Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Chce na tym interesie zarobić?
maxicoveri  15-01-12, 21:52 Zgłoś
+ 519 -
Dodano: 2015-01-12, 21:52:58   przez: maxicoveri
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 519  Zgłoś nadużycie
211
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Co to będzie
  •  Hakuna Matata...
  •  Kobieta i telefon
  •  Miriam Shaded (Fundacja Estera)-fb zablokował jej
Ukryj komentarze(104)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
martin987
    Ocena: 63 (glosow:65)
2015-01-13 01:38:46
Przeciez Bogdanka jest w prywatnych rekach, jakies 4.5% nalezy tylko do skarbu panstwa. Wiekszosc panstwowych firm jest nierentowna lub zbankrutowala (np stocznie) bo zasiadaly/ zasiadaja tam barany bez wyksztalcenia po politycznej znajomosci, proceder trwa do dzis (np: niedawno ministrem spraw wewnetrznych zostala katechetka - dobra kolezanka Kopacz)

papkin37
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-03-14 14:03:33
na Bogdance Gornicy (i tez nie wszyscy) zarabiaja lepiej, robole biora okolo 1400 zł, znajdz taka kopalnie w polsce gdzie robol tyle zarabia, hmmm

papkin37
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-03-14 14:02:16
komentarz usunięty przez użytkownika

baslejndimon
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-20 23:32:48
Gdyby ten kraj leżał na złożach ropy, to mogę się założyć że eksploatacja tych złóż była by nierentowna... :)

ja1ja
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-16 15:22:06
Łatwiej sprzedać zamkniętą kopalnie, niż sprywatyzować działającą.

strunczez
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-15 17:08:16
Standardowe zagranie rządzących. O to własnie chodzi żeby coś upadło i żeby potem to opchnąć jakiemuś koleżce za bezcen. To samo było z hurtownaimi famaceutycznymi. Osobiście znam przypadek jednej z dawniej najlepiej prosperujących. W owej hurtowni pracował zarząd, 25 osób w administraci i 100 osób a magazynie. Po kilku latach był zarząd, 30 osób w administracji i 3 osoby na magazynie Hurtownia oczywiście padła i została sprzedana za bezcen poczym odrazu zamknięta i zaorana. Chodziło w tym wszytkim o grunty w centrum miasta - piekielnie drogie na których teraz budują się luksusowe osiedla.

lucka007
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-15 08:28:40
ninja ileśtam, ale Ty nie obrażaj tylko napisz fakty, jest barbórkowe, 14, deputat na węgiel? JEST, a gdy firma deficytowa to z czego ma to zapłacić, z kieszeni reszty społeczeństwa. Powtórze wywalić związkowców, to i dołowym sie poprawi.

jurek6912
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-14 21:27:35
STOP związkowo górniczej mafii ,wywalić nierobów na zbity pysk.Zostawić tylko tylu ilu zaro bi na siebie

vert0
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 19:19:01
Prywatne kopalnie nie fundują górnikom trzynastek i innych przywilejów, do tego pozbyły się większości "górników" biurowych, którzy głównie siedzą i pierdzą w stołki, ewentualnie przyjeżdżają do Warszawy palić opony. Nie wiem czy wiecie, ale obecna reforma górnictwa polega na tym, by przenieść WSZYSTKICH górników dołowych z likwidowanych kopalni do innych kopalń, nie zabierając im przywilejów (dalej zostaną trzynastki, czternastki, przydział na darmowy węgiel), zwiększając liczbę dni pracujących do 6 w tygodniu (by wszyscy mieli zajęcie) i tym samym pozbywając się większości górników

vert0
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-14 19:26:11
... biurowych. Jednak nie pasuje to rozwiązanie najbardziej związkom zawodowym, bo to właśnie od nich wszyscy poszliby na bruk i stąd to całe zamieszanie. Stracą ciepłe posadki, bo nie będzie potrzeby dublowania ich stanowisk w działających kopalniach. Ot tak w skrócie, więc przestańcie pie...ć, że dołowi stracą pracę, pracę stracą wyłącznie biurowe darmozjady.

sprin
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-14 18:44:09
Bogdanka- jedyna kopalnia, która SAMA DOKONAŁA RESTRUKTURYZACJI, czyli to, czego nie chcą górnicy KW. Jedyna kopalnia, która przynosi dzięki temu zyski i je inwestuje. Zyski przynosi dlatego, że NIE ZGODZIŁA SIĘ NA WCIELENIE W JAKĄKOLWIEK WSPÓLNOTĘ (JSW,KW). Jedyna kopalnia, która sporą część udziałów oddała pracownikom, którzy traktują kopalnię teraz jak swoje dobro, a nie niczyje. Twórca tego demota jest chyba upośledzonym gimbusem, który wie o górnictwie i polskich kopalniach tyle, co usłyszy i zrozumie z mediów.

jk112
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-14 17:36:23
dokładnie rząd twierdzi, że kopalnie są nierentowne a tu nagle jak filip z konopi pojawia się biznesmen, który chce kupić kopalnię i ratować jej byt! tylko pytanie za ile ją kupi? moim zdaniem to ustawione

kermitttt
    Ocena: 0 (glosow:6)
2015-01-14 16:55:44
Co za bzdury. Każdy kto popiera górników, niech zgłosi się do urzędu i niech z jego pensji pobieraja kaskę dla fedrujących. Ja nie chcę ich utrzymywać.

rafalemilian
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-14 16:33:25
Jak te kopalnie mogą konkurować z Rosyjskimi gdzie węgiel wydobywa się z prostego wykopania dołka w ziemi :) węgla mamy tyle co kot napłakał i tylko do tego dopłacamy.

ferdal
    Ocena: 2 (glosow:8)
2015-01-14 13:50:35
Górnicy dostali ofertę żeby założyli spółki pracownicze i przejęli kopalnie, jednak odrzucili tą propozycję, dlaczego ? Bo 13, 14,15 pensje i barbórkowe skończy się, a tak będzie płacone z naszych kieszeni, zapłacimy drożej za prąd, wodę, gaz i pokryjemy te koszty.

Liberte
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-14 14:58:02
Powtarzasz durną propagandę . Spółka pracownicza bez kapitału na inwestycje i z zadłużeniem taka to propozycja. Takiej spółki nic nie udźwignie, potrzebny jest inwestor, który zainwestuje w modernizacje i będzie potrafił przetrwać okres inwestycyjny bez zysku. Ale spoko dalej oglądaj TVN, dalej pleć bzdury o 13,14 i 15 dodaj jeszcze 16 i 19. Przytoczona Bogdanka czy Silesia to rentowne firmy, z których wywalono menagerów od niczego, specjalistów i racjonalizatorów z polecenia a zarobki są lepsze niż KWK.

malgolina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-14 16:16:20
Czyli wynika z tego, że największym problemem jest kadra zarządzająca powołująca na różne stanowiska kolesiów, stu zastępców od wszystkiego i niczego, ale równocześnie i te 13, 14, deputaty, dodatki, koszt związków zawodowych też pogrąża kopalnie.

DkNG
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-14 17:37:07
Liberte to nie sa bzdury górnik dostaje 14 pensji rocznie i 8 ton węgla lub ekwiwalent pienieżny tych 8 ton czyli bez mała 15 pensji rocznie plus we wrześniu na wyprawke dla dziecka tzw ołówkowe 300zł na dziecko no kurde która inna firma wypłaca takie rzeczy? A oni i tak pier*olą że im źle i nie chcą zmian bo tak na prawde im wcale nie jest źle...

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-14 18:48:26
DkNG w górnictwie norma jest praca w dni świąteczne, tj w dni wolne od pracy ustawowo w roku to 54 dni. Każdy górnik idzie na świętówki bo chce zarobić (nadgodziny) od tych nadgodzin potrącane są wszystkie składki łącznie z emerytalną ale nikt nie liczy tego czasu do stażu pracy tj płace emerytalna ale nie liczą mi tego jakbym pracował. 54 dni w roku to 2,5 miesiąca ekstra. Co do Twojego pytania to np w moim mieście w przedszkolach wypłacana jest 13 pensja, kredkowe oraz nagroda z okazji święta KEN a także wczasy pod gruszą i karpiowe. Mnie to nie boli bo nikomu nie zazdroszczę....

ferdal
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-14 20:01:31
To była oferta po oddłużeniu, a inwestora to maja sobie sami znaleźć skoro chcą przejąc. wzięcie odpowiedzialności okazało się zbyt odpowiedzialne oni tylko potrafią krzyczeć daj, ale żeby dać to trzeba mnie zabrać i mojej sąsiadce itd czyli całej reszcie

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 20:19:52
ferdal sprawdź zanim napiszesz. Po jakim oddłużeniu, kompania jest fizycznie bankrutem a wierzyciele nic nie odpuszczą. W ofercie rządowej powołania spółki pracowniczej były kwiatki typu pracowniczy wykup aktywów... Sami znaleźć, wziąć odpowiedzialność powiadasz to powiedz mi dlaczego rząd, notabene faktyczny właściciel nie bierze odpowiedzialności nie szuka inwestora? I powiedz mi jeszcze co dziwnego jest w obawach przed utrata miejsca pracy, co dziwnego jest w strachu przed niepowodzeniem spółki pracowniczej z punktu widzenia szeregowego pracownika. Dziś górnicy a jutro wszystkich bez mydła.

Liberte
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 20:27:11
Co za kraj, nikt tu nie patrzy na swoje, nikt nie zastanawia się jak poprawić własne warunki bytowe za to każdy zawistnie by zabierał innym bo jak masz lepiej to powinieneś mieć gorzej. Przez takie podejście pracuje się w tym kraju na śmieciówkach za grosze, bez praw bez godności. I jeszcze słowo o barbórkach.... kto wie, ze Barbórka jest obchodzona wraz z wypłatą świadczenia w PGNIG wszystkim włącznie z inkasentami?

ninja202
    Ocena: -2 (glosow:4)
2015-01-14 12:58:04
Do pajacow ponizej a szczegolnie takich jak "lucka007" gornicy 13tki zrzekli sie juz 20 !!! lat temu a 14tki są z tego ze przez 14 wypłat jest potracana czesc pieniedzy i 14tego miesiaca jest to wypłacane Oo - "cokolino123" tez widze ze zacofane pokolenie tvn-u :] hyhy

cokolino123
    Ocena: -4 (glosow:10)
2015-01-14 12:02:34
górnicy, zrzeknijcie się barbórek, trzynastek, czternastek i uratujcie swoje kopalnie. to przez wasze przywileje kopalnie sa w opłakanym stanie.

jrozan
    Ocena: 4 (glosow:4)
2015-01-14 11:46:47
Nierentowność bierze się zazwyczaj z jednego powodu - koszty przekraczają przychody. Popyt na węgiel istnieje, zatem dobrze zarządzane przedsiębiorstwo powinno sobie z tym poradzić. Czy kopalnie są dobrze zarządzane? Nie, bo odpowiedzialność za zarząd spoczywa na instytucjach rządowych. Czy górnikom zależy na dobrym zarządzaniu? Nie, bo utraciliby przywileje, które są przyczyną nadmiernych kosztów. Próba zmian w zarządzaniu górnictwem w Polsce od kilkudziesięciu lat kończy się zawsze tak samo - zadymą w Warszawie.

Liberte
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-14 15:03:22
A nadmiernym kosztem nie jest absurdalne obciążenie fiskalne rodzimego produktu? Nie jest prawo, które wyklucza swobodny rynek, tzn bez pośredników? Nie jest nadmiernym kosztem rozrost poprzyjmowanych ludzi z polecenia i przyjmowanie ustaw i rezolucji podnoszących koszty wydobycia? Nie wiesz na czym zależy górnikom bo chyba z żadnym nie rozmawiałeś więc skończ pierdo...ić.

bierut1
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 11:03:46
Do stanu górnictwa przyczyniły się: 1 Prezesi ect. 2 Spółki spółek cyckające tylko pieniądze. 3 Związki zawodowe 13, 14 i inne deputaty. 4 Nasz nierząd który dla spokoju bał się tego dotknąć lub czeka by się kopalnie wykrwawiły i sprywatyzowali je ale tak po "POLSKU" kolegą za 5% wartości.

krzychu52
    Ocena: 4 (glosow:4)
2015-01-14 10:03:33
Jak by było mniej darmozjadów na kopalni to by dali rade a nie jak jest tam kilku dziesięciu jak nie kilku set związkowców którzy biorą kasę i nic nie robią a do tego te panie które siedzą w biurze i mają takie same przywileje jak ten co zaiwania pod ziemią

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-14 15:08:11
Krzychu.... tak dla ścisłości w kopalni są pracownicy dołowi i powierzchniowi a pani w biurze nie ma żadnych przywilejów innych niż pani w magistracie... no ok barbórka. Ale z tego co wiem w budżetówce wypłacane są np nagrody roczne lub nagrody dla np nauczycieli itp...ale najlepiej przysrać się do górników bo oni to przecież za darmo wszystko.

gordon.lameman
    Ocena: 6 (glosow:6)
2015-01-14 08:43:45
Bogdanka jest właśnie dowodem na to, że państwo nie powinno zarządzać przedsiębiorstwami, a związki zawodowe to szkodniki. Czy pracujący na Bogdance narzekają? Nie. Zarabiają dobrze? Tak. Dopóki związki zawodowe skupiają debili w zarządach dopóty będzie źle. Dopóty zarządzać kopalnią będą ludzie z nadania politycznego to też będzie źle. Prywatny zarządza lepiej, bo zależy mu na zysku, a nie na przetrwaniu do następnych wyborów.

lucka007
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-14 07:24:14
i jeszce jedno, co to są 13, 14 , barbórki, w jakiej inne dziedzinie funkcjonuje take coś? jak słucham w mediach, że w lutym w KW zabraknie na 14 to mnie krew zalewa.

Free80
    Ocena: 0 (glosow:6)
2015-01-14 08:49:15
13, 14 są w wielu przedsiębiorstwach, nawet tych prywatnych.

slesz
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-14 09:15:53
Free80 - są ale pewnie dlatego że firma ma zyski, a kopalnie nie. Podobnie deputaty: Nie pamiętam o której kopalni to było - z wyliczeń wyszło że na deputaty to muszą przez 3-4 miesiące kopać, a dopiero potem kopią na zysk dla kopalni, który ostatecznie jest ujemny, czyli do zakłądu trzeba dopłacać.

malgolina
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-14 09:47:17
13 są również w budżetówce. Ciekawe jaki realny zysk wypracowuje urzędnik...

cokolino123
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 12:04:33
free80- w prywatnych przedsiębiorstwach to mogą sobie być nawet 15 i 16 bo za to płaci właściciel firmy. A na górników my płacimy

Free80
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-14 13:36:52
coko, tak jak i za urzędników państwowych i wiele innych rzeczy. Kopalnie powinny być sprywatyzowane dawno temu.

maras2604
    Ocena: -1 (glosow:3)
2015-01-14 16:05:52
cokolino123 i free80 my placimy na gornikow??? zorientujcie sie pustaki zanim zabierzecie glos

lucka007
    Ocena: 7 (glosow:7)
2015-01-14 07:21:56
Górnicy, pozbądżcie się ty j..ch związkowców, kilkaset związków zawodowych w jednej branży? Jaka normalna firma to wytrzyma!

Sylwek2012
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 07:15:07
Nic mnie już w tym kraju nie zdziwi. Czasami się zastanawiam czy to rząd robi z nas idiotów czy poprostu my jako obywatele nimi jesteśmy a rząd poprostu to wykorzystuje.

lucus
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-14 05:48:35
Nie od dziś wiadomo, że górnicy to obok służb mundurowych, najbardziej uprzywilejowana grupa zawodowa w naszym kraju. I nie chodzi tu jedynie o możliwość wczesnego przejścia na emeryturę. Górnicy mogą liczyć na sporą liczbę dodatków branżowych, w tym TRZY nadprogramowe pensje w ciągu roku. Srednio 7000zl/m brutto.

Sylwek2012
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 07:19:33
Pierd... głupoty, mieszkam na ślasku, jestem kierowca smieciarki (dla niektórych smieciarzem) a zarabiam więcej niż nie którzy moi koledzy którzy pracują na dole.

bodinx
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-14 11:29:11
Zgadza się, tylko ta średnia liczona jest ze wszystkich, dyrekcji i tych nierobów związkowców, z których większość nigdy nie była na dole.

cokolino123
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-14 12:12:12
Sylwek2012 tu nie chodzi o zarobki, bo sama uważam ze górnik pracujący pod ziemia powinien zarabiać dobrze. tu chodzi o przywileje, a każde przywileje rujnują państwo. nigdzie pracownicy nie mają tyle przywilejów jak w pl, chodzi tu o nauczycieli górników mundurowych

wiesniakpawlo
    Ocena: -3 (glosow:3)
2015-01-14 03:04:13
komentarz usunięty przez moderatora

wiesniakpawlo
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-14 02:58:54
komentarz usunięty przez moderatora

wiesniakpawlo
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 02:50:33
komentarz usunięty przez moderatora

wiesniakpawlo
    Ocena: -3 (glosow:3)
2015-01-14 02:49:19
komentarz usunięty przez moderatora

wolk0
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-14 00:11:03
Obuć się narodzie,bo jeszcze rok i będzie za póżno !!!!

Vladimir__Putin
    Ocena: 3 (glosow:7)
2015-01-13 23:46:49
Koszt wydobycia 1 tony węgla to ok. 250-300 zł.Podczas gdy my płacimy 800-1000zł za tonę.Więc pytanie brzmi : gdzie ku*wa wasza je*na mać jest różnica?Odpowiedz jest prosta - posrednicy.Cała siec posredników, a kazdy przecież musi zarobic.I do tego astronomiczne pensje zarządu, dyrektorów i kierowników.Z zarobkami samych górników tez nie przesadzajmy, bo mają 13,14 i mase przywilejów.Tu wychodzi bokiem TRAGICZNA NIEGOSPODARNOŚĆ.

wiesniakpawlo
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-14 02:52:11
komentarz usunięty przez moderatora

rozpruwacz78
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-14 12:04:56
Dokładnie. Nie kupisz węgla prosto z kopalni. Lichwa jeszcze większa niż w bankach. Ale powinniśmy mieć pretensje do rządu, który dopuścił do takiego sprawnego obrotu tym urobkiem.

zwiruu
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 22:42:01
ameno :)

grog
    Ocena: 3 (glosow:3)
2015-01-13 22:24:57
W Walbrzychu zamkneli 15 lat temu trzy kopalnie i jakos nikt ich do tej pory nie kupil, nikt kokosow z dolu nie ciagnie, dziwne.

WujekRolex
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 22:21:27
Ja się pytam, po co karmicie trola? :P

macabra20
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-13 22:04:44
Kopalnie przynoszą rocznie z podatków, akcyzy itd 10 mld zł zysku budżetowi, Państwo dopłaciło tylko 4 mld więc 6 jest na plus. Ponadto winno się pozwolić sprzedawać węgiel bezpośrednio z kopalni, bez pośredników (ich należy przepędzić, darmozjady), zmniejszyć zarządy i na 100% każda będzie rentowna i będzie przynosiła zyski. Dodatkowo obywatele skorzystają ponieważ tona węgla będzie kosztowała 400 zł

zitto1
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-14 09:10:40
Złożyłeś już swoje CV na Prezesa KW?

slesz
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-14 09:17:26
Co do braku pośredników - zgadzam się. Jeszcze rząd mógłby obniżyć podatek - dookoła nas mają vat=15% a u nas 23% na węgiel.

JackShephard
    Ocena: -4 (glosow:6)
2015-01-13 21:59:00
Polaczki to najbardziej tępy naród w Europie. 3/4 tej nacji to kompletni idioci. Banda chamów, prostaków i naiwniaków. Łykają wszystko co powiedzą w TV, ZERO logicznego myślenia. Dajecie się ruc*uać w dupę bez wazeliny z ku*asem po same jaja polaczki głupie. Macie obsrane dupy!

LordElefant
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 22:08:49
Prawdopodobnie popieramy przeciwne partie polityczne i mamy różne światopoglądy ale w pewnym sensie tak jakby tutaj akurat się z tobą zgadzam.

grog
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 22:21:54
a czemu: dajecie, macie... chyba: dajemy, mamy...

sedziadread
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 14:32:50
A wiecie że JackShepard też jest Polakiem hahahh ! :D

kapsell
    Ocena: 9 (glosow:9)
2015-01-13 21:37:54
Kopalnie sa nierentowne bo obsiadła je stonka zwiazkowa.

gumis107
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-13 21:30:26
Nie sa rentowne ,bo zwiazki zawdowe wola gdy kapalnia ma dlugi ,bo wtedy moga wykupic jej dlugi za 1/3 wartosci ,a amjac uklady z dyrekcja moga za nie wziac wegiel ,co doprowadza do do upadlosci kopalnie .

linaxis
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 21:29:47
U nas się nawet umierać nie opłaca bo na pochówek nie starcza

kawalrafala
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 21:20:12
Ja to rozumiem doskonale. Ale co mogę zrobić, skoro te squrwiele działają w świetla prawa?

centurio79
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-13 21:11:43
W bogdance nie ma kilkuset różnych związków zawodowych w których działacze zarabiają 180 tys rocznie, działacze którzy od 14 lat powinni być na emeryturze. Nie ma mieszkań na utrzymaniu, premie tylko za wyniki a nie 13-stki, 14-stki, itd. Poczytaj o Bogdance czy PG Silesia a zobaczysz różnicę. Zobacz koszty i narzuty osobowe w węglu z Bogdanki i z KW. Bogdanka ma 3,5 raza niższe koszty.

KapitanZbuk
    Ocena: -4 (glosow:14)
2015-01-13 20:42:20
komentarz usunięty przez użytkownika

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:2)
2015-01-13 20:52:44
Widać mało wiesz. Dopiero w tym roku jest planowe zamkniecie ostatniej państwowej kopalni, oprucz tego działa kilka małych, prywatnych kopalń.

zygabb
    Ocena: 1 (glosow:5)
2015-01-13 20:54:50
Szkoda że stary nie zalał cię WODOM jak byłeś mały. A skoro już tego nie zrobił mógł tłuc ci w ten pusty łeb, że nie piszemy: GURNIK, BENDOM,SWIENTE itd. Ale najpoważniejszy błąd (po twojemu BŁOND) popełniłeś w stwierdzeniu:"u mnie w UK"... Ty tam nie jesteś u siebie tylko u nich. Ale może i lepiej że nie u nas. Jesteś świetnym towarem eksportowym.

KapitanZbuk
    Ocena: -8 (glosow:10)
2015-01-13 21:11:22
komentarz usunięty przez użytkownika

DarkDaro
    Ocena: 5 (glosow:7)
2015-01-13 22:04:24
A jak tam płacą teraz na zmywaku? Jeśli znasz angielski tak samo świetnie jak polski to prędko z niego nie zejdziesz "angliku"

Slowianin14
    Ocena: 6 (glosow:6)
2015-01-13 22:52:25
U mnie w UK :):):) śmieszny kmiocie ty w uk nigdy nie będziesz "u nas" pogódz się z tym że jesteś dla Angoli kimś gorszym niż czarnuch na socjalu i ciapaty w kebabie...

boros333
    Ocena: -1 (glosow:7)
2015-01-13 20:24:39
TAK, KOPALNIE POWINNY BYĆ W PRYWATNYCH RĘKACH!!!

maras2604
    Ocena: 6 (glosow:8)
2015-01-13 20:05:31
co za kretyn to napisal? kiedy padaly stocznie to tez wszyscy przeciwnicy prywatyzacji krzyczeli ze niewolno sprzedawac bo kupi zyd lub arab i co ?? nie sprzedali i co z tego mamy?? gdyby jakis arab kupil to pracowalo by tam kilka tysiecy stoczniowcow a do budrzetu plynely by miliony z podatkow placonych przez stocznie. ale nie bo psy ogrodnika wola zamknac niz sprzedac. kiedy wkoncu zrozumiecie ze to na czym trzyma lape rzad wcale nie jest bardziej polskie niz to prywatne, a wrecz przeciwnie. wszystko co panstwowe to pasniki dla rodzin politykow ktorzy okradaja te spulki bez opamietania

zygabb
    Ocena: 3 (glosow:5)
2015-01-13 21:04:46
Dobrze gada!!! To że kopalnie są w rękach skarbu państwa dla nas szarych obywateli nie zmienia nic, ale zarządy tych spółek od góry do dołu to jedna wielu "rodzina". Nie kupuje tekstów o wyprzedaży Polski, bo ty tylko typowa retoryka PISu

samezrp
    Ocena: 4 (glosow:6)
2015-01-13 19:25:22
Jedno pytanie: skoro wydobycie się tak opłaca i ktoś chce doprowadzić do bankructwa kopalnie, żeby tanio sprzedać, to czemu, żeby było głośniej CZEMU górnicy nie chcą założyć spółek i sami poprowadzić kopalni? Mają taką ofertę. Pytanie stawiam jako retoryczne, niestety.

payperday
    Ocena: 3 (glosow:5)
2015-01-13 19:10:49
komentarz usunięty przez użytkownika

davidbrian35175
    Ocena: 1 (glosow:3)
2015-01-13 19:31:27
Ochlon troche moj imienniku i przestan mi na priva wypisywac, ze mnie kochasz.

payperday
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 19:48:29
komentarz usunięty przez użytkownika

davidbrian35175
    Ocena: 2 (glosow:4)
2015-01-13 20:12:39
I to piszesz Ty, ktora zaklada multikonta, zeby mi wysylac milosne wiadomosci? Oj nie ladnie tak klamac ;)

payperday
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 20:30:36
komentarz usunięty przez użytkownika

kazsu
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-13 18:33:36
Już prawie wszystko sprzedali a pieniądze przy okazji zasiliły prywatne konta. To tak zwana kradzież w białych rękawiczkach. Ludzie i Państwo z tego nic nie ma. Wydano pieniądze na bezsensowne kontrakty które kosztowały 3 razy tyle co na Zachodzie - stadiony, autostrady, F16 czy ostatnio słynne pendolino kupione zanim jeszcze nie było po czym jeździć. I to wszystko w imię prawa.Polskiego prawa.

maras2604
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 20:09:34
i co?? wlasnie podales przyklady dlaczego nalezy sprywatyzowac to wszystko! bo wszystko na czym trzymaja lape polityczne morty albo nie dziala albo jest 10 razy przeplacone, ale dla ciebie i tak polska bedzie tylko to co panstwowe

zaldbag
    Ocena: -1 (glosow:9)
2015-01-13 18:05:50
Jeżeli pisząc "robić kokosy" masz na myśli dopłacać 200 mln. zł do interesu, to w sumie się z Tobą zgadzam.

kocurxtr
    Ocena: 10 (glosow:10)
2015-01-13 13:13:04
a wiecie że wszystkim sterują związkowcy razemz milionem dziwnych spółek ?

devilll2
    Ocena: 6 (glosow:6)
2015-01-13 18:13:11
Dokładnie, w prywatnych rękach nie ma miliona związkowców... w Bogdance się opłaca bo nie trzeba darmozjadów związkowców utrzymywać... Po przejęciu kopalni zostało 40% kadry dlatego się opłaca.

tub0_osh
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-13 11:00:18
To się nazywa kapitalizm.

grzesiekx
    Ocena: 4 (glosow:10)
2015-01-13 07:03:44
Do wyborców PO, PSL jak i tych którzy wolą nie głosować nie przemówią nawet najoczywistsze fakty...

martin987
    Ocena: 63 (glosow:65)
2015-01-13 01:38:46
Przeciez Bogdanka jest w prywatnych rekach, jakies 4.5% nalezy tylko do skarbu panstwa. Wiekszosc panstwowych firm jest nierentowna lub zbankrutowala (np stocznie) bo zasiadaly/ zasiadaja tam barany bez wyksztalcenia po politycznej znajomosci, proceder trwa do dzis (np: niedawno ministrem spraw wewnetrznych zostala katechetka - dobra kolezanka Kopacz)

samezrp
    Ocena: -1 (glosow:1)
2015-01-13 19:28:06
Akurat stocznie, to nie z tego powodu zbankrutowały. Całość produkcji przeniosła się do Azji, bo tam jest taniej. Polecam ostatnią informację nt. PŻM, który kolejne swoje statki buduje w Chinach. W PL nikt się nawet nie zainteresował, a propozycje dostawali. Taniej jest zbudować statek w Azji, przypłynąć tu nim i od razu remontować.

zulka123
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-14 12:30:43
masz racje ale co z tego jak i tak przy następnych wyborach ludzie znów ich wybiorą i nic sie nie zmieni. Jak wygra inna partia, tez sie nic nie zmieni.. Oni różnią się od siebie tylko obietnicami i aferami na kontach.

portier10
    Ocena: 5 (glosow:7)
2015-01-12 23:08:12
No popatrz podobno już głupich nie sieją a zbiory nadal zaskakują nie pracuję na kopalni ale dużo wiem w tym temacie odwalcie się od górnika .Wystarczy że każdy przeczyta byle jakie wypociny na temat stat/rentowności kopalni , wydobycie kosztuje około 250-300zeta/tonę a na składzie węgla 700 zeta to gdzie kxrwa znika różnica //// koszty wydobycia to również tzw 13/14 barbórka i hoj wie cio ..normalne mafia nie odda lekich zysków

maxicoveri
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-12 22:41:55
komentarz usunięty przez użytkownika

maxicoveri
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-12 22:40:09
czy to jest wina górnika czy tych na górze?Największa firma górnicza w Unii Europejskiej ratuje swoją sprzedaż wysyłką węgla za granicę. Ostatnio sprzedaje surowiec nawet po ok. 250 zł za tonę, podczas gdy wydobycie 1 tony kosztuje niewiele poniżej 300 zł. W tym roku Kompania Węglowa zamierza niemal dwukrotnie zwiększyć eksport. Do maja wysłała za granicę 3,8 mln ton węgla, a do końca roku chce sprzedać poza Polskę 9 mln ton. Ekspertów to dziwi, bo w ciągu roku ceny węgla w portach Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia, z którymi konkuruje krajowy surowiec, zrównały się z cenami w kraju. Od styczni

maxicoveri
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-12 22:43:03
Od stycznia do maja stawka wahała się od 80 do 90 dol. za tonę. W czerwcu płacono tam nawet niecałe 74 dol., czyli 246 zł. To ok. 10 zł za gigadżul (GJ) energii. Żeby surowiec zawieźć odbiorcy, trzeba zapłacić 5 zł/GJ za transport kolejami i statkami. Dla kopalni zostaje więc tylko 5 zł (w kasie jest więcej, jeśli surowiec trafia do kontrahenta z pominięciem drogi morskiej. Z danych Węglokoksu, który w imieniu branży pośredniczy w handlu węglem z zagranicą, wynika, że taki eksport stanowi połowę wysyłki).

marcinek235
    Ocena: 2 (glosow:2)
2015-01-13 18:46:44
jak ktoś ma takie zwały obok kopalń i widzi, że węgiel nie idzie to powinien ograniczyć wydobycie. Tylko pytanie czy na taką decyzje pozwoliły by związki. Już w zeszłym roku zablokowali redukcje zbędnych etatów w administracji i likwidacje deputatu dla emerytów. I gdzie niby ten węgiel w Polsce by upchali.

Avalons3
    Ocena: 4 (glosow:6)
2015-01-12 22:18:55
Może te ponad 100 związków zawodowych działających w kopalniach ma swój wkład, może przerost zatrudnienia w administracji, może zbytnie przywileje górników??? A może jak zwykle żydzi, pewnie to ich wina, ta słaba zima tego roku.

fantomas3103 
    Ocena: 2 (glosow:10)
2015-01-12 22:10:27
likwidacje kopalń i Polski zaplanowały rządzące krajem żydy najwięcej ich w PO i PSL a miejsce żyda jest w komorze gazowej

laszczyn2
    Ocena: 0 (glosow:4)
2015-01-12 22:10:07
NIe czepiajcie się górników zacznijcie cięcia z samej góry a nie jak zwykle od fizycznych pracowników zaczynają. komunikacja miejska też jest nierentowna a funkcjonuje bo jest niezbędna specjalna robota zachodu żeby uzależnić nas energetycznie i wciskanie kitu o globalnym ociepleniu i zielonej energii biopaliwach których ok 50 % biokomponentów pochodzi z niemiec chcą kasy i tyle.

vacarius
    Ocena: 8 (glosow:18)
2015-01-12 22:03:19
Kopalnie są nierentowne bo wszystkie rządy IIIRP ustępowały górniczym związkom zawodowym i dawały górnikom 13, 14, wcześniejsze emerytury i astronomiczne pensje prezesom związków. Zachłanność górników zniszczyła polskie górnictwo. Już dosyć pieniędzy z moich podatków poszło na tą bandę nierobów! Niech jadą za granice gdy chcą po 5000zł zarabiać tak jak uczciwi Polacy a nie Polskę doją.

stary.kocur
    Ocena: 4 (glosow:4)
2015-01-12 21:57:41
Opłaca się, opłaca, tylko nam wmawiają, że nie. Koło Wałbrzycha w okolicach Ludwikowic Kłodzkich za około 150 mln dolarów powstaje kopalnia antracytu, najlepszego w Europie. Roczne wydobycie antracytu jest planowane na poziomie 1,25 – 2,5 mln ton. Opłaca się Australijczykom, niestety nie Polakom.

zimnylechh
    Ocena: 2 (glosow:6)
2015-01-12 22:18:48
Australijczyk jak zatrudni to nie będzie 13, 14, 15 pensji, czy innych dodatków. Ewentualnie premia jak będzie zysk to wszystko.

malgolina
    Ocena: 5 (glosow:5)
2015-01-13 11:27:44
A 200 tys.dywidendy i 80 tys.co miesiąc dla prezesów, rady nadzorczej i członków zarządu będzie? Jak ucinać to wszystkim.

przemek5d
    Ocena: 1 (glosow:1)
2015-01-13 19:34:28
zyski będą podobne z tą różnicą że nie trafią do górnikow tylko popłyną do Australii

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2015-01-13 20:43:09
Poczekamy, zobaczymy. Tylko by ta super inwestycja nie skończyła się jak w Silesii.


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0400