lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Sprawiedliwość i prawo.
główna
Dodano: 29.06.2014, 20:49:09   przez: lenkaya
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 253  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(23)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
majorero
2014-06-29 21:21:15
Ocena: 11(glosow:15)-+
Kolejny przykład totalnej głupoty dziennikarzyny.Sąd nie wyznacza i nie może wyznaczyć (nie ma takiego pojęcia)spadkobiercy.Skoro dziennikarze piszą takie głupoty, to jak ludzie mają się czegoś nauczyć, czegoś dowiedzieć? Prawo w tym zakresie jest akurat całkiem niezłe, ale o swoje prawa trzeba dbać, nikt zamiast nas tego nie zrobi.O swoje trzeba walczyć, czego dowiodła ta kobieta, a nie narzekać.

bingo73
2014-07-01 08:46:45
Ocena: 1(glosow:1)-+
Zawsze można się zrzec spadku, ale też pamiętajmy, że przez to to my możemy być poszkodowani - jeśli zmarły nam zalegał pieniądze, a nikt nie chce przejąć jego długów. a co do alimentów - pytanie, czy komornik ściągał alimenty na jej zlecenie czy ZUS-u? Bo jak ZUS-u, to ona już te alimenty dostała od Państwa, czyli od nas.

zbyszek1986
2014-07-01 03:32:04
Ocena: 0(glosow:0)-+
Taki maly suprise ;)

Zubkownik
2014-06-30 23:15:00
Ocena: 1(glosow:1)-+
IGNORATA IURIS NOCET-NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA SZKODZI. Wystarczyło żeby za 50 zł sporządziła oświadczenie przed notariuszem że w razie dziedziczenia przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza czyli prawne zabezpieczenie w razie długów do wysokości przychodu i po sprawie.

kunia100
2014-06-30 22:29:27
Ocena: 1(glosow:1)-+
co za debilny kraj

neo86
2014-06-30 21:34:15
Ocena: 1(glosow:1)-+
Przecie spadek można odrzucić... jak ktoś nie odrzucił tylko olał stan majątkowy zmarłego to jego wina. Wszystko da się sprawdzić. Od tego jest Krajowy Rejestr Długów, Księgi Wieczyste itp... Głupota nie popłaca!

castagir
2014-06-30 21:08:33
Ocena: 0(glosow:4)-+
Powinni byli ogołocić ją do samej skóry. Właśnie przez takie patologie jak jej rodzice ten kraj jest zadłużony. "Nie ma z czego żyć, bo pracować się nie chce więc posymulujmy, że jesteśmy w separacji". Matka później składa pozew o alimenty na starego, alimenty płaci zus, a do zusu dokłada skarb państwa. Ojczulek się w tym czasie gdzieś ulatnia, albo pozbywa się wszystkiego co ma na sobie i zadowolona rodzinka. Takich przypadków mamy w kraju tysiące, więc jak ma ten kraj ma funkcjonować jak wszędzie są złodzieje?

castagir
2014-06-30 21:13:31
Ocena: 0(glosow:0)-+
Niech takich kilku jełopów jak jej rodzice zadłużą w ciągu 2-4 lat kraj na 200 000zł i szybko zbiera się kolejny milion w plecy. Sam znam tylko takich sześć przypadków, którzy właśnie w taki sposób wyłudzają pieniądze to już daje jakiś milion złotych w plecy dla nas wszystkich. Niech znajdzie się jeszcze kilka tysięcy takich przypadków na cały kraj, dodać do tego kolejnych symulantów inwalidów, przestępców gospodarczych, no i oczywiście elyte rządzącą oraz urzędasów i stąd mamy 940mld złotych długu.

Lukasiu
2014-06-30 20:46:44
Ocena: 0(glosow:4)-+
Ignorantia iuris nocet - nieznajomość prawa szkodzi... :)

turkus85
2014-06-30 20:25:49
Ocena: 5(glosow:5)-+
Jak moja matka zmarła musiałam iść do komornika i podpisać że odstępuje od ściągania zaległych na mnie alimentów.Bo ściągnęliby je ode mnie plus opłata za komornika. Jest to możliwe. Dodam ze dostałam w tej sprawie wezwanie do biura komornika. Więc jak widać komornik może nie wiem czy musi zawiadomić są ludzie i parapety

kapsell
2014-06-29 23:45:56
Ocena: 1(glosow:7)-+
sama sobie idiotka winna, miala czas na zrzeczenie sie spadku, w ktory oprocz "bogactw" wchodza rowniez zobowiazania.

marcinko83
2014-06-29 22:13:40
Ocena: 2(glosow:8)-+
wszystkie państwowe urzędasy-darmozjady( a zwłaszcza te z zusu i skarbówki) nadają się na podróż w jedną stronę na marsa,ewentualnie na sybir wycinać lasy:)

majorero
2014-06-29 21:21:15
Ocena: 11(glosow:15)-+
Kolejny przykład totalnej głupoty dziennikarzyny.Sąd nie wyznacza i nie może wyznaczyć (nie ma takiego pojęcia)spadkobiercy.Skoro dziennikarze piszą takie głupoty, to jak ludzie mają się czegoś nauczyć, czegoś dowiedzieć? Prawo w tym zakresie jest akurat całkiem niezłe, ale o swoje prawa trzeba dbać, nikt zamiast nas tego nie zrobi.O swoje trzeba walczyć, czego dowiodła ta kobieta, a nie narzekać.

lenkaya
2014-06-29 21:29:17
Ocena: 2(glosow:4)-+
Prawda i brawa dla tej pani ale nie wiesz ile ją to kosztowało zdrowia.

majorero
2014-06-29 22:04:11
Ocena: 1(glosow:3)-+
Wiem, tym większe moje uznanie.Ale trzeba się odzwyczaić,że ktoś coś zrobi za nas lub nam coś da. Wolność polega między innymi na tym,że odpowiadamy za siebie i o swoje musimy walczyć.

lola8940
2014-06-30 21:34:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
Weszłam, żeby to samo napisać. Na złożenie oświadczenia o przyjęciu/odrzucenie spadku jest pół roku! Można spadek przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza. Ale lepiej nic nie robić, a potem płakać, eh. Polska mentalność, po co żałować na prawnika-pasożyta :D

deathmind
2014-07-01 13:41:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
Co do odrzucenia spadku to w przypadku inteligentnego wierzyciela/wierzycieli jest to po prostu sygnał do wytoczenia powództwa przeciwko spadkobiercy na podstawie art. 1024 k.c. tj. jeżeli odrzucono spadek z pokrzywdzeniem wierzycieli. A co jest pokrzywdzeniem wierzycieli? Tutaj widziałem już różne cuda, a sądy to dość często przyklepują. Najlepsza metoda to wspomniane powyżej - przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza (majątku zostało np. na 10 tys. zł, a długów na 1 mln - odpowiadasz do kwoty czynnej spadku czyli owych 10 tys. zł i ponadto mogą Cię w fajkę pocałować).

majorero
2014-07-01 14:21:51
Ocena: -1(glosow:1)-+
@deat, mylisz się.Ten artykuł nie ma tu zastosowania bo w tym artykule chodzi o wierzycieli spadkobiercy, a nie wierzycieli spadkodawcy.Odrzucenie spadku w którym długi przekraczają aktywa jest działaniem na korzyść wierzycieli spadkobiercy. Dobrodziejstwo inwentarza jest kosztowne, bo trzeba sporządzić spis inwentarza (350 zł/h pracy komornika) i tułać się po sądach żeby udowadniać swoje.Najlepiej po prostu odrzucić.

lola8940
2014-07-01 15:55:08
Ocena: 0(glosow:0)-+
majorero - zgadzam się, art. 1024 kc odnosi się do wierzycieli spadkobiercy ("zmodyfikowana" skarga pauliańska).

reunion1
2014-06-29 21:14:36
Ocena: 0(glosow:2)-+
Tak ale zapewne fundusz alimentacyjny płacił jej te alimenty zamiast ojca a że ona była jedynym spadkobierca to cóż, nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności mimo że sytuacja jest faktycznie absurdalna.

siwythc666
2014-06-29 21:23:23
Ocena: 3(glosow:5)-+
no niby tak ale skąd taka wielka kwota .... ile tych odsetek sobie komornik naliczył.....trochę to prawo jest w stronę urzędów niż ludzi .... a powinno pomagać ludziom ....

lenkaya
2014-06-29 21:48:22
Ocena: 1(glosow:3)-+
Dlaczego ta kobieta miałaby spłacać dług człowieka który był tylko "ojcem" w akcie urodzenia? Nie wychowywał,nic nie wniósł do jej życia,nie płacił.Złotówki nie zwrócił funduszowi za alimenty bo jak widać uzbierała się pokaźna sumka różnych zadłużeń.To tak samo jakbym miała spłacać długi obcego człowieka z ulicy.I myślę,że cztery lata to za długo aby to wyjaśniać.

majorero
2014-06-29 22:51:10
Ocena: 0(glosow:2)-+
Prawo to jest pewien system.System nigdy nie jest idealny i jego "ofiarami"padają takie osoby jak ta pani.Ale skoro udało jej się wygrać,to znaczy,że prawo nie jest złe.Prawo musi również chronić wierzycieli,a czasami jest to urząd skarbowy. Gdybyście komuś pożyczyli kasę, ten ktoś umiera, to odpuścilibyście jego spadkobiercom? Ja nie.I czy to źle,że urzędnik robi swoje tzn. dba o należne wpływy do budżetu

lenkaya
2014-06-29 23:37:30
Ocena: 0(glosow:2)-+
Moim zdaniem mniej biurokracji i opier*alania się a więcej pracy.To w końcu urzędnicy są dla nas a nie my dla nich.Nie można też obarczać winą tylko urzędników bo trzeba byłoby wprowadzić wiele zmian aby usprawnić cały system prawny i przyspieszyć pewne procedury.Chciałbyś cztery latać żyć w niepewności,strachu i stresie z myślą,że być może będziesz zobowiązany spłacać tak kolosalny, nie swój dług?
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Dokładnie tak!
  •  Opinia o Jarosławie Kaczyńskim,
  •  Nerwy i strach sprawiły, że Jaki
  •  Dla kolegi pytam ...
Od jakiegoś czasu wychodził ze sklepu nie płacąc za zakupy. W końcu kasjer zamknął drzwi.
główna
Dodano: 31.08.2018, 17:20:51   przez: vashek
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 74Skomentuj (25) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0