Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Do kościoła trzeba będzie zapłacić .
facinka  13-01-28, 17:47 Zgłoś
+ 585 -
Dodano: 2013-01-28, 17:47:32   przez: facinka
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 585  Zgłoś nadużycie
181
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Motywacja
  •  Powrót do domu po zakupach
  •  Edukacja
  •  Turyści w ataku.
Ukryj komentarze(70)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
kastus
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-25 14:08:19
Kiedys czesciej takie cos sie spotykalo, w wielu kosciolach. Nie rozumiem zdziwienia autora, skoro od takich zabiegow sie odchodzi, a nie zaczyna je stosowac. Swoja droga, Starzyno to wies, zabita dechami, co tez swoje robi.

wiola2727
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-04-04 03:08:02
Kościół - wyzysk i złodziejstwo pod przykrywką wiary, miejsce pogaduszek dla starszych pań, pedofilia księży, nierówność, pranie mózgu. Ot co.

Suri15
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-30 15:57:20
Wy na prawde jestescie nie normalni macie internet macie wszystko a nie wiecie DZIECI po co są te kartki na ławkach i sracie tu takie debilizmy że jeszcze troche i ta strone zmakną przez was

julcia15425
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-27 22:09:41
kiedyś tak było ale nie spotkałam się z tym że ktoś kogoś wyprasza z ławki siadasz po prostu tam gdzie jest miejsce a jak chcecie wiedzieć to już nie ma opłacania ławek w Starzynie

markus65
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 23:51:45
to samo w Lesniewie miejsca opłacone na 10 lat z góry i siąśc nie można bo są wykupione na poszczegolne msze

CZESIO_1_xD
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 23:34:11
heh... w sasiedniej parafii kolo mnie proboszcz o ile dobrze wiem wywalil wikarego bo nie chcial datkow od biedniejszych ludzi ze wsi ;)

likaklika
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 22:22:05
Ludzie w mojej parafii znalezli sposób na te kartki na ławkach,poprostu orzestali płacic i w ten sposób listy znikneły z ławek.

zibgut
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 18:26:15
Wieś Sobótka koło Ostrowa wlkp. sytuacja identyczna. Pozdrawiam proboszcza ( Jana Ignasiaka) któty powinien być przykładem kupców w Jerozolimie których Jezus wygonił za świątyni.

colox
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 17:03:29
Tak samo jest w kościele w jemielnicy na opolszczyznie. Na tych kartkach są nazwiska osob ktorzy maja wykupioną lawke na konkretna msze

andrej__sto
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-26 15:46:42
w samolotach nie ma rezerwacji.kur...a zapiszcie się do faktów i mity albo do żydowskiej szmaty wyborczej.Nie jestem praktyk.katolikiem(tak gwoli uzasadnienia)

yabol428
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-26 15:41:12
To stary obyczaj, kiedyś płatne ławki były w każdym kościele. Po Soborze Watykańskim II to zniesiono, ale jak widać nie wszędzoe.

n4xt
    Ocena: -3 (glosow:7)
2013-03-26 13:54:44
komentarz usunięty przez użytkownika

aluisak
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-26 13:50:04
akurat w tym kościele tabliczek na ławkach nie ma już od bardzo dawna (wystarczy wejść na stronę parafii), więc wiocha raczej dla wstawiającego za fotę sprzed jakichś 10 lat, a druga sprawa jest taka że w kościołach w których jest to nadal praktykowane opłaty są dla tych co chcą, nikt nikogo do niczego nie zmusza, z tego co widziałam są ze 3-4 nazwiska a usiądzie w ławie np 8, więc spoko wasze rozczochrane dla turystów też miejsce się znajdzie ;)

HeySay
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-26 10:00:44
To jest powrót do starych tradycji koscielnych kiedy za miejsce siedzace sie placilo. Z czego maja utrzymywac stare zabytkowe koscioly, cholerne niedoinformowane barany?!

Zubkownik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-26 08:39:55
Wprowadzą podatek kościelny to będzie wiadomo kto jest tym KATOLIKIEM. Nie płacisz nie jesteś.

ikar20
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-26 01:34:23
po ile karnety?

bebo1970
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-25 20:56:50
Tak samo jest w RYCHTALU k. Kępna byłem tam u siostry poszliśmy do kościoła a tu lista na ławce kto może w niej siedzieć. BYŁEM W SZOKU

ICG74
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 20:35:28
Widziałem w niejednej synagodze dokładnie to samo

ja.nusz
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 23:36:40
Dokładnie, w synagogach tak jest :), a nawet więcej takich atrakcji (ściany z nazwiskami sponsorów, drzewka z tabliczkami itd.).

Arh4niol
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-25 20:14:35
Ale straszne niechcesz niechodzisz niepłacisz. Dawniej bylo taksamo bogaci opłacali swoje miejsca w kosciele czasami mieli nawet imienne miejsca, na przodzie siedzieli magnaci szlachta troche dalej bogaci kupcy i mieszczaństwo. Radze wstąpić do wielce oświeconych scietologów tam to ci wianuszek oplat obowiąskowych jak walną to się poskładasz z wrażenia.

monalb7
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-25 18:16:47
Chodzę do tego Kościoła i od kilku lat już się tego nie praktykuje. Zdjęcie jest sprzed kilku ładnych lat (ok. 7-8 lat)...

kretynbaltie
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-25 18:01:00
To tak jak konto premium albo rezerwacja slota na serwerze o nazwie kościół.

Michu1945
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-25 17:43:44
Boczne ławki nie są opłacone, dlatego są dla wszystkich. Możne też iść na chór. W kościołach z opłaconymi ławkami jest też taki zwyczaj, że gdy zaczyna się msza a jest miejsce w takowej ławce, to się w nią siada i już.

edziuxxx
    Ocena: -3 (glosow:7)
2013-03-25 17:09:42
co znaczy zaniedługo?? po polskiemu to??

Pietter
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-26 02:08:26
nie, ale buców nie nauczysz. Oni wolą pisać po polskiemu

gajus
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 16:51:59
Taka sama sytuacja jest w kosciele w Przygodzicach, woj Wielkopolskie pow. Ostrow wielkopolski. Praktyki te stosowane sa od lat. Kazde miejsce trzeba wykupic ktore posiada specjalny numerek;d paranoja;p

anonim84
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-25 16:11:55
mnie drażni jak koscielny zbiera kase podczas mszy - zgroza !!! szeleszczenie monet jakby to nie mozna bylo dać datek/ofiarę po mszy przy wyjsciu z kosciola by stał ajkaś skrzynka do ktorej kazdy by dał i sie z tym nie afiszował !!!!

fati65
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-25 17:25:32
jeszcze większe chamstwo jak podsuwają koszyk na kasę pod nos w czasie opłaconych mszy jak śluby czy pogrzeby . A podpisane miejsca w ławkach to norma w całej Polsce .

lukaskrefta
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-25 16:08:20
Parę kilometrów dalej jest kościół w którym ławki są również "podpisane". Ale nie chodzi tu o wykupienie miejsca tylko o dowolny datek na ogrzewanie kościoła. W świątyni jest ok. 18 stopni, co w mroźne dni jest naprawdę wygodne. I zapewniam wszystkich przyjezdnych, że nikt ich z ławki nie wyprosi:)

awesomebeauty
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-25 16:07:35
komentarz usunięty przez użytkownika

awesomebeauty
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 15:49:59
komentarz usunięty przez użytkownika

kamer95
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-25 15:25:36
komentarz usunięty przez użytkownika

piotrekkk44
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-25 15:18:22
za miejsce na cmentarzu płać, za wpuszczenie klechy do domu płać, za msze płać, za miejsce siedzące w kościele płać..można wymieniać i księge opłat otworzyć i oczywiście sprzedawać - dziwne, że na to nie wpadli jeszcze ale dziwi mnie, że ta czarna mafia tak wyłudza pieniądze od ludzi..a po za tym - tak, jestem ateistą i śmieje sie z Was prawie tak samo głośno jak i oni, że ich utrzymujecie.

piotrek2011m
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-25 15:07:46
Nie rozumiem po co w ogóle tam łazić, do tych złotych cielców, skoro Bóg jest wszędzie i każdego usłyszy i to bez zbędnego udziału kosztownych pośredników-wystarczy w kilkoro zebrać się w imię Jego i On tam jest pośród nas.

hemi10000
    Ocena: -5 (glosow:5)
2013-03-25 15:03:20
no i niech siedzą stare dewotki z reklamówkami biedronki. Mam to gdzieś.

nagi8
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-25 14:54:12
w kaszuskich miejscowościach tak czasami jest, że niektóre rodziny mają zarezerwowane miejsca już od pokoleń.

hemi10000
    Ocena: -8 (glosow:8)
2013-03-25 15:01:51
widzę że u Was jakieś cygańskie zasady panują, sprzed ery mongolskiej.

franklinking
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-25 14:18:47
widze ze ktos dawno nie byl w kosciele... skad wiesz co jest na tych kartkach u nas w kosciele zawsze ksiadz drukuje kilka kartek na lawke ze spiewnika kiedy podczas mszy spiewamy malo znana piesn... a wy juz wymyslacie

granat842
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 15:53:54
jak do komunii dzieci przystępują to też chyba są kartki z nazwiskami , żeby rodziny wiedziały w którym miejscu dziecko będzie stało/siedziało

kastus
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-25 14:08:19
Kiedys czesciej takie cos sie spotykalo, w wielu kosciolach. Nie rozumiem zdziwienia autora, skoro od takich zabiegow sie odchodzi, a nie zaczyna je stosowac. Swoja droga, Starzyno to wies, zabita dechami, co tez swoje robi.

malgolina
    Ocena: -2 (glosow:4)
2013-03-25 12:25:33
Swego czasu, kiedy jeszcze co tydzień chodziłam do kościoła, nie miałam o tym zwyczaju zielonego pojęcia, zawsze siadało się tam gdzie było miejsce, im wcześniej się przyszło to siadało się gdzie miało się ochotę.Widzę, że abonament na miejsce dotyczy wsi, bo w miastach to by nie przeszło.

delude
    Ocena: 2 (glosow:8)
2013-03-25 12:00:34
Nie rozumiem oburzenia - to jest przedwojenny zwyczaj, który faktycznie jest jeszcze kultywowany w niektórych parafiach.

kriss92
    Ocena: -2 (glosow:12)
2013-03-25 11:32:10
Dlatego kośćiół i tą mafię czyt.(kościół,Parafie,Księży) omijam szerokim łukiem! A grosza ode mnie nie dostaną,mi nikt na wakacje do Tajlandii czy na wypasiony samochód też nie da jak omamione babcie,są głupie niech dają!

malgolina
    Ocena: 3 (glosow:9)
2013-03-25 12:29:31
Omamione babcie dają pieniądze również podstawionym "wnuczkom" i też całe oszczędności życia. Choć wiem, że nie ma to miejsca w tak dużej skali, ale sam widzisz, że omamionym można zostać przez wszystkich, nie tylko przez księży ;)

xxxdraco
    Ocena: 2 (glosow:22)
2013-03-25 11:28:43
I co was w tym oburza? To nie jest narzucone przez księdza, wiem, bo mam rodzinę na wsi, gdzie to samo praktykują ludzie. Sami poszli do księdza z taką propozycją, głównie starsi ludzie. Co wam do tego? Czy od was ktoś na to pieniądze woła? Ze swojego portfela płacą, bo chcą. Podatki was nie oburzają? Że rząd z was ciągnie czy chcecie czy nie i przeżerają ze swoimi rodzinkami? Dajcie już spokój z tym kościołem, bo ani do chodzenia do niego, ani do wiary nikt nie zmusza.

BlackHare
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-25 13:28:34
Nikt nie zmusza? Powiedz to mojej babci.

majtek5
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-25 15:03:38
Księdzu Proboszczu proszę się nie denerwować

adolf206
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-25 15:51:07
nikt nie zmusza ale z tego co wiem to u pana ksiedza co laska to powinno byc co laska a nie co laska ale niemniej niz 800 za slub, jak ma cennik to powinien podatek placic.juz co niektorym czarnym klecha sie w du... poprzewracalo..

TakaSeJa
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-29 02:54:15
800 "lasek" za ślub? Wątpię, aby przyszły mąż mógł się z tym pogodzić, albo po tych "laskach" zechciał ślub jeszcze wziąć

Meriviorz
    Ocena: 3 (glosow:11)
2013-03-25 11:28:01
i znowu lamusy zabierają głos w dyskusji która ich nie dotyczy.Skoro nie chodzicie do Koscioła to co wam to przeszkadza ze ławki są opisane?

cavefalcon
    Ocena: -5 (glosow:9)
2013-03-25 11:24:33
komentarz usunięty przez użytkownika

bazylek1000
    Ocena: 0 (glosow:6)
2013-03-25 11:20:23
już widziałem parę takich przypadków. Niestety ludzie starsi, którzy z emerytury nie mają jak zapłacić za wynajęcie miejsca (40zł miesięcznie u mojej babci parafii) i są zmuszeni stać. rozumiałbym, gdyby np były 3 ławki do wynajęcia, jak ktoś chce mieć pewne miejsce siedzące, ale nie wszystkie.

bubala
    Ocena: 0 (glosow:8)
2013-03-25 10:52:27
to rzeczywiście masz problem, tak się pchasz do tej wiary, a tu ziomale katole pierwsi w klejce po świętość, trzeba było przynieść swój stołek jak za komuny, bo tam mają właśnie taką tradycję, pozostaje ci paść na twarz na całe te egzorcyzmy będziesz bardziej święty

C2ShadowMan
    Ocena: -3 (glosow:7)
2013-03-25 10:32:43
komentarz usunięty przez użytkownika

Antyprawik
    Ocena: -9 (glosow:23)
2013-03-25 10:30:19
Sku*wysyństwo, ale co tu się spodziewać po tych pedofilach i darmozjadach. Ja w sumie mam to gdzieś, że obowiązuje teraz w kościołach rezerwacja miejsc, bo do lat tam nie chodzę i nie zamierzam iść. Wam też polecam olać tę chorą instytucję wyznaniową.

Skiter18
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-25 10:54:29
komentarz usunięty przez moderatora

andrej__sto
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-26 15:52:09
idiota-zmień leki(jeszcze zapłaczesz i to bardzo niedługo

andrej__sto
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-26 16:02:28
debil-oj niedługo zapłaczesz(czekam na twój idioto wpis za 3 m-ce dokładnie 25.06.-jak będziesz jeszcze żył)

numa
    Ocena: -4 (glosow:10)
2013-03-25 10:11:57
"Zaniedługo" razem palikoci tuman napisze, a ma jakieś pretensje co do zachowania innych.

piter3339
    Ocena: -2 (glosow:26)
2013-01-28 22:09:02
byłem w takim kościele i nikt mnie nigdy nie wyprosił z takiego zalezerwowanego miejsca !!!! jeździcie po tym kościele jak papierem toaletowym po dupie!!! zazdrościcie tym co zapłacili za miejsce? zapłaccie sami bedziecie towniez siedziec!! Boże jakich czasów człowiek dożył!!! wstyd mi za ludzi którzy krytykują kosciół, bo przeczytał jakieś głupoty na portalach które popełniają notorycznie te same błędy.....

payperday
    Ocena: -4 (glosow:6)
2013-01-28 23:33:38
komentarz usunięty przez użytkownika

Eveline
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-25 10:43:11
Ale z jakiej racji ktoś ma płacić za ławkę? Kościół powinien być miejscem, gdzie ważny jest tak samo każdy, a nie ten co zapłacił. Po to są podatki na Kościół, by każdy mógł przyjść i być traktowany godnie. Nawet jeżeli łaskawie pozwolono Ci siedzieć w tym miejscu, pewnie by Cię wyproszono, gdyby któraś z "opłaconych" osób się do tej ławki nie zmieściła. Nie dość że opłaty za chrzty, śluby i pogrzeby masakryczne, to jeszcze dodatkowe dorabianie na miejscach siedzących. Jeżeli starsza pani miejsca potrzebuje, to powinna iść do księdza i poprosić o rezerwację miejsca dla niej, za darmo

grzesiek164661
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-25 15:12:10
No właśnie siedziałeś na miejscu za które ktoś zapłacił to nie grzech kradzieży ???

Buuba19
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-01-28 21:45:38
u mnie tak jest od dobrych parunastu lat..I opłata MIESIĘCZNA za ławkę wynosiła bodajże 35 -40 zł ... Nie wiem jak teraz, bo dawno nie byłam...

angel_devil
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-01-28 21:39:22
Jedźcie do kościoła pod wezwaniem św. Anny w Łąsku Wielkim/ wioska pod Koronowem.Tam jest to samo już od kilku lat!!

syczak
    Ocena: 1 (glosow:9)
2013-01-28 20:37:14
po chu. miałbym tam w ogóle wchodzić ?

Sigmal
    Ocena: -2 (glosow:6)
2013-01-28 19:50:13
O ile w pierwszych ławkach siedzą "sponsorzy", to ciekawe ile kosztuje karnet na pozostałe miejsca ?

payperday
    Ocena: -2 (glosow:10)
2013-01-28 18:31:47
komentarz usunięty przez użytkownika

admin1944
    Ocena: 0 (glosow:16)
2013-01-28 18:23:36
Nie moge sie doczekac a to juz chyba niedlugo, ze te przybytki beda zamkniete na zardzewiala klodke.Czarni i purpuraci beda ich pilnowac zeby zlomiarze nie rozebrali na piwo .

ANALNY_LOWCA
    Ocena: -5 (glosow:7)
2013-01-28 18:33:40
Jeszcze dłuuugo na to poczekasz Jest takie powiedzenie Gówno zawsze wypłynie na powierzchnie

BlackHare
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-25 13:35:11
Taa może byś wolał mieć zamiast tego przybytku meczet i walić z dyńki w ziemię 5 razy dziennie?


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0500