a najwazniejsze ze nie ma tam zadnej chemii , nawet saletry bo pekluje naturalnie wylacznie solą i przyprawam

zulka123
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-02 11:56:19
I tak będą wędzić :) zakazem tradycji nie zniszczą ;)

zaldbag
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-01-02 11:32:00
Dobra, zanim wszyscy się rzucicie na "Unię", to przypomnijcie sobie kiedy ostatnio kupiliście w sklepie żywność wędzoną naturalnie, a nie z dodatkiem aromatu dymu wędzarniczego. Nikt wam w domu nie zabrania sobie kiełbasy wędzić, ale duże firmy wędliniarskie i tak już tego nie robią od 15 lat, bo się nie opłaca.

Sealtiel
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-01-02 11:39:39
Tyle że ja zaopatruję się w małej lokalnej masarni z tradycjami. Nie jestem przeciw UE bo po pierwsze Europa musi się jakoś zjednoczyć żeby poszczególne państwa nie zostały gospodarczo zniszczone przez gigantów(USA, Chiny, Indie, Rosja), a po drugie idea zjednoczonego kontynentu targanego przez wieki wojnami jest po prostu piękna. Ale urzędasów na siłę usiłujących wykazać potrzebę istnienia ich urzędów, powinno się temperować i to krótko.

milenista
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 11:19:03
Tak na siłę ale akt dotyczy masowej produkcji czyli uwalenie zakładów.Domowe są nadal dozwolone (bo niby jak by mieli tego przestrzegać ).Polska nie miała poparcia i jej głos był zbyt słaby nikt nas nie poparł niestety

awesomebeauty
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 11:04:06
Uszczesliwianie ludzi na sile trwa. Kto chce jesc wedzone to niech je na wlasna odpowiedzialnosc, ale zeby zakazywac. widac ze polscy politycy wogole nie dbaja o ludzi,bo na zachodzie nie jest tak popularne wedzenie to moga sobie zakazywac.

siwythc666
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-02 10:59:52
kto tego bedzie przestrzegał.... żaden przepis nie zniszczy Polskiej tradycji..... z bimbrem też były problemy .... co tradycja to tradycja ..;-)

miszcz82
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 10:59:29
komentarz usunięty przez użytkownika

laska9210
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 10:55:47
bedą musieli zrobic nowy paragraf teraz : do 3 lat pozbawienia wolności za uwędzenie kiełbasy dymem naturalnym.

Mike_83
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-01-02 11:17:19
Dobre.

bogdanfb
    Ocena: 6 (glosow:8)
2014-01-02 10:48:33
Jak coś takiego widzę to się nóż w kieszeni otwiera co ta Unia robi... chemii może być pełno w produktach spożywczych ale wędzona kiełbasa nie jest zdrowa nasi dziadkowie wędzili tylko takimi metodami i żyli po 80 lat więc niech nam nie wmawiają że to dla naszego dobra ... ech

zaldbag
    Ocena: -10 (glosow:10)
2014-01-02 10:45:58
Ja tego świństwa i tak bym nie ruszył...

bigbob76
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-02 10:32:32
Taki jest Świat nie od dzisiaj ....Interesy , interesy, interesy a ludzików mają w dupach.....

drdrako
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-02 10:25:24
poracha......

paja-cyk
    Ocena: 9 (glosow:11)
2014-01-02 10:14:57
Polacy zawsze sobie radzili to i teraz coś wymyślą. Może powstaną nielegalne kiełbasiane meliny :P

enteros
    Ocena: -8 (glosow:12)
2014-01-02 10:07:02
haha, jakoś nie chce mi się w to wierzyć, UE jest pro-ekologiczna i dba o środowisko naturalne. Co za głąb wrzucił takie bzdury?

Didox
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-01-02 10:21:15
Zajrzyj do serwisów informacyjnych/włącz radio, niestety to prawda.

malgolina
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-01-02 10:48:06
Enteros,to co, podrzucić Ci jakieś linki czy będziesz w stanie sam wpisać w wyszukiwarkę: zakaz wędzenia i poczytać? ;P

enteros
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-01-02 11:06:14
malgolina, na pewno nie na wiadomość, bo z wiadomości nie da się kopiować linków ;)

malgolina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-01-02 11:08:48
To wejdź w google, wpisz: zakaz wędzenia i wyświetlą Ci się wyniki. Proste ;)

enteros
    Ocena: -3 (glosow:3)
2014-01-02 11:39:11
Malgolina, wszystko się zgadza, ale odbiegamy troszeczkę od tematu...jaki wpływ na wędzenie wędlin ma naturalny dym, a jaki nienaturalny...? Bo jakoś nie widzę, żeby o tym pisano.

bezpieczna123
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-01-02 16:16:59
jedno i drugie rakotworcze, co wlasciwie niepowinno miec zadnego znaczenia bo mieso samo w sobie bez wedzenia tak zakwasza organizm ze rak ma ucieche i pole do popisu. Ktos gdziej jakos musial na tym zakazie zarobic, bo nie wierze ze o dbanie o zdrowie tu chodzi.

pablo1123_74
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-01-02 22:04:54
Załamał mnie, brak mi słów...naturalny dym i nienaturalny:DDDDDDDD

enteros
    Ocena: -2 (glosow:2)
2014-01-02 22:07:57
pablo, a ty dalej liżesz proboszczowi czy już przestałeś?

liseklisek6666
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-01 22:45:03
I chu. trzeba bedzie swoja wedzarke na wiosce przeprosic i odnowic

stach1947
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-01-01 10:02:21
A polskie posły z europarlamentu, walczą, ale o swoje w sejmie na Wiejskiej.

cairo
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-01-01 03:29:30
komentarz usunięty przez moderatora

marcinko83
    Ocena: 14 (glosow:14)
2013-12-31 22:06:55
złodzieje z rządu za kasę od firm produkujących hurtowo tanią żywność robią takie przepisy ,aby się konkurencji pozbyć,a mogą mnie cmoknąć panowie SPRZEDAWCZYKI-bo jeśli za kasę działa się na szkodę własnego narodu to jest się podłym śmieciem

piotrek2011m
    Ocena: 11 (glosow:11)
2013-12-31 23:08:57
Dobrze powiedziane. Przykład: "Polski" rząd wyraził zgodę na to, by zamknąć świeżo doinwestowane, za miliony złotych, Polskie cukrownie, które produkowały cukier, który kosztował 1,80 w detalu tylko po to, aby niemcy mogli sprzedawać nam swój cukier dwa razy drożej, ale za to "Polscy" politycy dostają posady w Brukseli.

marcinko83
    Ocena: 12 (glosow:12)
2014-01-01 01:13:05
tak samo stocznie merkel kazała zamknąć tuskowi nasze,dzięki temu niemieckie pozbyły się konkurencji

maxicoveri
    Ocena: 8 (glosow:8)
2013-12-31 21:00:01
jestem pewien,że Polacy i tak ich wh uja zrobią i znajdą jakieś obejście!

piotrek2011m
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-01-01 14:01:58
"wyrób kolekcjonerski"

acer326
    Ocena: 9 (glosow:11)
2013-12-31 20:02:34
Bo jesteśmy dziwnym Narodem-mamy 12!!!wyrobów regionalnych chronionych prawem UE,Niemcy maja tysiące.My potrafiliśmy żreć się o oscypek kilka lat.Nie potrafimy dbać o własny interes

malgolina
    Ocena: 105 (glosow:113)
2013-12-31 19:48:01
A najśmieszniejsze i absurdalne zarazem jest to,że wygląda na to,że chemia w ogromnych ilościach dodawana do naszego jedzenia, jest "zdrowsza" od naturalnego dymu.

sebek110974
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-12-31 19:58:00
Malgo zdjęcia nie pochodzą z wędzarek tylko z atmosów...akty prawne niech sobie wsadzą!

malgolina
    Ocena: 8 (glosow:8)
2013-12-31 20:05:28
Bo zdjęcia są symboliczne ;) Od września te przepisy mają wejść w życie. Nie będzie można wędzić za pomocą dymu drzewnego. Nie wiem jeszcze czy będzie można grillować,ale małe masarnie wytwarzające wędliny naturalnymi metodami po prostu padną. Pytanie,co zdrowsze, wędzenie dymem czy chemicznymi preparatami?

acer326
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-12-31 20:12:51
Nich mnie cmokna,na Boże Narodzenie wędzę(dodatkowo)karpia,a na Wielkanoc kiełbaski i szynki

malgolina
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-12-31 20:23:47
Wędzenia na własnym podwórku nie będą w stanie zabronić, ludzie i tak będą wędzić. Równie dobrze musieliby zakazać grillowania, w końcu dym z grilla również wytwarza substancje smoliste.

sebek110974
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-12-31 20:37:57
Malgo wyroby robię ze świnki pasionej kartoflami sorry wam ich w d...i ich dyrektywy

sebek110974
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-12-31 20:38:59
mam

pablo1123_74
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-01-01 09:12:08
Dotyczy zakładów wytwarzających w celach zarobkowych, prywatnie, dla własnych potrzeb, nikt nie zabrania, zatem spokojnie, podobnie jest z księżycówką..

malgolina
    Ocena: 10 (glosow:10)
2014-01-01 13:36:18
Pablo, skoro więc zakaz będzie dotyczył wytwórców (często małych i średnich) bazujących na naturalnym dymie,a my będziemy mogli sobie sami wędzić i grillować ile wlezie, znaczy,że to nie z racji dbania o nasze zdrowie,tylko o interesy wielkich wytwórców, stosujących chemiczne metody.

pablo1123_74
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-01-01 14:31:55
Dokładnie, jest słaby popyt na bejce;)

bezpieczna123
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-01-02 16:21:00
@malgolina, w samo sedno!


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0600