lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
główna
Dodano: 31.07.2018, 05:57:40   przez: acer326
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 132  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(22)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
adam568
2018-07-31 10:41:17
Ocena: 12(glosow:14)-+
Nie ma prawa, jeżeli na zwolnieniu jest napisane, że chory może chodzić a nie musi leżeć w łóżku i jak na ironię na przykład na chorobę płuc wręcz jest zalecany takowy odpoczynek.

diamentowamaska
2018-08-04 21:13:33
Ocena: 0(glosow:0)-+
Np. Mam złamaną rękę ,dostałem L4 bo pracować nie mogę ale czemu miałbym sobie gdzieś nie wyjechać ???

exodus857
2018-08-03 16:53:28
Ocena: 3(glosow:3)-+
Mój kolega jest kierowcą ciężarówki. Uszkodził oko i poszedł na L4. Nie mógł kierować autem ale chyba normalnie nawet nad morze z kimś mógł jechać prawda czy nie?.

Wodan
2018-08-03 15:57:50
Ocena: 1(glosow:1)-+
Z tego co pamiętam na druku L-4 są 2 opcje: chory może chodzić i chory POWINIEN leżeć. Rożnicy pomiędzy powinien a musi nie trzeba wyjaśniać. Choroba i zwolnienie lekarskie nie obliguje do spędzania czasu w miejscu zamieszkania. Równie dobrze mogę chorować u babci, która mieszka na Mazurach albo nad ciepłym Morzem Śródziemnym. Natomiast zachowania przy opcji chory powinien leżeć polegające na aktywnym spędzaniu czasu na wakacjach są co najmniej niewłaściwe. Trzeba po prostu oddzielić sam pobyt w innym miejscu nawet na wczasach od zabaw na dyskotekach, jazdy na nartach pływaniu itp.

weronajt
2018-08-01 04:39:20
Ocena: -3(glosow:3)-+
Miszcz!

kornas1988
2018-07-31 12:24:23
Ocena: -2(glosow:4)-+
hahaha cwaniak ma za swoje i tyle :D u mnie kolega z roboty stwierdził szefowi ze jest chory itp dal zwolnienie a na fb wstawiał fotki z wycieczki nad morze i tez wielce zdziwiony ze po powrocie został zwolniony

malgolina
2018-07-31 20:21:35
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

malgolina
2018-07-31 20:23:27
Ocena: -1(glosow:5)-+
Kolega zatrudniony na czas nieokreślony? W tym przypadku należy podać powód wypowiedzenia przez pracodawcę. Wstawianie fotek na fb podczas L4 nie daje pracodawcy prawa do zwolnienia, jeśli (jak piszą poniżej) na zwolnieniu jest napisane, że może chodzić. Pracownik może iść do sądu pracy, jeśli udowodni, że zwolnienie z pracy było bezpodstawne, wygra sprawę.

kornas1988
2018-08-01 14:13:02
Ocena: -2(glosow:2)-+
i własnie przez takich ludzi co myślą tak jak ty pracodawcy nie bardzo chcą zatrudniać ludzi na budowie na umowy czy o dzieło zlecenie itp bo debil myśli ze jak po urlopie weźmie jeszcze L4 na tydzień czy dwa bo mu urlopu za mało to będzie git i pracodawca mu nic nie zrobi tylko że ten sam debil mając swojego szefa w znajomych na fb zapomina o tym że ten szef tez ma kompa lapka czy telefon i zagląda tam czasami i pod zdjęcie jeszcze wpis ze ma 2 tygodnie urlopu bo ma L4 no debil do kwadratu

malgolina
2018-08-01 22:16:37
Ocena: 2(glosow:2)-+
Takie są przepisy, kodeks pacy i prawo pracy. Reszta pozostaje na sumieniu pracownika.

pomor2602
2018-08-03 18:51:52
Ocena: 2(glosow:2)-+
A jak ktoś np. złamie rękę to według Ciebie powinien siedzieć w domu? Zwolnienie lekarskie świadczy o niezdolności do pracy, a nie o chorobie przy której trzeba leżeć w łóżku. Wszystko zależy od powodu zwolnienia.

nikto_otkin
2018-08-04 10:48:46
Ocena: 0(glosow:0)-+
@kornas1988 - nie chcą zatrudniać, bo kombinują jak tu tylko urwać jak najwięcej. Przecież to oni postulują aby znieść wszelkie składki i inne tego typu obowiązkowe płatności. Wtedy dostałbyś tylko NETTO, żaden z nich nie chciałby wypłacić kwoty, która jest jego kosztem (brutto + 20,4% opłaty pracodawcy). A dlaczego tak twierdzę ... poszukaj jaki mamy wskaźnik Labor Share ~34-37% a to wskaźnik podziału wypracowanych zysków w gospodarce między pracownika (34-37%) i pracodawcę (reszta). Gdzie indziej wynosi 50-65%!

Sir_Gorg
2018-07-31 11:04:10
Ocena: 3(glosow:3)-+
Spec specem pogania. Nie każde zwolnienie oznacza konieczność pozostawania w domu. Jeśli wyjazd nie tylko nie wydłużył, lecz wręcz skrócił i ułatwił rekonwalescencję i da się to udowodnić, to sąd spokojnie przywróci taką osobę do pracy.

adam568
2018-07-31 10:41:17
Ocena: 12(glosow:14)-+
Nie ma prawa, jeżeli na zwolnieniu jest napisane, że chory może chodzić a nie musi leżeć w łóżku i jak na ironię na przykład na chorobę płuc wręcz jest zalecany takowy odpoczynek.

asia192
2018-08-03 16:15:36
Ocena: 2(glosow:2)-+
Mylisz się: wyrok SN z 13 czerwca 1985 r., sygn. I PR 37/85, publ. OSNC 1986/4/58 - jeżeli z zalecenia lekarza wynika, że pracownik korzystający ze zwolnienia lekarskiego może chodzić, jego udział w trakcie tego zwolnienia w wycieczce zagranicznej, szczególnie objazdowej, pozwala na stwierdzenie, że pracownik naruszył ze swej winy obowiązki pracownicze w stopniu skutkującym możliwością rozwiązania z nim stosunku pracy bez wypowiedzenia. L4 to nie jest urlop. wyroku Sądu Apelacyjnego w Katowicach z dnia 12 listopada 2002 r. (III AUa 3189/01), "adnotacja na zwolnieniu lekarskim o treści:

asia192
2018-08-03 16:17:50
Ocena: 1(glosow:1)-+
c.d "pacjent może chodzić" nie usprawiedliwia wykonywania pracy przez pracownika, którego taka adnotacja dotyczy. Taki zapis upoważnia go jedynie do wykonywania zwykłych czynności życia codziennego, np. poruszanie się po mieszkaniu, udanie się na zabieg czy kontrolę lekarską." Przede wszystkim trzeba określić czy wyjazd na wycieczkę nie pogorszy twojego stanu zdrowia.

Observer10
2018-07-31 08:50:01
Ocena: -4(glosow:6)-+
Osoba ta powinna wystąpić do pracodawcy o zwrot połowy kosztów przejazdu i wypłatę diety, a jeśli to była podróż zagraniczna to również dodatek za rozłakę. Takie przepisy.

gruzawik
2018-07-31 08:47:01
Ocena: 5(glosow:9)-+
a to zależy, jakiej kategorii jest L4: tam jest taki kwadracik do zaznaczania: ma zostać w domu, albo nie musi. ze złamaną reką nie mogę wyjechać nad morze? niby dlaczego? pozdrowienia dla buzujących się ignorantów:)

zawszedamyrade
2018-08-05 07:01:37
Ocena: 0(glosow:0)-+
Bo masz złamaną rękę, i żeby kości prawidłowo się zrosły należy uważać na złamaną ręke przy wykonywaniu podstawowych czynności domowych. L4 to nie jest urlop. A nie jeden juz taki byl co po powrocie z nad morza na L4, szedł po następne zwolnienie bo kości zle sie pozrastaly. Rownie dobrze niby dlaczego ze zlamana reka nie możesz isc do pracy skoro możesz jechać nad morze? Ignorancie

waniasor
2018-07-31 07:53:33
Ocena: 0(glosow:4)-+
Jak zabrakło urlopu wypoczynkowego a pogoda jest piękna to tak się robi , idzie na L4 to są nowe standardy wolnościowe :-) :-) :-)

gazetny
2018-07-31 07:27:06
Ocena: 1(glosow:9)-+
Do zwolnienia nadaje się również lekarz który to L4 wystawił.

gjedde
2018-07-31 07:11:30
Ocena: 1(glosow:9)-+
nie ma prawa jej zwolnic,ma obowiazek ja wypiertolic z roboty

bohun2006
2018-07-31 07:09:37
Ocena: -1(glosow:1)-+
do sanatorium?
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Jakie to jest polskie
  •  Zgadzam się ze wszystkim co Filiks Magdalena tu powiedziała.
  •  Opinia o Jarosławie Kaczyńskim,
  •  Dla kolegi pytam ...
główna
Dodano: 23.06.2018, 08:19:34   przez: vacarius
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 31Skomentuj (31) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0