Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
apoalipsa316  15-01-16, 16:33 Zgłoś
+ 573 -
Dodano: 2015-01-16, 16:33:07   przez: apoalipsa316
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 573  Zgłoś nadużycie
309
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  A Ty? Byłeś kiedyś tak narąbany...
  •  Daj odpisać
  •  9-latka zorganizowała zbiórkę dla chorej matki,
  •  W rosyjskim tańcu na lodzie
Ukryj komentarze(127)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
admin1944
    Ocena: 44 (glosow:86)
2015-01-16 17:38:18
NO ALE PESA CHYBA NIE DAJE POD STOLEM I NIE JEST ATRAKCYJNA DLA RZADZICIELI.

Jachu43
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-02-18 02:46:07
Pesa przede wszystkim nie wystartowała do przetargu, więc nie płaczcie matoły!

czerwony69
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-02-03 23:53:27
Przecież to się nie rozpędza do 200km/h to gdzie tu porównanie ?

sprinterr2
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-30 21:09:20
Pytanie do zorientowanych: Czy PESA startowała w przetargu w którym wybrano pędolino???

dommik78
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-28 03:27:32
nic kupowac nie trzeba było - najpierw torowiska porobic nalezy bo nasze stare pociagi pojada i 160km/h jesli beda mialy na czym

yamahahaha
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-26 16:43:47
Wystarczy popatrzeć na pysk byłego min Nowaka.

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-25 23:34:48
komentarz usunięty przez moderatora

tasiej
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-24 22:03:08
komentarz usunięty przez użytkownika

Synapsse
    Ocena: 3 (glosow:5)
2015-01-24 12:43:21
Sławomir-k u r w a-Nowak nie miał by zegarka i kilku baniek na koncie gdyby zamówiono pociągi z PESY.

streng
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-24 01:30:09
komentarz usunięty przez moderatora

pensulina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-24 00:32:44
Nie PKP tylko Platforma Obywatelska. Proszę o rzetelność... Poza tym i tak będzecie na PO głosowali. Więc po co ten cyrk. Macie co wybraliście...

tedex81
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-23 21:14:17
pesa nie mogla wygrac skoro nie wzięła udziału w przetargu, odrobina wiedzy ludzie

czarnakicia
    Ocena: 3 (glosow:5)
2015-01-23 18:26:25
Bydgoska PESSA produkuje super pociągi i export na cały świat tylko nasi rządzący złomolino skupują i jeszcze każą się cieszyć że włoskie gó--- jezdzi po nienadających się torach

Raflixol
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 17:00:02
jakby mi dawali 3 zegarki każdy po 19tys euro też bym kupił "Złomlino"

Gacor002
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-23 16:46:17
BO POLAK TAKI JEST woli kupic z zagranicy niz dac zarobic swojemu !! i taka prawda

borixon202
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-23 14:54:18
Ten pociąg wygląda jak predator przed ucztą.

hubertberger
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-23 12:59:21
Po chlebek to trzeba posmarować, żeby nasze świnki chciały go zjeść.

janpawlacz123
    Ocena: -3 (glosow:5)
2015-01-23 12:02:55
komentarz usunięty przez moderatora

tub0_osh
    Ocena: 6 (glosow:6)
2015-01-23 11:00:23
Ten pociąg wygląda na nieźle wku..wiony.

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:5)
2015-01-23 10:59:35
komentarz usunięty przez użytkownika

Oliolo
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-23 17:42:48
ty chyba nie do końca zrozumiałeś zarzuty - przede wszystkim chodzi o to, że zapłaciliśmy za pierdolino bez "wahadełka" jak za "z wahadełkiem" o kilkaset milionów Euro więcej. I to jest przekręt. Porównanie z Pesą jest zasadne bo przecież też Pesa jest bez "wahadełka" i ta sama prędkość maksymalna na istniejących torach ze względów bezpieczeństwa. A płacić dzisiaj za pociąg, który swoje parametry osiągnie za 10 lat? Przecież wtedy będzie już przestarzały technicznie.

adams42
    Ocena: 1 (glosow:5)
2015-01-23 10:36:25
Popmean-znafca tematu ha..ha.. Pesa nie startowała, bo taki dostała prikaz od ministru. Szybkie-pesowskie mogą jeździć 160, czy to wielka różnica, gdy i tak stan oraz technologie na torach na to nie pozwalają?

NecrosDeus
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-23 11:05:00
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-23 11:18:28
NecrosDeus 1 Naprawdę wierzysz że w przeciągu kilku lat zmodernizują dworce, wszystkie tory i zwrotnice(tak się to chyba nazywa) i ogrodzą tory betonowym płotem tak jak jest to na zachodzie dla szybkiej kolei. 2 Nie wierzysz że 20% poszło pod stołem jak w UK. TAK CZY NIE. Ps Przysłowia są mądrością narodu...mierz siły na zamiary.

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 12:04:36
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-23 12:25:51
Miało być po żołniersku TAK lub NIE ale co tam. Betonowe płoty w Holandii widziałem, ale nawet beż nich to wiesz ile trzeba do 250km/h. W bodajże 5 krajach pendolino ma procesy o korupcję i jeśli tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć, nie umiesz powiązać ze sobą i sytuacją w PL to wiem wszystko i pytań już nie mam. ZRÓB SCREENA!!!

NecrosDeus
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-23 14:52:03
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-23 15:35:32
O płoty ciął się nie będę no ale sam widziałem...może to tylko w pobliżu miasta było ze względu na hałas i prędkość 250- logika w tym jest, ale mniejsza z tym. Moim zdaniem byli jedyni bo tak miało być...przetargi na auta do zusu. Dziwię się tylko skąd wiesz tyle o pociągach i czemu zachowujesz się jak adwokat...widzisz i wiesz wszystko za a kompletnie nie zauważasz WIELKICH rzeczy na nie "A inne kraje mało mnie obchodzą akurat w temacie ich "łapownictwa"" Ps pociągiem jechałem może 7 razy w życiu a ostatni raz 15 lat temu...auto mam.

risto
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 18:18:32
@NecrosDeus - "Łapówka? A po co? Pendolino był jedyną propozycją! Ktoś jako jedyny został w przetargu i jeszcze łapówkę zaproponował? Czy wszyscy zdrowi? Nie rób z siebie kretyna!" Nie wiesz jak się robi takie przekręty? Pamiętasz przetarg na radiowozy? Miała wygrać Alfa Romeo i wygrała, mimo, że kilku innych producentów startowało do przetargu, nawet z lepszymi cenowo ofertami. Więc w jak Alfa wygrała przetarg? A no wystarczyło w przetargu, na liście wyposażenia dodać coś, co oferuje i spełnia tylko Alfa. Przypominam, że Pendolino nie ma jeszcze homologacji na 250km/h, a miało pr

gordon.lameman
    Ocena: 2 (glosow:12)
2015-01-23 08:51:44
To jest tzw. gówno prawda. Po pierwsze PESA sama zdecydowała się nie startować w przetargu. Po drugie PESA nie ma w ofercie tak szybkich pociągów. Po trzecie PESA nie miała jeszcze w ofercie tego pociągu na zdjęciu gdy rozpisywany był przetarg na Pendolino. I wreszcie po czwarte PESA dostała od rządu dofinansowanie na pociągi. Autor wiochy to matoł, który nie wie o czym pisze.

Popmean
    Ocena: 4 (glosow:8)
2015-01-23 09:41:48
Dokładnie, ale co Ty tu tłumaczysz jak 99% uzytkowników tego serwisu to gimbusy z wypranymi mozgami ktorymi latwiej sterowac niz plastikowym samochodzikiem. Dzieciaki nie zastanawiaja sie nad merytoryczną czescia tekstu. Nie sprawdzaja u zródeł lub chodzby innych portalach. Mozesz stworzyc ilustracje z podpisem ze ich matka nie zyje i tez w to uwierza, bo przeciez jest jej zdjecie i bylo napisane..... takie czasy gdzie latwiej zdac mature niz zrobic prawo jazdy.

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-23 10:49:35
Mondrzy po swojiemu. 1 Nawet za 15 lat nie będzie infrastruktury żeby tyle jeździć. 2 Wymagania były takie że pesa może faktycznie nie startowała(patrz p.1 i przetargi na samochody w zus ma być np. min 4,70m, cena 70tys i uchwyt do kawy z tyłu i mamy jednego co to spełnia). 3 Pesa o połowe tańsza i WSZELKIE PODATKI(łącznie z podatkiem za kiełbasę którą kupił pracownik za pensję) zostają w PL. 4 Pierdolinio droższe to bilety droższe i jeździ prawie puste...matematyka z podstawówki. 5 lepiej dwie pesy co śmigają nawet 170 niż 1 pierdolinio co śmiga 250 bodajże. 6 Będąc gospodarzem/głową rodziny/

bierut1
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-23 10:54:35
czyli rządem to komu dasz zarobić...sąsiadowi?. 7 W Angli szacuję się że 20% poszło pod stołem...2-2,5mld zł to kosztowało to nawet jak dogadali się w 50 to ich pra pra wnuki pracować nie muszą- sami to zafundowaliście i się z tego cieszycie. Coś się jeszcze znajdzie ale idę na śniadanie. CO WY NA TO?

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 11:12:13
komentarz usunięty przez użytkownika

gordon.lameman
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 11:16:43
bierut1, bzdury opowiadasz. Już niedługo będzie infrastruktura do jazdy powyżej 200 km/h. A Pesa nie ma nawet pociągu mogącego jeździć te 200 km/h. Wymagania były takie, bo Pendolino ma być prestiżowe. Ma być pociągiem dla biznesu, a nie dla studencików i biedoty. Dlatego też bilety droższe. Ponadto PKP zamówiło od Pesy 20 Dartów i dalej czeka na realizację. Powiem szczerze, że w przypadku Polski Alstom nie musiał raczej nikogo korumpować, bo... był jedyny. A Pendolino chcieli politycy kupić już w 1994 roku. No i mamy w końcu nowoczesny pociąg, a potem będą też nowoczesne z Polski.

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 11:22:55
Kolego "bierut1". Poza tym, o co ci chodzi? Przecież jeździsz Pesą i dalej będziesz jeździł! Pendolino nie zastąpiło EZT "Elf"! Przetarg był na EZT (elektryczny zespół trakcyjny) klasy wyższej!!! Powiem ci więcej. Intercity kupiło nowość Pesy EZT "Dart", to klasa niżej niż Pendolino ale na początek 20 sztuk będzie "pędzić" te 200 km/h. Jaki sens miało kupowanie Pesy do szybkiej kolei jak "szybko" nie jeździ? Natomiast w normalnej kolei Pesa jest użytkowana w dużych ilościach. Zastanów się nad tym co tobie i innym napisałem!

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 11:30:39
"gordon.lameman". Tak właśnie jest! Założenia przetargu były właśnie takie! Minimum 230 km/h (projekt szybkiej kolei), i "komfort" wyższy niż w pociągach obecnych używanych w kraju. Racja. Pendolino jest "skierowane" do grupy "biznesowej". Biedota i studenci dalej mogą jeździć Pesą "Elf", przecież nikt tych EZT nie wycofał!!! "bierut1" to klasyczny gimbus, przed skomentowaniem nawet nie przeczytał innych komentarzy, nie mówiąc o jakiejś wiedzy z Netu!

bierut1
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 11:44:42
Necros Z doświadczenia życiowego to wiem (wiem że się dziwisz), widzę jak np. drogi i autostrady są robione, a dla szybkiej kolei 250km/h trzeba tory praktycznie od początku budować a do tego ogrodzić.Nawet jak masz rację że pesa 60mln to odejmij 23Vat, może dochodówke ect itd. CHŁOPAKI ZRÓBCIE SCREENA TYCH KOMENTARZY I JAK ZA 5LAT OBJADĘ POLSKĘ WOKOŁO SZYBKĄ KOLEJĄ TO NAPISZE ŻE BYŁEM GŁUPI A WY MĄDRZY...ŻEBY NIE TOCZYĆ JAŁOWEJ DYSKUSJI I OD GIMBÓW WYZYWAĆ. ZGODA?

gordon.lameman
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 12:06:09
bierut1, Alstom musiało stworzyć w Polsce centrum serwisowe w którym zatrudnienie znalazło ok. 150 pracowników. To taki mał offset ;)

bierut1
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-23 12:19:56
150 osób...to faktycznie też bym brał...pół miasta zatrudnienie znajdzie.

ZeuS112
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 14:46:52
bierut jak zawsze udaje mądrego, a kiedyś pisał, że w Polsce potrzebna jest gospodarka sterowana. Mało mu jeszcze komuny. Ty chłopie nie pisz nic więcej, bo co drugie słowo to bzdura u ciebie.

bierut1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 15:20:55
Zeusie po raz piąty nie będę pisał i wyjaśniał co miałem na myśli, a sam dobrze wiesz i rozumiesz jak książkową definicję mi wysmarowałeś(jak to miło się przyjeb@ć). Ale co ja mogę, no riposta musi być i musi być adekwatna i na tym samym poziomie...bredni pedała słuchał nie będę, w dodatku głupiego pedała...grzmocisz się w zad ze swoim chłopakiem...tak słyszałem. Teraz jestem równie prawdomówny co Ty ale nawet w 5% nie liczę że załapiesz o co mi chodzi. PEDALE koniec, więcej mięsem z Twojego powodu rzucał nie będę...ale też nie zrozumiesz

cervandes
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 17:30:57
Gordonie - witam :) Bierut - baran jesteś, w google wpisz "cała prawda o pendolino". A potem wróć i kajaj się, może zmienię zdanie o tobie.

Zubkownik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 07:51:41
Ten kraj MUSI pierd..ć bo nic tak rządzonego nie może przetrwać.

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 14:58:58
Tak, tu masz rację. Ale to nie chodzi mi o Pendolino. To problem znacznie szerszy. My nie mamy predyspozycji do rządzenia, czy bycie państwem. Mieliśmy państwo jak o bycie stanowiła siła koni i rycerzy, jak o bycie państwa stanowiła polityka i dyplomacja, to przepadliśmy z kretesem, a przypomnę, że rozbiory Polski odbyły się "bez jednego wystrzału" i bez żadnej napaści!!! Walczyć z mieczem czy karabinem umiemy, rządzić, czy stanowić o sobie, już nie!!!

cube16x1
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-23 07:29:44
Wystarczyloby z zarzadem PESA porozmawiac, skoro mamy krajowego producenta o tym czy bylaby w stanie wyprodukowac pojazdy o takich i takich parametrach i wszystko w temacie. A tak swoja droga to bierzace pociagi PESY bylyby wystarczajace (brak infrastruktury dla perdolino) no ale jak chce sie kokosy przyciac...

NecrosDeus
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-23 08:55:44
A skąd wiesz, że nie ma infrastruktury? Sam wymyśliłeś czy jednak coś poczytałeś? Bo jak byś poczytał, to byś wiedział, że trwają modernizacje i jednak będziemy jeździć te 250 km/h. Przetarg był rozpisany pod przyszłościową infrastrukturę, nie kupiono tego Pendolino bo ładne. Ma jeździć 20 lat, więc jeszcze pojedziesz te 250. A Pesą? Pesa produkuje EZT tylko do 160 km/h (pomijam "Dart" do 200, bo na razie to tylko wizualizacja). Biorąc Pesę nadal bylibyśmy w kolejowej "wiosce"

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 09:00:27
A po drugie...myślisz, że takie rzeczy jak pociągi czy samochody można sobie wyprodukować "ot tak", wystarczy tylko "pstryknąć" palcem? Pesa jak na razie nie jest w stanie wyprodukować dobrej jakości EZT. Elektryczny "Elf" to przeciętny pociąg, zerowe zainteresowanie zagranicy. Owszem, Pesa sprzedaje za granicę ale spalinowe szynobusy "Link"! I na dodatek z zachodnimi silnikami i wózkami jezdnymi, bo z polskimi jeżdżą tylko 120 km/h!Przestańcie takie idiotyzmy wypisywać!

Hasbani
    Ocena: -4 (glosow:4)
2015-01-23 07:21:22
Firma Alstom, od której zakupiliśmy 20 pociągów, jest jedną z najbardziej skorumpowanych na Globie, więc można się tylko domyślać jak transakcja została przeprowadzona, w dodatku wspaniałe unijne prawo 'uczciwej' konkurencji zabrania Polsce zakupu u rodzimych producentów, taki warunek postawili ci unijni pajace. Dzięki takiemu prawu mamy specyficzną sytuację w przemyśle górniczym, w którym bogacą się spółki węglowe a tracą kopalnie i zwykli ludzie, którzy za tonę węgla (o wartości 60 USD) płacą 700 zł

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-23 11:38:32
I co to ma do rzeczy? Oferent był jeden, oprócz Alstomu nikogo innego nie było! Po co Alstom miał dawać łapówkę? To tak na logikę! Nie znam takiego unijnego prawa, jakieś brednie zasłyszane od innych gimbusów wypisujesz! Przetarg był na składy do szybkiej kolei, a pociągi miały oferować wyższy komfort jazdy. Pesa nic w tym temacie do dnia dzisiejszego nie produkuje! Do kolei normalnej PKP kupuje od Pesy mnóstwo pociągów ("Elf", Link", ostatnio kupiony "Dart", którego jak na razie fizycznie nie ma!!!).

bobuniek
    Ocena: 6 (glosow:10)
2015-01-23 02:27:02
Trzeba rozroznic pociag dalekobiezny premium od tak zwanej skmki, pociag przedstawiony na zdjeciu to pociag osobowy na krotkie odcinki i chyba na dodatek spalinowy, wiec powodzenia na odcinku gdansk-krakow, PESA w ofercie ma pociag dalekobiezny o nazwie DART i wiecie co? PKP IC zamowilo 20sztuk, zanim PESA wyprodukowala jedna sztuke, bo poki co to chyba prototyp informacja ta pochodzi ze strony PESY. Pendolino to bardzo dobry pociag, ale co tu duzo gadac, ciezko dogodzic wszystkim. Dziekuje, Dobranoc.

Buahahahah
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-23 07:24:10
Przygłupom nie wytłumaczysz :)`

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-23 09:11:18
komentarz usunięty przez użytkownika

bobuniek
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 02:19:49
komentarz usunięty przez użytkownika

rabin777
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-23 00:34:21
trzeba jakoś wyprać lewe pieniądze i dać komuś zarobić. motto mojego starego się sprawdza:"lepiej dać obcemu niż swojemu".taki ten kraj.

Bensky
    Ocena: -6 (glosow:6)
2015-01-22 23:02:24
A dlaczego Gazoport budują Włosi anie Polacy? Bo Polskie firmy juz dawno są udu...ne Tusk sprzedał Polske za psi ch.j. Tak rozd..czyli Polskie firmy budowlane na autostradach i stadionach. Potem wzięli sie za firmy z przemysłu energetycznego.

adamhgt
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-22 22:50:00
Gimbazo, pociągi Pendolino to dobre pociągi, ĆD dużo wcześniej je zakupiło. Kursują np z Ostrawy do Pragi.

NecrosDeus
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-23 09:19:30
Zgadza się. Różnica w jakości wykonania, zaawansowania technologicznego i komfortu podróży dzieli przepaść do pociągów EZT "Pesy". Pendolino jeździ cała Europa i...Chiny!!! I wszyscy są zadowoleni. Wystarczy pojechać na jakieś targi kolejowe, tam mozna się przekonać ile jeszcze pracy czeka Pesę aby choć zbliżyć się do konstrukcji czołowych producentów! Pesa "Dart" to tak naprawdę niewiadomo co to jest bo jak na razie...no właśnie, istnieje czy nieistnije...niby jest jakiś prototyp...

domindk1988
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 22:38:07
komentarz usunięty przez moderatora

KapitanZbuk
    Ocena: -6 (glosow:10)
2015-01-22 22:37:02
komentarz usunięty przez użytkownika

audi-a6
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-23 00:44:42
komentarz usunięty przez użytkownika

jureksts
    Ocena: 7 (glosow:7)
2015-01-22 21:40:28
Czy PESA złożyła ofertę? Nie można zmusić kogoś do sprzedaży czegoś czego nie ma w produkcji! Dopiero teraz, po 5 latach od przetargu PESA oferuje podobne składy.

wiosenka0
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-22 21:17:10
Wiesz czym jest wydatkowanie publicznych pieniędzy? wiesz co to przetarg? wiesz że jak wejdzie do przetargu chinol z tanizną i będzie spełniać wymogi (bo tak ciołki w urzędzie postawiły banalne wymagania) to on wygra a nie krajowy produkt?

kurwamac02
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-22 23:20:07
Widzę, że trzyma cię dalej stary system. Czasy, gdzie towar krajowy był numerem jeden, a wszystko co inne to be, minęły. Jednak zgadzam się z tym, że głupotą jest ustawienie, że wygrywa ten kto zaoferuje najniższą kwotę.

gordon.lameman
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-23 08:53:22
A wiecie, że od sierpnia 2014 roku prawo zabrania wybierać ceny jako najważniejszego kryterium? Oczywiście, że nie wiecie. Ale i tak narzekacie. Ot, kwintesencja lemingostwa :)

kurwamac02
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-23 09:43:20
właśnie po to jesteś tutaj potrzebny żeby pisać nam takie rzeczy, polaczku:) Gdyby nie ty i twoja szeroka wiedza bylibyśmy zgubieni.

gordon.lameman
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-23 11:18:42
Polaczka to Ty masz w spodniach, albo właśnie go nie masz i stąd cała ta Twoja frustracja.

ogor93
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-22 20:59:27
I ja się teraz pytam kto komu i ile za to dał w łape?

NecrosDeus
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-22 20:55:41
Poza tym, Pesa nie startowała w przetargu bo nic nie miała do zaproponowania. Miała być szybka kolej, dlatego prędkość minimalna miała być 230 km/h. Pesa do zeszłego roku produkowała tylko model "Elf" z prędkością 160 km/h. Dwa człony tego składu to koszt blisko 60 mln zł, Pendolino, wyższej klasy i prędkość 250 km/h kosztuje 80 mln zł.

NecrosDeus
    Ocena: 8 (glosow:8)
2015-01-22 20:49:18
Proszę podać nazwę tego "super pociągu" Pesy. Europę "zdobywa" spalinowy "Link" na zachodnich wózkach jezdnych i z zachodnim silnikiem. Prędkość max to 140 km/h i przeznaczenie koleje regionalne! Elektryczny "Elf" nigdzie w Europie nie wygrał przetargu! Jego prędkość to 160 km/h. Jest nowy "Dart" ale to nowość, prędkość max 200 km/h. Czyn chcesz zastąpić Pendolino?

marcinrowicki1
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-22 20:46:04
Pesa ma dobre układy na polskim rynku kolejowym i dobrze daje pod stołem jak spomniał kolega poniżej. A wracając do pendolino czy Pesy to jest taka różnica jak między nową ładą a porszakiem tylko czy potrzebne ci porsze jak nie masz gdzie nim jeździć ??

NecrosDeus
    Ocena: 8 (glosow:8)
2015-01-22 20:45:08
komentarz usunięty przez użytkownika

mirek-s11
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-22 20:37:36
Szacun gościu!!! Całą wiedzę o świcie bierzesz z Google? Rozumiem że jesteś fanem tej szacownej przeglądarki. Ni ma w google nie ma wogle? Iphona też ładowałeś w mikrofali? p.s. Nie obrażaj innych użytkowników. Ja wiem że nie warto dyskutować z debilem, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i powali doświadczeniem.

szulcik
    Ocena: -4 (glosow:4)
2015-01-22 20:36:52
MIP Made In Poland ,dobre bo polskie ,a my mamy scierwo ,które non stop sie psuje.

FrankEinstein
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 20:22:57
PININDZE Panie PININDZE!!!

MichuBydgoszcz
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 20:17:36
Równie dobrze możesz powiedzieć, że np. Toyota nie jest japońska bo silniki robią m.in w Polsce. Jak coś bardziej skomplikowane niż spinacz to normalne, że korzysta się z usług podwykonawców i poddostawców.

kurwamac02
    Ocena: 4 (glosow:10)
2015-01-22 20:01:26
Srawda nie prawda. Jak zwykle media zrobiły swoją robotę i nastawili społeczeństwo przeciwko Pendolino. Wpiszcie sobie, polaczki, w google "cała prawda o pendolino" i kliknijcie na pierwszy link do wykopu. A teraz czekam na minuski bo już raz to pisałem i dostałem same minusy więc i tym razem nie mam złudzeń, że spłynie po was to co napisałem jak po kaczce. Gardzę wami.

amblin
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-22 20:10:04
dałem plusa bo masz racje że ten mem dowodzi tylko umysłowej tępoty tutejszego motłochu

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-22 21:06:00
Wpierw ja też byłem "przeciw" bo wszędzie gadano negatywnie o Pendolino, a superowo o Pesie. Ale poczytałem co Pesa produkuje i...szok! Nie wiem skąd wzięły się takie brednie, głupoty, i idiotyzmy o super pociągach Pesy. Na dodatek podaje się przykład spalinowego szynobusa!!! Paranoja! Sama Pesa nie wie jakie "cuda" produkuje. Wystarczy zobaczyć w Necie co produkuje Pesa a potem komentować, ale gimbusy wola bzdety wypisywać!

Bulidublin
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-22 19:55:11
Pesa nie stawala do przetargu motole bez szkoły.

Rebus364
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 19:53:11
Ale Pesa nie ma tak dobrych zygarków jak Alstom.:)

YaPaE
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-22 19:50:07
Dodam jeszcze że konkurencyjny NEWAG również Polska firma, produkująca to samo praktycznie co Pesa jedynie troche mniejsza. Podbija Skandynawie z swoimi pociągami, tramwajami itp :)

barabarabarabum
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-22 20:37:03
Uważasz więc że na trasie Wrocław - Warszawa np. powinien jechać tramwaj? :D Tępota na demotach mnie nie wcale nie dziwi :d

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 10:38:18
komentarz usunięty przez użytkownika

YaPaE
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 21:36:19
Newag produkuje pociągi, wpiszcie Newag w neta i zobaczcice oferte:)

gibon_1234
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-22 19:48:52
Niby sie tu urodzilem kocham ten kraj ale coraz bardziej nie chce mi sie tu zyc ;( i to przez tych debili z rzadu ;(

dyabol
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-22 19:29:58
Ja p******e PESA, z przodu, wygląda jak Chevrolet Aveo...

marcinko83
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 19:16:11
POkolesie kupują od tego kto im da łapówkę,przy każdym takim przetargu polityk ,czy urzędnik może się niezle wzbogacić i ustawić

srokaty
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 18:33:20
Bo to Polska nie elegancja Francja

Marcin350z
    Ocena: -3 (glosow:3)
2015-01-22 18:32:49
A i jeszcze jedno, PESA nie jest w pełni polską marką, części są sprowadzone z zagranicy.

AndrzejKindyba
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-22 19:07:04
Nie wszystkie części są z zagranicy. Sprężyny dla PESY produkuje Huta Stalowa Wola

Jarewa
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-22 20:38:20
To tylko z nazwy polskie, jak byś nie wiedział tłumnie HSW to już chiński koncern bodajże już ponad 3lata.

Marcin350z
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-22 18:31:45
Polaczki dalej pieprzą o tym Pendolino? Proszę wpisać w Google: cała prawda o Pendolino i pierwszy link bodajże. Wszystkiego się dowiecie.

Buahahahah
    Ocena: -4 (glosow:8)
2015-01-22 18:14:25
Taaa, tylko, że ta PESA jedzie 140 km\h, a Pendolino może 250. Teraz wracaj do piaskownicy przygłupie.

marcinko83
    Ocena: -5 (glosow:5)
2015-01-22 19:18:04
komentarz usunięty przez użytkownika

barabarabarabum
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-22 20:38:36
@Maricinko, więc to nie wina pendolino, ale torowiska. jak torowisko byłoby ok, to pendolino pojedzie swoje 250 Km/h; a Pessa pozostanie na 140; Taka logika :D

hujochwyt_123
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-22 17:59:47
SPIERDOLINO .

witawu
    Ocena: 3 (glosow:5)
2015-01-17 11:07:19
Ale dzięki przetargowi mamy nowych milionerów w Polsce :)

KSUT
    Ocena: 3 (glosow:7)
2015-01-17 17:29:18
i zegarek ;)

Nietolerancja 
    Ocena: 8 (glosow:14)
2015-01-17 01:24:06
Gó...no prawda! Na zdjęciu jest model Pesa Link,a konkurencją dla Pendolino miał być model Pesa Dart,który na dzień dzisiejszy "istnieje" tylko jako wizualizacja,więc jakim cudem miałby wziąć udział w przetargu skoro nie istnieje nawet jeden fizyczny prototyp?! Pierwszy Dart ma powstać dopiero do lipca tego roku. Nie jestem "fanem" Pendolino,ale taka jest prawda. PKP Intercity zamówiło 20 składów Dart o wartości 1,3 mld zł. Dart dla PKP Intercity miałby zacząć jeździć od 2016 r. Konkurencją dla bydgoskiej Pesy jest konsorcjum Stadler/Newag,które również ma wyprodukować 20 s

Nietolerancja 
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-17 01:26:23
kładów modelu Flirt. Oni także mają opóźnienie choć mniejsze niż Pesa.

ZeuS112
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-22 19:49:45
Ale to nie pokrywa się z typowym polskim podejściem dosrywania się o wszystko, narzekania i złorzeczenia. Przecież rząd kupuje tylko złom z zachodu. Musisz więc kłamać, niemożliwe żeby wiochowi eksperci się mylili.

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 21:10:53
Ja nie wiem dlaczego co chwila pojawiają się takie "njusy" o super pociągach Pesy. Wystarczy sprawdzić co produkuje Pesa, ale wtedy nie byłoby "dyskusji!!! Pierwsza sprawa, Pesa nie startowała w przetargu więc nie można było jej wybrać! A nie startowała bo nic nie produkowała spełniającego warunki przetargu. I tyle w tym temacie!

sphinx125
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-17 01:00:58
komentarz usunięty przez użytkownika

Posterisan
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-16 23:24:35
A czy Pesa istniała jak kupowano Pendolino?

KSUT
    Ocena: -6 (glosow:10)
2015-01-17 12:25:29
A po co tak szybko kupowano Pendolino? Czy to jest konieczne? I tak dofinansowali "skromnie bo skromnie 7 milionów bodajże" DARTA. Teraz jak przeplacili, to cały misterny plan poszedł w p--u.

ZeuS112
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-22 19:48:24
kłamiesz jak ten kogo podobiznę masz w avku. O Pendolino mówiono już dużo wcześniej, tylko w tym kraju to wiecznie odkłada się wszystko na kolejne lata. Kaczyński zawieszając przetarg na nowe samoloty dla VIP-ów zafundował bratu śmierć Smoleńsku przy okazji. Czekaj kolejne lata, i to tylko dlatego, że może Polacy zrobią pociąg, którego nawet jeszcze nie testowano. Świetny pomysł, może będziesz robił jako manekin w teście zderzeniowym?

jackKu
    Ocena: -1 (glosow:5)
2015-01-16 20:33:30
Tak jest nie tylko z pendolino, także np: kupujemy Propan-butan od ruskich a swój sprzedajemy na zachód, kupujemy węgiel z zachodu, a swój sprzedajemy taniej za granice, kupujemy produkty ropopochodne z zagranicy, a swoje sprzedajemy taniej poza granice Polski itd.

KSUT
    Ocena: -3 (glosow:9)
2015-01-16 20:30:50
"ja jestem Pan TIK TAK, ten zegar to mój znak, tak tak tak to Pan tik tak ten zegar to mój znak" chyba tak to leciało, przepisałem z YOUTUBA ;) wiadome, kto przepłacił 310 milionów. Normalny gospodarz, minister wsparł by DARTA i poczekał z zakupem do czasu jego debiutu. Ale Pendolino i Alstom musiało być na wybory i wjechał wciągnięty przez Tomka ;). Przypominam Komisja Europejska stwierdziła, że przepłacony w stosunku do innych krajów o 250 milionów złotych. Za kare obcięła dofinansowanie od dalsze 60 milionów. Czy ktoś pierdzi za to??? Taki mamy klimat?

diamentowamaska
    Ocena: -1 (glosow:9)
2015-01-17 12:04:34
Jak kupowali pierdolino to Pesy jeszcze w planach nie było a Darta do dnia dzisiejszego nie ma nawet jeżdżącego prototypu, więc nie pisz bredni jak nie masz o czymś pojęcia bo robisz z siebie kretyna

KSUT
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-17 12:23:54
Czy czytasz uważnie? NORMALNY GOSPODARZ POCZEKAŁ by DO CZASU JEGO DEBIUTU - DARTA !!!. Kłopoty z Pendolino dało mu światową sławę nie tylko w Polsce i co musiał być kupiony???

onogrzmot
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-22 19:17:49
Drogi przyglupie. Gdy rozpisywano przetarg na Pieldolino, o Dartach i strartach nikt nie myslal. O zakupie Pendolino myslano juz w 1994 r. ale wtedy nie bylo na to pieniedzy. Na dodatek PKP IC nie ma taboru. Musial byc na wybory? Jakie? Samorzadowe? W ktorych nikt nie bierze udzialu? Pogielo cie? Inna sprawa to to, ze mogli kupic austriackiego Railjeta,

BOBY102
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-23 11:53:55
NOWAK przepłacił za PENDOLINO co wiadomo wszystkim, a przygłupy mówią o tym, że PESA - sresa.

NecrosDeus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-23 15:09:51
komentarz usunięty przez użytkownika

Maciek21000
    Ocena: 0 (glosow:10)
2015-01-16 17:45:43
Bo co my będziemy gorsi , tak rząd sobie tłumaczy wolą kupić np 3 pendolino ktore bedzie sie psuło non stop niż 6 Polskich pociągów ktore bedą funkcjonowały bardzo sprawnie , a potem usłyszymy "taki mamy klimat"

NecrosDeus
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-23 10:45:08
Chłopie. Jak na razie Pesa ani Newag nie produkują EZT (elektryczny zespół trakcyjny) klasy Pendolino. Najnowszy "Dart" to na razie prototyp, i to klasa niżej! Intercity kupiło w ciemno 20 Pesa "Dart" jako uzupełnienie, a nie zastępstwo Pendolino. Gzie masz "wysyp" awarii Pendolino??? Składy Pesa "funkcjonują bardzo sprawnie"? Bzdura! W moim regionie ciągle są kłopoty z Pesa "Elf"! Pesa zawsze w zagranicznych przetargach przegrywała oferując go! Nie wypisuj bredni!

NecrosDeus
    Ocena: -2 (glosow:2)
2015-01-23 10:53:59
Jak na razie EZT Pesy to "Elf", to 2 klasy niżej od Pendolino. To tak, jakbyś chciał Golfa/Mercedesa zastąpić Polonezem! Jest FSO Polonez, klasa wyżej to dowolny samochód średniej klasy, jakiś Punto, Polo, Clio,itd, klasa wyżej to Golf (na przykład). Jakoś nie słychać aby ktoś wolał 3 FSO zamiast jednego Golfa czy Mercedesa. Poza tym, w Polsce jeżdżą EZT Pesa "Elf" w dużej ilości, więc o co ci chodzi?

admin1944
    Ocena: 44 (glosow:86)
2015-01-16 17:38:18
NO ALE PESA CHYBA NIE DAJE POD STOLEM I NIE JEST ATRAKCYJNA DLA RZADZICIELI.

ZeuS112
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-22 19:44:20
nie po prostu PESA nie startowała z tym swoim pociągiem bo go nie miała wtedy. PESA brała udział jak podwykonawca kanadyjskiego producenta, który zrezygnował z przetargu. Wiocha zeszła tak na psy, że od dłuższego czasu pojawiają się tutaj absurdy pełne kłamstw i nielogiczności a mimo to lądują na głównej.

pawel.mrk
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-22 19:48:03
Procesy Alstoma w kilku krajach za korupcję nie wziely sie znikąd ;)

ZeuS112
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-22 23:37:23
A wytłumaczysz jak wybrać kogoś innego gdy do przetargu stają dwie firmy i jedna z nich rezygnuje? Trochę ciężko wyczarować kogoś innego, zważywszy na to, że polskie przetargi są skonstruowane tak a nie inaczej.

admin1944
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-16 17:36:26
komentarz usunięty przez użytkownika

quguar
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-16 17:05:59
Dwa razy może być coś droższe. Tańsze może być o połowę, ku##wa. Kiedy się tego nauczycie ?

kary1977
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-16 17:07:38
Podziękuje za lekcje.

kary1977
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-16 17:08:41
Ku""wa

quguar
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-16 17:15:04
:)

vacarius
    Ocena: 2 (glosow:10)
2015-01-16 16:55:30
Podpisali już taką umowę zanim Pesa powstała. No i muszą kupić pandolino, bo za nie dotrzymanie umowy pewnie w umowie jest przewidziana kara. To tak jakbyś podpisał umowę na telefon na 2 lata. A po pół roku na rynku pojawiła się lepsza oferta. Ale za zerwanie umowy miałbyś np płacić 500zł i nie opłacałoby się tobie już jej zrywać. Teraz rozumiesz?

myjster
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-16 20:14:21
Vacarius mądrze gada to może mieć sens.Przekonałeś mnie.Masz chłopie łeb na karku.I ten podany przykład.Szacun.


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0700