lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Kościół zrobił niezły miks, nawet wigilię ukradł poganskim Slowianom
główna
Dodano: 27.11.2021, 09:47:24   przez: JohT
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 81  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(31)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
elpapiotr2
2021-11-27 09:51:38
Ocena: 5(glosow:9)-+
A już reżimowa (niejaka TVPInfo) płacze, że lewica chce ateistycznych świąt.

zaldbag
2021-11-30 15:55:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
Kapitan Coca-Cola.

Jakub58437
2021-11-30 12:49:09
Ocena: -1(glosow:1)-+
Piękny mem o tym, jak wielokulturowym i tolerancyjnym narodem jesteśmy i nie nas uczyć tolerancji dla innych kultur. KULTUR k**Wa a nie dzikiej swołoczy.

JohT
2021-11-30 20:56:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Lokinol
2021-11-29 21:11:26
Ocena: 1(glosow:5)-+
Czyli jeśli jakaś tradycja rozpowszechni się w innym miejscu niż powstała to jest to kradzież? Kogoś nieźle popier****ło. Bo to oznacza że jak Polak przykładowo wysyła walentynki 14 lutego, albo przebiera się w straszydło 31 października, to jest złodziejem.

JohT
2021-11-29 21:34:36
Ocena: -1(glosow:3)-+
Nie mówimy o tradycji tylko o religii

Lokinol
2021-11-29 21:51:44
Ocena: -2(glosow:2)-+
Czerwony krasnal z siwą brodą to nie religia.

JohT
2021-11-30 06:41:24
Ocena: 1(glosow:1)-+
Doprawdy? Współczesna baśniowa postać Świętego Mikołaja, wzorowana na św. Mikołaju z Miry, jest wykorzystywana w kulturze popularnej w czasie świąt Bożego Narodzenia.

Lokinol
2021-11-30 11:16:25
Ocena: 0(glosow:2)-+
Dla chrześcijan (tych naprawdę wierzących) 25 grudnia jest świętem religijnym. Data umowna, wyznaczona w celu zmniejszenia wpływu kultu boga Mitry, ale to nie zmienia istoty tego święta. Dziś ten dzień obrósł w świeckie tradycje, takie jak choinka, prezenty, postać mikołaja. Jednak istotą święta są urodziny mesjasza Jezusa, udział w mszy. Reszta to już tylko "dekoracje". Boże narodzenie obchodzą też osoby zupełnie nie religijne i może stąd twoje przeświadczenie że to ta świecka część jest istotą Bożego Narodzenia. Zwłaszcza że od lat mamy w grudniu akcje promocyjne a handlowcy czas żniw.

JohT
2021-11-30 12:44:57
Ocena: -2(glosow:2)-+
No właśnie nie jestem katoliczką i bardziej obchodzę święta z racji naszych słowiańskich wierzeń niż kościoła katolickiego. Pokazuje tylko jak kościół pozbierał różne wierzenia i tradycje i zrobił z tego jedno z większych Świąt koscielnych

gruzawik
2021-11-30 13:50:42
Ocena: 0(glosow:2)-+
Jesli zaczyna twierdzic, ze to jego pradawny zwyczaj to jest dodatkowo idiota. Uzurpacja katolicka do wylacznosci wymaga utemperowania przypomnieniem niewygodnych faktow.

JohT
2021-11-30 15:45:17
Ocena: 0(glosow:2)-+
I tak nie uwierzą. Sam widzisz, nawet faktów nie znają, ale wiedzą najlepiej

gruzawik
2021-11-30 18:04:20
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nawet przyznaja, ze data wyznaczona w celu pognebienia konkurencji, ale nie przeszkadza to twierdzic ze chodzi o cos zupelnie innego. A po czym to poznac?

JohT
2021-11-30 19:22:41
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mów encyklopedio🤔

Lokinol
2021-11-30 20:17:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
Rugowanie niewygodnych wierzeń nie jest tylko domeną chrześcijaństwa. Całkiem niedawno, za czasów PRL w naszym kraju komunistom nie podobał się dzień "wszystkich świętych", więc wymyślili "święto zmarłych". Zabieg był na tyle skuteczny że jeszcze dziś wiele osób uważa że to jakiś archaiczny kult zmarłych.

JohT
2021-11-30 20:50:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
Wszystkich świętych jest 1 listopada, święto zmarłych, inaczej zaduszki, 2 listopada. Faktycznie kościół katolicki odprawia modły za dusze zmarłych 1. Dzień Wszystkich Świętych obchodzony jest w Kościele katolickim od IX wieku. Wyznaczył je na 1 listopada papież Grzegorz IV w 837 roku. Kościół wspomina w tym dniu nie tylko oficjalnie uznanych świętych, czyli beatyfikowanych i kanonizowanych, ale także wszystkich wiernych zmarłych, których życie nacechowane było świętością.

JohT
2021-11-30 20:53:56
Ocena: 0(glosow:0)-+
W roku 998 Odylon, opat klasztoru benedyktyńskiego w Cluny, wyznaczył na 2 listopada dzień obowiązkowych modlitw za wszystkich wiernych zmarłych. W roku 1311, decyzją Stolicy Apostolskiej, wprowadzono Dzień Zaduszny do kalendarza oraz liturgii rzymskiej i stopniowo upowszechniono w całym Kościele katolickim. W Polsce najstarsza informacja o obchodzeniu Zaduszek poza klasztorami pochodzi z początków XIV wieku

Lokinol
2021-11-30 23:09:46
Ocena: -1(glosow:1)-+
Mylisz się. Dopóki nie zaczęto na powrót nazywać dnia 1 listopada dniem wszystkich świętych, oficjalnie w czasie prl było to święto zmarłych. To nie to jest i nie było samo co zaduszki.

JohT
2021-12-01 06:58:01
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ja mówię o tym swiecie od strony kościoła, a nie prlu. Ponieważ kościół jest bardzo podatny na wpływy (co pokazuje ww mem) jest jak jest. Wiara miesza się z tradycją.

gruzawik
2021-12-01 10:06:42
Ocena: 1(glosow:1)-+
Oczywistym jest, ze kultury sie wzajemnie przenikaja, smieszy jedynie, gdy jakas zaczyna sie za jedynie prawdziwa i oryginalna uwazac. Albo twierdzic, ze inni ja podkopuja, gdy ona taka samorodnie wspaniala. Prawa autorskie zglaszajac do czegokolwiek:)

Lokinol
2021-12-01 10:59:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
JohT Nie powiedziałbym że to podatność kościoła na wpływy, tylko raczej wyrugowanie lub asymilowanie starych wierzeń i obyczajów, by zastąpić je nowymi - w przypadku kościoła chrześcijańskimi. I nie dotyczy to tylko kościoła. Niezłym przykładem jest Boże narodzenie ponieważ święto już dawno dla większości ludzi straciło swój religijny charakter i jest świętem handlowców mających gigantyczne obroty. Mem jest o tyle błędny że obecnie na dole powinien być "Kapitan Komercja".

gruzawik
2021-12-01 11:40:05
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ale ta komercja nie wziela sie znikad. Ma dluga tradycje, i co roku slychac skowyt pt. przywrocenia charakteru swiat do pierwotnych zamierzen i wartosci. A ktorych?

Lokinol
2021-12-01 12:16:42
Ocena: 0(glosow:0)-+
Przecież nie chodzi o zagłębianie się w prehistorię, tylko właśnie o nieco opamiętania się. To nie szaleństwo zakupowe, nie mikołaj i nie prezenty pod choinką, nie "kevin sam w domu", nie ciężarówka "coca coli" są istotą tych świąt. A niestety tym stały się dla większości ludzi niezależnie od tego czy są katolikami czy nie.

JohT
2021-12-01 13:23:37
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ja tam jestem za przywróceniem słowiańskich szczodrych Godów. Lokinol to co jest istota tych świat? Tak dla mnie niewierzącej. Nie zabraniam nikomu latania po sklepach, mikolaja itp. Jak chcą to niech to sobie robią. Czy komuś to przeszkadza?

Lokinol
2021-12-01 14:25:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
Istota zawiera się w nazwie. I nie chodzi o Mitrę czy inne bóstwo które w Polsce nigdy nie był czczone. Słowiańscy bogowie odeszli w zapomnienie. Nie widzę większego sensu w ich reaktywacji, zwłaszcza że to co o nich wiadomo w większości opiera się na domysłach. Rodzimowiercy próbują kultywować religie słowiańskie, ale to chyba bardziej coś w rodzaju grup rekonstrukcyjnych niż faktyczna wiara w stare bóstwa.

JohT
2021-12-01 14:56:34
Ocena: 0(glosow:0)-+
Dla mnie Twoje wytłumaczenie istoty świat nie istnieje, bo nie wierzę w żadnego boga.

gruzawik
2021-12-01 23:47:42
Ocena: 1(glosow:1)-+
lokinol, twoje bóstwo tez odchodzi w zapomnienie, a tryumf swięci komercja, dlaczego do lekko tylko przykurzonego się odwoływac, skoro nowe w czambuł potepiać zechcemy? przeciez sens tych świąt nawet u nas starszy od chrzescijaństwa. krytyka prawdziwości czyjejs wiary może być skierowana również do Ciebie? bo mi osobiście sie widzi, że tak na prawdę bardzo nieliczni wierzą, a i oni sa po prostu dobrzy w przekonywaniu siebie samych, o tym, że wierzą. jak tego nie podsycać, to samo schodzi. są więc podsycacze, brzuchaci :)

aaarek
2021-11-27 09:57:57
Ocena: 4(glosow:12)-+
tego jednak na lekcjach religii na pewno się nie dowiesz

robpar
2021-11-27 09:54:05
Ocena: 2(glosow:2)-+
A słowiańskie tradycje?

gruzawik
2021-11-27 10:18:30
Ocena: -2(glosow:4)-+
Kulinarne

JohT
2021-11-27 10:31:40
Ocena: 4(glosow:6)-+
Puste miejsce przy stole też było z wierzeń słowiańskich. Dla zmarłych, którzy wg. wierzeń wracali na ziemię w szczególne dni

elpapiotr2
2021-11-27 09:51:38
Ocena: 5(glosow:9)-+
A już reżimowa (niejaka TVPInfo) płacze, że lewica chce ateistycznych świąt.
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Zgadzam się ze wszystkim co Filiks Magdalena tu powiedziała.
  •  Wszyscy PiSowscy dyrektorzy stadnin koni arabskich,
  •  Czekamy, czekamy ale już widać, że się doczekamy
  •  Znajdzie się sposób, żeby wystrychnąć Du*ę na ...
główna
Dodano: 12.08.2018, 15:16:55   przez: vacarius
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 60Skomentuj (36) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0