Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
maxicoveri  14-09-25, 22:25 Zgłoś
+ 375 -
Dodano: 2014-09-25, 22:25:21   przez: maxicoveri
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 375  Zgłoś nadużycie
395
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Zamówił komputer przez internat
  •  ZUS zabrał rentę niewidomemu bo dorobił za dużo.
  •  Taka prawda
  •  No super jesteś koleś, kozak z ciebie.
Ukryj komentarze(42)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
ManiekFraniek
    Ocena: 11 (glosow:25)
2014-09-26 10:55:13
Zostań pracodawcą, zapłać pracownikom 30zł/h zamknij interes po 3 miesiącach. Obowiązki pracodawcy zatrudniającego pow 25 osób? PFRON,ZUS,VAT,CIT,Fundusz socjalny,BHP,Szkolenia,Urlopy.

mariuszmarduk
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-09-28 13:17:26
pracuje sam na siebie i jestem szarą strefą i tak zostanie nie mam zamiaru płacić 1100 zł dla zus nie stać mnie na to ,szkoda ze w patoloigi (Polsce) składki zus są przymusowe szlag mnie trafia jak pomyśle ze zus wypłaca odszkodowania ofiarom wojny to jakieś nieporozumienie ale patologia to patologia

cavefalcon
    Ocena: -5 (glosow:15)
2014-09-26 16:27:25
komentarz usunięty przez użytkownika

hellbert
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-09-26 16:18:16
Sprawiedliwość społeczna w pigułce. Służy tylko tym, którzy tę "sprawiedliwość" wprowadzają. Nikomu innemu, tylko urzędasom.

podlas2
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-09-26 16:09:38
A co ma urząd skarbowy do składki ZUS ?

akebono34
    Ocena: -6 (glosow:16)
2014-09-26 14:55:32
Prawda jest taka że koszt pracownika z najniższą krajową to okolo 2100 zł, zaś pracownik otrzymuje z tego jakies 1250zł. Co by było gdyby te wszystkie składki zlikwidować? Pracownik nadal by otrzymywał 1250 zł a pracodawca zamiast do Grecji na wakacje wyjechałby na Kajmany.

Antek999
    Ocena: -3 (glosow:5)
2014-09-26 15:02:04
A jakiś dowód na poparcie tego śmiałego twierdzenia ?

akebono34
    Ocena: 0 (glosow:12)
2014-09-26 15:25:03
Żona pracuje w kiosku Kolporter. Ajentka (szefowa) przychodziła 5 razy w tygodniu na 4 godz za ladę. W wakacje wyjeżdżała do Turcji i zaproponowała żonie żeby pracowała dziennie te 4 godz więcej za 10 zł (2,5/h) Oczywiście wypłacane pod stołem. Kiedy żona nie przyjęła tej łaskawej propozycji oburzona szefowa powiedziała - I co ja mam zrobić? Postaw się w mojej sytuacji. Bezczelna suka. My z żoną od 6 lat nie wyjechaliśmy nawet na weekend

akebono34
    Ocena: 6 (glosow:10)
2014-09-26 15:28:15
Brat pracuje w dużej firmie produkującej pączki i donaty. Przed świętami w zeszłym roku szef kupił sobie kolejne (czwarte) auto. Tym razem Porsche Cayenne. Kiedy załoga poszła prosić o jakiś dodatek na święta (prosili o chociaż 100 zł) powiedział że chcą odebrac chleb jego dzieciom. Kolejnych przykładów mogę podawać setki.

susza89
    Ocena: 1 (glosow:5)
2014-09-26 16:23:18
Akebono prawda jest taka, że przez to masz duże bezrobocie bo skoro koszt utrzymania pracownika który dostaje marne 1200zl jest taki duzy to oznacza, że przeciętnemu kowalskiemu ciężko jest otworzyć swoją działalność i zatrudniać legalnie ludzi. Przez to masz większe bezrobocie i dlatego ludzie muszą sie godzić na takie stawki bo już czeka 100 innych na ich miejsce. Jakby było mniejsze bezrobocie to i pracodawcy by musieli konkurować o pracowników właśnie za pomocą wypłąty i każdy by wyśmiał 1200zł na ręke.W skrócie: wysokie koszta pracy, wysokie podatki szkodzą tylko tym najbiedniedniejszym.

misiek2004
    Ocena: -2 (glosow:4)
2014-09-26 16:39:15
Akebono39 - i czego ma to dowodzić? Tylko tego, że trafiliście z rodziną na złych szefów. Ja mam akurat dobrą szefową, podobnie jak wielu moich znajomych. Prognozy na temat tego "co by było gdyby" w gospodarce nie opiera się na jednostkowych przykładach, albo tym, że tobie się tak wydaje, bo ludzie to k... Susza89 - zgadzam się.

sile
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-09-26 18:00:08
Hoho, Wy tutaj o tak abstrakcyjnych tematach jak umowa o pracę i 1250 zł., najczęściej ludzie dostają 1250 i to na zlecenie lub dzieło (ach ten biedny pracodawca, skoro nie musi opłacać ZUSów, srusów to czemu nadal daje 1250, a nie 2100?)

susza89
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-09-26 18:22:35
sile dlatego, że jest duże bezrobocie i może tyle dać bo nawet jak ty sie nie zgodzisz to jest mnóstwo chętnych co się zgodzą bo często nie mają wyboru. Wysokie bezrobocie jest, ponieważ mamy wysokie koszty pracy i wysokie podatki przez co ludzi z klasy średniej i tych biedniejszych nie stać na prowadzenie biznesu i zatrudnianie ludzi legalnie... i tak koło się toczy. Naprawde nie wiem czego nie rozumiesz. Wyobraź sobie, że jest małe bezrobocie i to pracownicy przebierają w pracach bo jest ich dużo (myślisz, że ktoś się zgodzi za 1200zł pracować? )

Zbowidowiec
    Ocena: -4 (glosow:8)
2014-09-26 14:09:07
Pracownik przecież otrzymuje zwrot tej sumy w postaci na przykład darmowej służby zdrowia.

Michal_Szczecin
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-09-26 14:37:34
a czemu nie darmowych butów, telefonów, cegieł ? A poważnie to pomyśl logicznie - skoro stać ludzi na ubezpieczenie auta kosztującego 100-200 000 czy 5000 tak samo gdyby te pieniadze mieli w kieszeni stać by ich bylo na prywatne ubezpieczenia medyczne - wtedy nie bylo by jednak nienazartych ryjów urzedniczych zyjacych z tej ,,darmowosci"

RuterFull
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-09-26 14:51:32
Darmowej służby zdrowia?! Weź zejdź na ziemie! Państwo nie ma pieniędzy! Pieniądze mają obywatele a państwo im je zabiera czasem rzucając resztki jak już zapcha własne kieszenie...

ogiolaf
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-10-26 19:16:18
RuterFull (politycy) nigdy nie zapchają sobie kieszeni bo mają je bez dna :)

deathmind
    Ocena: 4 (glosow:8)
2014-09-26 13:20:12
Wyjaśnię w skrócie w czym problem. Te wszelkie obostrzenia typu rejestracje, przepisy BHP, obowiązkowe składki itd. są wygodne dla dużych firm i korporacji, bo uniemożliwia łatwe wejście na rynek konkurencji z małym kapitałem własnym. Duża firma wydaje na "optymalizację podatkową" więcej niż nie jeden mały przedsiębiorca ma dochodu, a potem płacz, że CIT u nas kiepsko przędzie i doi się prostych ludzi. Dzisiaj nie ma już Henrych Fordów, któremu ledwo starczyło na wybudowanie pierwszego egzemplarza jego auta.

deathmind
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-09-26 13:23:21
Dzisiaj Henry Ford w ogóle nie podjąłby się założenia własnej firmy, bo po prostu by zbankrutował na starcie. Czemu? Dzisiaj nie możesz sobie po prostu wymyślić, że produkujesz auta i już. Musisz wystawić jakimś idiotom z euro ncap parę sztuk do rozbicia żeby stwierdzili czy człowiek w środku się nie sprasuje, a to kosztuje. Homologacja też kosztuje itd. Państwo zamiast umożliwić Ci start np. udzielając ulgi w postaci spłaty na raty takich należności to wymaga żebyś już na starcie miał forsę i wybulił.

deathmind
    Ocena: 5 (glosow:5)
2014-09-26 13:25:40
A kogo na to stać? No oczywiście duże spółki, które kiedy zawiązują nowe spółki mogą im udzielać pożyczek (tzw. ujemna kapitalizacja) i dla nich nie ma limitów w postaci regulacji prawnych. Mają od razu cash na obsługę prawną itd. A Ty prosty człowieku możesz sobie usiąść na kamieniu ze swoją forsą, bo państwo zamiast ułatwić Ci start to zapewnia znacznie większą szansę klapy Twojego przedsięwzięcia niż np. 100 lat temu. Dlatego właśnie ludzie wolą tyrać u kogoś :)

bierut1
    Ocena: 4 (glosow:4)
2014-09-26 15:15:09
Dokładnie, czasem bariery wejścia są takie że lepiej nie wchodzić. City,optymalizacje podatkowe czy fordy są "duże i daleko", coś bliższego i bardziej znanego to targowisko. Babka która wyhodowała np sałatę nie może jej sprzedać nie będąc firmą. Co ona miliony na tym zarobi podatku nie płacąc, przecież nie wyjedzie z tymi pieniędzmi za granice. Zrobi co najwyżej większe zakupy które są opodatkowane i bilans wyjdzie na 0. Nie zarobi tylko stonka czy kufland który te pieniądze za granice wywiezie. Myśl ekonomiczna nierządu...albo celowe działanie.

Handra
    Ocena: -2 (glosow:8)
2014-09-26 13:02:47
Ogólnie obrazek propaganda jak wszystko na portalach z obrazkami.

Franusss
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-09-26 12:43:46
Z tym, że pracodawca też całe gówno płaci :).

Michal_Szczecin
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-09-26 14:47:06
komentarz usunięty przez moderatora

heerind
    Ocena: 5 (glosow:9)
2014-09-26 12:27:40
LUDZIE ZAPAMIĘTAJCIE! To nie pracodawcy są wyzyskiwaczami tylko państwo wyzyskuje pracodawców, a oni też muszą z czegoś żyć wiec tracą Ci najniżej łańcucha pokarmowego czyli PRACOWNICY!

wieslav
    Ocena: 4 (glosow:6)
2014-09-26 12:22:33
To ktoś poleciał z tą górą pieniędzy od pracodawców ha ha ha. Jednak jako pracodawca zgadzam się z tym, że haracze nakładane przez mafię są za duże.

pawelm63
    Ocena: -1 (glosow:9)
2014-09-26 10:18:55
Pracodawcy często oferują 8,5 ZŁOTYCH za godzinę brutto(a czasem jeszcze mniej ) , nawet w Warszawie gdzie podobno płace są najwyższe. W Unii minimalna płaca to 8,5 ale EURO !!!!

ManiekFraniek
    Ocena: 11 (glosow:25)
2014-09-26 10:55:13
Zostań pracodawcą, zapłać pracownikom 30zł/h zamknij interes po 3 miesiącach. Obowiązki pracodawcy zatrudniającego pow 25 osób? PFRON,ZUS,VAT,CIT,Fundusz socjalny,BHP,Szkolenia,Urlopy.

deathmind
    Ocena: -2 (glosow:2)
2014-09-26 13:15:45
@pawelm63: człowieku gdzie Ty dostałeś w Warszawie 8,5 zł/h brutto?! Przy śmieciach chyba, a że wysoko mierzysz to tylko Twoja wina! Nie pieprz bzdur, bo kiedy byłem świeżo po studiach parę lat wstecz to w sektorze finansowym na start jeszcze na "śmieciówkach" można było przebierać w ofertach za 20-30 zł/h brutto i z jednej skorzystałem. Po paru miesiącach jeżeli jesteś dobry dostajesz ofertę umowy o pracę na czas nieokreślony oczywiście z wyższą stawką.

zaldbag
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-09-26 16:23:34
ManiekFraniek CIT, VAT, ZUS muszą płacić wszyscy przedsiębiorcy, nie tylko pracodawcy. A czego chciałbyś nie płacić? PFRONu? Nie robić BHP? Czy może nie dawać urlopów? Może powinieneś się zastanowić nad swoją firmą, jeżeli nie dajesz sobie rady z takimi podstawowymi obowiązkami pracodawcy...

zaldbag
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-09-26 19:40:06
Deathmind nie opowiadaj takich bajek, że świeżo po studiach Ci ktoś proponował pracę za stałe wynagrodzenie 4000 - 5000 zł, bo są ludzie, którzy pracują w takich firmach w kadrach i w księgowości i wiedzą, że to mało prawdopodobne. Może jakbyś napisał 3000 zł i dodał, że to było w latach 2006 - 2008, to jeszcze ktoś by uwierzył...

sprytek
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-09-27 10:12:52
Co wy pier..licie,mam sześciu ludzi stawki godzinowe chłopaki mają 28-31zł za godzinę pracy,a zajmuję się stalą nierdzewną.A najciekawsze jest to iż zatrudniając gościa pytając się ile by chciał zarobić a on ceni się na 13zł/h to co on jest w stanie dać od siebie.Jak i tak muszę mieć osobą która nad nim stoi.To są dodatkowe koszta.Nie ukrywam że za tą stawkę godzinową mam najlepszych ludzi,zero jakich kolwiek reklamacji,walenia w hu..a pijaństwa.I powiem wam że bardzo dobrze na tym wychodzę.Zus odprowadzam.Więć niech kur..wa nie piszą Mańki że płacąc 30 zł zamykam firmę po 3 miesiącach.

zaldbag
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-09-30 10:11:21
No, ale Ty sprytek piszesz o specjalistach, a Maniek o absolwentach ekonomii bez doświadczenia i bez żadnej specjalizacji.

zaldbag
    Ocena: -3 (glosow:11)
2014-09-26 09:34:11
Proste i nieprawdziwe... Przy medianie polskich zarobków, czyli 1800 zł na rękę pensja brutto wynosi 2214 zł, a całkowite koszty pracodawcy związane z zatrudnieniem 2488 zł. Teraz sobie odpowiedzcie czy na tym rysunku widać rzeczywistą proporcje 25:18 czy jednak trochę jest przekłamany.

zaldbag
    Ocena: -1 (glosow:9)
2014-09-26 09:36:55
Oczywiście w interesie pracodawców jest, żeby Polacy myśleli, że oni tak świetnie płacą tylko Ci złodzieje z ZUS i US kradną to wszystko i zostawiają drobne pracownikom. Ale to nieprawda. Polscy pracodawcy po prostu marnie płacą...

raider667
    Ocena: 7 (glosow:11)
2014-09-26 10:51:46
Ja Cie bardzo proszę człowieku ... załóż firmę i miej dochód na poziomie ok 3000 zł (bez VAT) ... odlicz od tego 1000 zł ZUS i po 2 miesiącu 18% ... ile Ci zostanie? 1694 zł ... to jest poziom okradania socjalistycznych rządów ...

heerind
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-09-26 12:34:18
Komunistyczne myślenie, taaak...wszyscy pracodawcy wyzyskują pracowników, a państwo jest uczciwe i zajebiste, a logicznie rzecz biorąc, PRACODAWCA chce mieć zadowolonego pracownika bo to wpływa na jakość pracy, a PAŃSTWO ma w dupie czy podatnik jest zadowolony czy nie bo i tak te podatki zapłaci.

Antek999
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-09-26 15:11:11
komentarz usunięty przez moderatora

zaldbag
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-09-26 16:17:43
Faktycznie pomyliłem się. 1800 netto, brutto 2488, całkowite koszty pracodawcy 3004 zł. Ale czy aby ten obrazek przedstawia proporcje 30 - 25 : 18? Czy ma robić wodę z mózgu mówiąc, że pracodawcy by ładnie płacili, tylko to państwo tak okrada?

MontyPython
    Ocena: -1 (glosow:9)
2014-09-26 07:16:14
Idealnie zobrazowane.

siwythc666
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-09-26 07:21:08
fakt... proste i prawdziwe

kamuimac
    Ocena: 4 (glosow:8)
2014-09-26 12:07:09
jedyne co tu jest idealnie zobrazowane to zerowe pojecie jakie ma wiekszosc polakow o podatkach - ale spoko niewolnicy nie powinni sie przejmowac takimi badziewiami - lepiej zeby chodzili na wiecej lekcji religii w szkolach zamiast np 2 godzin ekonomi w tyogniu zamiast religii - niewolnicy zawsze woleli uciekac w religie

Kookis
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-09-27 13:05:20
Proste dla prostych ludzi.


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0300