Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Jak nie dać się oskubać.
rezatylachiw  14-11-30, 11:03 Zgłoś
+ 356 -
Dodano: 2014-11-30, 11:03:59   przez: rezatylachiw
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 356  Zgłoś nadużycie
737
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  No super jesteś koleś, kozak z ciebie.
  •  Nie wolno
  •  Powrót do domu po zakupach
  •  Pracowity gość
Ukryj komentarze(118)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
jurrek
    Ocena: 29 (glosow:59)
2014-11-30 13:27:08
a jeśli będziemy wspierać sklepikarzy to pieniądze i tak powędrują za granicę. Bogaty nasz sklepikarz z osiedlowego sklepiku zakupi sobie zagraniczny samochód,zagraniczny sprzęt rtv-agd i inne rzeczy z zachodu, a na koniec pojedzie na wczasy również za granicę. itd

mipa
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-12-03 10:35:17
ale bzdura ! Sklepikarze mają te same arty kuły co w supermarketach i dyskontach tylko droższe i nie mają promocji.Sklepikarze nie kupują towaru wysokiej jakości z jakiś ekologicznych prywatnych gospodarstw bo jest za drogo i nie zarobi.Jak będzie interesować mnie charytatywna pomoc bliźnim to pójdę do hospicjum jako wolontariusz, nie będę napychał kieszeni cwaniakom.

sebix26
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-12-02 21:18:06
jak byśmy to w życie w rzucili to za kilka lat poprawa była by na bank

rzeznianumer5
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-12-02 18:08:15
Szukam lustrzanki cyfrowej z możliwością nagrywania filmów w FDH Polskiej produkcji dla córki na prezent. Pomoże ktoś?

wiocha1984
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-12-02 22:43:47
hahahaha ... dobre. Ale pakiet "dobrych rad" jest cwany. Jesli dasz ciała w pkt 5 , to zrealizuj pkt 10 :) ... czyli - zamiast lustrzanki cyfrowej kup na targu staroci stary polski rzutnik do bajek kliszowych, i nie przejmuj się - punkt 10 mówi: "ciesz się klimatem świąt, a nie tym co kupiłes" :) :) :)

pacan2012
    Ocena: -2 (glosow:8)
2014-12-02 14:37:27
A polski wlasciciel malego sklepiku wytrzewi Ci portfel do cna i pofrunie za Twoje ciezko zarobione pieniadze na Seszele.

aqq1980
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-12-02 11:17:19
taaa jes.... nie daj czarnemu w lape za jego psi obowiazek wycia na ambonie... niech tez zaplaci podatek :)

Asuritt
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-12-02 09:59:50
byahhaha wprowadzili embarga dla rosji ... i co ? tysiące ton jabłek itp lezy odłogiem POLAK PRĘDZEJ ZOSTAWI BY ZGNIŁO NIŻ OBNIŻY CENĘ

sebix26
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-02 21:11:39
nic nie rozumiesz obniżki za dużej nie można dawać inni też chcą zarobić a zaczniesz rozdawać to w kraju będzie tylko gorzej uwierz mi na słowo tak to działa

matizudanina
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-12-02 00:20:00
bardzo inteligentne. ja to czytam tak: 1. Zamknij miejsca pracy 2. Wydaj więcej pieniędzy niż potrzeba. 3. Wspieraj polskie firmy, które w rzeczywistości polskie to mają tylko nazwy itp.itd.

GangBangStyle
    Ocena: 2 (glosow:6)
2014-12-02 00:08:36
Założę się, że autor wstawki jest posiadaczem małego sklepiku :D

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-12-02 02:24:04
Niekoniecznie - aczkolwiek nie wykluczone. Ja bym się założyła, że autor wstawki jest posiadaczem małego rozumku i płytkiej wyobraźni. Zasłyszał gdzieś przy rozmowach dorosłych takie banialuki, i stworzył z tego apel/odezwę do narodu.

grog
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-12-01 23:02:01
kupuj polskie auta, telewizory i AGD

Ravca
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 22:42:48
co może spowodować u nas przelanie czary goryczy? no co się pytam? czas skończyć z tym niewolnictwem i walczyć o prawdziwą niepodległość i suwerenność POLSKO już czas

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 23:23:38
...za dużo szpiclów i szmalcowników w narodzie, kręcących na tej krzywdzie własne lody. Na poziomie społeczności miejskiej, najbardziej uciśnięci ludzie - skubani przez prawo i władze miasta jak barany - oddawali w drugiej turze wyborów samorządowych głos na swojego znienawidzonego oprawcę, bo ten wysłał kilku emisariuszy fundującym debilom pół litra za glos. Wszyscy wiedzą o co chodzi, ale udają , że tego nie widzą. Ja się pytam, gdzie jest w takich sprawach ABW, CBA ???

Ventyl
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 21:06:57
Niestety nie da się tego zrealizować, bo za dużo komuchy rozkradli lub oddali za bezcen przy okazji pseudoprywatyzacji w latach 90-tych. Wmówili obywatelom, że ta lub tamta firma jest niedochodowa i trzeba ją sprzedać, zamiast mądrze oddać w ręce ludzi, dla których często te przedsiębiorstwa były całym życiem i którzy mieli pomysły na ich rozwój. FSO, FSM, Jelcz, Star, Tonsil, Unitra, Stocznie, Optimus- potęgi zniszczone przez bezkarną bandę złodziei.

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-01 22:43:01
Diora - b.dobry producent elektroniki. Tonsil, Unitra, Diora - tego nie powstydził się nikt, kto go posiadał. Dzisiaj polski przemysł elektroniczny przypomina sierotę wypuszczoną na wolnośc z obozu. Zakłady przemysłowe dostają kredyty rozwojowe na zakup nowych technologii (linie produkcyjne, maszyny, urządzenia) , ale całe te technologie oparte są o podzespoły i części zamienne do dostania tylko z zagranicy. Jesli nawet przedstawicielstwo handlowe jest w PL , to dana część przychodzi z zagranicy.

YaPaE
    Ocena: -3 (glosow:5)
2014-12-01 21:04:40
I tylko głupi myśli że tylko Polskimi towarami sie zapchamy i nic z zewnątrz nie potrzebujemy. Choć wspieram Polskie firmy nie da sie w 100% tylko z nich korzystać... Chyba że jesteście zagorzałymi pisowcami to co innego:)

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-01 22:51:09
Co Ty wiesz o PiS'owcach. Nosiłeś kiedyś na swym łbie moherowy beret z włóczki z eksportu z wełny merynosów szetlandzkich? Albo słuchałeś dobrego radyjka z japońską elektroniką niezawodnie ściągającego fale radiowe z Torunia? Gdyby wyobrazić sobie jednobiegunową scenę polityczną bez PiS, jedynie z liberałami, palikotami, biedroniami, grodzkimi ...to ich zapędy doprowadziłyby do zidiocenia i zbydlęcenia jednostki ludzkiej. Już teraz szaremu Polakowi aplikuje się taakie dawki idiotyzmu, że wyobraźni nei starczy. Dość wspomnieć o OFE , czy reformach zdrowia

YaPaE
    Ocena: 0 (glosow:2)
2014-12-02 07:43:21
Mowa o towarach , a kolega za politykę sie bierze, kiedy w wcześniejszym zdaniu było tylko wtrącone jako dodatek do zdania o pisiorach. Ale kolega widze ambitny zwolennik Kaczora :) Ja akurat za żadna partią nie jestem, ani PO ani pis itd tak dla ścisłości :)

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-02 17:50:39
Ja równiez nie jestem za żadną partią, więc dlaczego kolega wciska mnie w grupę ambitnych zwolenników kaczora? Celem nadrzędnym każdej partii politycznej jest zdobycie władzy, a kiedy to osiągną - najwazniejsze staje się utrzymanie władzy i dzielenie łupów. Więc co mi tam PiS,PO-PiS, KGB, SLD, AWS czy PPS. Natomiast polska złodziejska scena polityczna bez Kaczora, Rydzyka, i innego psiego fiuta z tzw. opozycji zagnałaby swoimi manipulacjami głupie społeczenstwo w pole srać. I tak już Polacy obudzili się z ręką w nocniku, Michnik mianował Kiszczaka człowiekiem honoru

YaPaE
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-12-01 21:03:03
Tak idz na rynek kup Chińskie skarpetki lub amerykańska podróbe Jeansow na rynku :) Choc to nie jest regóła ale, w marketach czy centrach też są Polskie firmy.. CCC,Rovese, Bytom,Amica,Apator,CD project, Cyfrowy polsat,Forte, indykpol, kania, kruk, Rainbow,śnieżka , Bakalnad Te i wiele innych to są wbrew panującej opini Polskie firmy z kapitałem u nas . Z różnych dziedzin które tylko przyszły mi do głowy.

olo2411
    Ocena: -2 (glosow:2)
2014-12-01 21:36:01
o Zelmer, wedel, Wawer .... zapomniałeś

YaPaE
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-02 07:46:05
Niestety Wedel już nie :) Wawel tak a zelmer nie wiem :)

heerind
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-12-01 20:16:48
Z tym "oskubywaniem" to niestety na odwrót, nie twierdzę, że sklepikarze są nieuczciwi, ale nasze wspaniałe państwo nakłada na nich takie podatki, że niestety, aby zarobili ceny są dużo większe niż w wielkich marketach, gdyż tamte są zarejestrowane za granicą, przy armii prawników mogą sobie pozwolić na niższe ceny, ponieważ nie kosztuje ich aż tyle utrzymanie się.No niestety, to podatki zmuszają mniejszych przedsiębiorców do wyższych cen, a cóż, jako zwykła osoba, która już płaci nie małe podatki nie będę z siebie robił męczennika walczącego z wiatrakami.

Massolit
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-01 20:57:29
komentarz usunięty przez użytkownika

Samsara
    Ocena: 4 (glosow:6)
2014-12-01 19:52:42
Dziękuje za dobre rady, wuuuuju. Lecz swoje pieniądze pozwól że wydam na swój sposób. Sam je zarabiam, sam je wydaje. To takie dobre credo dla tych wszystkich doradców cudzego portfela.

cebulak666
    Ocena: 0 (glosow:2)
2014-12-01 19:34:39
a czy zmieni cos to, ze moje ciezko zarobione pieniadze zostana w kraju? to raz a dwa to to, ze nawet nie chce wspierac polskich przedsiebiorstw, ktore wykorzystuja polskich pracownikow bo wiedza, ze ciezko o prace, wlasnie przez ich pazerna polityke

heerind
    Ocena: 2 (glosow:2)
2014-12-02 00:48:26
Zauważam ostatnio często taki trend, że właśnie w miarę godnie to można zarobić w tych "znienawidzonych" koncernach, korporacjach bo oni doszli już do tego, że wiele nie zbiednieją, a przynajmniej typek będzie efektywnie pracował. Za to często niestety w tym momencie słyszę o tym jak właśnie mali przedsiębiorcy, małe firmy wykorzystują pracowników, mam znajomą, która pracowała na stacji benzynowej po 16h dziennie 6 dni w tygodniu za 5zł/h!!!I właśnie była to mała prywatna stacja.Nie wiem może właśnie przez piyrdolone podatki nie mógł więcej, albo był taki pazerny, albo jedno i drugie

shellah
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 19:26:05
jakbym miał tak robić to chyba bym przez 5 lat do świąt się nie przygotował

bezpieczna123
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-12-01 19:16:18
A moze niech kazdy sam za siebie mysli i decyduje gdzie chce robic zakupy i jak chce swieta spedzac?

Golodubcew
    Ocena: -3 (glosow:3)
2014-12-01 18:10:25
I tak połowa nie zrozumie przekazu, a druga połowa to oleje

pitol26
    Ocena: -8 (glosow:14)
2014-12-01 17:36:20
Przeciez rolnik ma doplaty!!!! Lepiej kupcie z zagranicy!!! Nie bedzie wiesniak jezdzil nowym autem przeciez!!

marcus346
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 19:02:04
Rolnik nie ma dopłat tylko stype (poniżej 1/10 tego co niemiec) A tak z mojej obserwacji wynika że ponad 90% młodych ucieka roli...

Massolit
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 21:04:03
komentarz usunięty przez użytkownika

faille
    Ocena: -3 (glosow:9)
2014-12-01 17:31:24
Mój syn chce telefon komórkowy.....chyba mam problem bo Polskie firmy takich nie robią....jak i konsol, samochodów, komputerów, telewizorów itp....

JDredd
    Ocena: 3 (glosow:7)
2014-12-01 17:19:15
Nie stać mnie na kupowanie w małych, prywatnych sklepikach. Muszę kupować w markecie. JD

P0RTABLE
    Ocena: -1 (glosow:7)
2014-12-01 16:59:34
Punkt 5 - a jeśli ktoś chce na przykład jakąś płytę zagranicznej kapeli czy jakąś grę na konsolę to mam to olać i zrobić mu prezent ze staroci dorwanych za grosze na giełdzie?...

jurrek
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-12-01 16:27:07
punkt3. Pytaj sprzedawców z której kopalni pochodzi węgiel? - Prawie wszyscy odpowiadają że z kopalni "WUJEK"

szatanoslaw
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 16:24:55
Złotówkami można płacić tylko w Polsce i bez względu na to do kogo trafią to i tak zostaną wydane w Polsce!

pawel1710
    Ocena: 3 (glosow:7)
2014-12-01 16:15:29
Sklepikarze sami latają po marketach na promocje, kupują całe samochody dostawcze towarów, a potem sprzedają to u siebie w sklepie ze swoją marżą. Poza tym nie stać mnie na zakupy w małych sklepikach, bo mają wszystko dużo droższe. Na targowiska też już nie chodzę, bo tam też się wycwanili i mają cholernie drogo.

E1000000
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-12-01 15:40:53
A polski sklepikarz i tak większość ma z makro, selgrosa lub eurocash'a, wiem, bo moja branża:)

minutsa
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-12-01 14:53:13
Niestety taka jest prawda.Kupując w zagranicznych marketach(a polskich nie ma) biednieje mnóstwo Polskich przedsiębiorców jak i również plajtuję a kasa wypływa za wschodnią granice. To dzięki nim wytwarzane jest bogactwo. Żal patrzeć ile Polskich sklepikarzy się zamknęło a to za sprawą zagranicznych marketów. Przez to plajtują również Polskie hurtownie,handlarze,rolnicy etc. i tak wianuszek się ciągnie. Ja postanowiłem wspomóc naszych rodaków i kupuję tylko na Polskich targach oraz sklepach.

Misia105.94
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-12-01 14:46:17
to jeśli ktoś chce dostosować się do tego wszystkiego to powodzenia

hubertberger
    Ocena: 6 (glosow:8)
2014-12-01 14:08:13
Ja chcę kupić dobrze i tanie, a nie u kogo powinienem. Polskie sklepiki niestety nie są najtańsze, a żeby na wszystko starczyło to trzeba szukać tam, gdzie taniej a nie moralniej.

kocurxtr
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 13:41:08
w zasadzie widzę tu jeden bardzo mocny punkt: NIE BARAĆ KREDYTU... punkt nr 5 też OK; reszta się układa..

ToRnADo147
    Ocena: 0 (glosow:2)
2014-12-01 14:48:37
A jeżeli to będzie kredyt W POLSKIM BANKU ? Tylko że ponoć takich już nie ma w POlsze...

diablica1972
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-12-01 13:07:50
Bogaty to chyba jesteś ty bo wśród dzisiejszych sklepikarzy osiedlowych bieda wiem coś o tym bo w tym siedze.Ledwo wiąże koniec z końcem.Więc sprawdź zanim napiszesz takie sensacyjne BZDURY

irek285
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 12:50:43
Dlaczego tak szczytne cele budza sie tylko raz w roku? A cale reszta 362 dni mamy wszystko gdzies.

bystry_kaziu
    Ocena: 0 (glosow:2)
2014-12-01 12:36:51
no proszę , lubię ten okres - ile to zbłąkanych owieczek nagle sobie przypomina o Bożym Narodzeniu , choinka , prezenty , karp , od roboty odpocząć - jak miło

sambakicikici
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-12-01 12:26:24
Zrób prezent Polsce i wywal polityków, którzy ją niszczą.

tub0_osh
    Ocena: 7 (glosow:13)
2014-12-01 12:12:31
Świetna koncepcja. Co z tego, że ktoś może chciałby na prezent... no nie wiem, grę na PS3, albo jakąś zagraniczną książkę, albo film na DVD, chuy tam! Masz iść na rynek/giełdę i nakupić tam barachła, żeby było czym w piecu palić, bo tak se wymyślił autor obrazka. Patrz jak lecę, patrz jak przebieram nogami na targowisko...

wieslav
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-12-01 13:28:30
zapomniałeś dodać, że na takim targowisku poza jajkami i częścią owoców/warzyw wszystko inne pochodzi z zagranicy. chuy tam trzeba dziecku kupić na prezent kopę jajek i ziemników bo tak chce autor obrazka....

wektorzysko
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 15:23:41
komentarz usunięty przez użytkownika

kermitttt
    Ocena: 6 (glosow:6)
2014-12-01 11:47:07
Wszystko fajnie, tylko jesteśmy biedakami i kupujemy tam gdzie taniej niestety.

showtek2
    Ocena: 5 (glosow:17)
2014-12-01 11:28:24
U polaka mam kupowac ? Chyba sobie jaja robisz ! Polak gnoj zatrudnia na czarno, nie daje umowy, wyzyskuje , pier do le ! Wole dac zarobic zagranicznym sklepom gdzie traktuja lepiej pracownika dajac im umowe i placac wiecej. Sorry ale wiem jak wyglada sytuacja w 90% sklepow u polaka prywaciarza, je b a c pracownika jak sie da, bez umowy . I jeszcze ci gnoj bedzie wpychal stare produkty....Sory, ale nie, pojade do makretu i kupie co trzeba, bo mam taniej i pewniej.

aaaggaa
    Ocena: 4 (glosow:8)
2014-12-01 11:53:51
Widać że nie masz pojęcia ile osób pracuje w marketach na śmieciówkach i po ile godzin

wieslav
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-12-01 13:24:42
aaaggaaa a co powiesz na to, ze u takiego polskiego 'byznesmena' pracownik zatrudniony na czarno musi być: kasjerem, merhandiserem ;), magazynierem, ochroniarzem, sprzątaczką, wyładowywaczem, a to wszystko często za śmieszne 8zł na godzinę? Nieopodal mojego miejsca zamieszkania jest taki sklep w którym na zmianę pracują dwie takie uniwersalne panie za 8zł na godzinę brutto. Nawet zimnego piwa w wakacje nie można tam kupić bo lodówki służą za regały... Dziękuję wole iść do marketu.

Evlyn
    Ocena: 5 (glosow:7)
2014-12-01 10:47:42
Na zakupy wydasz 1000 zamiast 500 ....pfff

wieslav
    Ocena: 7 (glosow:17)
2014-12-01 10:47:13
Czemu mam kupować w polskich sklepach? Raz, że większość artykułów jest dużo droższa, 2) większość produktów pochodzi z MAKRO, 3)wielu pracowników tych sklepów pozatrudniana jest na czarno lub na śmieciówki, 4) polscy biznesmeni często z oszczędności wyłączają lodówki lub skręcają je na maksa, 5) w polskim sklepie dużo łatwiej o przeterminowany produkt. Centrum handlowe z dużą ilością sklepów daje mi możliwość wyboru ciekawych prezentów i nie muszę przy tym jeździć po całym mieście...

shoffer12
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-12-01 17:58:56
bzdura... a z tymi przeterminowanymi to już totalna bzdura. pracowałeś kiedyś markecie??? nie?? to nie oczerniaj małych sklepów.

tomazz00
    Ocena: 0 (glosow:14)
2014-12-01 10:05:34
Wszystko ok, ale jak miałem kupić mieszkanie nie biorąc kredytu?? Odkładać w skarpetę przez 20 lat?

hubertberger
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 14:11:56
Trochę w temat nie trafiłeś...

tomazz00
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-15 08:10:38
Myślę, że trafiłem w pkt.7

pittero
    Ocena: -2 (glosow:6)
2014-11-30 19:10:47
postulaty jak najbardziej godne jednak w dzisiejszych czasach gdzie króluje wyłącznie komercja nie mają racji bytu bo ludzie już od dawna dawna łykają lekkostrawną papkę promowaną przez media więc w tym wyjątkowym czasie zacieszajmy nowymi ifonami przy Kevinie

admin1944
    Ocena: 7 (glosow:19)
2014-11-30 17:46:02
11. NIE DAWAJ NA TACE SWIATECZNA I PO KOLEDZIE WATYKANCZYKOM !!.

budrysio
    Ocena: 7 (glosow:11)
2014-11-30 15:15:00
zrób prezent Polsce robiąc remont bierz najdroższego wykonawcę bo tylko on płaci podatki i zus

jurrek
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-01 11:36:55
a ten droższy wykonawca może spaprać robotę tak samo jak tańszy. A więc prezent wyląduje w kieszeni prywaciarza kombinatora polaka.

BOBY102
    Ocena: 3 (glosow:7)
2014-11-30 14:09:30
Dobra koncepcja ;), ale raczej przy każdym zakupie zadawał bym pytanie np: ile Pani zarabia ;) wspierał bym raczej te sklepy gdzie człowiek nie jest "śmieciem" i godnie zarabia ;)

GanGstaRR
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 11:52:59
Zjedź w dół, tam gdzie jest stabilny grunt... pytałbyś się jak idiota każdego ILE ZARABIA? I co, myślisz, że ci prawdę powie, o ile w ogóle odpowie?

wektorzysko
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 15:44:38
komentarz usunięty przez użytkownika

BOBY102
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 19:02:31
co wy się tak stresujecie ;) wiadomo, że to przenośnia... chodzi o to że wiemy gdzie ile się zarabia, nie robię tam zakupów ;0

GanGstaRR
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-01 19:16:25
Poza tym nie do końca jest to takie proste jak Ci się wydaje... np. ogólnie leci taki stereotyp, że jak SZEF to ma od cholery kasy, zysków i powinien płacić pracownikowi najlepiej dolarami z psiej d@py. Niestety nie zawsze tak jest, a teraz czasy są o wiele gorsze niż kiedyś. Wiem co mówię bo rozmawiam z różnymi osobami prowadzącymi swój interes, czasem nawet i 3 interesy bo po prostu jest kaszana - a nasz kochany rząd, US itp traktuje Polaka jak najgorszego wroga i kładzie kłody pod nogi, utrudnia prowadzenie biznesu. Stąd te psie pieniądze bo nie jeden SZEFO musi spłacić swoje zobowiązania

jurrek
    Ocena: 7 (glosow:11)
2014-11-30 13:11:13
Tak dokładnie. Sam na własne oczy widzę jak ci Polscy sklepikarze i lokale gastronomiczne wykupują ogromne ilości towaru w dużych marketach i centrach a później sprzedają u siebie w sklepiku o wiele drożej. Pozostałą część towaru sprowadzają z niewiadomych źródeł- np mięso i wyroby po najniższej cenie i nie świeży bo zdarzyło mi się kilkakrotnie kiedyś że zakupiona np. kiełbasa już śmierdząca. Od tej pory kupuję tylko i wyłącznie w dużych sklepach i centrach handlowych, i wam też to polecam

jurrek
    Ocena: 29 (glosow:59)
2014-11-30 13:27:08
a jeśli będziemy wspierać sklepikarzy to pieniądze i tak powędrują za granicę. Bogaty nasz sklepikarz z osiedlowego sklepiku zakupi sobie zagraniczny samochód,zagraniczny sprzęt rtv-agd i inne rzeczy z zachodu, a na koniec pojedzie na wczasy również za granicę. itd

wieslav
    Ocena: 3 (glosow:9)
2014-12-01 10:50:15
Większość naszych 'biznesmenów' - właścicieli sklepików spożywczych robi zakupy w MAKRO. Więc o jakiej polskości tu mówimy?

minutsa
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-12-01 14:38:36
jurrrek bredzisz jak potłuczony. Nie kupując w polskich sklepikach nie tylko sklepiki plajtują ale również Polskie hurtownie w których sklepikarze się zaopatrują. Co za tym idzie dostają także po dupie Polscy rolnicy w których zaopatrują się Polskie hurtownie warzyw i owoców. I tak właśnie wianuszek się ciągnie. Rozejrzyj się ile sklepików jest zamkniętych...

jurrek
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-12-01 16:23:09
Polscy rolnicy mają kontrakty i umowy na swoje towary - a więc nie dostają po dupie. Przyjrzyj się bliżej tym małym hurtowniom i sklepikom, a wtedy zrozumiesz

minutsa
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-12-01 16:35:41
Dobrze wiem jak jest bo moi rodzice mają hurtownie i jeżdżę po towar do rolników więc wiem. Sam rolnicy są już zmuszani jeździć na targi sprzedawać swój towar bo nie mieliby co z tym robić.

shoffer12
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-12-01 18:04:02
jak słyszę że ktoś w markecie ma "świerze" to leżę i płaczę ze śmiechu tak jak teraz...

Suzzi86
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-11-30 12:51:37
tak, bardzo fajnie, a nawet na targowiskach i u lokalnych przedsiębiorców dostaje sie artykuły niby produkowane w Polsce, ale niektóre części składowe pochodzą zza granicy...

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 10:47:44
Ale zawsze będziesz bliżej...

Suzzi86
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-12-01 13:20:52
no nie powiedziałabym... ja mam bliżej do Tesco niz do targowiska...

wektorzysko
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 15:34:47
komentarz usunięty przez użytkownika

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-11-30 12:41:40
komentarz usunięty przez użytkownika

mystycpizza
    Ocena: 0 (glosow:10)
2014-11-30 12:02:34
prawie wszystko sie zgadza oprocz tego ze niby dlaczego mam robic zakupy w malych polskich sklepach skoro tam jest znacznie drozej a wlasciciele tych sklepow bardzo czesto zaopatruja sie w towar z marketow a pozniej sprzedaja drozej . I kto z kogo robi idiote ? to ze markety placa podatki gdzie indziej tez mi kolo du.. lata bo mi zalezy zeby wydac jak najmniej a kupic to co potrzebne . pozatym czesto choc nie zawsze towar w markecie jest lepszej jakosi i w lepszej cenie niz w malym sklepie . dziekuje wole biedronke dla biedakow takich jak ja

Meloman1
    Ocena: -1 (glosow:9)
2014-11-30 12:58:02
Czyli nic nie zrozumiałeś. Jeśli markety zapłacą podatek nie w Polsce albo przetransferują część zysków poza Polskę, to w rzeczywistości to, co kupujesz, kosztuje tam drożej - resztę dopłacisz w swoich podatkach. Nie dziś i nie jutro, ale za rok czy dwa. Małe sklepy nie sprzedają drożej dlatego, że właściciele są chciwi, tylko dlatego, że takie są realne koszty. Odrobina wyobraźni nie zaszkodzi.

jurrek
    Ocena: 0 (glosow:6)
2014-11-30 13:07:43
Tak dokładnie. Sam na własne oczy widzę jak ci Polscy sklepikarze i lokale gastronomiczne wykupują ogromne ilości towaru w dużych marketach i centrach a później sprzedają u siebie w sklepiku o wiele drożej. Pozostałą część towaru sprowadzają z niewiadomych źródeł- np mięso i wyroby po najniższej cenie i nie świeży bo zdarzyło mi się kilkakrotnie kiedyś że zakupiona np. kiełbasa już śmierdząca. Od tej pory kupuję tylko i wyłącznie w dużych sklepach i centrach handlowych, i wam też to polecam

mystycpizza
    Ocena: -1 (glosow:7)
2014-12-01 11:04:06
Ty meloman mnie nie musisz uczyć ekonomii i robienia zakupów tez nie . Sam mozesz sobie robic zakupy nawet w najdroższym sklepie polskim jaki tylko jest jesli stać cie na to. A to ze sklepikarze maja drożej a ty piszesz " bo takie sa realne koszty " pokazuje świadczy o tym ze sam masz tej wyobraźni tyle co kot napłakał . Wiec wyobraź sobie ze realnie jak to pięknie napisałeś 70 % społeczeństwa stac wlasnie na zakupy w markecie a nie w drogim polskim sklepie. I to ze sklepikarz placi podatki w kraju a markety gdzie indziej ma dla tych 70 % niewielkie jesli nie żadne znaczenie . To sa

GanGstaRR
    Ocena: -2 (glosow:2)
2014-12-01 11:57:14
Będzie miało znaczenie, jak zostaniesz z gołą d@pą wciśniętą w szczelinę i u góry szyld z napisem "Wydymaj mnie za 5 zł bo nie mam za co żyć, a wszystkie pieniążki wyszły z mojego kraju" ... Pozdrowionka

mystycpizza
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-12-01 21:13:43
gangstar , gadasz jak potluczony , wez sie obudz bo ci powiem ze z " naszego kraju " to juz dawno wszystko wyszlo lacznie z pieniedzmi . Liczy sie przetrwanie bo wladza ma w dupie szarych ludzi i wladza takze nie kupuje u polakow tylko nabija kase obcym , chyba ze z ksiezyca spadles i moze tego nie widzisz . Martwienie sie o polska gospodarke to problem rzadzacych a nie moj i wiekszosci obywateli i nie pierdziel farmazonow ze zostane z gola dupa bo na koncu sie okaze kto tym tylkiem bedzie swiecic bo mysle ze ty ze swoimi ideami

mystycpizza
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 21:17:39
pozatym jak przekonasz taka rodzine 2+3 ktora ma na miesiac 1500 zl na zycie zeby placila drozej skoro moze na tra chwile taniej ? naprawde myslisz ze ona sie martwi co bedzie za kilkanascie lat ? no nie bo najpierw musi do tego czasu przezyc geniuszu , ale ty pewnie jestes w tych 30 % spoleczenstwa ktore nie musi sie martwic czy kupic parowki dla dziecka czy szynke za 7 dych za kilo , takich fantastow jak ty to pelno widac w tv

mystycpizza
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-12-01 21:36:00
a tak wogole to moge ci zagwarantowac ze jesli sklepikarz bedzie mial taka sama cene lub nizsza niz w markecie to kupie u tego sklepikarza polaczka biednego tylko ze to sie nigdy nie zdarzy bo tam zawsze bedzie drozej , nie powiem ze nigdy nie kupowalem w takim sklepie bo tak bylo ale jak mi gosc chial sprzedac drozsze maslo biedronkowe a zarzekal sie ze ten producent produkuje nie tylko dla biedronki no i mu uwierzylem bo faktycznie tak jest , tyle ze dopiero w domu zobaczylem napis "wyprodukowano dla biedronki " . Niektorzy wola byc robieni w ciula , ja nie

GanGstaRR
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-12-02 08:20:28
Nie goraczkuj sie tak, sytuacje sa rozne, a ja akurat jestem w temacie, ale to temat rzeka, wiec nie ma co sie rozpisywac. Owszem nie musze kombinowac jak wykarmic dzieci za 1500 zl bo nie mam dzieci, wlasnie min dlatego, ze sa trudne czasy, poza tym mam inne cele do zrealizowania i nie jestem fantasta, pieniadze dalej sa wyprowadzane i to, ze wiekszosc firm zagraniczna to nie znaczy, ze wszystkie. Totalny upadek jeszcze ni3 nastapil. A z glowa ni3ch kupuje ten kogo na to stac.

wiocha1984
    Ocena: 5 (glosow:11)
2014-11-30 11:52:17
Ad 2) ...to też nie jest najuczciwsza grupa społeczna, szczególnie handlarze na targowskach to najczęściej twarde cwaniaki. Tzw.rolnicy na targowiskach, to żadni rolnicy - tylko handlarze biorący towar z giełd (za grosze i odsprzedający później z trzykrotnym zyskiem). Poznać takich po asortymencie ...od warzyw i owoców, zieleniny po cytrusy. Rolnika próbującego sprzedac jabłka z samochodu, czy marchew i ziemniaki straż miejska przegna, nasłana przez innych handlarzy, aby nie robił im konkurencji.

wiocha1984
    Ocena: 3 (glosow:5)
2014-11-30 12:01:55
Ad 3) ...co masz na mysli? Kogo pytac? Dajmy na to, pójdę kupić ptasie mleczko Wedlowskie do sklepiku osiedlowego. Mam zadać pytanie, czy towar nie pochodzi z marketu? A jesli kupię twaróg na sernik - mam zapytać, czy towar nie pochodzi z marketu? Dajmy na to, że w sklepiku osiedlowym kupuję proszek do prania - mam pytac, czy nie pochodzi z marketu? W pewnym momencie polacy zorientowali się, że spzredawany czosnek dzieli się na polski (prawdziwy) i czosnek chiński (żadnych właściwości). Spotkał ktos kiedys spzredawcę, który odpowiedział prawdę "tak, to chiński... " :

wiocha1984
    Ocena: 2 (glosow:6)
2014-11-30 12:08:46
Ad 4) ...czyli jakich zakupów? Tradycyjnych, czyli konkretnie jakich? W kwestii ryb musi być karp, ale łososia, halibuta już nie nalezy kupowac? W kwestii owoców muszą być mandarynki, pomarańcze - ale mango, albo pomelo to juz nie? W kwestii wędlin to krakowska, zywiecka, polska pieczona - ale horizo, albo salami to już nie? W kwestii napojów oranżada, pepsi, cola tak, ale np. dr peper już nie? Nie bardzo rozumiem, po co komuś ograniczać menu na stole świątecznym.

wiocha1984
    Ocena: 3 (glosow:3)
2014-11-30 12:14:55
Ad 5) ...a dlaczego nie mielibysmy prezentów szukać wszędzie? Dajmy na to, szukam mężowi paska do spodni garniturowych, w kolorze butów - jasny brąz. Na giełdzie staroci szukać? A co jesli u tzw. polskich artystów ceny zwalają z nóg? Co zrobić, jesli markowy pasek w salonie sklepów Ecco jest tańszy od pasków w sklepach Ochnika, czy Wittchena? Jak się ma ta dobra rada, do tego co rzeczywistość nam oferuje?

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-11-30 12:25:56
Ad 6) ... nie mogę pamiętać, że święta trwają tylko dwa dni, ponieważ w mojej rodzinie już Wigilia zaliczana jest do dni świątecznych, oraz kolejne 5 dni aż do sylwestra, które można przelecieć zapominając o gotowaniu, kuchceniu, kupowaniu ... Zarówno ciasto, jak i dania mięsne, wedliny da radę przechować przez te kilka dni, zawsze mając coś w zanadrzu do poczęstowania gości. Aż do sylwestra. Zabroni mi ktoś takiej polityki żywieniowej w domu? Dania z odzysku są równie smaczne, np. pierogi z kapustą-grzybami rozmrozone w marcu :)

wiocha1984
    Ocena: 2 (glosow:4)
2014-11-30 12:32:47
Ad 7) ...ale masz na mysli "nie brać kredytu w ogóle" , ...czy np. w polskich bankach spóldzielczych taką możliwość już dopuszczasz? Innymi slowy, pytam - czy może wypadałoby jednak wziąć kredycik w Skoku Wołomin ? Bo jak trafnie zauważa autor pakietu dobrych rad, nalezy - cytuję: "zrobić wszystko, aby nasze ciężko zarobione pieniądze nie trafiły w łapy obcych koncernów i nie opuściły naszego kraju". I tak opuszczą, choćbyś nie wiem jak się nadął, i nie wiem jak gospodarował, to rząd podejmie za Ciebie decyzję, aby ratować Grecję i Greków. Prawda???

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-11-30 12:42:56
Ad 8) nie dać zmamić się reklamom??? Czyli Gripexu na ból gardła nie kupować? Produktów z oferty "tydzień włoski w Lidl albo w Biedronka" nie kupować? A może posunąć się krok dalej, i w ogóle drzewka choinkowego do domu na święta nie kupować, bo w co drugiej reklamie jest ono akcentem symbolizującym święta? Nie bardzo rozumiem, co oznacza nei dac się zmamić reklamom. A oredziu noworocznym Prezydenta III RP nalezy dac się zmamić? O tym jak lepiej nam się żyje, że żłoty się umocnił, i że budujemy więcej mieszkań w stosunku do lat poprzednich?

Meloman1
    Ocena: -1 (glosow:3)
2014-11-30 13:01:28
Wydaje mi się, w punkcie 7 chodzi o to, żeby nie brać kredytu w ogóle, ani w banku, ani w SKOK-u, ani nigdzie. Branie kredytu na artykuły konsumpcyjne to największa głupota.

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-11-30 13:54:49
Ale to też jest pojęciem względnym, że branie kredytu na artykuły konsumpcyjne - to głupota. Względnośc polega na tym,że nalezy liczyć siły na zamiary. Jeżeli kogoś stać,to jak można zabraniać? Intencją tego zestawu dziesięciu dobrych rad jest napewno "coś dobrego" , ale te rady są dla mnie naiwne. Opowiedział dzięcioł sowie, albo "ktoś kto nie prowadzi gospodarstwa domowego" radzi, jak takowe sprawnie prowadzić. "Pamiętaj, że święta to tylko dwa dni", "kupuj tylko u Polaków". U takich Polaków jak Palikot? Wódka od Palikota jest OK, czy np. butel

wiocha1984
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-11-30 13:57:06
...czy lepiej kupić butelkę Finlandii?

Meloman1
    Ocena: -2 (glosow:4)
2014-11-30 19:19:06
Tu nikt nikomu niczego nie zabrania - to są tylko rady. Kredyt się powinno brać na rzeczy, bez których nie można żyć (mieszkanie) albo dzięki którym chce się zwiększyć dochody (kursy, narzędzia do pracy, własna firma). Bez przyjemności można się obejść, więc jeśli ktoś bierze na nie kredyt, to sam się prosi o kłopoty. A gdyby go było stać, to by przecież nie musiał brać kredytu, prawda?

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-11-30 20:31:45
No nie dokońca prawda. "Kredytem" możemy nazwać debet na koncie. Jesli ktos otrzymuje wynagrodzenie do 20.-go każdego miesiąca, to może nie czekać, tylko "zadłuzyć" się na poczet okreslonej sumy. Postaw sam siebie w takiej sytuacji. Cóż to więc za rada, abym zwlekała z zakupami, skoro karpia kupić moge sobie już dziś, obczyścić, poporcjowac i zamrozić. Mało ludzi tak robi? To samo z prezentami. Dziś zrobię debet, a później z bilansuję wszystko dokładnie. Gdy wyjeżdżam na urlop, również wracam z debetem. Nic złego w tym nie ma, jesli wiem, ze wejda mi pi

Meloman1
    Ocena: -1 (glosow:1)
2014-11-30 23:27:32
Jeśli ten debet jest oprocentowany, to jest to kredyt. Jeśli kupujesz na jego poczet, to płacisz więcej. Wydawanie więcej za coś, bez czego można żyć i można to kupić taniej, jeśli się tylko poczeka, nie jest zbyt rozsądne. Jeszcze raz powtórzę: konsumowanie na kredyt to głupota.

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 01:51:29
Meloman ... w zyciu ludzie popełniają tyle głupot, ze w pale się niejednemu nie mieści, a mimo to życie idzie dalej na przód, i na ogół zawsze jest z tych głupot jakieś wyjście. Tak więc z tych dziesięciu dobrych rad nie skorzystałabym z ani jednej, poniewaz sa one tak mocno ogólnikowe, że aż nieprzydatne. Banałem jest pkt 10, bowiem inaczej święta traktują dorośli, a inaczej dzieci. Prawda? Te 10 rad, to jak dekalog teorii zbiorów pustych. Która z tych rad nie jest banałem?

mystycpizza
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 12:08:04
Meloman pisze ze bez przyjemnosci da sie obejść i nie należy brać na nie kredytu . Moze i racja . Ale z tej wypowiedzi wynika jasno ze człowiek żyje tylko po to żeby pracować . Trudno się z tym zgodzić bo kazdy na przyjemność zasługuje , nawet ten kogo nie zawsze na to stać moze taki kredyt w granicach zdrowego rozsądku wsiąść .

gordon.lameman
    Ocena: 1 (glosow:1)
2014-12-01 12:31:50
Meloman, skoro kupowanie drożej, gdy można taniej to głupota to czemu każesz kupować w małych sklepikach, gdzie jest drożej? Przecież to... głupota.

wektorzysko
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 15:30:16
komentarz usunięty przez użytkownika

Meloman1
    Ocena: -2 (glosow:2)
2014-12-01 18:25:21
Nie napisałem, że bez przyjemności da się obejść. Jak kogoś nie stać na kupno prezentu za 200 zł, to niech zrobi czapkę na drutach za 20 zł. Jak nie stać na Playstation, to niech gra z dzieckiem w grę planszową za 40 zł. Niebranie kredytów na konsumpcję to jedna z podstawowych zasad racjonalnego gospodarowania pieniędzmi.

Meloman1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-12-01 18:29:33
Ja nikomu nic nie każę. Piszę natomiast, że koszt kupowania towarów w firmach, które wyprowadzają zyski z polskiego systemu podatkowego za granicę JEST WYŻSZY, nawet jeśli cena wydaje się niższa (resztę dopłacisz w podatkach).

waclawwaclaw
    Ocena: 0 (glosow:4)
2014-11-30 11:38:23
popieram masz plusa...

jurrek
    Ocena: 0 (glosow:2)
2014-11-30 11:37:17
taa, a Adasie Hoffman i podobni nadal będą na chorobowym i rozbijać po świecie za publiczny grosz

vacarius
    Ocena: -2 (glosow:6)
2014-11-30 11:18:10
Najlepszym prezentem Polsce byłoby pójść do pracy w święta. Podwyższać tym PKB kraju i budżet zasilić podatkami. I samemu też uciec przed tym całym świątecznym ambarasem. Podczas którego człowiek się bardziej męczy fizycznie i psychicznie niż w robocie.

fekaliator
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-11-30 12:48:40
A wolno to tak chlać przed południem ?

wiocha1984
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-11-30 12:56:37
...wszystko zalezy od tego jaką masz pracę, oraz jaki klimat rodzinny Twoja rodzina jest w stanie w okresie świąt wytworzyć :) Bez obrazy, tak ogólnie piszę. Jesli ktoś jest marynarzem, całymi miesiącami poza domem, to marzy o świętach spędzonych z rodziną. Jeżeli ktoś ma w domu alkoholika, i wie, że przyjdą goście, na początku jak zawsze miło, a później jak zawsze awantura i demolka mieszkania ... to aż się odechciewa na samą myśl. W dobie komercji zapominamy czemu służyć mają święta

fvvc
    Ocena: 1 (glosow:3)
2014-11-30 11:11:12
DOBRA AKCJA


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0500