Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
bocian19911991  13-03-15, 23:39 Zgłoś
+ 1004 -
Dodano: 2013-03-15, 23:39:33   przez: bocian19911991
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 1004  Zgłoś nadużycie
1044
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Zawsze mnie to zastanawiało jak one to robią
  •  Po wypadku z Kamazem.
  •  Prawie jakbyśmy słyszeli odpowiedź..
  •  Pytanie na dziś.
Ukryj komentarze(304)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
snake913
    Ocena: 11 (glosow:19)
2013-03-19 11:00:27
Pewnie w tym, że zarobią 1200 w euro a my w złotych i wylicz sobie, ile litrów kupi za wypłatę Niemiec a ile Ty. Teraz szukaj wiochy

Vico_Zaspa
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-06-24 14:33:53
komentarz usunięty przez moderatora

kotorzer
    Ocena: 0 (glosow:0)
2014-05-15 13:49:30
paliwo - 1,4 euro , chleb zwykły 80 centów - tostowy 49centów, pepsi 2 litry 99 centów czasami na promocji 59 centów, papierosy od 3 euro do 6 euro, piwo 20 centów 0,5 litra, a najdroższe jakieś 90 centów (plus kaucja za butelkę szklaną 8centów, za puszkę i butelkę plastikową 25 centów)

Vico_Zaspa
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-06-24 14:30:55
komentarz usunięty przez moderatora

menel22
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-04-05 11:21:34
Świetnie. Nałogi są najważniejsze. Po co te piwsko i faje?? Na 5 przykładów jedynie 2 można zakwalifikować jako niezbędne... Zamiast wziąć i porównać najistotniejsze rzeczy ;p Akurat w tym przypadku jestem za tym by ceny jeszcze dłuuugo rosły.

crpgmaniak
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-04-02 12:23:27
Autor wiochy zapomniał o tym ile w niemczech kosztuje utrzymanie mieszkania. Nie ma nic za darmo. Jedynie opcja mieszkania przy granicy i pracy w Niemczech wygląda w miarę sensownie. No wyobraź sobie podatki i czynsz za mieszkanie w wysokości 600 euro miesięcznie

seledynowyrower
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-24 22:15:52
komentarz usunięty przez moderatora

wiszella
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-24 19:01:18
Co do chleba za 0,80 euro, to jakoś nie bardzo to widzę. U mnie pół chleba, który w miarę dobrze smakuje i wygląda kosztuje 1,55 euro. Za 0,80 euro to można kupić max 3 bułki i to te najtańsze w piekarni. Co do fajek to nie palę ale widziałem Marlboro za chyba 6 euro. Mleko w Lidlu najtańsze 1,5% kosztuje 0,54 euro za litrowy karton. Benzyna super plus (Pb 98) około 1,62 euro.

jakub89
    Ocena: -3 (glosow:5)
2013-03-24 14:19:00
BRAWO KOLEGO I NA POHYBEL NASZYM RZĄDZĄCYM ORAZ TYM KTÓRZY WYPISUJĄ TU BZDETY TYPU NAJNIŻSZE I NAJWYŻSZE CENY. MIESZKAM PRZY GRANICY Z NIEMCAMI I WIELU POLAKÓW TAM ROBI ZAKUPY BO JEST DUŻO ARTYKUŁÓW TAŃSZYCH NIŻ W POLSCE- CIUCHY KONSERWY RYBNE(0,80 EURO ZA KONSERWĘ JAKOŚCI ZA KTÓRĄ W POLSCE MUSZĘ ZAPŁACIĆ MINIMUM 5ZŁ). I WIELE WIELE INNYCH ARTYKUŁÓW. TYM CO KAŻĄ NARZEKAJĄCYM WYPIEPRZAĆ PROPONUJĘ WYJĄĆ MORDĘ Z KORYTA I UCZCIWIE PRACOWAĆ. KAŻDY MA PRAWO DO GODNEGO ŻYCIA... POZDRAWIAM

jessi128
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-24 10:31:44
komentarz usunięty przez moderatora

hakkar100
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-24 08:09:48
jak porównujesz ceny to porównuj ceny w Polsce najniższe a nie średnie bo niemieckie wziołeś najniższe np chleb 1.6zł piwo 1.5zł fajki 10 i tak dalej

szczota28
    Ocena: -4 (glosow:4)
2013-03-23 00:08:23
Ja rozumiem, oczywiście, że może się nie podobać w kraju. Ale jak już się nie podoba, to kur*a granice otwarte, możecie śmiało wyjeżdżać, a nie, że pieprzycie, jak to w Niemczech jest lepiej. Się nie podoba, to wypier***ać do Niemiec. Przynajmniej takich ludzi w tym kraju będziemy mieli z głowy. I nawet dzięki temu się bezrobocie zmniejszy, pensje powiększą itd.

bencom
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-22 15:33:20
widac ze nietylko wyplate maja wieksza ale i ceny. przelicz wszystko razy 4

Villemooo
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-25 15:22:40
Debil jesteś nie przelicza się, bo Niemiec płaci w euro a nie w plnach -_- I przy tych cenach na obrazku, gdybyśmy przykładowo mieli (Polacy i Niemcy) jedną walutę, oni płacili by mniej.

Stasnik
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-21 20:42:27
carmamir cwaniaczku w niemczech moze i nie ma placy minimalnej ale jest cos takiego jak kolektivvertrag. za pelny etat w najgorzej oplacanej branzy nikt nie zaplaci Ci 400 euro tylko wlasnie te 1200. poza tym jest to bez znaczenia mozesz sobie porownac co kupi niemiec majac 400 E vs 400 PLN polaka ot smutne ale prawdziwe.

karol8892
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-21 20:11:47
jak pare lat temu przy wyborach, zachwycaliście się PO, to pisałem wam że tak to się skończy. Wtedy byłem idiotą, katolem, PISuarem. Teraz to Wy pływacie w pisuarze :)

carmamir
    Ocena: -3 (glosow:5)
2013-03-21 10:20:48
W Niemczech nie ma minimalnej pensji poza wyjatkami. Wiec raczej 400E vs 1200zl... Cwaniaczku, biedaczku. Populizmu sie zachcialo ofiarom losu. Jak ktos chce robic czy to za 1200E/1200zl i marnowac swoje zycie jako smiec to gratuluje planu na zycie.

Undef
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-21 00:11:11
Jak w niemczech fajki kosztują 10euro i jest ich na dodatek 19 a nie 20 w paczce... więc jak przyjeżdża taki polaczek cebulaczek i kupuje tam fajki to tak mu żal dupe ściska że sie nawet wysrać pewnie przez tydzień nie może ^^

ania_fijol
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-21 08:34:14
fajki kosztuja 5 euro a nie 10

mpeer
    Ocena: 2 (glosow:8)
2013-03-20 23:51:43
Autor chyba nigdy nie był w sklepie w Niemiczech.

spokojnypl
    Ocena: 4 (glosow:10)
2013-03-20 22:25:24
Źle? OK. Nie podoba się? OK. Ale zamiast pier$olić i wstawiać obrazki to zawalcz o lepsze jutro... Wyjdź na ulicę, porwij tłum, zrób bunt, strajk, cokolwiek. Kolejny obrazek z lamentami staje się nudny a nie "motywujący do działania"... -.-"

muzg
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 22:11:41
komentarz usunięty przez moderatora

martin987
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-20 21:38:36
Tylko debil porownuje gospodarke Niemiec do PL, bo nie wie co tak naprawde reguluje ceny na rynku. Niech ten sam debil porowna Polske do Wietnamu lub Bialorusi a zauwazy jaki dobrobyt mamy. Swoja droga w Niemczech nie ma ludzi pokroju: polaczek- zlodziej, pijak i cwaniak (nie mowie o politykach)

Tetek2
    Ocena: -3 (glosow:7)
2013-03-20 23:29:57
Nie pieprz z tym pijaczkiem i złodziejem Polakiem bo wcale tak nas nie widzą. Mieszkam w Niemczech od 10 lat.

jedziemmalina
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-20 20:47:14
Już wymiotuję tą szarańczą z PO. Trzeba wziąć przykład z Bułgarii i pogonić te nienażarte świnie.

carmamir
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-21 10:25:05
Kolejne zero ktore tlumaczy swoja biede wladza.

sonika10
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 20:41:47
komentarz usunięty przez użytkownika

pies13
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-20 23:13:04
proste! za malo w glowie, nadrabiasz czyms innym ;)

DaKiran
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-20 20:40:30
to jest nieprawca co tu jest pokazuane mieszkam w niemczech i wiem jakie ceny sa benzyna jest w polsce tansza chleb w niemczech wiecej kosztuje ...wiec niepie.... ty co to wstawiles jak pojecia niemasz

paweleq91
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 21:16:00
Może nie zauważyłeś, ale w Niemczech zarabiasz 4x tyle co w Polsce. Przelicz teraz ile za niemiecką (1200 euro) wypłatę kupisz litrów benzyny, a ile za polską (1200 zł). Z chlebem zrób to samo i napisz tutaj wyniki, ktoś później powie Ci (o ile sam nie ogarniesz) na czym polega ta wiocha.

Sadek12
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-20 19:20:18
To wypier****j do Niemczech.... Ciągle lamusy tylko narzekają i nic więcej nie robią!

rejst1977
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-20 19:07:08
Minimum w Niemczech to 960 Euro, Wynajęcie mieszkania 3 pokojowego w niewielkim mieście to 500 Euro w cenie jest prąd ogrzewanie telewizja i internet.Kredyt na kupno domu to od 2,4 do 4,6procęt. Paliwo jest tańsze bo nie ma w nim podatku drogowego który musisz sam opłacić, ora co kwartał 57 euro za to że posiadasz odbiornik TV i komputer. Jedna najniższa wypłata wystarczy na mieszkanie i życie ale bez szaleństw. Teraz oceniajcie

pies13
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-20 23:02:02
minimum w pl z jaka sie spotkalem to 700zl sprzedawczyni/biedronka, fryzierka caly etat 800zl... a niemiec zarabiajacy ponizej 1200E idzie na social i mu placa mieszkanie. oceniaj sam...

rejst1977
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-21 21:13:38
minimum zarabiasz przy najniższej stawce to jest 8,19 brutto i 150 godzinach pracy, takie stawki mają wszyscy bez języka co chcą pracować, tak zaczynałem, wystarczyła się troche nauczyć niemieckiego i już stawka o 1 euro lepsza godzin zawsze też się więcej robi. W niemczech bardzo cenią polskich techników i inżynierów z minimalnym doświadczeniem doszkalają ich i ich zarobki to min 2000 ale trzeba znać język

siptar
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-20 18:44:45
Stare dane... 95 kosztuje 1,56-1,60 Euro :P

siptar
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 18:42:32
komentarz usunięty przez użytkownika

dzeju85
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-03-20 18:26:43
Najniższa krajowa w niemczech to 1200E nie wiem skad wziąłeś te 700,no chyba że polaki tak zarabiają na czarno ;/

bocian19911991
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-20 20:31:14
moze polaki ale napewno nie Polacy

Morda15
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-20 16:15:50
Trzeba wziasc pod uwage, ze waluta z PLN na EURO..

adam3956
    Ocena: -2 (glosow:4)
2013-03-20 15:23:35
JAKIE Z WAS DEBILE Jezuu gimbaza 1 Euro to 4 zł dlatego oni zarabiają 700 Euro miesięcznie i wszystko u nich jest tansze o 4 zł policzcie sobie paczka fajek 13 zł paczka fajek 4.7 euro x 4 = 13 zł -.- jakie łomy

maxxideejay
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-20 19:55:58
Od kiedy 4,7 x 4 = 13??? Nawet kalkulatora używać nie potrafisz?

cocojumbo1
    Ocena: 4 (glosow:8)
2013-03-20 13:58:53
Czy Wy wszyscy upatrujecie w tym winy PO??? Brak jakiejkolwiek wiedzy ekonomicznej, politycznej, autorzy takich domotów macie po ile lat??? znacie zasady ekonomii??? Przed rządami Donalda Tuska wypłata u nas w Polsce wynociła 5000 zł i dopiero podczas rządów PO stała się tragedia i zarabiamy tak mało. Czy to wina Tuska że Niemcy zarabiają 4 razy więcej od nas??? Jestesmy gospodarką prawie wolnorynkową od lat 90 czyli 20 lat a niemcy od okolo 100, ich państwo nie było 2 razy pod zaborami i przynajmniej połowa niemiec nie była socjalistyczną republiką przezkolejne 20lat.

BardPiosenki
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 13:41:08
Plus i minus to jedyne co widzę.

torini
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-20 13:11:19
Jak się wyprzedało 90% majątku państwowego i w ten sposób wpuściło się do Polski firmy zachodnie to nie dziwne, że pensje i ceny są jakie są. Niestety teraz to zachód decyduje jaka ma być cena towaru. Rocznie tracimy ok. 50 mld z budżetu przez "udolne" rządy od 20 lat.

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 22:38:00
jednostronna wypowiedz! w de tez sa firmy innych krajow, patrz na chiny, tam udzial ma caly swiat a ten kraj rosnie jak na drozdzach

Cyborg4321
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-20 12:52:49
Wiocha ,Debil Roku .

jaymz1996
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-20 11:38:42
W Niemczech ten kto zarabia 1200 E na miesiąc to biedak lub bezrobotny.

kaszana1993
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 11:06:20
komentarz usunięty przez moderatora

Cezarion
    Ocena: 3 (glosow:9)
2013-03-20 09:28:29
Porownanie kraju ktory byl nekany wojnami i 50-cio letnimm zastojem gospodarczym spowodowanym komunizmem do NAJPREZNIEJSZEJ gospodarki swiata jaka sa Niemcy, jak dla mnie- szczyt idiotyzmu. Co nie zmienia faktu, ze powinno Nam sie zyc lepiej ale na to trzeba czasu i... Odpowiednich, kompetetnych politykow. Nie mowie tu o PO i PiS... Ale o mlodej kreatywnej generacji postkomunistycznej. Starym Dziadom juz dziekujemy! Mieliscie 20 lat i g...o zrobiliscie. Czas na mlodych.

gora1313
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 09:07:35
nie wiem jakie fajki i piwo kupujesz :D bo ja piwo kupuje za 2,50 a fajki za 10,50

patigrodi
    Ocena: -2 (glosow:6)
2013-03-20 08:35:27
W Polsce to co się dzieje jest nie do pojęcia, z resztą sami ludzie zawinili, którzy chodzą na wybory nie mając o polityce pojęcia. W Niemczech życie jest o wiele droższe niż w Polsce i informacje na temat produktów, które można kupić są fałszywe. Ludzie biorą się za rzeczy o których nie mają pojęcia. żałosne.

pies13
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-20 22:24:59
"Ludzie biorą się za rzeczy o których nie mają pojęcia" a Ty gadasz o rzeczach o ktorych niemasz zielonego pojecia!

mirga
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-20 08:10:04
Rozumiem, że wszyscy Polacy w PL zarabiają po 1200 zł miesięcznie. Pytam się gdzie mieszkają i czym się parają Ci wszyscy Polacy zarabiający 1200 ziko? Podano najniższą krajową, co nie oznacza że wszyscy taki psi grosz zarabiają

juras242
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-20 11:15:43
Nie wszyscy. Niektórzy nawet mniej dostają na początku, a jak ktoś dostanie 1500 - 2000 zł wypłaty to jest gość! ;) a 1200 euro to dostaje Niemiec na czwartym roku praktyk. Mój kuzyn dopiero zaczął praktyki w wieku 16 lat i dostaje 650 euro miesięcznie, to jest ok 2600 zł na miesiąc, jako rzemieślnik, a dodatkowo szkoli się na mistrza w swoim zawodzie. Co roku będzie dostawał podwyżkę, a po 4 latach zatrudnienie na normalnych warunkach, jak wszystko dobrze mu pójdzie, a wtedy kasa już jest niezła. I to jest najlepsze porównanie, jak zachód się od nas różni.

EverySantial
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-20 07:29:17
Pół europy się z nas śmieje, polska to kraj absurdu

adrian198561
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-20 07:09:57
284,4 euro

adrian198561
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 07:08:21
komentarz usunięty przez moderatora

trololol213
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-20 00:11:06
co do chleba w niemczech nie zgadzam sie . chleb kosztuje 3 euro ...

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 22:15:44
nikt Cie nie prosi o zgode ;) 3E? kurcze ksiezniczka na groszku, taki drogi chleb to nawet Merkel nie dostanie ha ha

grave79
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-20 00:09:53
Przepraszam,a gdzie można taki tani chleb kupić,bo u mnie to średnio po 4,60.

msciciell
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 23:54:02
I jaki z tego morał?? Trzeba wyjechać z rodzina do krajów zachodnich i tam mieszkać, żyć...

stevenson
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-20 01:30:20
A lubisz kolorowych ?

bocian19911991
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 23:51:48
komentarz usunięty przez użytkownika

clarka1905
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 23:22:42
No to może czas na euro ...

duck4uall
    Ocena: -9 (glosow:17)
2013-03-19 22:39:22
Tylko pierdolone nieuki maja takie zarobki, ja zarabiam 7k+ netto

LukasekxDD
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-19 23:35:16
chyba w lolu albo tibi

hrabiakopyt
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-20 03:30:51
A jak radzisz sobie ze spiekotą ciągnącą z dupska...???

kaszana1993
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 11:08:28
komentarz usunięty przez moderatora

BekaWszedzie
    Ocena: 1 (glosow:7)
2013-03-19 22:37:25
Autorze tej wiochy ! Po pierwsze ... : Który Niemiec zarabia 1200 Euro? Po drugie: Chleb, pepsi, piwo są tańsze niż podane. A po trzecie: Skoro tak bardzo rażą te różnice, to albo trzeba zacząć działać, albo się przyzwyczaić, albo ... Wyjechać do Niemiec.

dzeju85
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 18:28:34
Najniższa krajowa w niemczech to 1200E, wystarczy sprawdzić, no chyba że polaki tak zarabiają na czarno ;/

anibas15
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-19 22:35:39
jestem pijana i mam to gdzies

pws31
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 22:34:44
Nie wiem kto te ceny wynalazł, ale u mnie chleb kosztuje co najmniej 2€ a diesel dziś 1,36€.

akon89
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 22:33:57
Tuskowi i Rostowskiemu obkleić domy takimi plakatami niech patrzą i liczą !!!!

spierniczaj
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 22:13:26
I po cholere ludzie przeliczają to wszystko? Przecież to logiczne, że nawet jeśli w przeliczeniu w Niemczech jest drożej to Niemiec po prostu dostaje w swoim kraju te 1200 euro i w euro płaci, nie przelicza nic na złotówki. Polak dostaje 1200zł i kupuje w złotówkach, więc tabelka jak najbardziej na miejcu. Zobaczcie ile paliwa może sobie kupić Niemiec ze swojej wypłaty nawet gdyby to było 2euro a ile Polak kupi w Polsce. Niemiec kupiłby u siebie 600litrów (za 2euro!) ze swojej płacy a my ze swojej ok. 218 litrów za 5,5zł.

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 21:51:40
przeliczaja i sie gubia we wlasnej glupocie a to poziom 3 kl podstawowej w de i myslalem ze w pl poziom podobny ale...albo sie mylilem albo tu jest zlot dauna

prezi
    Ocena: -13 (glosow:15)
2013-03-19 22:12:34
współczuje ci takiej wypłaty :-) Trzeba było sie uczyć

Sepith
    Ocena: 0 (glosow:8)
2013-03-19 22:05:31
Admin debil, żeby to dać na główną.

hopek20o
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 22:00:44
ale się debilów namnożyło w komentarzach , a potem taki ktoś ma prawo głosu...

wimek
    Ocena: -1 (glosow:7)
2013-03-19 21:50:06
komentarz usunięty przez użytkownika

LukasekxDD
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 23:39:14
poczytaj trochę historii , obalicie rząd i kto będzie Polską rządzić , psychopaci , kibice i księża ? ? ?

stevenson
    Ocena: 0 (glosow:6)
2013-03-20 01:32:54
Takie śmieci jak wimek mogą spierdo..ić kraj , bo myśli że mu się należy praca za 5000 tysięcy , to trzeba było się uczyć a nie teraz narzekać

Marek23033
    Ocena: -5 (glosow:9)
2013-03-19 21:48:52
Euro Vs Złoty to jak porownac bile do czarnego debil to wstawil jeszcze wiekszy dal to na głowna

figiel321
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 21:15:20
Podsumowując euro na polskie to 4 zł z groszami więc oblicznie to 4.7 euro razy 4 to wyjdzie ponad 13 zł

konias12
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 21:14:39
1200 euro ??????? to chyba kqrwa polak hahaha Niemiec to zarabia z 2,5 tyś !!! najmniej

mpeer
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-20 23:55:39
Przeciętny niemiec marzy o 2500 Euro.

Starbreaker
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 21:03:39
No i co? Mamy sie załamać i powiesić czy ruszymy wreszcie dupy żeby coś zmienić?

kamp33
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 20:59:28
chcialbym zeby chleb kosztowal ,080 centa bo ja place za kilogramowy 2,80 wiec z skad te ceny

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 20:59:36
kaufland, real, aldi, lidl, penny, rewe itd itd... gdzie kupujesz chleb w aptece???

kanapkah
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 20:54:27
Zydki dobrze niszcza nasza ekenomie

BlackHare
    Ocena: -5 (glosow:13)
2013-03-19 20:48:13
Wedle dzisiejszego kursu walut to 1,4 euro równa się 5,81 zł, maja droższą benzynę ;) 0,8 to 3,32 znów taniej u nas; 1,2= 4,98zł 2 grosze, no majątek; 4,7=19,49zł; no i piwo 3,32 zł. 1200 euro to może i dużo w złotówkach (4975,80zł), ale pamiętajcie, że czynsz, gaz i prąd to oni w złotówkach nie płacą.

salata555
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 23:38:53
ty jestes glupi czy tylko udajesz?

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 20:52:04
to raczej nie udawane ;)

hansu
    Ocena: 9 (glosow:13)
2013-03-19 20:24:20
Nie przeliczajcie cen w euro na złotówki!! W Niemczech 1 euro to tyle samo co 1 zł w Pl, tylko w tym różnica, że euro ma większa siłę nabywczą i ceny w euro są mniejsze niż w złotówkach. Dla tego 1,4 euro za benzynę to to samo co 1,4 zł za litr jak by u nas tyle kosztowała. Jak by u nas ceny miały się równać temu samemu to nie zarabiałoby się 1200 zł tylko ok 5 tys zł i wtedy 5,6 zł za litr benzyny równałoby w PL się 1,4 euro za litr w Niemczech.

technoboy22yo
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 23:16:45
Dobrze powiedziane, warto pamietac tez o tym, ze w Polsce podatek drogowy jest wliczony w paliwo a w niemczech placi sie go osobno.

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 20:43:48
technoboy22yo, i dlatego niektore powierzchnie drogi wygladaja tak :" lata na lacie a obok laty dziura" :)...nie istotne jest jaki podatek jest gdzie wliczony! w pl tez sa oplaty za samochod

drLOUBITCH
    Ocena: -3 (glosow:13)
2013-03-19 20:21:34
Jezus, już skończcie z tym biadoleniem i porównywaniem nas do innych krajów.

majowka90
    Ocena: -6 (glosow:6)
2013-03-19 20:11:14
Po przeliczeniu względem dzisiejszego kursu euro... Tylko pepsi mamy 2 grosze drożej :)

yamahahaha
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-03-19 20:10:11
P-pier....lić O-Obywateli

Kyosti
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-03-19 20:04:16
Tabelka troche do kitu. Po pierwsze niemiec zarabia około 1500 - 2000 euro. Chleb najtańszy kosztuje 95 centów. Pepsi 5 zł? No trochę drogo masz. Paczka papierosów hmm za 10.xx kupisz w polsc, jak juz podajemy najnizsze ceny w Niemczech za fajki to zrób to w Polsce też. Piwo 3zł? Hmmm harnaś 2 zł niecałe butelkowe w Carrefourze, 80 centów tez troche pojechales po bandzie, są tańsze. Pozdro:)

misiek2004
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 22:59:30
Pepsi nawet więcej niż 5 zł., piwo 3 zł... chciałabym. U nas zasadniczo 3 z dużym hakiem. Owszem, są i po 2 z hakiem, ale trzeba trafić promocję i kupić z 10. Poza tym Kyosti, chyba nie rozumiesz tej wiochy - za swoją wypłatę Niemiec kupi więcej niż Polak za swoją! Nie przeliczaj cen, bo nie w tym rzecz.

pies13
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 19:57:54
genjusze, po jaki kij przeliczacie?! tabela jest prosta, 1200 do 1200 a wszystko inne w minus ;)

reddragon26
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 19:51:55
wez sobię teraz te ceny pomnóż tak po 4zł i zobacz co wyjdzie czy tak w niemczech jest tanio podobne ceny tylko zarobki większe nic innego fajki lepiej kupywać w polsce

jacek.jacek
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 19:43:57
czytając wpisy tępych emingów nie dziwie się ,że peło wygrywa wybory

jacek.jacek
    Ocena: -2 (glosow:4)
2013-03-19 19:42:38
czytając wpisy tępych emingów nie dziwie się ,że peło wygrywa wybory

JFT96
    Ocena: 1 (glosow:7)
2013-03-19 20:56:44
Tępy to ty jesteś PISiorku.Jarek rządził 2 lata i pokazał na co go stać.Nie porównujmy siebie do krajów typu Niemcy.U Nas była 50 lat komuna,która zniszczyła Naszą gospodarkę u nich tylko w dawnej NRD,po zjednoczeniu Niemiec zachodnie landy wyłozyły miliardy Euro na rózwoj wschodnich Niemiec.

abart_wiocha
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 19:39:49
ceny produktów w Niemczech są zróżnicowane jak w Polsce np. chleb 1kg. jest po 0.90e ale jest i po 3 euro piwo od 0.25e - 1.20e wódka 0.7l. ceny od 4.59 euro czekolada od 0.35e woda 1.5l od 0.19e i samochody są tańsze(po kolizyjne, z dużymi przebiegami...) i droższe(prawdziwe igiełki)

rossoneri82
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 19:37:23
komentarz usunięty przez moderatora

macius2020
    Ocena: -6 (glosow:8)
2013-03-19 19:33:16
1 euro to 4,15 zł 5,6zł za 1 litr paliwa niemca wynosi na polskie 5,8 PLN!!!! zastanów sie zanim cos znowu wysliesz wieśniaku

jacek.jacek
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-03-19 19:39:47
dlaczego wieśniaku przeliczasz tu zarobek 1200 i tam 1200 euro . Sprzedaj kompa kup sobie jakąś książke. Przeczytaj debilu a potem dyskutuj tylko na tematy które zrozumiałeś . Lemingu

pies13
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 19:48:02
1200 1200 (obojetnie czego) -5,6 -1,4 =1194,4 =1198,6 BURAKU!

misiek2004
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 23:04:08
Ty jesteś Maciuś z Klanu? Tak wnioskuję po wypowiedzi...

matimanutd
    Ocena: -4 (glosow:8)
2013-03-19 19:23:33
benzyna taka sama cena, chleb w Niemczech mają droższy, Pepsi mamy droższą tylko o 20 groszy, paczka papierosów jest dużo droższa niż u nas, piwo również jest droższe na obczyźnie. według Twoich wyliczeń wole mieszkac w Polsce. tańsze piwko :)

luke1104
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 19:41:36
to może najpierw zwróć uwagę na waluty dla jakich są podane te przykłady i jeszcze raz się zastanów gdzie wychodzi lepiej, a jeśli dalej nie kumasz wytłumaczę na przykładzie tego piwa, w PL za piwo musisz zapłacić 0,25% swojej pensji, u naszych sąsiadów, co prawda w przeliczeniu na złotówki wychodzi drożej, ale biorąc pod uwagę walutę w której zarabia kasę i w której płaci za to samo piwo zapłaci ok. 0,07% swojej pensji, czyli może kupić jeszcze dodatkowe 3 piwa żeby wyszedł podobny procent co w PL... no i gdzie lepiej wychodzi??;)

misiek2004
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 23:09:59
matimanutd- kolejny idiota. To przerażające! Ludzie, czy wy naprawdę nie kumacie takich prostych rzeczy, jak kolega wyżej wyjaśnił?! Nic dziwnego, że tak w tej Polsce źle, skoro tylu debili u nas.

jurek1102
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 19:19:09
Ceny wyssane z palca

awalanch
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 19:17:28
nie chcę być złośliwy ale benzynę określa się Pb 95

irek285
    Ocena: -2 (glosow:8)
2013-03-19 18:30:16
Jak chcesz porownywac ceny to najpier zobacz je na oczy.A wiocha jestes ty .

JackCola
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 19:04:36
nie chciał być stereotypowy i uciekł za granicę - myślami. taki hipster z niego. ps. a może to jakaś sonda uliczna?

sarka1123
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-03-19 18:29:29
Generalnie Przeliczając na zł to te ceny są strasznie podobne po prostu prawie takie same (oprócz wypłaty) aczkolwiek 1200 euro to jest prawie 5000 zł (MÓWIĘ PRAWIE !!) i to jest na prawdę straszna różnica w Polsce ludzie czują się jak na wojnie bo tu inaczej czuć się nie da kiedyś nie było nic ale było wszystko teraz jest wszystko ale nie ma nic...

krieger09
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 18:20:21
chleb w niemczech za 80 centow????? powiedz gdzie bo jeszcze nigdy niewidzialem. a bezyna 1,40euro??? napewno nie w niemczech... -.-

pies13
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 20:16:58
chleb od 0,59€ w kaufland, paliwo dzisiaj 1,53€ (super)

pies13
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 20:19:21
"&#8364" to mial byc symbol Euro

krieger09
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 15:49:41
za 10 kromek 80 centow to tez duzo

ernkal2
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 18:16:17
trzeba było to najpierw sobie obliczyć zanim wrzuciłeś...

kazsu
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 18:11:11
Kraj którym rządzą ludzie bez honoru, ale za to pazerni do potęgi. Nie wiedzą że wszystko ma swoje granice a potem Boooooooom!!!!!!

Robokiller
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 17:53:19
komentarz usunięty przez moderatora

Ramuelek
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 17:49:25
- były szef Narodowego Centrum Sportu - otrzyma półmilionową premię.

Ramuelek
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 17:48:21
POdzikujcie lemingi POwcom : Rząd założył, że Stadion Narodowy - w 2013 roku - przyniesie 21 milionów straty. Za każdy milion straty mniej Marcin Herra oraz Andrzej Bogucki otrzymają premię w wysokości 125 tys. zł na głowę. Czyli de facto otrzymają nagrodę za... stratę finansową. Herra i Bogucki będą otrzymywali również 29 tys. zł miesięcznie pensji. A zaledwie kilka dni temu okazało się, że ministra sportu - Joanna Mucha - musi wypłacić Herrze ponad 1,3 mln zł premii za przygotowania i pracę przy projekcie Euro 2012, a jego zastępcy - Boguckiemu - ok. 1,3 mln zł. Na dodatek Rafał Kapler -

vikodin66
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-19 17:42:49
No i co z tym zrobicie? Ci którzy jeszcze zostali w kraju tylko narzekać potrafią... Jak wam źle to opuście ten kraj lub zróbcie coś by sie zmieniło. inne kraje potrafią obalić rząd...

tub00sh
    Ocena: 4 (glosow:8)
2013-03-19 18:04:40
W tych "innych" krajach społeczeństwo nie jest podzielone na prawicowców, lewicowców, lewicowych prawicowców, prawicowych lewicowców, lewaków, prawicowych prawicowców i wzajemnie sie tam od żydów, komuchów, faszytów, nazioli nie wyzywają. A na pewno nie aż tak, jak u nas.

hagen24
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 17:31:13
Jeśli chcecie porównać z innym krajem to pomogę.Mieszkam od 7 lat w Danii więc znam tutejsze ceny: wypłata - 14 000 DKK, litr Bp 12,20 DKK, Chleb - od 10 DKK, Pepsi - 13 DKK, papierosy - 38 DKK, piwo - od 4 DKK. Kurs na dzień dzisiejszy: w/g PKO BP 1 DKK - 0,543 ZŁ. Pozdrawiam :)

kotorzer
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 17:55:13
papierosy tam kosztują na nasze 42zł za paczkę :) więc nie wiem gdzie tam masz za 18zł fajki

hagen24
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 18:13:58
Hahaha.Jeśli nie wiesz to się nie wypowiadaj.Jeśli mieszkasz w Dk to kuknij do jakiegoś sklepu lub na stację benzynową.aj nie palę ale dziś kolega kupował długie LA za 38,5 DKK.A jeśli mi udowodnisz że w Dk papierosy kosztują ponad 80 DKK to stawiam Ci flaszkę.I to taką przez Ciebie wybraną.

Buahahahah
    Ocena: -3 (glosow:15)
2013-03-19 17:05:34
Ceny wyssane z palca. Pewnie autor tej "wiochy" to zwolennik PIS czyli przygłup.

leviticus_1
    Ocena: 8 (glosow:10)
2013-03-19 16:40:34
Trochę ceny nieaktualne. Litr benzyny to teraz ok 1,60- 1,70 E. No i chleb jest deczko droższy bo ok 1,75. Co do piwa - w niemiecim Lidlu jest takie piwo - GRAFENWALDER - dla mnie super i kosztuje 0,39E. No i średnia niemiecka pensja to 1700E co tylko pogłębia tę wiochę. Ode mnie plusik, bo może jeszcze nie wszyscy o tym wiedzą...

payperday
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-19 16:27:27
komentarz usunięty przez użytkownika

hagen24
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 17:37:09
Pozwól że sprecyzuję Twoją wypowiedź.W Danii płaci się tzw. vægtafgift - podatek wagowy co 6 miesięcy.Wynosi on oczywiście zależnie od wagi auta 1300 - 2000 DKK.Miesięczne zarobki to około 14000 DKK.Więc na rok kosztuje to około tygodnia pracy.Ale autostrady bezpłatne i rewelacyjne.

payperday
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 18:03:31
komentarz usunięty przez użytkownika

cozabzdet
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 19:05:28
Uuuu, no to Vincuś zaraz nam dop.. podatek wagowy :-D. Dzięki chłopaki za doradztwo hehehe.

pi3rdole
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-19 16:22:02
Ceny brane jak najdroższych produktów z Polski i jak najtańszych z Niemiec. W Niemczech też nie jest tak kolorowo jak wam się wszystkim wydaje. Oczywiście jest o wiele, wiele lepiej ale nie idealnie! Prawdziwe ceny w DE: Litr BP95 1,7euro Chleb 2,8euro Pepsi 1,5L 0,99euro Paczka papierosów 19szt. Marlboro 5euro Piwo 1,2euro

rusofil5
    Ocena: -1 (glosow:13)
2013-03-19 16:02:15
komentarz usunięty przez moderatora

Majka18
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 16:14:48
Tobie to już chyba nic nie pomoże...

gregoryvictor
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 16:56:41
Pozdrawiam ciebie oraz innych zwolenników PO

JackCola
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 18:54:49
nie zwracajcie na nią uwagi, przedawkowała dopał;]

bammus
    Ocena: -5 (glosow:5)
2013-03-19 15:49:15
teraz pomnóż euraki przez kurs i wyjdzie ci i dioto....to kwestia waluty a nie tuska(przy czym i tak dla mnie jest juz 0)

leviticus_1
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-19 16:43:36
Po pierwsze nie wyzywaj nikogo od idiotów a po drugie co ty chcesz przeliczać. Patrz wydatki relatywnie do zarobków. Policz ile np paliwa z wypłaty kupi Niemiec a ile Polak. Ale na fejszbuku pewnie o tym nie było więc nie wiesz...

gregoryvictor
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 16:59:52
"0" to sobą reprezentujesz wyborco PO

salata555
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 23:47:52
leviticus_1 jak ten imbecyl juz sobie chce przeliczac-niech przelicza- jak przeliczy wyplate razy 4 to moze na cos wpadnie

krisr21
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 15:44:25
z tą paczką papierosów to dobrze dowalilłeś:)prawie 7 euro

kotorzer
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 17:57:01
są i za 4 euro fajki :) tandetne, ale są

facinka
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 12:53:32
U mnie w DE malboro za 5 euro

bytx
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 15:42:49
Mieszkam w niemczech od 10 Lat male miasto ( w duzych nalezy dolozyc odpowiednio % do ceny ) Chleb nie 0.8€ a 3 € w piekarni najtanszy w lidl-u jest za 1,5 € BP 1,55 € piwo i fajki mnie nie interesuja nie potrrzebne mi do zycia

julala
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 15:40:49
Nie wiem z jakiego końca Niemiec wzieliście te ceny, ale są nie prawdziwe. Chleb,piwo, paliwo duuuuużo droższe, sory, ale taka prawda!

kasiasz7
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-19 15:22:20
Dane wyssane z palca.

kapselxxx
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 15:18:13
zagraniczna marka polska cena już teraz wiadomo co to oznacza

BIGSON
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-03-19 15:15:40
Gdyby w Polsce piwo kosztowało 0.8 zł to przegonilibyśmy Ruskich w piciu

mpeer
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 15:11:50
I czemu wszyscy porównują Polskę do Niemiec (jednego z najbogatszych państw na świecie). Zróbcie takei porównanie do CZech, Węgier, Ukrainy i innych państwa, w których zmiany ustrojowe nastąpiły pod koniec XX wieku.

kulkaoolo
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-19 15:09:42
co to za dane? czysta propaganda, naginanie faktów tak by pasowały do tezy. różnice między Polską a Niemcami, oczywiście są, ale były także i za pisu.

Obserwatorekk
    Ocena: -3 (glosow:5)
2013-03-19 15:20:30
Jak dla ciebie wyznacznikiem jest to jak było za pisuary to powiem ci że różnice były większe na naszą korzyść. Ale ty dalej wszytko do Pisu sprowadzaj ślepa kuro :D platformerska

mcebury
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 15:26:54
Za pisu była inna sytuacja gospodarcza na całym świecie i polska gospodarka w stosunku do krajów unii była mocniejsza niż teraz dlatego euro było wtedy tańsze niż teraz...

Obserwatorekk
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 16:49:27
Dokładnie za Jara była mocnijsza gospodarka i ludzie aż tak nie narzekali, odnoszenie wszytkiego do pisu nie mając racji że było gorzej lub tak samo jak teraz i branie to za wyznacznik zostawmy fanatykom ;)

mcebury
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 18:07:24
Co nie znaczy że to wszystko było dzięki pisowi....

Obserwatorekk
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 20:24:30
Oczywiście że nie wszytko, ale była lepsza twarda "polityka" która była chwalona w wielu krajach zagranicą teraz to się kradnie na potęge i liże rowa unii

mcebury
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 20:53:45
Bo polska nie jest krajem samowystarczalnym żeby kłapać mordą tak jak to robił koczorek... Do ruskich też sapał i co? Puścili gaz przez Bałtyk? I polska dostała, owszem, ale ch(u)ja... Niszczenie stosunków z sąsiadami jak to robił kaczuch i wałęsa jest zje(ba)nym rozwiązaniem zwłaszcza że tak jak mówię, polska nie jest krajem samowystarczalnym i musi w dobrych stosunkach z sąsiadami żyć

Obserwatorekk
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 21:44:08
ale o czym ty piszesz ? chwalisz i bronisz tuska za lizanie rowa ? czy jak bo chyba pomyliłeś miejsca z tym komentarzem bo nie wiem co masz na mysli :D wczesniej pisałes że była mocnijsza gospodarka teraz że dostawaliśmy po dupie oj chłopie chłopie naprawde jakis fanatyk z ciebie

mcebury
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 22:40:14
Patrząc na ciebie to ulegasz propagandzie skrajnie prawicowych ugrupowań... Wszystko co antypisowskie czy antykościelne to albo lewackie albo fanatyzm tuska... Szukanie winnego w jednej osobie jest żenujące... Gospodarka była mocniejsza ale nie dla tego że kaczuch był u władzy tylko była ona mocniejsza na całym świecie. Wszędzie się lepiej zarabiało, wszędzie nie było takiego problemu z bezrobociem itd.. a to nie dzięki kaczuchowi.. Winnych szukaj w koncernach trzepiących gospodarką światową i wśród spekulantów w londynie

Obserwatorekk
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 02:08:17
raz piszesz ze zarabialo sie mniej raz ze wiecej raz ze bezrobocie kiedys bylo wieksze teraz ze mniejsze i wszystkiemu winna jest swiatowa gospodarka a nie ze ktos sra na wlasnym podworku ciagle tylko jarek ci w glowie tusk kosciół pisuar i platformersy.... fanatyzm...

mcebury
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 11:46:23
A gdzie napisałem że wcześniej była słabsza? Gdzie napisałem że kiedyś bezrobocie było większe? Jeżeli masz faktycznie 33 lata to masz straszne problemy z czytaniem ze zrozumieniem... Widzę że uległeś propagandzie pajaców typu Zawisza, Mikke, Cejrowski. A tak btw. do twojej świadomości jeszcze raz, Tusk może sobie coś podwyższyć, albo obniżyć, światową gospodarką sterują potężne korporacje, koncerny, bogate konsorcja, banki i robią to mając do dyspozycji miliardowy kapitał oraz masę ludzi, a nie kilku urzędasów w jakimś 3 ligowym kraju....

Obserwatorekk
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 23:50:19
wydaje mi sie ze tak pisales i ze piszesz jak ci przypasujefakty sa takie i tu cie uświadomie że bezrobocie mielismy wieksze a kasy za prace dostawalismy tez mniej ale ludzie tak nie narzekali jak teraz, i zamiast snuć teorie spiskowe wielkich korporacji co steruja nami za czasów tuska jakos tak dziwnie sie uwzieli :D poprostu spojrz prawdzie w oczy i uswiadom sobie ze takiego zlodziejstwa i zaklamania u nas w kraju jakie serwuje Po jeszcze nie bylo dla tego ponad 60prcentludzi najwiecej w hisotri naszej rp chce ich odejscia. Mowisz o naszym kraju ze jest 3 ligowy, twoje myslenie to jest dopie

mcebury
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-21 16:38:15
Serio masz 33 lata..?

mpeer
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-19 15:06:42
Ludzie, Polska nie jest gospodarką centralnie sterowaną. PO nie ustala cen!

sawprod
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 21:54:02
Ustala. Podatkiem, akcyzą, obrotem, konkurencyjnością, zamożnością obywateli. Ustala ceny.

sawprod
    Ocena: -8 (glosow:8)
2013-03-19 15:00:24
0,8 euro za piwo!? Skąd te ceny? Mieszkałem tam i wiem, że wszystko jest taniej niż w Polsce (dosłownie). Czy to nieruchomości, czy prąd, czy woda, czy wynajem mieszkania. Tak samo spożywka. Pepsi kosztuje niecałe euro, piwo 0,3 euro, litr paliwa potrafi zejść do 1,2 euro, chleb 0,5 euro. A wypłata 1200 euro? Chyba na pół etatu. Tam sprzątaczka zarabia 2000 euro na rękę!

JackCola
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-19 15:43:26
wolałbym na samym socjalu się przebujać i gonić haszyszem i białym, by mieć na drobne wydatki, niż żyć w odcieniu szarości jak szarak i pracować za - jak to napisałeś 2000tyśe. To jako mechanik ile bym zarabiał.... 5000? :o

BombowyAhmed
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 16:06:42
sawprod:wypowiedź godna wieśniaka. wracaj do pracy w polu, bo w takie bajeczki nikt nie uwierzy :P

sawprod
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 21:29:05
Hm w polu nie robiłem to nie wiem, ale z tego co się orientuję to i tam zarobisz pewnie z dychę na godzinę. Ja pracowałem m.in. na komputerze przy produkcji, ale tak jak mówię nawet sprzątaczka na pełnym etacie tam ma z 2000 eur, nie mówiąc o dodatkach. A jak nie wierzysz to skocz i się przekonaj. Bardzo dobre piwo kosztuje tam 0,3 eur (normalna cena). Może i markowe rzeczy typu Kinder są "drogie" czyli kosztują tyle co w Polsce, reszta taniej niż u nas. No ale zatęskniłem za Polską i teraz dziaduję.

sawprod
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 21:52:34
komentarz usunięty przez użytkownika

sawprod
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 21:55:22
Do JackCola: Będąc mechanikiem zarobiłbyś pewnie z 3500 eur. Strzelam. Poza tym zauważ, że Twoje rozumowanie jest typowo polskie, bo tylko tu jest taka różnica płac, tzn. prezes zarabia pół miliona, a pracownik 1000 zł. Tam jest to rozsądne, tzn. człowiek średnio mądry zarabia średnio, a człowiek mądry zarabia od niego odpowiednio, czyli 2/3 razy więcej, a nie jak u nas kretyn po znajomości ma miliony, a uczciwy człowiek bez pleców ma 1000 zł...

BombowyAhmed
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 22:36:50
też byłem w niemczech, ale nie jako "arbeiter od g*wnianych prac za połowę pensji, którą każdy niemiec by się brzydził podjąc" tylko jako turysta i zdążyłem zobaczyć, że za 0.3euro nie kupie nawet średniego niemieckiego pilsnera. może ty chlejesz tam odpowiedniki piwa marki tesco za 1.30zł - wtedy się zgodzę.

sawprod
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-20 09:58:58
Oettinger - 0,29 euro. Polecam. Lepszy od naszego Kasztelana. Nie pisałbym bez sensu, bo po co wkręcać. A jeśli już to polecam przejść się do Kauflandu, a nie patrzeć po najdroższych sklepach. P.S. Tam jest coś takiego jak butelka zwrotna za 0,08 eur, więc razem wychodzi 0,37 eur, ale tego nie uwzględniam.

tadzikmadzjik
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 14:56:44
bp95? jakis nowy rodzaj benzyny ma sie rozumiec ;]?

snake913
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 15:10:55
komentarz usunięty przez użytkownika

tom123ek
    Ocena: -5 (glosow:5)
2013-03-19 14:52:41
Przelicz sobie teraz np Pepsi-5zł, a tam- 4,98zł ( po przeliczeniu).. Ale niee, tu, w Polsce jest tak drooogo ;<

Chesster97
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 15:08:16
Ale chodzi o to ile tam zarabia...

ilsmiml
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 15:16:07
haha jak to przeczytalem to najpierw sobie pomyslalem czy jestes w podstawowce czy juz w gimnazjum. Uswiadom sobie ze tu chodzi o pewna proporcje. Przeliczyles cene pepsi z euro na zlotowki to przelicz sobie rowniez tak wynagrodzenie. My zarobimy 1200 zl a Niemiec 4800. Co za tym idzie? A to, ze my za wyplate kupimy 240 butelek pepsi a Niemiec okolo 1000.

kriss92
    Ocena: -5 (glosow:5)
2013-03-19 14:46:20
jasne piwo 80 eurocentów,takie za zlotowke to i w polsce znajdziesz. A poza tym jak słysze takie narzekanie to mnie h** strzela!

clubrevers
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 14:44:32
chore sa te dane

Matuza94
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 14:33:04
Każdy orze jak może. Nie oszukujmy się. Jestem młody, martwię się czy dam radę zapewnić swojej rodzinie w miarę godny byt. Moim zdaniem najgorsza jest bierność i jakieś działania pod wpływem impulsu bo nie mamy do czynienia z glupimi ludźmi ale z przemysanym aparatem kontroli. Jako ambitny człowiek mam jasno określone cele i może dzięki temu jeszcze nie siadłem sobie w fotelu ciągle narzekając.

B3zk93
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-03-19 14:26:19
Chleb 2,80... Chyba w Auchan...

gobek
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 14:10:50
niestety ktoś podał nieco fałszywe dane Piwo puszkowe w niemczech kosztuje okolo 3 Euro a nie 0.8 euro za tyle to moze jakieś siki można kupić a nie piwo ;p chleb tez jest nieco droższy okolo 1.2 euro

butch821
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 14:09:36
Wiochą jest podawanie cen w różnych walutach. W dodatku materiał jest stronniczy.

angar_dawid
    Ocena: 5 (glosow:5)
2013-03-19 13:43:57
To teraz sobie popatrzcie, ile lat u nas był komunizm podczas gdy w niemczech kwitł kapitalizm i gospodarka się rozwijała... jesteśmy po prostu 100lat za murzynami. Swoją drogą chciałbym dodać, że jeżeli kiedykolwiek coś się u nas poprawi, to i tak będziecie się sapać, bo zawsze źle i zawsze za mało...

deathmind
    Ocena: 5 (glosow:5)
2013-03-19 13:41:49
A mnie wiecie co wk***a? To, że u nas się wydaje pieniądze publiczne właśnie jakbyśmy mieli podatki odprowadzane od zarobków podobnych w DE. Jakim prawem szanowni ministrowie jeżdżą Mercedesami S-klasami i podobnymi autami w wersjach wartych ponad pół miliona złotych czyli więcej niż wartość mieszkania niejednego Polaka. Mi by było wstyd żyć jak świnia na cudzym dorobku, bo większość z nich g*** wie o działalności gospodarczej i sami całe życie by się dorabiali tej S-klasy.

deathmind
    Ocena: 7 (glosow:7)
2013-03-19 13:45:25
Zróbmy referendum w sprawie wyposażenia Rządu choćby nawet w te głupie samochody i ciekawe ilu Polaków uzna, że za ich zasługi ministrom należą się topowe limuzyny, a dyrektorom departamentów BMW 5'tki skompletowane na około 300 tysięcy złotych i tego pokroju auta. Nie wierzycie? Proszę sobie zobaczyć jakimi autami jeździ ekipa z MF choćby. Bo niby w DE też takie mają? Tylko tam się zarabia 4 razy tyle k*** jego mać ok? Pięknie się żyje na garnuszku Polaka, który sam całe życie ciuła na rodzinę i aut za 500 tysięcy nawet dotknąć nie może.

malgolina
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 13:57:51
Gdyby Polacy o tym decydowali to rządzący jeździliby furmankami ;)

deathmind
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 14:05:25
No właśnie, to co to za demokracja? Mamy inicjatywę obywatelską? No i co z tego, że zbiorę 100 tys. podpisów jak Sejm zwykle odrzuca projekt na 1 czytaniu jeśli mowa o tych pochodzących od ludzi, a nie od "ekipy"? Zajebista demokracja, nie ma co. Żyjemy w kraju gdzie stopa życiowa utkwiła gdzieś pomiędzy zachodem, a wschodem, ale rząd wydaje publiczne pieniądze tak jakbyśmy byli jakimś krajem z G20, bo na nic sobie nie żałują, na nic!

malgolina
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 14:29:10
U nas nie ma demokracji jeśli chodzi o prywatne interesy rządu.

Kaltschtain
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 13:39:45
1200 Euro? Żaden Niemiec nie pójdzie do takiej roboty :-) Wiem bo mieszkam w Niemczech

deathmind
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 13:46:41
Wiesz co? Oglądałem jakiś głupi program na mtv chyba "I used to be fat" czy coś takiego i tam dzieciak powiedział, że wyprowadza się od rodziny, bo ma przecież fuchę 1600 dolców miesięcznie, więc da sobie radę. Jego ojciec na to "1600 dolarów?! Przecież to skraj ubóstwa".

toudy666
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 19:27:17
Macie racje ale nie porównywałbym Polski do kraju o najwyższym (przynajmniej jak narazie) PKB na świecie. Siła nabywcza dolara USD to zupełnie inna bajka niż nasz złoty,w stanach za 40k można kupić mieszkanie...

no39
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 13:29:50
komentarz usunięty przez użytkownika

facinka
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 13:23:57
Niemieckich Firm gdyż dla nich ta wypłata to góra złota .

bingo73
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 13:01:47
by żyć godnie, niezależnie, czy w Niemczech, czy w Polsce, trzeba zarabiać więcej niż minimalna. a różnice? głównie mentalność - w Niemczech to rzeczywiste ceny i rzeczywiste zarobki, a u nas część zarabaisz oficjalnie, część bez podatków, jak możesz kupić coś taniej bez faktury i nie znanego pochodzenia, to kupujesz ... Polak kombinuje i jest "zaradny", a dla Niemca to zwykłe oszustwo i kradzież.

exemor2007
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 12:57:13
Nie wiem skąd autor tej fotki brał te ceny ,ale to śmiech . Paliwo nie kosztuje w Niemczech 1,4 Euro . Najmniej 1,8 . Papierosy co najmniej 5 euro . Chleb około 2 euro . Nie zmienia to jednak faktu ,że zarobki zdecydowanie większe . P.S Mało jest takich Niemców którzy będą pracować za 1200 Euro

facinka
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 13:22:48
napewno nie 1,8 bo Niemcy by dawno protest zrobili ;] paliwo Super 95 kosztuje 1,55 Euro więc jużtak nie wywyższaj tej ceny . Papierosy Pal Mal sa po 5 euro i one schodza jak bułeczki . Chleb niewiem ile kosztuje ale mis ie wydaje ze moja mama wydaje 1,20 Euro na chlebek . No to sie zgodze mało niemców będzie za tą kase robic wola zrobic sie bezrobotnymi i dostawac zasilki jak dostana polowe mniej kasy i moga siedziec caly dzien w domu. Tak samo jest z cieżarowkami Niemiec ci nie bedzie za taka Kase w niemczech pracować a Polak odrazu dlatego dużo Polaków rozprowadza towar dla Niemieck

FireCrow
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 12:43:00
Ceny europejskie a zarobki radzieckie...

rzyletka
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 13:13:42
"Zarobki afrykańskie, ceny szwajcarskie" Bas Tajpan :)

parixon123
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 12:38:59
wynajem mieszkania w niemczech to 400 euro bez oplat!

pikuss
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 12:44:06
Moja ciocia płaci 550 euro w centrum w Frankfurcie

purepurple
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 13:17:01
pikuss, ale chyba nad Odra, bo nie nad Menem! cena mieszkania we Fr. nad Menem w centrum kosztuje ok. 2000&#8364; za m-c, a kto nie wierzy niech sobie poszuka na immobilienscout24. Twoja ciotka to moze mieszkala, ale nie w centrum, a na pewno nie w mieszkaniu!

snake913
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 15:15:24
Ale to i u nas ceny mieszkań różnią się od lokalizacji... więc każdy z was ma pewnie racje

Max74
    Ocena: 6 (glosow:16)
2013-03-19 12:38:08
No, a dlaczego porównanie do bardzo bogatych Niemiec, a nie np. Czech, Bułgarii, Węgier czy Rumunii, czyli innych krajów postkomunistycznych ? Takie porównania to w d... możesz sobie wsadzić. Niemiec też wyjdzie na biedaka jak porówna się go np. z Kuwejtczykiem, który nic nie musi robić a niezłą kasę i mieszkanie i tak dostanie od państwa, a paliwo jest tańsze od wody.

AmbitnyTroll
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 13:17:47
Przecież Czesi też są bogatsi od Polski. Owszem, na początku nie było tam kolorowo, ale w tej chwili to my jesteśmy za nimi daleko w tyle! W ogóle biorąc pod uwagę całą Europę to jesteśmy na 3 miejscu od końca, a patrząc na kraje UE jesteśmy na ostanim miejscu...

Max74
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-19 14:20:03
No i dlatego można robić porównanie np. do Czechów i wtedy to ma większy sens. Chociaż przydupasy pepiki oddali kraj bez walki, więc i odbudowywać go przez dekady nie musieli, inteligencji tez im nie wybili.

tub00sh
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 14:22:32
Może więc my też powinniśmy tak byli zrobić?

cozabzdet
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 19:12:39
Max74 Pepiki przydupasy? To mądry naród jak widać. Polacy to kretyni skoro rujnowali swój kraj i swoje bogactwo. Nie widzisz tego? I po co minione pokolenia się spinały jak koty do srania? Po to żeby dzisiaj popisowcy robili to co robią? Przecież to nonsens.

Max74
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 19:47:28
Tacy mądrzy, że mimo silnej, doskonale uzbrojonej armii i potężnych umocnień w Sudetach, na które wydali fortunę a o które Hitler połamałby sobie zęby podnieśli grzecznie rączki. To, że wojna tak doskonale poszła Niemcom to wybitna zasługa tego tchórzliwego narodu, co oddał kraj bez walki i jeszcze niemiaszków dozbroił i dofinansował, a nas dodatkowo otoczono i z południa. Rzeczywiście masz wspaniałych idoli.

sotb
    Ocena: -3 (glosow:5)
2013-03-19 12:37:21
Kiedyś mój kolega poszedł do pracodawcy po podwyżkę. Powiedział, że robimy to samo, a on zarabia mniej. Od następnego miesiąca zrównano nam pensje... w dół. To nie w Polsce są za niskie pensje, to w Niemczech pracodawcy jeszcze nie zmądrzeli. Można też na to spojrzeć odwrotnie - jeśli jest popyt na niską wypłatę to i podaży na wysoką nie będzie.

rofire
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-19 12:32:24
Mieszkam w niemczech i za 1200 Euro netto to bym nawet z lozka nie wstawal rano. Za te pieniadze nie wyzyjesz. A chleb kosztuje okolo 2 euro. Za to za normale 3 pokojowe mieszkanie (86 m&#178;) place 750 euro i teraz powiedz ile ty placisz za czynsz? Polski i Niemiec nie da sie porownac i tyle.

paco1983
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-19 12:29:10
ale wy pierd... co do tego ma tusk? w sumie chyba ma bo w 2007eoku minimalna to 936zł teraz 1600zł heh moze od razu podniesmy minimalna do 4000zł netto zobaczysz kolego co się stanie i ogólnie genialny pomysł porównywania z niemcami...a nie pamietasz ze ten kraj zrujnował np polske i co dostali w nagrode? pomoc od usa franji wielkiej brytanii zeby stanac na nogi i jeszcze wez pod uwage ze tak wpsaniałym niemcom ,jak ich pokazujesz, do tej pory nie udało sie zrownac standardu zycia ludności mieszkającej w byłym rfn a nrd

davidstar
    Ocena: 3 (glosow:9)
2013-03-19 12:34:47
komentarz usunięty przez użytkownika

toudy666
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 19:30:53
Spoko ale najniższa wzrasta głównie z powodu i w związku z inflacją...

bandb
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 12:15:27
no tak, ale nie wiecie ile kosztuje utrzymanie mieszkania lub kupno :)

vernalisadonis
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 12:13:07
Takie stawki muszą być po to, żeby złodzieje z wiejskiej nakradli jeszcze więcej.

davidstar
    Ocena: 7 (glosow:7)
2013-03-19 12:09:56
komentarz usunięty przez użytkownika

BombowyAhmed
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-19 12:07:48
a propos Tuska (bo wszystko to przez niego)Podobno jutro ma się cos dziać w stolicy. licze na re-make z Bułgarii :D

Xetroh
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-19 12:05:47
Bylam 2 razy w Niemczech i nigdy nie widzialam chleba za 0.80. Powiem tak... Gdyby zarabiac za granica i przywozic do Polski to by wyszlo bardzo bardzo duzo, ale jesli mieszkac tam i zarabiac tyle to jedyne co jest tam drogie to jedzenie. Gadzety typu laptopy itp sa strasznie tanie. U nas nike kupisz najnizej za 140 zl, znajoma kupila tam nike przeliczajac na nasze za 80 zl wiec roznica troche jest. Co nie zmienia ze za granica jest lepiej, bo Polska jest zacofana co do reformy szkol itp.

bingo73
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 12:53:17
szkolnictwo w Niemczech to inna bajka i pod tym względem u na s jest dużo lepiej - jak nie pochodzisz z odpowiedniej rodziny, to i o studiach zapomnij. Poziom nauczania tez u nas dużo wyższy, dlatego nasi fachowcy są w cenie.

grechu
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 11:49:47
Do moich przedmówców, właśnie bardzo łatwo porównać ceny. Akurat niedawno wróciłem z dłuższego pobytu w Niemczech. Pani na kasie pod Berlinem 1500 euro, Pani na kasie w Polsce (Tesco, Bierdonka itp) 1500 złotych. Bardzo łatwo porównać.

parkier
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 11:45:06
Emigrujcie kto może !!! Jak ktoś kiedyś powiedział przykre słowa "Słabi i chorzy muszą odejść" A nasz kraj będzie przynajmniej normalniejszy!!

malgolina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 12:00:54
Tylko, że właśnie ci najsłabsi (chorzy raczej nie), w większości normalni zwykli ludzie, tyrający w akordzie, na kasach i w fabrykach podtrzymują naszą gospodarkę.

hall21
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 12:01:19
Zostana emeryci i ci protegowani. Tylko kto na twoja emeryture zapracuje?

lc985lc
    Ocena: -8 (glosow:10)
2013-03-19 11:40:02
Znowu porównania cenowe nie pasuje w Polsce to ci nikt niezabrania jedź do Niemca pracować a nawet się wyprowadzi zobaczymy jak polaczka będzie traktował Niemiec

szulcik
    Ocena: -1 (glosow:5)
2013-03-19 11:39:02
No cóż taka płaca ,a żyć trzeba .. Dobrze ,ze Polak to człowiek inteligentny i potrafi co nieco pokombinować ;)

Obserwatorekk
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 11:37:42
Nie ma co porównywać, u nas w reżimie nie da się godnie żyć za takie pieniądze jak 1200 zł czy 1600 zł a panowie co są teraz u władzy podnieśli jeszcze wszystkie podatki by zbliżyć się do Europy ale w cenach a nie w zarobkach. Ceny te same albo drożej a wypłata 4-5 razy mniejsza

pontonus
    Ocena: -2 (glosow:8)
2013-03-19 11:32:18
niby że jak przyjdzie kaczka to będzie lepiej?? :D:D sPISkowcy, weźcie się do roboty, bo jak każdy będzie narzekał, to faktycznie nawet i cuda dokonywane przez Rząd nic nie zmienią

najki70
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-19 11:32:00
I to jest qrwa Polska.

tedex81
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 11:24:13
CZEKAm na porównanie do Kuwejtu najlepiej eheh

zajcew26
    Ocena: -9 (glosow:17)
2013-03-19 11:00:27
Jak się jest nieogarniętym, to się zarabia 1200 zł. 10 lat temu zarabiałem więcej. Nieudacznicy i tyle.

awloch
    Ocena: 5 (glosow:7)
2013-03-19 11:03:57
A nawet niedorozwiniętym z bogatym tatusiem to wszystko można!

zajcew26
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 19:56:31
Nie mam bogatego ojca, poprostu trzeba myśleć i tyle. Jak wkręcanie srubek na produkcji to szczyt marzeń to i 1200 to dobra zapłata. Skoro ludziom to nie przeszkadza i godzą się na taką stawkę to niech tak będzie.

PiotrSkubisz25
    Ocena: 2 (glosow:12)
2013-03-19 10:57:23
bocian19911991 !!!!! KIedy ty w niemczech byles ???? bo widze ze piszesz takie pierdoly ze glowa boli !!!! mieszkam tu juz 7 lat i takie ceny to byly w niemczech ale kilka lat temu ! podane tu ceny moga sie tylko zgadzac wtedy jesli w polsce kupisz np. papierosy z gornej polki a w niemczech te najgorsze tandety !!!! a benzyna po 1,4 juz nie pamietam kiedy byla hahahhaah !!!! paczka srednich papierosow 5,5 e , chleb za 0,8 e tez kupisz ale nie mozna tego chlebem nazwac, chleb ktory jest porownywalny z polskim kosztuje min 2 euro . jedynie co to moge sie z cena piwa zgodzic !!! POZDRAWIAM

PiotrSkubisz25
    Ocena: 1 (glosow:7)
2013-03-19 10:59:18
A do tego dolicz sobie cene zycia - ubezpeczenie , mieszkanie , ubranie itd

awloch
    Ocena: 3 (glosow:9)
2013-03-19 10:54:27
Do wszystkich którzy tak narzekają na wysokie ceny u Niemców czy Holendrów - to wróćcie i spróbujcie żyć w Polsce za 1200 albo i nawet 1500. Wynajmijcie mieszkanie, kupcie auto, jedzenie i dojeżdżajcie do pracy po 50km na tym "tanim" polskim paliwie i jeszcze odkładajcie "nadmiar" gotówki. Kilka miesięcy mieszkania na zachodzie i już wszyscy zapominają jakie TU BAGNO!!!

bleblezuza
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 12:40:12
komentarz usunięty przez użytkownika

szatanoslaw
    Ocena: -18 (glosow:24)
2013-03-19 10:53:11
Mamy tańszy chleb, a reszta cen porównywalnych jak się przeliczy - gdzie tu wiocha?

snake913
    Ocena: 11 (glosow:19)
2013-03-19 11:00:27
Pewnie w tym, że zarobią 1200 w euro a my w złotych i wylicz sobie, ile litrów kupi za wypłatę Niemiec a ile Ty. Teraz szukaj wiochy

szatanoslaw
    Ocena: -2 (glosow:12)
2013-03-19 11:52:29
Bogactwo bierze się z pracy - więc jak jesteśmy 4 razy biedniejsi (bo 2 razy mniej wydajni i 2 razy bardziej okradani przez rząd) to naturalnym jest, że zarabiamy 4 razy mniej. Ekonomii komuchy nie oszukacie i weźcie się do roboty zamiast narzekać.

Asmodei
    Ocena: 4 (glosow:4)
2013-03-19 13:55:41
gówno prawda szatanoslaw ... Jak to jest , że na zachodzie Polacy należą do najbardziej wydajnych sił roboczych . Bogactwo bierze się z pracy , ale w Niemczech głównie z tego , że 1. kontrolują sporą część banków 2. w czasie wojny nazwozili do siebie bogactwa z całej europy (mnóstwo z Polski oczywiście) 3. po wojnie w ich gospodarkę były ładowane niewyobrażalne pieniądze od największego beneficjenta II wojny św. czyli USA . Dla porównania Polska trafiła do mateczki Rosji , gdzie pewnie nie wiesz , ale za nasze surowce płacili nam rublami przeliczeniowymi . Które miały mieć wartość zbliżoną do

Asmodei
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-19 14:00:37
dolara .. ale w praktyce ta waluta nie była uznawana przez żaden kraj . Teraz mi powiedz ekonomisto , czy bogactwo się bierze z pracy kilkumiesięcznej .. kilkuletniej .... czy może bogactwo się kumuluje w państwie przez pracę pokoleń . A komuchami to się zwracaj do równie bezmózgich cieciów jak Ty

vector78q
    Ocena: 4 (glosow:6)
2013-03-19 18:42:09
My też mogliśmy dostać trochę kasy za czasów Ronalda Reagana, ale pewien k***s wprowadził c**j wie po co stan wojenny. A poza tym liczy się przemysł. My jesteśmy niczym, bo nasze rządy wszystko sprzedają. A niemcy? Marki Mercedes- Benz nie trzeba nikomu przedstawiać. Czemu jest potęgą? Bo niemcy zaczynając od A Hitlera łożyli w tą markę taką forsę jakiej nigdy nie widzieliście. A dziś jest efekt.

specnazQQ
    Ocena: -1 (glosow:1)
2013-03-19 20:44:54
osle, baranie, durniu, pacanie, bedzwa­le, tumanie, cymbale. 4x wiecej chleba za wypłatę sobie kupią od polaka!

szatanoslaw
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 21:39:31
Widzę, że całe gimnazjum się tu zebrało - Niemcy Zachodnie ciężko pracowali na to co mają - ich rezerwy złota (tylko USA ma więcej) pochodzą z nadwyżek budżetowych, a nie z wojny - wojna im zniszczyła gospodarkę najbardziej, poza tym mieli sankcję, ale pracowali i się dorobili. Dopłaty wiele nie dają, bo praca generuje bogactwo, a nie dotacje - patrz na Grecję. Co z tego, że Polacy są pracowici jak wydajność pracy w Polsce jest strasznie niska - też przez technikę. Skończcie gimnazjum to pogadamy, bo z idiotami nie ma co dyskutować.

fun_boy_rs6
    Ocena: 3 (glosow:7)
2013-03-19 10:49:14
A czemu nie żądasz standardu szwajcarskiego? Ci się będziesz rozdrabniał;) Rzecz jasna nie ma dla ciebie znaczenia, że w Niemczech funkcjonuje przemysł na najwyższym światowym poziomie, że ich PKB na osobę jest 4-krotnie wyższe niż w Polsce (przepaść). Że mają całkowicie inną mentalność, poszanowanie prawa, etos pracy, przestrzegają reguł, itd. itp.? Bo ty chcesz żyć jak przeciętny Niemiec, doprawdy urocze:) A ja chcę żyć jak przeciętny mieszkaniec obcej cywilizacji, wyprzedzającej nas pod względem rozwoju o milion lat, i teraz będę stał i tupał nóżkami bo ja chcę i koniec!:)

fun_boy_rs6
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-19 12:16:58
No tak, półgłówki od cudów Donka minusują:) Możecie, cymbałki, minusować do woli, jednak ekonomii nie zakrzyczycie. Z drugiej strony, dodam na pocieszenie, że kretynom wszędzie będzie źle, nawet w Szwajcarii.

mariusz604
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 10:46:11
i to już chyba lepiej nie będzie...

rulon1982
    Ocena: 7 (glosow:7)
2013-03-19 10:43:21
Tu chodzi o stosunek cen do zarobków, a nie przeliczanie na polskie ceny. Ale nie ma cycków i trzeba pomyśleć to zaczynają się schody..

cywil
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 10:54:19
Autor chyba nie jadł chleba w Niemczech. Istotnie można dostać go już za 80 centów ale to jest tostowy gniot bez smaku,dobry chleb kosztuje nawet kilka euro. Inna sprawa że artykuły pierwszej potrzeby jak piwo,wódka czy paliwo są nawet tańsze niż u nas.

kleo007
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-19 10:40:17
Ja bym prosiła o wypowiedzi osob, ktore mialy jakas stycznosc z tym krajem i nie tylko 2 3 dniowe, przy okazji jakiejs wycieczki, ale mieszkali tam jakis czas...i wezcie sobie pod uwage, ze 1200 to jest najnizsza krajowa i nawet polacy tam pracujacy zarabiaja zazwyczaj wiecej. Dla tych wszystkich ktorzy mnoza przez 4.... Polak zarabiajac 1200 zl za np. chleb placi 2,80 zl a Niemiec 1200 euro 0,8 centow, to w takim razie Niemiec powinien wydawac na chleb 2,80 euro i wtedy by sie wszystko WYRÓWNAŁO!!! CIEMNA MASO TEMAT DO PRZEANALIZOWANIA A NIE DO MNOZENIA PRZEZ 4!

jasio2
    Ocena: 1 (glosow:1)
2013-03-19 10:38:38
Ludziska,skonczcie wypisywac glupoty w rodzaju porwownywania cen itp. Przeciez jesli przeliczysz ceny w Euro na ZL,to wychodzi co gdzie jest cena porownywalna do wysokosci zarobku.Niejaki Master wypisuje glupoty o podatku za samochod niby zaleznym od przejechanych kilometrow - bzdura,w Niemczech placi sie podatek w zaleznosci od.rodzaju i pojemnosci silnika,za diesla odpowiedno wyzej niz za benzyniaka.Przemyslcie na przyszlosc co chcecie napisac.

shpaco
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 10:48:20
KM to konie mechaniczne a km to kilometry, taka mała różnica.

Piteroooo
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 10:32:04
no moze i prawda ale chyba nikt mi nie powie ze mozna porównac jakosc życia do polski :/

ghsghs
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 10:29:47
Jesteś dziecko, więc nie pamiętasz, że po wojnie przez 50 lat Europa zachodnia się w spokoju dorabiała i bogaciła, a Polska była wysysana przez ZSRR i wujka Stalina. Jeśli myślisz, że w parę lat da się nadrobić 50 lat zaległości, to jesteś w duużym błędzie. Zrób sobie porównanie z innym krajem, na którym ruscy trzymali łapę.

Atanwarne
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-19 10:26:54
komentarz usunięty przez użytkownika

ara12345
    Ocena: -1 (glosow:3)
2013-03-19 10:24:50
Kto zarabia 1200zl?

raider667
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-19 14:23:22
No jak to kto ... wszyscy Ci co nas zaraz zminusują :-) Ale ja się tam nie martwię ... miernoty zawsze będą narzekać :-)

ANALNY_LOWCA
    Ocena: -5 (glosow:7)
2013-03-18 09:57:29
Ale za to Niemcy mają mniej kościołów a to przecież jest najważniejsze :D

facinka
    Ocena: -2 (glosow:2)
2013-03-18 13:31:33
taaaa i nawet ateiści i buddyści ewangelicy dostaja potracone z wyplaty nie dużo ale te 0.80 centów na kościół.

Mundzio84
    Ocena: 2 (glosow:2)
2013-03-19 12:59:23
Ale za to więcej meczetów i liczba ta stale rośnie w tym nowoczesnym, świeckim kraju.

M1CLAY19
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-18 09:53:55
Byly sobie kiedys bogate kraje zachodnie (i ich obywatele zyjacy w luksusie) ale sa tez mozni tego swiata,wielcy ponad wszystko ,ci ktorzy mieli patent na zrobienie kasy,za ktora mozna kupic caly swiat.Po co zbrojenia,wojny? Mamy Unie.Wezmiemy dziadow do stolu a podatnicy beda placic za nasza impreze.Impreze z ktorej prowizja plynie na ich konta.Takie Hitlerki tylo 1000x bardziej kumate.

ANALNY_LOWCA
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-18 09:43:56
Nieudacznik gdzie by nie żył to będzie narzekać

konias12
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-17 15:27:36
komentarz usunięty przez moderatora

konias12
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-17 15:23:00
komentarz usunięty przez moderatora

Lisiczarnia
    Ocena: -3 (glosow:3)
2013-03-16 13:20:23
Koszty czynszu, prądu, wody tu się liczą. Gwarantuję że u nas nie wystarczy "tylko pracować" żeby przetrwać - chyba że ma się własny dom na wsi.

Pinki20
    Ocena: 0 (glosow:4)
2013-03-16 11:39:36
Troche przeklamane ceny,ale to nie zmienia faktu ze w Pl jest wiele drozej.Podziwiam ludzi ktorzy tam zyja i im jakos starcza od wyplaty do wyplaty...

emisbv
    Ocena: 1 (glosow:9)
2013-03-16 11:08:55
nieprzeliczajcie euro na zlotowki liczac ze tam sa nizsze ceny niz w Pl bo mieszkanie itd sa choernie drogie i nieda sie za bardzo kombinowac jak w Polsce drodzy rodacy ci ktorzy tutaj sa wiedza ze zachod to nie raj!!tutaj trzeba zapierd..c aby cokolwiek miec niestety!!!

konias12
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-17 15:24:47
komentarz usunięty przez moderatora

uFo125
    Ocena: 2 (glosow:8)
2013-03-16 11:07:51
boże nareszcie ktoś to pokazał w odpowiedni sposób

emisbv
    Ocena: 2 (glosow:8)
2013-03-16 11:06:52
ciekawe skad te ceny w Niemczech :)) 0.80&#8364; za piwo???gdzie chyba w aldi??a pb95 po 1.40&#8364; tyle to diesel chodzi no ale coz,ludzie zapomlnieliscie dodac mieszkanie +- 550&#8364;,prad 100&#8364;,woda 25&#8364;,jedzenie okolo 400&#8364; jezeli jesz w lidlu albo aldi,niepisze juz o aucie bo zarabiajac 1200&#8364; to zeby w sciane i niestety tak zyja ogolnie Niemcy!!!nieludzmy sie ze na zachodzie jest az tak kolorowo bo niejest,zarobki wachaja sie od 8-11&#8364; na godzine to przeliczcie sobie pracujecie max 38h weldug prawa powyzej odpowiedniej stopy proc

bocian19911991
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-16 11:14:30
w niemczech np golf 4 2000 euro a w pl 8000zl mieszkanie w polsce +/- 800 i w niemczech tez a przyblizone ceny jedzenia masz podane .

facinka
    Ocena: 1 (glosow:7)
2013-03-17 11:28:44
Ja kupiłem golfa 4 za 1500 i jest git . Dużo młodzieży ma już samochody jak zdają już prawko tu stać na coś takiego młodzież bo dostaja odpowiednia ilosc kasiory za praktyki załóżmy a nie `100 zł jak to w PL .

dedede66
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 11:50:20
emisbv, z tego co pamietam to dobre piwo mozna bylo kupic w Niemczech nawet za mniej niz 80 centow. O te koszty mieszkania tez bym sie poklocil, ale co ja tam wiem...

bocian19911991
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-16 11:01:26
komentarz usunięty przez użytkownika

bocian19911991
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-16 09:27:52
przeliczajac na złotówki to 1200 euro = ok 5000zł a ceny chleba nie zanizylem, sa tansze i drozsze

hetera
    Ocena: -1 (glosow:9)
2013-03-16 10:57:25
Nie udało mi się jeszcze nigdy znaleźć chleba za 80 centów.

dedede66
    Ocena: 1 (glosow:5)
2013-03-17 01:18:40
Ja znalazlem, ale z chlebem to cos mialo niewiele wspolnego.

ramptourist
    Ocena: 1 (glosow:9)
2013-03-16 07:46:22
Paliwo w Niemczech 1,55-1,60. Zarobki? Znam ludzi którzy zarabiają po 800 euro pracując 6 dni w tygodniu, podatki są bardzo wysokie dla osób bezdzietnych. Ceny żywności są podobne. Jogurty i nabiał nawet tańsze niż w pl, chleb z lidla - 1,20. Ale...koszty utrzymania mieszkań, samochodów, remontów, mechaników itp. to jest wiele bardziej kosztowne niż u nas.

facinka
    Ocena: 5 (glosow:7)
2013-03-17 11:24:18
zgadzam sie z tobą . Mieszkam w Niemczech i nie ma jak to mówią tutaj raju na ziemi samochody trzeba oplacic roczna oplata ubezpieczena wynosi 1000 euroo w przypadku diesla nawet do 2000 euro . Podatek za samochod zalezy od KM czyli jak masz np auto z 75 Km to zaplacisz cos okolo 120 euro na rok . Ale mieszkania tez nie sa tanie a jedzenie też nie jest bóg wie jak taniocha . Trzeba tez ogladac sie 2 razy co sie kupuje i za ile . Dlatego jak tu przyjechalem mieszkac do DE to na początku wydawało mi sie to wszystko pięknie i tanie i że sie można pozwolić na dużo teraz stwierdzam że jest tak s

facinka
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-17 11:26:07
samo jak w każdym innym kraju . Chyba że pracują2 osoby to wtedy wiadomo że to już coś innego .I podatek odtracany z wypłaty to dla nieżonatych jest bardzo wielka suma dlatego sie lepiej ohajtać i mnieć te pare euro tylko odtraconych . Ceny są już jak kolega mówił zaniżone i za paliwo sie jużpłaci 1,54 jak ja teraz tankowałem .

ramptourist
    Ocena: 3 (glosow:5)
2013-03-17 14:47:09
Ja 5 lat mieszkałem w Holandii i rok w Belgii. Poznałem to o czym piszesz na własnej skórze. W normalnej pracy (np. wózek widłowy) zarabiasz maks 1500 euro/mies. Można odłożyć kasę, pod warunkiem że się jest minimalistą i akceptuje się niski standard życia. Jeśli chce się mieszkać samemu lub z rodziną w normalnym mieszkaniu, 700 euro idzie na wynajem czyli już połowa wypłaty. Hipoteka - ceny są takie że trzeba z 30 lat spłacać kredyt. Nigdy bym się nie odważył zarejestrować auta na NL blachach, podatek drogowy, drogie OC. Utrzymanie mieszkania czynsz + opłaty, samochodu, żywność ubezpieczenie.

ramptourist
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-17 14:51:24
...zdrowotne. Praktycznie te 1500 euro idzie i się żyje od wypłaty do wypłaty. Jeśli ma się partnera który także pracuje to już czuć różnice, ale jeśli jedna osoba w rodzinie pracuje, ma na utrzymaniu małżonka i jeszcze pojawi się dziecko, to już te 1500 euro nie wystarcza. Widziałem młode polskie małżeństwo w Belgii z małym dzieckiem w sklepie, nie mieli bardzo pieniędzy na jedzenie, jak się noga podwinie to jest problem zasiłki niby dla Polaka wysokie ale tutaj nie starczają żeby przetrwać jak się ma stałe wydatki, i nie każdy może otrzymać bo urzędy rzucają imigrantom kłody pod nogi...

ramptourist
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-17 14:56:45
A jak się samochód zepsuje to za części i naprawę zapłacimy tą samą kwotę co w PL, tylko zamiast złotówek to będzie euro. Remont mieszkania: tylko jeśli sam potrafisz sobie wyremontować. Byłem w wielu holenderskich domach i mają często kiepskie warunki, widać że ich nie stać na remonty za bardzo. Wcale nie jest tak kolorowo, a tu porównujemy się z bogatymi krajami jak Niemcy czy Holandia które należą do światowej czołówki jeśli chodzi o dobrobyt.

facinka
    Ocena: 2 (glosow:4)
2013-03-17 18:09:55
zgadzam sie z autorem powyżej niestety wszyscy wywyższaja Niemcy ale za 1500 euro to tez trzeba myslec co kupujesz i za ile . W Niemczech duzo jest imigrantow itp bo ćwoki przyjezdzaja i dostaja kase z urzedu pracy niektorzy dostaja zaplacone za mieszkanie i za to co musisz wyzyc wiec niem atak kolorowo .

Agula159
    Ocena: -5 (glosow:9)
2013-03-16 07:45:12
euro średnio jest po 4,2 PLN to przelicz sobie z euro na złotówki :) zobaczysz gdzie będzie taniej...chyb a, że zarabiasz w euro a kupujesz w Polsce...a wcale w Niemczech nie jest już jak w raju,

hetera
    Ocena: 4 (glosow:10)
2013-03-16 05:25:45
Cenę chleba w Niemczech to potężnie zaniżyłeś.

bocian19911991
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-16 11:05:45
w aldi kupisz maly ale kupisz

TYGRYS-1984
    Ocena: -4 (glosow:10)
2013-03-18 08:41:58
hetera to ty chyba nigdy w Niemczech nie byłaś. Normalny chleb tam idzie kupić za 75 centów już. O tostowym nie wspomnę ok 40 centów. Nie wypowiadaj się o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia ;)

sedziadread
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-19 12:38:29
A jadłeś kiedyś k@rwa ten tostowy "hlep" ? skończ p@rdolić tygrys.

hetera
    Ocena: 3 (glosow:3)
2013-03-19 12:52:33
Tak się składa tygrysku, że do Niemiec jeżdżę przynajmniej raz w roku ... normalny chleb (taki jadalny) kupuję tam za ponad 2 euro. Zastosuj się może do swojej własnej rady. ;) W ogóle w tym zestawieniu urocze jest to, że podane ceny niemieckie dotyczą tych najtańszych produktów, a polskie, tych należących do grupy lepszych jakościowo.

pies13
    Ocena: 0 (glosow:0)
2013-03-19 21:25:13
hetera,ale i te 1200 E zarobku nalezy do najnizszych! ja mialem tyle w pierwszym roku "zawodowki"

Pazdziochoff
    Ocena: 2 (glosow:6)
2013-03-16 02:17:28
niemieckie ceny sa nieaktualne!

ster000
    Ocena: 1 (glosow:3)
2013-03-16 21:35:37
i w ogóle Niemcy są nieaktualni:)

sedziadread
    Ocena: -2 (glosow:4)
2013-03-19 12:36:41
W ogóle , jak można być k@rwa niemcem ?! to jakieś syciułejszyn komedy k@rwa.

babkaceska
    Ocena: 0 (glosow:2)
2013-03-16 00:20:15
z gdanska

gurool
    Ocena: -2 (glosow:8)
2013-03-15 23:41:05
by żyło się lepiej kolegom!


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0900