Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
ozzy1333  12-08-19, 23:22 Zgłoś
+ 660 -
Dodano: 2012-08-19, 23:22:15   przez: ozzy1333
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 660  Zgłoś nadużycie
2
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Bardzo wymowne
  •  W rosyjskim tańcu na lodzie
  •  Niech ktoś mi powie
  •  Turyści w ataku.
Ukryj komentarze(79)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
dnm89
    Ocena: 10 (glosow:12)
2012-08-21 12:28:03
Podatki coraz wyższe. Pracy dla młodych nie ma. Szukają więc pracy za granicą czy nielegalnie. Koniec końców, uważam, że Polska sama się pogrąży. Pytanie: Kto będzie pracował na NASZE emerytury? Emerytury obecnych studentów i osób które niedawno skończyły studia?

net244
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-10-22 19:42:08
nie marudź gościu, załóż własna firmę, w takiej sytuacji dość łatwo być konkurencyjnym.

monika77322
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-09-07 18:34:51
komentarz usunięty przez użytkownika

WildAwake
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-08-31 02:07:10
kur** mam tak samo... jest to o tyle dener...nie WKUR***ĄCE!!!! mam wiele certyfikatów, zawiadczeń itp, a w pewnej firmie rekrutant powiedział mi że nie dostane pracy jeśli nie mam orzeczenia, iż jestem niepełnosprawny fizycznie lub psychicznie. Wieć się pytam co z tą Polską KUR*A

soulknight
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-08-27 09:30:04
sprawa wygląda dokładnie tak... firmą opłaca się zatrudniać osoby z "orzeczeniem o niepełnosprawności" bo dzięki temu pracownik płaci mniejszy podatek/ubezpieczenie dostaje nieco więcej płacy a często firmy dostają pieniądze za zatrudnianie niepełnosprawnych i to niemałe...

Martuska82
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-09-09 22:18:44
dzięki za oswiecenie powtórzeniem wszystkiego co było w komentarzach ponizej. ;)

mabelle
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-08-24 23:25:33
Popieram pana w kominiarce. Pracuje w takiej branży,że firmy które są zakładami pracy chronionej, wykaszają z rynku firmy, które nie mogą sobie pozwolić na taki manewr. Podstawą są duże podatki, a jak ktoś jest z nich zwolniony, to każdy przetarg wygra!!

smasiek
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-08-24 17:55:55
Jezeli wy ludzie chcecie cos zmienic a nie wiecie jak ja mam dla was jeden argument... jak moj poprzednik napisal Janusz Korwin-Mikke spytacie dlaczego? a ogladnijcie filmy na youtube z jego udzialem pewnie powiecie ze gada bzdury ale dlaczego politycy sie go boja i w TV go nie ma?

cessieck
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-08-24 16:08:06
Racja w 100%, walczmy tak jak o akta. moze cos z tego bd... :)

tpv123
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-08-23 18:08:54
wypirdolmy zydów z polski a bedzię dobrze

net244
    Ocena: -2 (glosow:4)
2012-08-23 17:16:23
komentarz usunięty przez użytkownika

G-T-C
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-08-23 09:42:51
Kiedy w końcu ten naród wyjdzie na ulicę?

paweuxxx
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-08-22 20:50:55
Ten człowiek ma rację.U mnie w mieście jest to samo.

FireSort
    Ocena: 1 (glosow:3)
2012-08-23 03:49:54
w jakim mieście człowieku to jest w całym kraju...

dz0ana
    Ocena: 7 (glosow:9)
2012-08-22 14:35:17
Prawda, prawda, prawda... Autorowi tego filmu życzę, aby coś nim osiągnął! Obawiam się jednak, że to za mało żeby coś zmienić. Bardzo dużo ludzi to widzi, ale zrobienie czegoś w tej kwestii wymagałoby wysadzenie w powietrze całego rządu.

UZI0122
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-08-22 14:05:20
popieram

julothemasta
    Ocena: 6 (glosow:6)
2012-08-22 13:46:39
Ja widzę tylko jedno rozwiązanie na te wszystkie machlojki i przekręty.. Janusz Korwin-Mikke

HarriOlli
    Ocena: 5 (glosow:7)
2012-08-22 08:46:58
Sam jestem ochroniarzem, i popieram tego gościa !!

Andrzej132
    Ocena: -3 (glosow:7)
2012-08-22 01:00:13
ja już w Polsce nie mieszkam ale powiem wam sku...syn.y je..ne.

adasiek1000
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-08-21 23:37:13
Swięta prawda, tylko na szczęście niepełnosprawnych niemożna zatrudniać na umowę zlecenie.

Python013
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-08-22 15:11:01
Koleś w filmiku się trochę pomylił. Ci pseudo ochroniarze z "grupą" pracują najczęściej na niepełnym etacie a wszystkie godziny nadliczbowe mają rozpisane na umowę o dzieło.

satellite1984
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-08-21 23:16:36
o co kaman facet mowi prawde tak jest niestety u mnie tam gdzie mieszkam tez ludzie ze stopnim niepelnosprawnosci pracuja w ochronie to jest wiocha

jawna.a
    Ocena: -4 (glosow:12)
2012-08-21 23:15:05
?! idziesz na konwoje. ryzykujesz życie, nie mozesz miec orzeczenia o niepełnosprawności. Wieziesz 3 miliony, i srasz w gacie. Jeśli jesteś kierowcą, tym gorzej- w razie napadu najpierw strzela sie do kierowcy. Moim zdaniem autor filmu jest leniem, lub jak niektórzy wypowiadający się twierdzili- zos

jawna.a
    Ocena: -1 (glosow:7)
2012-08-21 23:17:32
tał wyrzucony za to ze kiedy ciecował lubiał sobie wypić. Ewentualnie spał. Teraz możecie hejtować.

enterteiment
    Ocena: -2 (glosow:4)
2012-08-21 23:03:46
i to nie jest pierwszy apel o zmiany pewnych luk prawnych furtek cz absurdalnych przepisów. od upadku komuny, utworzenia nowego demokratycznego rzadu czyli lat 90 ciągle w sejmie zasiadając te same gęby. oglądnijcie "Nocna Zmiana" wiec ludzie? wierzycie w to ze będzie lepiej?

jawna.a
    Ocena: 2 (glosow:8)
2012-08-21 23:02:34
nie mogę tego słuchać. Orzeczenie o niepełnosprawności potrzebne jest wtedy, gdy chcesz cieciowac w nocy w firmie na uboczu na monitoringu. Zarabasz wtedy 5 zl za godzine. Specjalnie zatrudnia się dziadków. Chcą dorobić sobie do emerytury. Dzieje się tak dlatego, że nikt nie chce siedzieć całą noc,

jawna.a
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-08-21 23:07:33
chodzić na obchody. Chcesz zarobić więcej? idziesz do supermarketu, chodzisz przy kasach. Chcesz wiecej? Idziesz na interwencję, zarabiasz 9 zl za godzinę. z licencją więcej. W samochodzie zazwyczaj jezdzi 2 ochroniarzy, w tym jeden musi miec licencję.CHCESZ WIECEJ?! masz licencję,pozwolenie na broń

enterteiment
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-08-21 22:55:29
ktos napisał że alkoholik a teraz wszyscy sie tego trzymaja! teraz robicie krzywde człowiekowi bo tak naprawde nic o nim nie wiecie. tu jest cała prawda o naszym systemie pracownika i sie tego trzymajmy! bo oceniac łatwo a z poważnym apelem to jakoś mało kto potrafi sie wychyli. i pisze o tym zeby s

kurt205
    Ocena: 6 (glosow:10)
2012-08-21 22:45:16
Film nie nadaje się na Wiocha.pl' jednak dobrze że tutaj trafił. Więcej ludzi może usłyszeć o tych wałkach.

mefi100_77
    Ocena: -4 (glosow:12)
2012-08-21 22:40:55
Ściemnia - już pisałam: wyleciał za alkohol i dlatego nie może dostać pracy. A co do reszty Twojej wypowiedzi - jest w tym wiele prawdy, ale nie można generalizować i oceniać wszystkich firm jedną miarą. ;) Na szczęście przepisy się zmieniają, niepełnosprawni nie będą mogli mieć licencji pracownika

mefi100_77
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-08-21 22:43:30
cd: licencji pracownika ochrony. Zgadzam się w pełni z Tescosatan.

Tescosatan
    Ocena: -1 (glosow:9)
2012-08-21 22:46:15
On jest indywidualnym przypadkiem, nie jest mi żal kretyna, który nie potrafi trzymać swoich nałogów na wodzy. Sam jest sobie winien. Jest mi za to żal ludzi, którzy żyjąc za głodową emeryturę, musieli dorabiać w jeszcze gorszej pracy. Nie mieli tam praktycznie żadnych praw i jeszcze obrywali po

Tescosatan
    Ocena: 1 (glosow:7)
2012-08-21 22:48:39
dupie przy najmniejszych problemach. Takich historii, jakie tam się często działy, nie puściliby w żadnej Sprawie dla reportera, bo nikt by nie uwierzył że jest aż tak źle. Ale z kolei licencjonowani mieli w takich firmach kierownicze stanowiska i zarabiali całkiem nieźle.

Tescosatan
    Ocena: 3 (glosow:9)
2012-08-21 22:51:20
Bo prócz niepełnosprawnych, najwięcej tam jest emerytów. Chętnie popracują na czarno, żeby nikt im nie zabrał emerytury, nawet bez tej umowy na miesiąc. Tyle ze prawda jest taka, że jak państwo drenuje z kasy średnich przedsiębiorców, przymykając oko na wyprowadzanie miliardowych zysków

Tescosatan
    Ocena: 4 (glosow:10)
2012-08-21 22:53:54
przez międzynarodowe koncerny, bez grosza podatku, to nie ma się czemu dziwić. Przedsiębiorca, obłożony haraczem, musi w końcu dokonać wyboru - albo ja, albo moi pracownicy. Ciekawe co wybierze? Tak krawiec kraje, jak mu materiału staje - takie są w tym kraju warunki pracy, jakie stworzyły

Tescosatan
    Ocena: 2 (glosow:10)
2012-08-21 22:56:23
kolejne rządy, których członkowie wolą torpedować pod publiczkę ustawy o in vitro albo związkach partnerskich, zamiast zająć się legalnym białym niewolnictwem. To nie krawiec jest winny, tylko dostawca materiału. A tego już dawno powinno się powiesić na jakiejś latarni.

Tescosatan
    Ocena: 2 (glosow:10)
2012-08-21 22:31:12
Są różne rodzaje ochroniarzy, a on coś ściemnia, że z licencją nie może dostać lepszej pracy. Z drugiej strony to o czym mówi to też prawda. W poprzedniej pracy brałam udział w przygotowywaniu przetargów na ochronę. Firma państwowa, więc musi działać w takich sytuacjach zgodnie z ustawą Prawo

Tescosatan
    Ocena: 3 (glosow:11)
2012-08-21 22:33:27
zamówień publicznych, która również służy takim patologiom. Bo nie ma tam nic na temat kryterium jakości, najważniejsza jest jak najniższa cena. Więc wygrywały firmy, które dawały swoim pracownikom nie 6, a 2,50 zł. na godzinę. I nie 300 godzin tacy wyrabiali, tylko po 500 czasem. Oczywiście

Tescosatan
    Ocena: 3 (glosow:11)
2012-08-21 22:36:18
zakłady pracy chronionej, więc skuteczność praktycznie zerowa. Złodziej przy takiej ochronie wynosili co się da, skarb państwa tracił o wiele więcej niż gdyby jednak pomyśleli nad ustawową możliwością zatrudnienia profesjonalistów, za większe pieniądze, a nie dziadków bez ręki i z garbem.

Tescosatan
    Ocena: 4 (glosow:10)
2012-08-21 22:39:31
Umowa to z kolei lepsza historia. Ponieważ nie trzeba płacić pełnego podatku w pierwszym miesiącu zatrudnienia na umowę o dzieło, firma podpisywała właśnie na miesiąc. Po miesiącu umowa była wyrzucana, ginęła bez śladu i podpisywano drugą - ten pan jest tu od miesiąca, chociaż nieoficjalnie pracuje

Tescosatan
    Ocena: 4 (glosow:10)
2012-08-21 22:41:27
od kilku lat. Oczywiście można odrzucić ofertę przetargową ze względu na rażąco niską cenę - ale jaka to jest rażąco niska cena? Pięć złotych, czy może pięćdziesiąt groszy?

Tescosatan
    Ocena: 4 (glosow:10)
2012-08-21 22:42:31
I co za baran od razu minusuje? Może poczekaj przynajmniej aż skończę, kretynie.

upsidedown81
    Ocena: 2 (glosow:6)
2012-08-21 22:03:26
w końcu ktoś głośno o tym powiedział. brawo!

pacho06
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-08-21 21:07:14
koles ma racje ja bym to w telewizji zamieścił i pokazał całej polcse moze by ktoś sie tym zainteresował...

ssebek75
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-08-21 20:38:12
komentarz usunięty przez moderatora

santi35
    Ocena: 2 (glosow:6)
2012-08-21 19:51:40
mam licencje i wlasnie przyszlo mi zeby badania sobie zrobic 350zl. tylko czy jest sens?u nas w sandomierzu bez licencji masz 6zl.na godz a z licencja 5zl. parodia cieciowania:) tylko chlopcy ze wsi sie ciesza jak kurtke z napisem "ochrona"dostana, bo ich rozum jest przycmiony

lukasbeta
    Ocena: -6 (glosow:8)
2012-08-21 17:06:12
CAŁA PRAWDA TO CO CHCIAŁEM POWIDZIEĆ ZOSTAŁO "USUNIĘTE PRZEZ MODERATORA" paranoja ACTA już rządzi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mundzio84
    Ocena: 4 (glosow:8)
2012-08-21 18:10:10
Gdybyś trochę zainteresował się tym co się dzieje na świecie, wiedział byś że ACTA nie wejdzie w życie w Europie.A komentarze z przekleństwami są kasowane z automatu, więc albo je cenzuruj albo ich nie używaj.A co do filmiku, to o czym mówi ten gość to tylko jedna z wielu luk w polskim prawie.

lukasbeta
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-08-21 16:57:22
komentarz usunięty przez moderatora

mefi100_77
    Ocena: -4 (glosow:8)
2012-08-21 16:07:06
Rysiek Ty sam jesteś wiocha! A ten gość występuje w kominiarce, bo wyleciał z roboty za picie alkoholu w pracy i teraz udaje ofiarę! Wiochą jest to, że licencjonowany ochroniarz, UZBROJONY W BROŃ PALNĄ pije podczas służby!!! Ot co! A jak ktoś napisał w komencie prawdę na youtube, to komentarz skasow

pawelfarciaz
    Ocena: -4 (glosow:4)
2012-08-21 15:50:46
Ciekawe dlaczego w BOR nie pracują takie dziadki niepełnosprawni

d_j_siwy
    Ocena: -2 (glosow:6)
2012-08-21 15:37:48
FILM NIE JEST SAM W SOBIE WIOCHĄ !!! To Polska i jej władze są wiochą bo kreują przepisy i prawo "pod siebie" Ale sranie we własne gniazdo niedługo przyniesie skutek -- niestety my szarzy ludzie najbardziej to odczujemy --w zasadzie to już odczuwamy :///

fatman
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-08-21 14:51:18
Filmik wrzucony tu z joemonster. Poczytajcie sobie tamtejsze komentarze. Ochroniarz z orzeczeniem o niepełnosprawności. Tylko w polsce. Inne kraje się z nas smieją

ploniuk
    Ocena: -15 (glosow:19)
2012-08-21 14:38:23
weź się do roboty wykwalifikowany cieciu

szatanoslaw
    Ocena: -3 (glosow:9)
2012-08-21 14:31:07
Jak koleś jest takim kozakiem, to niech idzie do interwencji - tam nie przyjmuje się "niepełnosprawnych", płaca też jest dobra. Tyle, że codziennością są kontakty z ćpunami, pijakami, patologią + używanie siły.

amil37
    Ocena: 1 (glosow:3)
2012-08-21 14:31:03
Popieram tego Pana w 100%.Taka jest prawda niestety.Pracuję w tym ,,biznesie'' od kilku ładnych lat i tak właśnie jest.To powinny być agencje pod wezwaniem Anioła Stróża.

KogosTuPonosi
    Ocena: 8 (glosow:8)
2012-08-21 13:41:07
W dzisiejszych czasach idealny pracownik to taki, który na piśmie jest niepełnosprawny, jednak doświadczenie ma w zawodzie przynajmniej dziesięcioletnie, jest młody, a pracę zaczynał w wieku 10 lat chyba. A i tak lubi tyrać za darmo...

kotek67511
    Ocena: 4 (glosow:4)
2012-08-21 13:36:30
zupełnie się zgadzam z panem w sklepach nawet ochrona skłąda się przeważnie z ludzi starszych i niepełnosprawnych ale jak taki ochroniarz ma złapać bandyte. młodzi ludzie uciekają gdzie się tylko bo w polsce nie da się żyć godnie za 1100 zl.

gorba34
    Ocena: -4 (glosow:8)
2012-08-21 13:29:29
komentarz usunięty przez użytkownika

izabella8888
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-08-21 13:18:22
taka paczka kostki waży 20-30 kg....kolega powiedział ze chodzi o kulach....i spytał ile wazy jedna kostka....okazuje sie ze 2-3 kg....wiec kolega stwierdził ze może po jednej kostce byłby w stanie nosic o kulach i układac.....kupa smiechu pracodawcy robią z nas debili...a przede wszystkim z siebie.

izabella8888
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-08-21 13:16:26
bardzo sie zgadzam z tym panem....żyjemy w dziwnym kraju......ostatnio widziałam ogłoszenie na pracownika budowlanego.....oczywiście niepełnosprawnego.....kolega zadzwonił ....specjalnie....chodziło o układanie kostki brukowej....powiedział ze ma 1sza grube...pracodawca sie ucieszył....taka paczka k

kaczor-83
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-08-21 13:13:46
pracowałem w takiej ochronie i w rozmowie z kierownikiem na temat sprawności fizycznej padło takie zdanie ,,Dla naszej firmy ochroniarz bez nogi jest lepszy od osoby w pełni sprawnej,bo na tamtego mamy dotacje.A tu się liczy to ile stanowisk obstawiamy a nie jak pracujemy ważna jest sztuka."

gorba34
    Ocena: -2 (glosow:6)
2012-08-21 12:46:32
ja pracowalem w agencji ochrony i pierwsze raz slysze zeby takie cos bylo, no ale moze tak jest w niektorych agencjach.

dnm89
    Ocena: 10 (glosow:12)
2012-08-21 12:28:03
Podatki coraz wyższe. Pracy dla młodych nie ma. Szukają więc pracy za granicą czy nielegalnie. Koniec końców, uważam, że Polska sama się pogrąży. Pytanie: Kto będzie pracował na NASZE emerytury? Emerytury obecnych studentów i osób które niedawno skończyły studia?

cavefalcon
    Ocena: -13 (glosow:19)
2012-08-21 12:23:16
komentarz usunięty przez użytkownika

grim1986
    Ocena: 7 (glosow:7)
2012-08-21 12:05:16
Każdy kij ma dwa końce, ja sam znam paru starszych gości którzy dorabiają, albo brakuje im paru lat do emerytury. Firmy ochroniarskie to wyczaiły i pomagając tym ludziom też na tym żerują. Dajmy starszym godziwe emerytury, dajmy starszym ludziom godziwe płace, a problem rozwiąże się sam.

arnicool
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-08-21 23:46:06
Gorzej gdy zatrudniają ochroniarzy w wieku +65, którzy chcą dorobić sobie do niskich emerytur nie wiedząc, że tym samym zabierają miejsce młodemu który na te jego emeryturę powinien pracować... ahh ta logika głupich :/

wiszella
    Ocena: -1 (glosow:3)
2012-08-21 11:47:53
Miałam staż w biurze w jednej z firm ochroniarskich,która jest zakładem pracy chronionej.Przyjmowali tylko osoby z II lub III grupa inwalidzka.Na dodatek byli to głównie emeryci i renciści, którzy chcieli sobie dorobić.Mieli zwracane za dojazdy do pracy,dofinansowanie do leków i wakacji.Masakra

leszek951
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-08-21 11:42:18
no chłopie masz racje , dobrze że masz komin , bo szef by ci pod górkę robił . a co do polityków oni mają to w d...e , a jak widze takich łachudrę na ochronie to , czuje się chroniony , niepełnosprawni sprawni w pracy czyt. ochrona - skrót

Amas
    Ocena: -3 (glosow:9)
2012-08-21 11:39:48
Ziomie i co zrobisz? Tak jest i tyle, ten videoclip ci nic nie da, przykro mi..

Baron_Sanedi
    Ocena: -9 (glosow:13)
2012-08-21 11:26:20
Niech sie zgłosi do dziada Kłamczyńskiego on mu pomoze!!

rav2323
    Ocena: 8 (glosow:10)
2012-08-21 11:14:55
Bo zawsze lepiej podnieść podatki jak pomyśleć gdzie kasa przechodzi przez palce...

biggu
    Ocena: 8 (glosow:8)
2012-08-21 12:49:27
kasa nie przechodzi sobie ot tak przez palce... wszyscy świadomie kradną

mariom460
    Ocena: 7 (glosow:11)
2012-08-21 10:33:17
Żądzą pieniądza jest wszędzie;/

owocolandia
    Ocena: 10 (glosow:10)
2012-08-21 10:33:02
Nie jestem przeciw zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ale to już przegięcie. no i szukaj tu młody pracy :P

piszcz
    Ocena: -2 (glosow:14)
2012-08-21 10:31:00
Odważne słowa, brawo! Brawo też za kominiarkę, kwalifikacje, oraz prawie płynną umiejętność czytania. Widzę silny wpływ Kononowicza.

owocolandia
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-08-21 10:30:29
komentarz usunięty przez użytkownika

owocolandia
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-08-21 10:26:24
komentarz usunięty przez użytkownika

Homo_erectus
    Ocena: 9 (glosow:13)
2012-08-21 10:41:22
potwierdzam, na przykładzie ochrony pracującej w moim instytucie, ci ludzie może nie są niepełnosprawni, ale mocno opóźnieni w rozwoju i to nie jest złośliwość z mojej strony, prawda jest taka, że gdyby cokolwiek złego się stało, taki ochroniarz nie pomógł by w niczym a nawet mógłby przeszkodzić

zgredziox
    Ocena: 7 (glosow:11)
2012-08-21 10:19:18
Ale o co chodzi ? przecież w Polsce nie ma żadnego problemu :D Kraj idelany :P


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0400