Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Zamiast uzdrowić sytuacje górników wolą wydać grubą kasę i zamknąć kopalnie.
dzamall  15-01-07, 18:56 Zgłoś
+ 289 -
Dodano: 2015-01-07, 18:56:57   przez: dzamall
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 289  Zgłoś nadużycie
85
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Kiciuś.
  •  Pracowity gość
  •  Zakorkowali ulicę, bo robili sobie selfie
  •  Dron nagrał leśnego śmieciarza (Polska)17
Ukryj komentarze(162)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
cairo
    Ocena: 60 (glosow:132)
2015-01-08 00:57:22
Jeszcze was na świecie nie było jak Thatcher likwidowała kopalnie w GB, poczytajcie dlaczego i co się tam działo, u nas powinni też dawno to zrobić ,tylko że trzeba mieć jaja jak ta kobieta miała ,a nie być miękkim ch..jem robionym.Tylko widzę że temat za ciężki dla waszych głów.

A-PanPikus
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-13 17:02:35
kopaczowa chce zamknąć 4 kopalnie, a dlaczego w ŻADNEJ telewizji nie mówi się, że niemiec chce wybudować kopalnię w Polsce? Czyżby pani premiar chciała usunąć konkurencję niemcowi???

sebololo
    Ocena: 0 (glosow:6)
2015-01-13 00:01:41
Nie da się tego bagna już zreformować. Jeśli nie zamkną tych kopalń to albo będziemy ich utrzymywać z budżetu ( w tym kosztem służby zdrowia) albo wprowadzą zakaz sprowadzania węgla i będziemy drożej płacić za nasz krajowy.

patisol
    Ocena: 4 (glosow:6)
2015-01-12 23:34:08
Zamknąć i już! Jak prywaciarz zwalnia pracownikow to co?! maja iść blokady robić?! Ale nie koryto im uciac calkiem! Zabrac deputaty weglowe i gornikom i emerytom gornikom i beda w koncu rentowne kopalnie

patisol
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-12 23:30:35
komentarz usunięty przez moderatora

bob987
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-12 22:44:35
Chcą zrobić to samo co ze stoczniowcami dali po kilka 45 tyś. i wszystkich mają gdzieś w Szczecinie. 10% chodzi po śmietnikach, 20% znalazło prace w mieście, 30% wyjechało za granice a reszta na bezrobociu. A KURSY TO ŚCIEMA BO KTO ZATRUDNI 50 LETNIEGO MONTERA KADŁUBÓW PO KURSIE ELEKTRYKA JAK NA KURSIE STUDIOWAŁ WKRĘCANIE ŻARÓWEK.......

fliper45
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 09:25:00
ale wiesz o tym że górnik po 20 latach ma emeryturę więc jak zaczął pracować w wieku 20 lat to ma maksymalnie 37 lat

makrelson
    Ocena: 1 (glosow:7)
2015-01-12 20:20:54
cała ku@wa polska sie Przekwalifikowała tylko nie hanysy, ciagle maślili im d@py,za komuchów,za czarnuchów, u mnie molochy rozwaliły sie wszystkie i tysiace ludzi poszło na bruk,bez odpraw,i nikt sie nie cackał...i każdy MUSIAŁ sobie SAM poradzić.

groh
    Ocena: -3 (glosow:5)
2015-01-12 19:43:35
polska piłka nożna się opłaca a szczególnie reprezentacja - produkują tyle dóbr materialnych co moje poranne znoszone gacie a zarabiają kokosy - za to górnik , który faktycznie produkuje dużo dóbr , bo dzięki niemu mamy prąd , ciepło i pieniądze z exportu to dużo debili na tej stronie po nich jedzie, bo niby nie przynoszą zysków - większej bzdury nie słyszałem

resu050
    Ocena: 0 (glosow:6)
2015-01-12 13:09:34
Posłać polski rząd do Kuwejtu, to po 10 latach Kuwejt zacznie sprowadzać ropę z Rosji

Drago33
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-12 14:08:10
Bo przestanie się opłacać !!

A-PanPikus
    Ocena: 9 (glosow:13)
2015-01-12 07:39:41
Bo chodzi o to, żeby zamknąć, a potem za bezcen sprzedać i wydobywać dalej.Tak jak Siltech w Zabrzu, dawna kopalnia Pstrowski. Nie opłacało się wydobywać ale prywatnemu już tak.I tyle. Aha, jeszcze jedno. W prywatnej kopalni nie ma związkowych DARMOZJADÓW.

magic1990
    Ocena: -1 (glosow:5)
2015-01-12 06:58:44
Najlepiej dla was jest wypowiadać się na tematy nie mając wiedzy minimalnej, to rząd nas tak załatwia na węgiel dać wysoką akcyzę, że lepiej sprowadzać z zagranicy gdzie wychodzi taniej a czarne złoto nie jest tak kaloryczne jak nasze przez to górnictwo staje się bez zysku i cena wydobycia 1 tony jest większa niż sprzedaż. A te miliony na odprawy to domyślcie się dla kogo idą.... prezesy, dyrektorzy kopalń, dyrektorowie zarządu, itd marny górnik dostanie tego grosze, teraz pomyślcie zamkną kopalnie wszystkie sklepy pobliskie będą upadać bo nikt nie będzie chętny by kupywać cokolwiek za ostaatn

immortallus
    Ocena: 4 (glosow:8)
2015-01-12 12:05:42
I dlatego reszta społeczeństwa ma ich dotować? Spoko, niech zrezygnują z 13-tek, 14-tek, barbórek, deputatów itd wtedy możemy pogadać o dotowaniu nierentownych kopalni z naszych podatków. Jak prywatna firma upada z powodu nierentowności i zwalnia swoich pracowników to nie ma jakoś społecznego parcia na dopłacanie do takiej działalności.

zenus997
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-12 23:28:33
A może by tak zredukować kadrę choć o połowę fikcyjnych stanowisk. Rentowność wzrośnie tak, że i na podwyżki dla pracowników produktywnych wystarczy.

cairo
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-12 02:02:42
@wieśniak a to czyja wina że w 95% katolicki naród jest też w 95% złodziejski?, ale to jest właśnie prawidłowość popatrz na kraje z dominującym katolicyzmem jaki tam dobrobyt i poszanowanie prawa.Tylko mi nie wciskać nic o muzułmanach , bo my tu jeszcze o ludziach piszemy , nie o zwierzętach.

barry27
    Ocena: 6 (glosow:10)
2015-01-12 01:55:36
Średnio nasze górnictwo przeżywa kryzys co 10 lat, najpierw na początku lat 90, później po 2000 roku i teraz. Ile jeszcze będziemy ratować górników za nasze pieniądze.A może żeby mieli co robić to zwozić węgiel z innych krajów, wsypywać do kopalni i znów wydobywać. do ciężkiej cholery górnictwo u nas to już przeszłość, nie potraficie tego zrozumieć??? inie ludzie muszą żyć za 1/3 tego co górnicy zarabiają!!!

magda713
    Ocena: 1 (glosow:11)
2015-01-12 01:47:22
zamkną, sprzedadzą za bezcen ktoś za łapówe wykupi i będzie wydobywał a lemingi dzięki tv nic nie zrobią tylko podziekują głosując na PO PSL SLD

Drago33
    Ocena: -3 (glosow:3)
2015-01-12 14:13:00
madzia !! Bo taki to ciemny naród ;-/

wiesniakpawlo
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-12 00:21:03
komentarz usunięty przez moderatora

DkNG
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-12 00:41:35
wiertnictwo, geodezja, roboty ziemne typu budowa metra w innych krajach, inne kopalnie np. polska superkopalnia w Chile

wiesniakpawlo
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-12 00:15:16
komentarz usunięty przez moderatora

Piterek13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 23:58:41
komentarz usunięty przez moderatora

Piterek13
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-11 23:53:11
Wczasy pod gruszą to przywilej górników?! Ale tepy koleś ja nie pracuje a mam... Jakbyś nie wiedział to wczasy są w każdej firmie która ma taki fundusz... A taki fundusz może mieć każdy o ile się zgodzi na zabieranie kilku złotych z pensji na ten cel...

Piterek13
    Ocena: 1 (glosow:5)
2015-01-11 23:49:51
Najlepiej sprzedać kopalnie niemcom... Po co ta cała nagonka?! Pokazać że nie rentowne, sprywatyzować, sprzedać zagranicznym firmom za bezcen a potem płacić za energię 5 razy tyle co teraz... Oto plan rządu. Wystarczy popatrzeć na banki, stocznie, huty, przemysł... Wszyscy zarabiają na tym tylko nie my... Niemcom się opłaca otwierać ponownie zamknięte kopalnie, opłaca się uzyskiwać energię z węgla a nam wmawiają że to nie ekologiczne... A banki? Przynoszą ogromne zyski, szkoda że większość idzie do zagranicznych właścicieli...

killroad3
    Ocena: 3 (glosow:7)
2015-01-11 22:36:31
Je.bie mi to co piszecie. wiekszosc tylko wie o gornictwie tylko tyle co usłyszycie w tv.

damian.szefo
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-11 22:19:43
Zdumiewające jest to że kopalnia Bogdanka na Lubelszczyźnie ma się dobrze od tylu lat i osiąga zyski mimo że ma węgiel gorszej jakości niż ten ze Śląska.

papikowski666
    Ocena: -2 (glosow:8)
2015-01-11 22:00:18
Każdy narzeka na górników.A 99% z was nie wytrzymała by tygodnia roboty na dole

romeck
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 22:27:30
komentarz usunięty przez moderatora

kiltank
    Ocena: 0 (glosow:6)
2015-01-11 21:57:26
głaby nic im nie dać zarabiaja sto razy wiecej niż zwykły polak i każdy na nich pracuje niech ich sprywatyzuja i niech maja życie jak reszta kraju wybrancy narodów na ulice to powinny wyjść matki z ciecmi a nie te cfaniaki fał bym im kopa nikt nie kaze im pod ziemia robic niech sie wezma za cos innego a nie za nasza kase sie panosza...grrrr

du-di
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 22:13:13
komentarz usunięty przez użytkownika

longer77x
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-11 21:32:22
Jak mojemu szefowi interes przestanie się opłacać zamknie go,a mnie zwolni, i to w taki sposób że o odprawie mogę zapomnieć, ja sam znajdę się w sytuacji w jakiej znajduje się dziennie dziesiątki polaków.Dlaczego inni myślą że są lepsi i im należy się coś więcej, i że to ja zwykły robotnik (2200zł miesięcznie,budowlaniec) im to dam, bo jeśli rząd dopłaca to my płacimy.Pytanie jest proste kopalnie opłacają się czy nie, i jeśli jakieś zmiany uczynią je opłacalne to trzeba je wprowadzać.

asd1905
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-11 21:29:11
jak chcecie uzdrawiac sytuacje w niektorych kopalniach? zasypac je weglem ze skladowsisk zeby gornicy mieli co robic? skoro ktos dostaje 2 letnia odprawe przez 2 lata nawet jak by nie chcial to robote w koncu znajdzie

iksDeXDXD
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 16:19:20
Podam Panu przykład : kopalnia Silesia została sprzedana CZechom z racji jej nie rentowności. czesi potrafili znaleźć kapitał i zmodernizować kopalnie. w tej chwili ona prosperuje. A czesi wywożą POLSKI węgiel do siebie! opłaca się im? opłaca. Sytuacja ta dotyczy też innych gałęzi przemysłu, za jakiś czas wszyscy będziemy pracowac u niemca, ruska czy czecha.

iksDeXDXD
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 16:23:46
Dodam jeszcze ze w niektórych kopalniach w Polsce znajdują się pokłady węgla na 30 lat! Peowskie lewackie czerwone rządy doprowadzają kraj do ruiny. Ja się pytam jak to jest możliwe ze bardziej opłacalne jest importowanie małokalorycznego węgla z Rosji niż wydobywanie go ze swoich państwowych złóż o dużo lepszych parametrach.

ramzesx
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-11 21:24:57
Jak nierentowne to powinni zamknąć i nic nie dać ponad standardowe odprawy przewidziane prawem. Co to górnicy jakieś święte krowy? W innych częściach Polski bywa tak, że zakłada płaci grosze albo nie płaci miesiącami i ludzie sami się zwalniają nie dostając złamanej złotówki odprawy. Jeszcze muszą w sądzie zabiegać o zaległe pensje. To jest chory system, że są równi i równiejsi - tych których jest trochę więcej w jednym miejscu i pokrzyczą dostają dziesiątki tysięcy odprawy a gdzie indziej gdy ludzie nie mają takiej siły przebicia to nie dostają NIC odchodząc z podupadającej firmy.

szatanoslaw
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 21:02:05
Z kopalniami jest taki problem, że w państwowych są rady nadzorcze, gdzie pensje idą w dziesiątki i setki tysięcy miesięcznie - a w tych radach zasiadają kolesie i rodziny rządzących - które płacą rządzącym. Rząd nie chce likwidować ani uzdrawiać kopalń, bo to jest kasa dla tych ludzi.

qqqqqq11
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-11 20:59:50
Polska w tych sprawach została jeszcze w poprzedniej epoce.palmy węglem,wycinajmy naszą dume-lasy...duzo europejskich krajów nie posiada takich lasów i jezior jak u nas... Po hooy im ten węgiel..co za ciemnogrôd..w Holandii są same wiatraki.0 spalin,ekologicznie..stare ruskie swinie dalej ciągną ten węgiel bo ciągną miliony z tego.nie wiem jak oni mogą na tym śląsku mieszkać...aa tuć tu plebs jest hahaha

alecyc
    Ocena: 3 (glosow:7)
2015-01-11 19:26:31
Może słowo o kopalni miedzi KGHM,kopalnia w światowej czołówce wydobycia miedzi jednak zaczyna się to zmieniać ponieważ w kwietniu 2012 roku rząd PO z kolesiami z PSL wprowadził podatek od kopalin.Wygląda to teraz tak że KGHM płaci dziennie około 7 MILIONÓW PLN do budżetu państwa!Dzięki temu zaczyna brakować pieniędzy na inwestycje w wyniku czego KGHM bierze kredyty,sytuacja kuriozalna.Jest to przykład jak w tym kraju niszczy sie przemysł.Tak więc jak za pare lat będą likwidować KGHM to nie krzyczcie wtedy że nierentowne kopalnie trzeba zamykać i że to wina tych biednych górników.

Firmiin
    Ocena: 2 (glosow:12)
2015-01-11 17:26:52
Kopalnie są nierentowne, tego nie idzie uzdrowić bo ceny wydobycia i sprzedaży surowców są jakie są. Kopaleni powinny być zamknięte wieki temu, ale rząd wolał utrzymać elektorat górniczy i pozwalał im wykonywac pracę która nie przynosiła żadnych korzyści. My wszyscy płaciliśmy tym ludziom by mogli sobie fedrować w ziemi (nie by było to łatwe i przyjemne... ale było też niepotrzebne). Lepiej dać im odprawy by mogli zacząć inne, bardziej efektywne życie niż ciagnąć tą chorą sytuację tak jak ona wyglądała do tej pory.

PanczoV
    Ocena: 0 (glosow:10)
2015-01-11 19:28:55
Trza zlikwidować kpalnie boooo to ostatnia siła (górnicy), która jest jako tako zoorganizowana i może rozpitolić ten głupawy rząd ! O to chodzi durne Polaki !!! Nie o to, że nie rętowne !!! Przecie w tym kraju cała energetyka stoi na węglu, tylko słuchacie się tej faszystowskiej unii to macie ! Durnoty !!!

DkNG
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-12 00:36:36
panczo a słyszałeś o czymś takim jak postęp? o innych źródlach energii niż węgiel? chyba nie bo po tonie twoich wypowiedzi i po słowach jakich używasz wnioskuje ze mentalnie to jesteś sto lat za murzyami

DkNG
    Ocena: 8 (glosow:22)
2015-01-11 15:46:52
Górnik dostaje w sumie 15 pensji w roku, oprócz tego kupa kasy idzie na tych krzykaczy ze związków zawodowych. Mamy kapitalizm i jeśli coś sie nie opłaca to sie to zamyka. W innych zawodach nikt nie ma gwarncji zatrudnienia więc dlaczego górnicy mają takie miec?

alecyc
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-11 19:33:50
Ale ty jesteś tępy człowieku.

DkNG
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-12 00:35:21
może rozwiniesz swoją wypowiedź mości alecycu? czy też robisz w górnicwie i srasz w portki że stracisz robote i nie bedziesz sie umiał przekwalifikowac? trzeba iść z duchem czasu a nie przy tym obsranym węglu trwać w nieskończoność... ja, jak stracilem robote w banku z powodu redukcji to żadnej odprawy ani zasiłku nie dostałem - powiedz mi dlaczego górnik ma dostać? I to z naszych ku*wa podatków!

gierand
    Ocena: -4 (glosow:10)
2015-01-11 15:36:08
zostaną jeszcze lasy i PO POlsce zostanie tylko smród,a wy bedziecie zapierdalać za miske ryżu,POco wam te wszystkie przywileje i normalna pensja,aby elitom żyło sie lepiej.

cannabis26
    Ocena: 7 (glosow:9)
2015-01-11 15:33:29
"Zamiast uzdrowić sytuację górników"... górnictwo jest w takim stanie ponieważ państwo stara się od lat "uzdrawiać ich sytuacje.Żeby uzdrowić sytuacje górników ,trzeba się od górników odpierdolić i pozwolić im pracować.

atena110
    Ocena: 11 (glosow:13)
2015-01-11 16:47:07
Żeby uzdrowić sytuację górnictwa trzeba tych wszystkich darmozjadów ze związków zawodowych kopnąć porządnie w d****.

vert0
    Ocena: 10 (glosow:18)
2015-01-11 14:59:02
Choć nie przepadam za PO, to kopalni nie rozwala Kopacz, tylko związki zawodowe, które poprzez swoją zachłanność, ogromne odprawy, trzynastki i inne przywileje dla górników, doprowadziły do tego, że kopalnie są nierentowne, a teraz psioczą na wszystkich tylko nie na siebie. Ja pracuję w prywatnej firmie i nigdy nie dostałem premii za darmo, nie mówiąc już o jakichś dziwnych komunistycznych praktykach związanych z trzynastkami, CZTERNASTKAMI, wczasami pod gruszą (płatny dodatek do urlopu) itp. itd. Są w firmie zyski, to dostajemy premię i tak powinno być, a nie czy się stoi czy się leży...

vert0
    Ocena: 17 (glosow:17)
2015-01-11 15:10:25
Dodam jeszcze jedno. Dlaczego Ci na górze mają takie same przywileje jak ci na dole? Czym się różni praca przy biurku w kopalni od pracy przy biurku w zwykłej firmie? Apel do górników, zróbcie porządek ze swoimi związkami, pasożytami żyjącymi na wasz koszt, a nagle okaże się, że kopalnie przynoszą zyski i nie trzeba ich zamykać.

kobi89
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 16:22:41
komentarz usunięty przez użytkownika

kobi89
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-11 16:31:44
nierentowne ale jak maja byc skoro w 2014 na skarb panstwa poszlo 7,5 mld dodatkowo jest nalozone 14 podatkow kto tyle ich ma pisze sie ze srednia pensja gornika to 6 tys brutto z tego na reke idzie mu ok 2300 tego juz nie pisza taka jest prawda Kolo jednej kopalni ktora ma byc zamknieta Niemcy otwieraja nowa to nie lepiej ja sprzedac a nie zamykac i zalewac ?? czesi kupuje zalane kopalnie i im sie to oplaca i maja duzy zysk wiec cos tu jest niechalo ;) ja tam rozumie kazdy ma swoje zdanie ale wkurza mnie jak pismaki daja informacje pseudo-eskpertow i pokazuja informacje z jednej stron :)

marcinek235
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-11 17:11:42
Tylko większość tej sumy to jest VAT i akcyza a to płacą odbiorcy końcowy czyli my. 2300 netto jest jak najbardziej tylko najpierw trzeba odliczyć alimenty czy środki na budowę domu, taki nie opręntowany kredyt z kopalni. Niemcy nigdzie nie otworzyli nowych kopalń obok likwidowanych tylko je zwineli, tak ponad 240 kopalń zwineli, ale jak się mylę to proszę o kilka przykładów z ostatnich 15 lat. I która to kopalnia kupione przez Czechów w Polsce jest rentowna bo na pewno nie Silesia a innych ja nie znam

Zetar
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 22:07:52
6 000 brutto to 2 300 netto? No ja się nie dziwię, że kopalnie nierentowne, skoro na Śląsku taka matematyka. PS. Większość kraju ma 2 300 brutto, więc nie płacz.

Sebo30
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 14:43:00
Polytyka tego nie połkniesz

pionio222
    Ocena: -3 (glosow:5)
2015-01-11 14:36:56
Jak Premier podpisala "korzystny" pakiet klimatyczny zarzadzany przez UE(placenie podatku za prad pochodzacy z wegla) to teraz musi likwidowac kopalnie. Nic nie dzieje sie bez przyczyny, czysta kalkulacja czy lepiej kupic wiecej uprawnien czy lepiej dac odprawy i pozamykac...

vilus
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 17:38:31
Pakiet klimatyczny nie ma nic do rentowności kopalń. Pomijając bezsensowność płacenia za CO2, gdy najwięksi truciciele USA i Chiny mają to w ..., to zamiast ładować co rok mld w kopalnie, które upaść muszą wybudowaliby elektrownię atomową albo sensownie dotowaliby elektrownie na czystą energię.

pionio222
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-11 18:45:49
Krotko na temat pakietu - pakiet klimatyczny a wlasciwie pakiet klimatyczno-energetyczny polega na ograniczeniu emisji CO2. Emisja CO2 w duzych ilosciach pochodzi z obrobki wegla w elektrowni aby wytworzyc energie (pakiet klimatyczny zaklada wykupywanie tzw uprawnien do emisji CO2 - czyli oplata za emisje CO2) w zwiazku z czym elektrownia mniej placi za wegiel bo musi pokryc kolejny podatek. Nizsza cena wegla skutkuje nierentownoscia kopaln...

spacz
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-11 14:28:55
komentarz usunięty przez moderatora

sell71
    Ocena: 0 (glosow:8)
2015-01-11 14:28:36
jak stocznie na wybrzeżu zamykano jakoś nikt ryja nie darł a ci z wiecznymi przywilejami... czas z tym skończyć więcej kosztują niż przynoszą zysku - następne do golenia buraki ziemskie i ich KRUS

dark_1
    Ocena: 8 (glosow:10)
2015-01-11 14:28:06
O ku... jak czytam niektóre komentarze, to mnie się zastanawiam, gdzie niektórych mózgi się podziały, szczególnie ~cairo... Bez urazy, ale to nie kopalnie są nierentowne, ale Kompania Węglowa. To Kompani Węglowej grozi bankructwo i dlatego rząd chce zamknąć kopalnie zamiast zlikwidować Kompanię Węglową, gdzie pieniądze przepieprzane są na pensje dla Prezesów itp. Gdyby kopalnie mogły rządzić się same nagle mogłoby się jeszcze okazać, że są aż nadmiar rentowne, a polski węgiel jeszcze stałby się konkurencją dla węgla z innych krajów.

vert0
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 15:02:07
Gdybyś wiedział, to zamykają właśnie te nierentowne kopalnie, bo do tej spółki należą także kopalnie, które przynoszą zyski, a takie czarne owce ściągają całą spółkę na dno.

kobi89
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 16:33:41
Kopalnia KWK Pokoj jest jedna z kopalni ktora jest od paru lat na plusie ;) wiec niewiem skad im sie to wzielo ;) to juz bardziej Bielszowice do zamkniecia

Adamus_Papus
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-11 14:19:05
komentarz usunięty przez moderatora

spacz
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 14:30:12
komentarz usunięty przez moderatora

drupol
    Ocena: 3 (glosow:11)
2015-01-11 14:01:45
Tylko w kopalniach są możliwe trzynaste i czternaste pensje, barbórki i inne bonusy mimo że kopalnia nie jest rentowna. Wypowiadają się ludzie ze Śląska że nie wiem/wiemy jak węgiel i praca na dole wygląda. Zgadza się. Ale wyjaśnijcie cuda co w jednej kopalni robi kilka związków zawodowych? Doją pieniądze, zdarza się że działacze tychże związków kręcą lody mając w pogardzie tych co mają bronić. Nie chcieliście się sami zreorganizować to ktoś to zrobi na swoich zasadach i tyle.

tui83
    Ocena: 0 (glosow:8)
2015-01-11 13:38:02
Dla czego nikt nie mówi o przywilejach Policji ? Straży ? o ich zarobkach o tym po ilu latach odchodza na emerytury !! że nie muszą odrabiać L 4 !! w porównaniu do Górników!! Przecież w Policji na początek dają 2000zł mają różne nagrody przywileje to czemu tam nie składacie podań ?? tylko pierdzielicie o górnictwie ?? Najlepsze sa wypowiedzi Gimbazy i Ludzi z Pomorza albo jakiejś Wsi którzy nawiet nie wiedzą jak wygląda kopalnia

BidaS
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 14:38:48
Nie ma 2000zł chłopie...tyle to może po 3 latach będziesz miał

davidstar
    Ocena: -1 (glosow:5)
2015-01-11 14:43:55
komentarz usunięty przez użytkownika

tui83
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-11 13:33:20
Dla czego nikt nie mówi o przywilejach Policji ? Straży ? o ich zarobkach o tym po ilu latach odchodza na emerytury !! że nie muszą odrabiać L 4 !! w porównaniu do Górników!! Przecież w Policji na początek dają 2000zł mają różne nagrody przywileje to czemu tam nie składacie podań ?? tylko pierdzielicie o górnictwie ?? Najlepsze sa wypowiedzi Gimbazy i Ludzi z Pomorza albo jakiejś Wsi którzy nawiet nie wiedzą jak wygląda kopalnia

atena110
    Ocena: 4 (glosow:4)
2015-01-11 13:48:08
A co ma piernik do wiatraka? Co mają służby do górnictwa?! W jakiej firmie trzeba odrabiać L4?! Dlaczego ludzie np. z pomorza nie mogą się wg. ciebie wypowiadać o górnictwie?! Wypisujesz bzdury tak samo jak bzdurne jest podejście związków zawodowych do problemu. Takie właśnie podejście do sprawy wykończy ten przemysł.

marcinek235
    Ocena: 4 (glosow:4)
2015-01-11 13:56:11
Emerytury służb mundurowych zostały zreformowane jag by kolega nie wiedział a zarobki policjanta są tak około 2 razy a jak się weźmie zarobki w JSW to i 3 razy mniejsze. I tak na marginesie w 2013 r. zarząd KW chciał zlikwidować 2 tyś niepotrzebnych stanowisk w administracji tylko związki powiedziały nie i wyprowadzili ludzi na ulice.

dudus54
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-11 13:30:26
ale skarb panstwa przytula co roku ok 8 mld od nieopacalnego gornictwa w formie podatkow- ponoc jest ich 16 ale tego nie wiem na 100%

marcinek235
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-11 13:51:32
Nie od górnictwa tylko od tony węgla i te podatki to w większości płacą odbiorcy końcowi. A w druga stronę popłynęło 9 mld na dopłaty do emerytur górniczych.

grog
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-11 13:29:34
dziwne ze jeszcze zaden dzamal nie wpadl na to, ze miliardy wydaja na zasilki zamiast uzdrowic rynek pracy, musza lody krecic, dzamal isc sie zdrzemnij

tui83
    Ocena: -2 (glosow:10)
2015-01-11 13:27:45
Temat jak rzeka, co jakiś czas ktoś doperdziela sie do Naszych zarobków itd potem każdy tłumaczy że tyle nie zarabiamy i zapraszamy ich do Nas skoro mamy taki LUKSUSY !!! a tak na prawdę nie mówimy o tym co jest ważne !! o tym że: Polska sprowadza wegiel z Zagranicy gdzie inne Państwa UE wykorzystują tylko swoje zasoby !! Ceny dla kopalń za materiały są Wygórowane np kilof, łopata w sklepie kosztuje 30zł a dla kopalni 90/100zł Kopalnie płacą GIGANTYCZNE podatki za Wydrążone chodniki które są Chodnikami Stałymi, oraz utrzymanie kopalni więc nie mówicie że Państwo do NAS dopłaca !!

atena110
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-11 13:49:14
CO za brednie. Łopata za 90 zł bo zamówienie idzie z kopalni. Buhahahahaha

marcinek235
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-11 14:01:02
To niech pan powie ile pan wykazał dochodu za ostatni rok w PIC-ie i proszę mi nie pisać ile pan zarabia na miesiąc tylko o dochód roczny a skoro wam tak źle to zapraszam np. do fabryki konstrukcji stalowych za 1600, nikt tam wasz na siłę nie trzyma.

du-di
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 14:55:34
Idź sobie atena110 kupić do sklepu z odzieżą BHP kupić np. spodnie ale nie zapomnij wspomnieć, że mają być do pracy pod ziemią w kopalni; wtedy się dowiesz ile ile kosztuje "atest", nagle spodnie za 25 zł stają się spodniami za 70zł... A takie "atesty" musi mieć wszystko co "schodzi" po ziemię.

linaxis
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-11 13:08:02
Tak tylko oni są stratni miliardy rocznie, a wydobywanie jest nieopłacalne, bo koszty nie są warte wydobycia. Tak więc jeżeli nawet za te pieniądze górnicy będą pracowali nadal to i tak za rok będą coraz więcej stratni.

CHACHARBcH
    Ocena: -3 (glosow:11)
2015-01-11 12:50:55
gimby wypowiadają się na temat kopalni a 90% zwas niema nawet odrobiny pojęcia o tym jakwygląda praca w kopalni i to nie jest tak że zarabiają po 4000 tysie bo zarabiają mniej dzięki podatkom i składkom jakie nakłada państwo

vilus
    Ocena: 7 (glosow:7)
2015-01-11 13:41:40
Oczywiście podatki i składki opłacają tylko górnicy... Oczywiście tylko kopalnie się likwiduje, a wszystkie inne zakłady działają dalej... Oczywiście tylko górnicy nie mają rocznych odpraw i innych osłon socjalnych... Oczywiście państwo dba o wszystkich, tylko górnicy mają źle... Ty również nie masz pojęcia jak wygląda praca w innych zawodach. A praca na kopalni? 500 osób zapie.. pod ziemią, a 1000 siedzi na górze i pali opony. Póki te 1000 nierobów związkowych nie zejdzie robić pod ziemię będę za likwidacją kopalń.

atena110
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-11 13:51:49
@vuilus On tego nie zrozumie. On nadal wierzy, że związki walczą o interesy górników. On nie rozumie, że cenę tony węgla kształtuje właśnie te 1000 nierobów bo to oni zwiększają koszty. On wyznaje zasadę, że czy się stoi czy się leży kasa się należy.

C2ShadowMan
    Ocena: 0 (glosow:12)
2015-01-11 12:34:31
Od wielu lat sabotuje się polskie górnictwo zamykając kopalnie za kopalnią. Mamy największe i najlepsze złoża węgla w Europie. Polska powinna być bogatym krajem. Ale skoro ludzie przy władzy obchodzą inne swięta niż sami Polacy to ja ma być dobrze? Czy wy martwicie się o domostwo pana X mieszkającego na drugim końcu miasta?

ZeuS112
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-11 13:43:23
Powiedz jeszcze na jakiej głębokości znajdują się te złoża, powiedz jakie przywileje mają górnicy, powiedz jak rozbudowano administrację. W tym kształcie polskie kopalnie nigdy nie osiągną zysków, a o dogonieniu australijskich konkurentów mogą pomarzyć bo tam koszt wydobycia tony węgla jest kilkukrotnie niższy niż u nas, do tego nie ma takiego ryzyka wydobycia bo większość węgla znajduje się płytko pod ziemią co pozwala na odkrywkowe wydobycie.

du-di
    Ocena: 10 (glosow:16)
2015-01-11 12:31:51
Nasz (nie)rząd robi z polskim węglem dokładnie to samo co kilka dni temu zrobił z cenami paliw na naszych stacjach. Paliwo tanieje no to trzeba dołożyć kolejny podatek/opłatę(opłata/podatek zapasowy). Z cenami polskiego węgla robią tak od lat i tych opłat i podatków narosło już ponad 20. I jak cena naszego węgla ma być konkurencyjna???

kasagaz
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 13:36:26
dokładnie

atena110
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 13:53:20
Poczytaj co zostało wprowadzone i jaki ma wpływ na ceny.

marcinek235
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-11 14:05:39
Opłatę zapasowoła wprowadził sejm ustawą uchwaloną w kwietniu 2014 r i wszyscy za nią głosowali nawet PiS wiec proszę głupot nie pisać.

du-di
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-11 14:48:24
Tutaj nie chodzi o to, co zostało wprowadzone a co nie. Tutaj chodzi o zasadę: Polak jak tylko widzi, że coś zaczyna dobrze działać/zarabiać na siebie/przynosić zyski to od razu wymyśla kolejne opłaty/podatki/akcyzy/atesty...

mirzos
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 12:18:14
komentarz usunięty przez użytkownika

Eric_Cartman
    Ocena: -1 (glosow:11)
2015-01-11 12:17:51
Taa pozamykajcie gruby wszystkie a śląsk się odłączy od Polski i będzie osobnym państwem :P Sami je pootwierają...

Pingwin001
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-11 12:23:45
Powodzenia

Eric_Cartman
    Ocena: 1 (glosow:7)
2015-01-11 12:44:11
A co myślisz że to nie możliwe? Uwierz mi że wtedy Śląsk jako osobne państwo lepiej by prosperowało niż Polska.A Śląsk jest gotowy na taką możliwość, bo mają własny język,kulturę,godło,flagę.A dzięki kopalniom nie zbiednieje tym bardziej że za jakiś czas i ropy braknie..I wielkie pytanie,dlaczego Czesi chcą wykupić Polskie kopalnie? Bo im się opłaca i widzą w tym miliardowe dochody!

marcinek235
    Ocena: -3 (glosow:3)
2015-01-11 12:50:41
Kto je pootwiera, te wieczne robole jakimi są slązaki, na to trzeba mieć kasę a nie tylko gadać. I tak na marginesie Polaków jest przygniatająca większość na G S więc pomarzyć zawsze można i tyle.

vacarius
    Ocena: 0 (glosow:8)
2015-01-11 13:06:58
Jeśli otworzą ponownie to bez socjalizmu górnik dostanie co najwyżej 2500-3000 na rękę i bez wcześniejszej emerytury i barbórek. To warszawa wszystko zepsuła godząc się na żądania górników i dając im przywileje. Sam jestem ze Sląska ale nie dałbym górnikom żadnych przywieli. Przez te ich przywileje bez pleców roboty w górnictwie nie dostaniesz.

vacarius
    Ocena: 4 (glosow:18)
2015-01-11 12:13:13
Przyssali się do koryta ci górnicy prawie jak księża i politycy. Barburki, wcześniejsze eyrury a teraz gdy doprowadzi tym socjalizmem do upadłości kopalń to jeszcze dostana odprawy pewnie po 100 tys zł odprawy na łebka. A co mają powiedzieć pracownicy marketów. Dziewczyny które stoją na pasażu za 5/h i to na umowę o dzieło bez opłaconych składek emerytalnych?

rafal8
    Ocena: 5 (glosow:19)
2015-01-11 12:09:13
Bardzo dobrze, niech zamykaja te kopalnie które obciażaja nasz kraj na miliardy zł.Jak można prowadzic biznes który przynosi 100miliardów rocznie strat i tyle dopłacamy my podatnicy...a Górnik ma wiecej przywilejów niz wszystkie zawody swiata...

C2ShadowMan
    Ocena: 5 (glosow:7)
2015-01-11 12:37:24
ja proponuję nadziewać na pal wszystkich parchów pustynnych odpowiedzialnych za sabotaż i ich opłacanych przydupasów.

marcinek235
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-11 12:54:55
To zrób tak że wszystkimi osobami, które tylko udają górników. Jak ma być w tej firmie dobrze jak znam przypadki gdzie rzekomy górnik od 7 miesięcy nie był w pracy a wypłata wpływa na konto i latka do emerytury lecą. I niech kolega spojrzy na Czechy jak tam doprowadzili do rentowności swoich kopalni - zamkneli 11 z 14 funkcjonujących.

Adamus_Papus
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-11 11:11:40
komentarz usunięty przez moderatora

bossnr1wpl
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-11 11:28:14
komentarz usunięty przez moderatora

marcus346
    Ocena: -2 (glosow:14)
2015-01-11 11:03:56
Nie wiem dlaczego ta burza, przecież 80-90% śląska głosowało na po. o co teraz ten płacz?? Jeszcze dostaną po ok 100k odprawy. Normalny zjadacz chleba może o tym pomarzyć.

pawel-wod
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-11 11:03:44
bo wolą importować z czech i rosji

Eric_Cartman
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-11 12:22:07
Czesi chcą wykupić Polskie kopalnie, ciekawe dlaczego im się opłaca i liczą na zyski a Polacy już nie?

Pingwin001
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-11 12:28:12
Bo Czesi nie mają na kopalniach tylu związków zawodowych a czescy górnicy hałdy przywilejów, banalna prawda, ale do niektórych nie dociera, tak samo jak to, że im głębiej węgiel leży tym droższe wydobycie, a u nas niektóre kopalnie wydobywają węgiel z pokładów na poziomie 1000m i głębiej

Jarewa
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-11 12:30:13
Bo jak wykupi czech to już będzie prywatną spółką czyli tyle ludzi ile trzeba minimum i za najniższą krajową bez dodatków kumasz?

marcinek235
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-11 12:57:56
Czesi zreformowali swoje górnictwo przez likwidacje 10 z 14 swoich kopalń. A Czesi nie wykupią Polskich kopalń z prostego powodu - długi i straty NWR. NWR mimo iż ma 3 razy mniejsze przychody ponosi takie same straty jak KW a dług spółki to już prawie 1 mld .euro

seba_poland88
    Ocena: 1 (glosow:11)
2015-01-11 11:00:41
Wy znawcy nie rentownych kopalń ogłupionych tfv i ta krętaczką premierową dalej słuchajcie tych bzdur, ale najpierw przeczytajcie sobie o kopalni Silesia w Czechowicach-Dziedzicach też była nie rentowna do czasu jak przejeli ją Czesi i teraz przynosi zyski jak to możliwe???Niech kopaczowa zapyta pepiczków jak zrobili ten cud, u nas najszybciej zamknąć ludzi na bruk i węgiel z chin ściągać...

plkwn
    Ocena: 16 (glosow:18)
2015-01-11 11:07:29
Pewnie nie dają tyle przywilejów górnikom co polskie kopalnie, pewnie nie wypłacają trzynastek i czternastek, no i przede wszystkim nie mają we krwi doktryny, że co państwowe to niczyje więc można kraść :) Pozdro

atena110
    Ocena: 11 (glosow:11)
2015-01-11 12:08:45
No to bądź obiektywny i napisz co się tam wydarzyło. Przyszedł nowy właściciel i powiedział jasno: wycinamy związkowych nierobów i likwidujemy przywileje. Dodatkowo pozbyto się sporej części administracji. Dzięki temu koszty pracownicze firmy spadły o 1/3. Teraz spróbuj to zrobić w tych 4 kopalniach. Zaraz będzie płacz i protesty bo zabierają im przywileje. Związki wolą dołożyć rękę do likwidacji kopalni niż rzeczywiście zrobić coś dla branży.

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 13:02:51
To ile ta firma zarobiła w ostatnim roku. Czy od powstania miała chociaż zysk na poziomie operacyjnym bo o zysku netto nawet nie pytam. Prawda jest taka że Czesi wpompowali już prawie 1 mld zł a zysków ani widu ani słychu i nawet myślą o pozbyciu się tego cudu. A jak kolega suka wzorcu do zapraszam do Bogdanki, mimo iż jest gigantyczny dołek w górnictwie firma w zeszłym roku nawet zwiększyła zysk netto.

seba_poland88
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-11 15:22:12
do marcinek mieszkam niedaleko bogdanki to wiem troche o tej kopalni wielu znajomych tam pracuje.Tej kopalni nie można porównywać z kopalniami śląskimi całkiem inna bajka ale wzór jak najbardziej dobry, a co do silesii to gównoo wiesz, żeby przeprowadzić restrukturyzację jakieś pieniądze trzeba włożyć to jest nieuniknione ważne jest to że kopalnia zaczyna przynosić zyski i to jest najważniejsze, najlepiej wszystko rozpieprzyć tak jest najprościej, mamy gospodarkę opartą na węglu i na razie trzeba to kultywować nie można w 5 lat odejść całkowicie od węgla to wymaga stopniowego działania

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 15:51:16
Skoro przynosi zyski to powiedz mi ile miała ta kopalnia zysku za ubiegły rok, może to nawet być zysk za 1 miesiąc.

reeno
    Ocena: 2 (glosow:8)
2015-01-11 10:49:40
davidstar reszta tego kur/estwa! doplaca gruba kase na te twoje kopalnie.poczytaj co tu madrzejsi pisza od ciebie o zwiazkach i przyczynach a nie ta pusta gebe rozdziawiasz

davidstar
    Ocena: -5 (glosow:9)
2015-01-11 11:08:11
komentarz usunięty przez użytkownika

homo_sapiens
    Ocena: 5 (glosow:11)
2015-01-11 10:44:49
A jak Ty sobie wyobrażasz "uzdrowienie"? Teoretycznie to bardzo proste - każdy ekonomista czy manager wyższego szczebla wie, jak to zrobić. Tylko, że w realu na drodze do uzdrowienia stoi jedna maleńka przeszkoda - rozdęte do granic przyzwoitości ZWIĄZKI ZAWODOWE, ze swoimi rozbuchanymi przywilejami, które będą tych przywilejów bronić jak niepodległości. Tak więc w praktyce uzdrowienie polega na pompowaniu w kopalnie rok w rok milionów z budżetu państwa - czyli z naszych podatków. W pojedynczych przypadkach uzdrowienie się udało, ale wymagało to mądrości i zgody załogi.

C2ShadowMan
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-11 12:41:24
to co prezesi, rady nadzorcze, dyrektorzy i administracja zarabią w miesiąc, to szeregowi pracownicy nie zarobią w rok. Może tu się trzeba zastanowić. Z polskim górnictwem jest jak z rzadem. Nie wiedzą co robić a biorą hajs

davidstar
    Ocena: 0 (glosow:12)
2015-01-11 10:43:52
komentarz usunięty przez użytkownika

atena110
    Ocena: 6 (glosow:10)
2015-01-11 11:05:41
Górnicy dobrze o tym wiedzą, ale są tak tępi i zapatrzeni w siebie, w swoje związki i przywileje, że prędzej im zlikwidują im miejsca pracy niż przejrzą na oczy.

plkwn
    Ocena: 1 (glosow:5)
2015-01-11 11:09:04
I kto Ci będzie wtedy dopłącał do Twoich kopalni chłopcze?

davidstar
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-11 11:13:03
komentarz usunięty przez użytkownika

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 14:36:35
A do emerytur górniczych kto wam wtedy dopłaci i kto wam ten węgiel kupi jak Polska na niego się wypnie

davidstar
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 10:41:47
komentarz usunięty przez użytkownika

atena110
    Ocena: 12 (glosow:16)
2015-01-11 10:07:27
Czy kompanie mogą być rentowne? Oczywiście, że tak, ale najpierw trzeba pogonić związki i zlikwidować przywileje (13stki, 14stki, barburki, deputaty itd.). Przykład kopalnia przejęta przez spółkę z Czech.

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 14:08:44
Tylko ta kopalnia nie jest rentowna nawet na poziomie operacyjnym

fantomas3103 
    Ocena: -6 (glosow:16)
2015-01-11 10:03:11
zlikwidują kopalnie , kupią je Niemcy a my będziemy od nich węgiel kupować i to się opłaci gdzie sens i logika ale rząd PO - PSL twierdzi że to dobre rozwiązanie widać jakie barany rządzą krajem

martin987
    Ocena: 5 (glosow:11)
2015-01-11 10:01:59
Uzdrowic niby jak? Panstwowe kopalnie sa nierentowne i przynosza olbrzymie straty, podatnik je pokrywa. Prywatyzacja nic nie da bo nikt nie chce tego kupowac, wegiel dawno przestal byc oplacalny o zanieczyszczeniu srodowiska nie wspomne. Powinno sie pozamykac wszystkie nierentowne kopalnie i za ta kase wybudowac elektrownie chociazby atomowe

resu050
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-11 10:12:12
tak, ale w Rosji, RPA czy Kanadzie wydobycie węgla jest opłacalne. Poztym z racji wysokich cen ropy popyt na węgiel w ostatnich latach cały czas wzrasta ale z racji wysokich podatków nakładanych na sprzedaż węgla, zamiast go eksportować, zamykamy kopalnie

SonyInfinite
    Ocena: 1 (glosow:11)
2015-01-11 10:26:06
Węgiel w cale nie byłby taki drogi gdyby rząd nie narzucał takich wysokich podatków. Robią wszystko aby wyprzedać ten kraj. Rząd robi wszystko, żeby społeczeństwo było podzielone i nie doszło do ogólnopolskiego buntu, który mógłby spokojnie obalić rządzących. Każdy chce godnego życia i może takie mieć, ale tylko wtedy gdy wszyscy będziemy zjednoczeni.

atena110
    Ocena: -2 (glosow:6)
2015-01-11 11:02:08
@sony Odstaw te prochy bo ci szkodzą.

brumby
    Ocena: -5 (glosow:17)
2015-01-11 09:51:43
Niemcy i Francja poprosiły teraz o zamknięcie kopalni, a wcześniej o stocznie. Pan każe - sługa musi.

pvdfan81
    Ocena: 4 (glosow:16)
2015-01-11 09:51:18
jak mnie wywalą z pracy to nie mam żadnych odpraw!!!! wiem że to niełatwa praca ale bez przesady.

resu050
    Ocena: -6 (glosow:10)
2015-01-11 09:42:30
między innymi dlatego Śląsk powinien otrzymać autonomie

marcinek235
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-11 13:06:10
Niech najpierw te osoby co udają górników niech wezmą się do roboty to wtedy pogadamy.

resu050
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-11 14:12:29
@up to przez osoby w Warszawie które udają, że umieją rządzić ten region tak prosperuje. Polska nie powinna brać się za rządzenie w tym rejonie bo widać jakie to przynosi skutki. Raz na 5 lat politycy przypominają sobie, że trzeba coś z tym zrobić, byle zdobyc poparcie i wygrac wybory

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 14:44:20
Weźcie się do roboty to wtedy pogadamy, tylko w górnictwie są takie patologie ze osoba która od 7 miesięcy nie pojawiła się w pracy a kaska z wypłaty leci na konto, latka do emerytury lecą a reszta Polski płaci. I niech wszyscy slazacy uświadomią sobie ze era węgla w Europie się skończyła a z bycia wiecznym robolem dobrobytu się nie zbuduje.

resu050
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 15:10:06
Patologia to jest w polskim sejmie. Jak na razie to popyt na węiel na świecie wzrasta, tylko politycy tak świetnie zarządzają, że nie opłaca się go wydobywać, pomimo, że jest jednym z najlepszych jakościowo. Pozatym to przepracuj sobie miesiąc na kopalni to zobaczysz jak wygląda te całe nic nierobienie w ponad 40 stopniach, brudzie pyle, przy zagrożeniu metanem. Jak na razie to Śląsk musi płacić za głupote rządzących, wystarczy poczytać o tym jak ten przemysł został zajechany w latach 90'tych. Dlatego uważam, że autonomia jest dobrym rozwiązaniem niech Polska władza nie wpie**la sie w gospodar

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 16:02:19
Tylko górnicy ciężko pracują w tym kraju, a jak im tak ciężko to zapraszam do fabryki konstrukcji stalowych tam zobaczą co to jest praca przez 10-12 godzin a nie 2-3 godzinki. Jak najbardziej się opłaca w tych kopalniach gdzie nie ma gigantycznego przerostu zatrudnienia i dyktatu górników, którzy myślą tylko o swoich przywilejach. Został zajechany a mimo to w tym regionie w górnictwie i przemyśle nadal pracuje ponad 600 tys. osób. I kto tym waszym autonomicznym regionem będzie zarządzać, macie tam jakiś wybitnych ekonomistów by tego się podejmi, może ten Gorzelik lub inny historyk sztuki.

resu050
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 17:25:41
Pewnie kopalnie znasz tylko ze zdjęć i wydaje Ci się, że jest to lekka praca. Co ja zresztą będę opowiadał ... ta 2-3 godzinki no pewnie, zapraszam na dół. Kto by miał rządzić - na pewno nie ta banda z wiejskiej. Przed 2 WŚ Śląsk też posiadał autonomię i rządziły osoby z tego regionu i nie było z tym problemów a region dobrze prosperował, także nie wiem dlaczego teraz miało by być inaczej.

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 17:38:40
A pan pracuje na kopalni , jeśli tak to niech kolega z ręka na sercu powie ile czasu spędza na dojście i dojazd. W normalnej robocie robi się od np. 6 do 14 i to jak masz wielkie szczęście. I nie tylko w kopalni jest taka ciężka robota. Przed wojna rządził taki pan o nazwisku Grażyński i jego ludzie, bo wasz Niemcy sprowadzili do roli robola. To kto na siebie weźmie ten ciężar, macie jakieś konkretne osoby czy to będzie w stylu - dostaniemy autonomie a potem jakoś to będzie. I takie pytanie do pana osobiście- jest pan wielkim krzykaczem tylko coś pan konkretnego zrobił dla swojego regionu.

resu050
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 18:01:07
Niestety nie wymyślili jeszcze teleportacji, także czasem innego sposobu nie ma żeby dostać się do wyrobiska, niż spacer po kilka km. Tylko Pan napisał "Niech najpierw te osoby co udają górników niech wezmą się do roboty to wtedy pogadamy", więc udowadniam, ze sie pan myli bo praca na dole wcale do łatwych nie należy. Wystarczy to, że tu mieszkam i widzę jak ten region podupada gospodarczo zamiast się rozwijać. Co do planów autonomii wystarczy poczytać w internecie nie będę się rozpisywal. Polecam też artykuł jak węglowy kuwejt europy stał się jego importerem

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 19:24:35
Nadal pan się miga by przedstawić te wielkie osobliwości, które pociągną ten region gdy dostaniecie autonomie i odnoszę wrażenie że RAS i jemu podobne organizacje nie mają nikogo, ale jeśli są to czekam na te nazwiska. Skoro jest tak żle to co pan zrobił by to zmienić, ruszył pan choć raz swoją rzyc z kanapy i coś dla konkretnego dla swojego regionu czy miejscowości zrobił i nie chodzi mi o biadolenie i trollowanie w internecie czy ujadanie na Polskę i Polaków. Kiedyś takim Kuwejtem węglowym była Francja czy Niemcy, ciekawe dlaczego tam zamknięto kopalnie skoro to takie opłacalne.

du-di
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 20:54:48
Po pierwsze Panie marcinek235, to jesli chodzi o czas pracy gornika to "wygoogluj" se Pan co to jest "umowa akordowa" bo wedle takich umow(zawieranych pomiedzy danymi brygadami a kierownictwem) pracuje wiekszosc oddzialow dolowych. Po drugie patrzac na potracenia z wynagrodzenia smiem twierdzic ze to gornictwo i gornicy doplacaja do tego calego polskiego (nie)rzadu, ktory prze........ wszystko, co tylko mozna. Po trzecie wszyscy widzimy i odczuwamy jak to wybitni ekonomisci, specjalisci i inni czarodzieje potrafia rzadzic - do sprzedania zostaly tylko lasy panstwowe i kopal

resu050
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-11 23:04:13
Francja czy Niemcy nie mają takich zasobów węgla jak Polska i dlatego go nie wydobywają. Co do reszty zgodzę się z wypowiedzią wyżej.

BOBY102
    Ocena: 2 (glosow:10)
2015-01-08 13:47:53
ZLIKWIDUJĄ, PO to by sprywatyzować wśród SWOICH ...

Pingwin001
    Ocena: -1 (glosow:5)
2015-01-11 12:32:26
Słyszałem, że na rogu rzucili rozum w sklepie koło, idź kup sobie jakiś

cairo
    Ocena: 60 (glosow:132)
2015-01-08 00:57:22
Jeszcze was na świecie nie było jak Thatcher likwidowała kopalnie w GB, poczytajcie dlaczego i co się tam działo, u nas powinni też dawno to zrobić ,tylko że trzeba mieć jaja jak ta kobieta miała ,a nie być miękkim ch..jem robionym.Tylko widzę że temat za ciężki dla waszych głów.

Slawek-153
    Ocena: 6 (glosow:16)
2015-01-11 09:52:31
Zgadzam się w całości, dlaczego? Bo kopalnie są nie rentowne i tylko Państwo dokłada do nich miliardy z naszych podatków. Kopalnie są dla nas taką samą kulą u nogi jak utrzymanie rządu.

Liberte
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-11 17:55:30
Ciaro Ciebie chyba tez nie było na świecie i mało o tym czytałeś... W GB kopalnie węglowe upadły przez chciwość związkowców i zupełnie niekomercyjny stosunek kosztu wydobycie i jakości surowca. W GB istniały inne źródła energetyczne, np elektrownie atomowe... W Polsce górnictwo węglowe leży przez bandy pośredników i lichwiarzy, którym rząd stworzył prawo, leży przez podatki i zarządzanie idiotów, rozrost administracji i stanowisk nierobotniczych. W Polsce węgiel to jedyny łatwo dostępny surowiec energetyczny a MY to mordujemy... dlaczego i dla kogo?

rozpruwacz78
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-12 11:39:53
Tak tak, zamknijmy kopalnie i uzależnijmy się od ropy i gazu, których naturalnie nie mamy. Węgiel to nasz narodowy skarb, tak jak ropa u arabów. Ale przecież nie bo sprzeczne z ekologią według UE, ale gó....no w postaci żywności modyfikowanej żreć musimy- a to jest eko. Jak to jest że kompania, którą chcą zlikwidować w roku 2013 dostała w krynicy nagrodę za najlepszą firmę w europie. Ironiczne jest to że człowiek który chce ją zlikwidować, tą nagrodę im wręczał.

qwertyuiop59
    Ocena: 0 (glosow:12)
2015-01-07 20:13:30
Sprzedadzą złoża zagranicznym koncernom i przy okazji się nachapią a pracującego naszego górnika więcej wydoić się nie da.

Pingwin001
    Ocena: -4 (glosow:6)
2015-01-11 12:33:48
Jak na razie górnicy nas doją ..

thor102
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-07 20:03:05
komentarz usunięty przez moderatora

amblin
    Ocena: -1 (glosow:19)
2015-01-07 19:34:54
będą to likwidować? wreszcie węgiel stanieje a może nawet i prąd !

dzamall
    Ocena: 0 (glosow:8)
2015-01-07 19:36:38
na to bym nie liczył.jak nad wszystkim nie ma kontroli i będą nas doić jak krowy.będzie ale drożej

Nasi
    Ocena: 6 (glosow:10)
2015-01-11 09:55:31
nic nie stanieje, nasz węgiel jest obłożony 26 podatkami, w tym 9 tylko i wyłącznie istniejących w Polsce, skoro kopalnie płacą podatku ponad 100PLN za 1 tonę to jak chcesz by zarabiały na siebie jeszcze, państwowi dyrektorzy i prezesi których jest zwyczajnie za dużo, porozrzucani po oddziałach w dziwnych miejscach, dodatkowo nie inwestują w nowy sprzęt który zwiększyłby wydajność, to jak kopać kilofem w czasach koparek i oczekiwać na cud.

brumby
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-11 12:10:39
Prąd ci stanieje dopiero jak zaczniesz płacić rachunki za niego ... w Wielkiej Brytanii. W Polsce surowce muszą być drogie, bo gdyby były tanie - to państwo miałoby szansę się rozwijać...

waclawwaclaw
    Ocena: 6 (glosow:12)
2015-01-07 19:09:55
Cały czas kręcą lody od 25 lat. A w zasadzie to można powiedzieć doją ten kraj ...

dzamall
    Ocena: 4 (glosow:6)
2015-01-07 19:14:58
no tak skoro miliardy są na odprawy to dziwne,że nie poprawiają warunków kopalni.za parę miesięcy lub lat się dowiemy o co chodziło złodziejom

atena110
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-11 10:13:23
Żeby uzdrowić kopalnie to trzeba by pogonić związki zawodowe, które kolejną gałąź polskiego przemysłu ciągną na dno.

ZeuS112
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-11 13:36:08
dzamall w te 4 kopalnie, które chcą zlikwidować wpakowano w ostatnich latach 700 mln zł a nie pozwoliło to stać się im rentownymi. Nie może być tak, że cały kraj będzie dokładał na pensje górników bo im się należy.

marcinko83
    Ocena: 6 (glosow:16)
2015-01-07 19:08:37
skoro dają im te wysokie odprawy znaczy się ,że znów coś kombinują kolesie i jakiś biznesmen powiązany z PO chce na tym zarobić


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0500