Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Jest tak ogromna, że gotów jest zniszczyć zabytkowe groby, za które nie dostał myta
DobraMama  12-10-10, 12:22 Zgłoś
+ 695 -
Dodano: 2012-10-10, 12:22:07   przez: DobraMama
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 695  Zgłoś nadużycie
0
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Bardzo wymowne
  •  Pijawki Smoleńskie chcą 40 mln
  •  No w sumie jest to logiczne..
  •  Opis poniżej ...
Ukryj komentarze(138)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
malgolina
    Ocena: 12 (glosow:24)
2012-10-10 13:53:45
No dobra Azazel, ale czy księża zgadzają się na kremację? Czy chcąc spalić zmarłego i odprawić za niego mszę, ksiądz się zgodzi na to? Bo tu jest wyjście,zacznijmy stosować kremację na wielką skalę a nie będzie problemu z miejscem, wystarczy mały kawałeczek na pamiątkową tablicę i urnę z prochami.

halel
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-11-25 20:04:58
To jest prawo cmentarne a nie pazerność proboszcza. Podobnie jest też na cmentarzach komunalnych.

kichaplock
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-31 13:42:30
W Niemczech na miejscu takich zabytkowych grobów powstają parki spacerowe, i nawet nie wiesz że po cmentarzu dawnym chodzisz, a jak pójdziesz na cmentarz prawdziwy to on też wygląda jak park, ludzie jeżdzą tam rowerami i spacerują, a groby to małe tabliczki, nawet na katolickich cmentarzach.

cempra
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-16 12:10:41
Jak dziadka chowaliśmy w St.Woli to cennik wyciągnął i 1500 zł na dzień dobry a babcię jak spowiadał to naciągnął (bez wiedzy rodziny) na następne 1500 na jakieś gregorianki za dziadka. Na pogrzebie wstydu się najedliśmy, ponieważ dał jakiegoś xiędza umysłowo chorego, który wygadywał bzdury. itd.

wiuru1
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-14 18:14:31
tyle co się doczytałem : w przypadku, nie(niedoczytałem się)spłaty w (niedoczytałem się)20lat , grób kwalifikuje się do likwidacji .DALEJ SIĘ NIE DOCZYTAŁEM

Kret87
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-10-14 13:48:13
Znam taka samą sytuacje Grob mojego kumpla ktory 5 lat temu zginął w wypacdku samochodoowym miał byc usuniety bo rodzina nie zapłaciła abonamentu za miejsce trzeba było zrobic zrzute i zapłacic Świętej Inkwizycji

egzaltacja
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-10-13 15:45:39
Zero szacunku do historii. Za niedługo nie będzie z czego jej tworzyć.

hagen24
    Ocena: 4 (glosow:8)
2012-10-13 15:14:21
(Po)datek od pochówku,od urodzin,od wszystkich sakramentów, na tacę,na kościół,za kolędę,na remont,na kwiatki...lista jest bardzo długa(2.Chciwość).A skromność widać na każdym kroku(1.Pycha),szczególnie w spasionych brzuchach(5.Nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu)...

Terfice
    Ocena: 4 (glosow:10)
2012-10-13 15:06:22
drodzy rodacy i inni ludzie , napisać to ja sobie na kompie mogę wszystko i potem zrobić fote , uwierzyłbym jeśli by na tym piśmie był prawdziwy podpis księdza z PIECZĄTKĄ parafii a tak to dla mnie kolejny marny fejk ...

tygrysisko130588
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-10-13 16:29:41
Szkoda tylko że nie można przeczytać treści z tej kartki. Widzę tylko że u dołu jest powołanie sie na dziennik ustaw i jak dobrze widzę chodzi o Obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 marca 2000 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o cmentarzach i chowaniu zm

Terfice
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-10-13 21:46:57
no ale na proboszcza będzie ...;) inaczej by plusów nie dali wiec trzeba...

fati65
    Ocena: 7 (glosow:9)
2012-10-13 11:50:38
Groby po 25 latach można likwidowac jeśli rodzina nie jest zainteresowana dalszym utrzymaniem nagrobku . Ten pomnik z zabytkiem to nie ma nic wspólnego . Jedynie że klechy to wiocha tylko się zgadza ale to inny temat.

twarzo
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-13 10:33:16
dlaczego takie rzeczy przestają już dziwić? pazerność kruków przechodzi już do normalności... człowiek nawet po śmierci nie może opędzić się od ich żądnych pieniędzy macek

moslavsky
    Ocena: -2 (glosow:6)
2012-10-13 10:32:35
dlaczego nie niszczyc starych grobow,skoro nikt sie nimi nie opiekuje.czy moze lepiej wycinac cale polacie lasu zeby miec miejsce na nowe pochowki?ja tu wiochy nie widze

Feminea
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-13 10:06:55
komentarz usunięty przez moderatora

anik84
    Ocena: 7 (glosow:11)
2012-10-13 09:18:00
nie rozumiem waszego zdziwienia..chyba żyjecie w nieświadomości..przecież to powszechna praktyka że nie opłacane miejsce na cmentarzu jest likwidowane..trza opłacać miejscówkę i tak jest na KAŻDYM cmentarzu

anik84
    Ocena: -1 (glosow:7)
2012-10-13 09:20:19
I dobrze że zostawili informację na grobie..gorzej byłoby gdyby ktoś szukał potem grobu którego nie ma.. a tak rodzina może jeszcze coś w tej kwestii zrobić

niemyj7
    Ocena: -1 (glosow:7)
2012-10-13 08:46:12
i gdzie tu wiara.

cichy172
    Ocena: 1 (glosow:11)
2012-10-13 04:07:41
ten co to zdiecie dodoale albo jest debilem i nie wie ze za miejsce sie pilaci po 20 latach nie placisz 500zl na kolejne 20 lat to grob jest likwidowany ... kretynie... w tej sytulacj moze jeszccze go ktos odwiedza a nie wie ze jest nie oplacone miejsce ... dowiedz sie i wstawajaj takie foto...

sniki76
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-16 11:49:40
widzę, że jeszcze ktoś coś rozsądnego napisze :-) Wiocha dla tego, kto to zdjęcie tu zamieścił. Burak chciał zabłysnąć xd

raifel
    Ocena: 3 (glosow:9)
2012-10-13 02:53:12
ksieża to najwieksze kur... jakie sa !!!!!!!! gorsze niż pijawki.

cokolino123
    Ocena: 4 (glosow:14)
2012-10-13 01:43:06
jakaś debilka nie wie o co chodzi, a wszyscy bez zastanowienia ją plusuja. Na cmentarzach jest coraz mniej miejsc dlatego księza na siłę szukają nowych. A żeby zdobyć nowe miejsce trzeba zlikwidować stary grób, którym od kilkudziesięciu lat nikt sie nie zajmuje. Proste? Trza pomyśleć.

twarzo
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-10-13 10:35:14
przede wszystkim na siłę próbują uzyskać dodatkowe pieniądze, bo miejsca jak chcą to znajdą i bez opłat.

mafia251
    Ocena: 2 (glosow:8)
2012-10-13 01:37:18
Na cmentarzach komunalnych jest pełno tego typu kartek oraz tablic ale wtedy to nie jest wiochą? Wiocha jest tylko wtedy kiedy jest to cmentarz parafialny? ludzie ogarnijcie się, to jest czepianie się klechów na siłę.

Jacenty12
    Ocena: 3 (glosow:7)
2012-10-12 23:47:34
taką kartke pod znicz to se każdy może wsunąć. zazwyczaj stawiają specjalne tabliczki a nie kartki. ktoś wsunął kartke pstryknął fotke i już ma wioche na głównej żal. a poza tym tak starego grobu by nie wykopali.

weq32weq
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 22:26:18
jeżeli jest to cmentarz komunalny to pleban ma mało do gadania tak mi się wydajechyba że parafialny ..-no bo to jest jego królestwo(kurestwo)też

DariuszJaworzno
    Ocena: 3 (glosow:9)
2012-10-12 22:15:11
Pier...eni księża wiecznie nie nażarci kasy, jak nie płacisz za pomnik to się z nim pożegnaj . Kut@sie pały

misiek2004
    Ocena: -1 (glosow:3)
2012-10-13 12:54:10
Pier...eni właściciele sklepów. Nienażarci kasy. Jak nie płacisz to nie możesz se wziąć żarcia z półki za darmochę. Chamy jedne! No jak tak można?! Jesteście KRETYNAMI. Żal mi was.

grzeesss
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-10-12 22:10:31
Doba hotelowa dobiegła końca?

piotrurban
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-10-12 21:38:03
Aha-To ja tez wydrukuje i zalaminuje sobie taka kartke i podloze tylko z zupelnie innym zapisem np. na palac kultury i nauki w warszawie z napiem ;DO WYBURZENIA; i wrzuce na wiocha

andree916804
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-10-12 21:34:13
akurat to zdjęcie jest zmontowane głupie ślepe tłumoki.

Liberte
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-10-12 21:25:58
Nie wiem co tak bulwersuje i dlaczego ta fota trafiła na wiochę. Taka jest rzeczywistość na parafialnych cmentarzach, opuszczone zapomniane groby stają się miejscem pochówku dla innych "dusz" tak było, jest i będzię nie tylko w naszym kraju. Miejsce jest ograniczone a zmarłych nie ubywa...

satellite1984
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-12 21:16:34
ja tam bym niechciał żeby mój grobowiec ktoś kiedys likwidował

tomi2000
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 20:56:23
Myślę, że chodzi raczej o brak miejsca na nowe groby. Taka jest kolej rzeczy, że stare groby się usuwa, żeby zrobić miejsce na nowe.

neurotyczny_jan
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-10-12 20:53:42
to jest cała prawda o KK. człowiek warty jest dla nich tylko tyle ile może im dać kasy.

mcq42
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 20:46:55
ta ,kur** niech usuwają ,następny tępak bezmózgi To historia ,żeby nie mówić że to dziedzictwo pozostawione przez innych ,dla nas.

Jacenty12
    Ocena: -1 (glosow:1)
2012-10-12 20:40:20
komentarz usunięty przez użytkownika

Rapunzel
    Ocena: -2 (glosow:2)
2012-10-12 20:35:47
w Dzialdowie proboszcz nawet nie pyta, bierze kase i likwiduje oplacone na lata z gory groby.

kawalrafala
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-12 20:34:47
To jak komornik, który wyrzuca za niepłacenie czynszu. Takie głoszą bzdurne przepisy. Smutne, ale pieniądz rządzi światem.

dzikiskuter
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-12 20:21:13
chu-j mu w ...

rusofil4
    Ocena: -8 (glosow:10)
2012-10-12 20:01:08
komentarz usunięty przez moderatora

rusofil4
    Ocena: -7 (glosow:7)
2012-10-12 20:02:57
komentarz usunięty przez moderatora

EditFace
    Ocena: -6 (glosow:8)
2012-10-12 19:10:08
komentarz usunięty przez użytkownika

bobsonik7
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 19:56:16
chyba mowisz o innych grobach ale nie o tym co jest na zdjeciu jak bys nie widzial to stoja tam znicze jak dla mnie to jest chszescijanka chciwosc p ierdole chrzescijanizm i te inne pierdoly

Jacenty12
    Ocena: -2 (glosow:2)
2012-10-12 20:31:01
komentarz usunięty przez użytkownika

sedziadread
    Ocena: 3 (glosow:7)
2012-10-12 18:55:18
wielka biesiada plemienna qan'thaliqebe (kanibali), wielkie ognisko , każdy przyniósł jakąś nogę , rękę inny znów głowę , a jeden z nich przycupnął z boku trzymając urnę z prochami i siedzi. podchodzi współplemieniec i pyta : a gdzie twoje żarcie ? na co on: ja dzisiaj tylko gorący kubek :)

tadziu1939
    Ocena: -1 (glosow:1)
2012-10-12 23:14:10
komentarz usunięty przez użytkownika

sedziadread
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-13 09:46:28
.

Rexik
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-13 09:54:48
Sędzia..aleś się rozpisał..aż oczopląsu dostałam ;D

sedziadread
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-13 11:21:26
w rzeczy samej , nie oszczędzam się :)

marcin1702
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-12 18:52:15
komentarz usunięty przez użytkownika

Fired
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-10-12 18:30:08
Gdyby ktoś nie wiedział to zaniedbywane groby są niszczone po 25 latach

dahomej
    Ocena: 3 (glosow:7)
2012-10-12 18:21:42
cmentarze są własnością miasta a nie proboszcza co nie zmienia faktu że jest to świństwo i pazerność

n4xt
    Ocena: -10 (glosow:14)
2012-10-12 16:35:47
komentarz usunięty przez użytkownika

d_j_siwy
    Ocena: 2 (glosow:6)
2012-10-12 16:48:41
hah urząd miasta pobiera opłaty za nagrobki --weź mnie nie rozśmieszaj - jeżeli jest cmentarz zarządzany przez kościół - płacisz księżom, jeśli jest komunalny -firmie pogrzebowej (lub innemu zarządcy prywatnemu) a nie żadnemu UM

RoaringBeast
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-10-12 16:57:42
Urząd Miasta podpisuje się "Ks. Proboszcz". Może jak podniesiesz łeb z posadzki to będziesz widział więcej.

artarus
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-10-12 14:49:21
Mnie mogą skremować i rozsypać , a bliscy dla pamięci niech nie kupują zniczy i kwiatów tylko niech puszczą papierowy lampion do nieba :) Taka moja wola :)

piotrek2011m
    Ocena: 0 (glosow:10)
2012-10-12 15:16:28
...ale księża nie pozwalają na kremację, albowiem napisane jest: "...i rzekł Pan: Puszczać się z dymem nie będziesz Ty"-księga Dojścia.

artarus
    Ocena: -3 (glosow:5)
2012-10-12 15:34:38
Jak ktoś jest ateistą to wiesz gdzie ma to ,co jest napisane w jakiejś tam książce ? ;)

odwieczny
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 16:17:02
tak... tylko polskie prawo zabrania rozsypywania prochów... ciało skremowane czy nie musi być pochowane w miejscu do tego przeznaczonym... jak nie to kara dla bliskich

DobraMama
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-10-12 18:11:06
artarus - ja też bym tak chciała. Ale pech! W Polsce się nie da. Chyba, że nie w PL mieszkasz, to masz szanse.

tygrysisko130588
    Ocena: -2 (glosow:2)
2012-10-12 18:32:19
Piotrusiu-KŁAMIESZ i to nie pierwszy raz!!! Kościół zezwala na kremację zwłok pod pewnym warunkiem. Niedawno był nawet czytany w kościołach list biskupów na ten temat.

piotrek2011m
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 20:24:55
Tygrysiusiu-nie denerwuj się bezpotrzebnie, bo ja wiem, że kościół zezwala na kremację zwłok, ale tylko kremem nivea, bo przetarg na kremację wygrała Pollena Szczebrzeszyn: Tablica ogłoszeń watykońskich punkt B akapit 16-poczytaj se czarnuchu.

malgolina
    Ocena: 1 (glosow:3)
2012-10-12 22:04:41
Piotrusiu i Tygrysiusiu, idźcie na piwo i nie kłóćcie się już na tematy Kościoła. Każdy wie,że uczą nas od urodzenia z pewnym nagięciem faktów,a i tak jak dorośniemy wierzymy w co wierzymy i w sercu mamy Boga a nie księży.

tygrysisko130588
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-13 06:59:59
Ależ ja się nie denerwuję,jak już Was interesują moje emocje to powiem Wam, że mnie to rozbawiło.Piotrusiu-stwierdziłem tylko że mówisz nie prawdę(to jest FAKT)jeżeli chcesz możesz bronic swojej błędnej tezy-rób to, ale daruj sobie takie teksty,to źle świadczy.Pozdro przyjacielu.

msbotor
    Ocena: 0 (glosow:6)
2012-10-12 14:47:21
Ale skąd zdziwko ? Uświadomcie w końcu sobie, że kościół to nie żadna organizacja non-profit tylko wielka struktura do robienia kasy sprzedająca ludziom średniowieczne fantazje. Jeśli ktoś nie płaci za to miejsce kultu to znaczy, że nie jest mu potrzebne. I bez przesady -1944 to "zabytkowy nagr

dagmara17032010
    Ocena: -3 (glosow:3)
2012-10-12 14:37:51
Jeśli nie podoba wam się co robi proboszcz z grobami to napiszcie prośbę do biskupa.Jak przedstawicie sprawę tak po ludzku na pewno będą przychylni.

piotrek2011m
    Ocena: 2 (glosow:8)
2012-10-12 15:09:53
...tylko o kopercie nie zapomnijcie.

oburzony
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-10-12 16:57:43
Jeśli dojdzie do rozmowy z biskupem i będzie czas całować go w pierścień, to wystarczy się nachylić czy trzeba jeszcze przyklęknąć? Czy w momencie gdy zwracamy się do niego per "ekscelencjo", można patrzeć w oczy, czy należy zdjąć czapkę/beret, złożyć ją/go w dłonie i spuścić wzrok?

dagmara17032010
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-10-12 14:36:04
Msza nad prochami jest odprawiana.Rok temu zmarł mój dziadek wiec wiem na bieżąco. Jeżeli ludziom z wioski żal tych pomników to niech zrobią zrzutkę i opłacą na kolejne 20lat.Likwidacja grobów jest legalna.Nawet jak rodzina wyjedzie to ma obowiązek opłacić.

SsijPaznokcia
    Ocena: -4 (glosow:4)
2012-10-12 14:35:13
patrzcie kto wrócił hehehe, a tak na temat to ten proboszcz dobrze zrobił, tego grobu nikt już nie odwiedza, a są na to miejsce nowi klienci, starocie trzeba usunąć !!

opuncja
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 14:33:00
Dziwi mnie to oburzenie, bo - jak już kilkakrotnie było pisane - stare groby likwiduje się, by było miejsce dla zmarłych obecnie. Ciekawe, czy podobna sytuacja na komunalnym też by wywołała takie kontrowersje. W przypadku zabytków natomiast to już kwestia samego...

opuncja
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 14:37:25
zarządzającego0 (proboszcza). Jeśli chce taki grób zachować - świetnie, jeśli nie... jego sprawa. Dla mnie kremacja to rozwiązanie idealne. Cmentarze w stylu amerykańskim jakoś bardziej do mnie przemawiają. u nas to czasem, nomen omen, wolna amerykanka.

DobraMama
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 14:39:57
opuncja - dokładnie tak, jak piszesz. Likwiduje się po to, aby było miejsce na następne. Ale co w przypadku, kiedy zajęte miejsca to 1/3 cmentarza - a 2/3 są wolne i przez 100 lat się nie zapełnią? Na komunalnym zazwyczaj jest odwrotnie, bo jest więcej "chętnych" niż miejsc.

opuncja
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-12 14:57:10
No tak, ja proboszcza nie bronię, bo zabytek to zabytek, a niewielu księzy lubuje się w ubóstwie, gdzieś ludzi trzeba grzebać. A skoro macie jeszcze sporo miejsca to się cieszcie. To naprawdę rzadkość.

DobraMama
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-12 15:01:51
Ni tyle "macie", ile "mają" :) A to, że mają miejsca wiele widzę co roku. Widzę, w jakim tempie cmentarz się "rozrasta". Bardzo powoli. Gdyby chodziło o miejsce - to nie miałabym wątpliwości, że to słuszna decyzja. Ale w tym przypadku problemem nie jest miejsce.

misiorysio15
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 13:49:50
Nie rozumiem oburzenia.To nie decyzja o likwidacji mogiły a info.,że trzeba ją przedłużyć.Takie przepisy i tyle. A prawo trzeba respektować.Jak dobrze się przyjrzeć, to widać tam odpowiednią podstawę prawną - i nie jest to decyzja księdza czy Rady Parafialnej do tych w Dzienniku Ustaw nie dają

misiorysio15
    Ocena: -1 (glosow:1)
2012-10-12 13:48:28
komentarz usunięty przez użytkownika

marecki81
    Ocena: 3 (glosow:7)
2012-10-12 13:28:09
I BARDZO DOBRZE ze chce je likwidowac. Jakby tak trzymac wszystkie stare groby to otaczani bylibysmy nagrobkami ze wszystkich stron.

oskarlub
    Ocena: -1 (glosow:3)
2012-10-12 12:55:06
Po tylu latach groby zazwyczaj sa likwidowane zeby zapewnic wiecej miejsca na cmentarzu. Gdyby autor uwazal na bilogi wiedzial by ze szczatki po takim czasie prawie calkowice rozlozyly. Mianowicie glebiej bym sie zastanowil nad znaczeniem slowa "zabytek". Myslac logicznie mozna wywnioskowa

yggdrasil
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 12:51:21
z tego co wiem, po latach, grób się likwiduje, bo wszystko już się rozłożyło. Chowa się nową osobę. Gdyby tak się nie działo, to cała planeta zapełniona byłaby cmentarzami.

traczek10
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-10-12 14:32:47
Grób likwidowany jest wtedy gdy nie zostanie wykupiona dzierżawa miejsca na kolejne 20 lat. Znajomy ma grobowiec rodzinny w którym leży jego praprapradziadek i pewnie nikt tego grobowca nie zlikwiduje bo dba o niego cała rodzina i w odpowiednim czasie przedłuzają dzierżawę

yggdrasil
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-13 13:42:03
...ale to chyba logiczne, prawda? nie napisałam co ile lat, bo tego nie wiem. Jeśli nikt się grobem nie zajmuje, to się go likwiduje po pewnym czasie. Proste.

JanPawianII
    Ocena: 7 (glosow:17)
2012-10-12 11:34:15
Kler prędzej wyrzeknie się Boga niż pieniędzy.

Dobry_Mordimer
    Ocena: 7 (glosow:13)
2012-10-12 11:33:32
Czym się taki ksiądz proboszcz niszczący groby w związku z nieuiszczeniem opłaty różni od wandali, którzy groby niszczą dla przyjemności?

outlaws13
    Ocena: 5 (glosow:9)
2012-10-12 11:51:59
Ksiądz czeka dwadzieścia lat, wandal ani minuty.

Dobry_Mordimer
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-10-12 13:29:25
Wandal zostaje ukarany, a ksiądz zbija kokosy na pozostałościach grobu

DeiVXX
    Ocena: 0 (glosow:10)
2012-10-12 11:25:03
Pfff katolicyzm to tak naprawdę ukrywa pod swoją nazwą słowo = Chciwość

drLOUBlTCH
    Ocena: -3 (glosow:7)
2012-10-12 11:17:06
komentarz usunięty przez moderatora

dragonow
    Ocena: -3 (glosow:11)
2012-10-12 11:03:00
Oj dzieci, dzieci-dla Was prawo to chyba tylko zlepek liter. Proboszcz jak najbardziej może wydać taką decyzję popartą stosowną ustawą-znaczy, że jest praworządny. Co Wy u licha widzicie w tym złego?! Tysiące grobów się likwiduje i to jest normalna sprawa. No, ale podpisane jest "Ks. Proboszcz&

slesz
    Ocena: -1 (glosow:3)
2012-10-12 11:02:56
Ludzie! Cmentarzami zarządza miasto lub gmina nie parafia! Przykład - kto w trójmieście rozpisuje konkurs na te "szafy" na urny? Miasto nie parafie!

outlaws13
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-10-12 11:13:10
sa cmentarze komunalne i sa parafialne. troszkę kłamiesz.

DobraMama
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-12 11:24:07
Trochę jesteś niewtajemniczony. Są cmentarze komunalne i nimi faktycznie zajmuje się miasto. A tu sprawa dotyczy cmentarza parafialnego, należącego nie do władz miasta lub gminy, tylko do lokalnej społeczności - do parafii. To pewna różnica, nawet w kwesrii niuansów prawnych.

Dobry_Mordimer
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-10-12 11:36:14
Logicznym jest, że proboszcz nie mógłby likwidować grobu na cmentarzu, który mu nie podlega. Gdyby cmentarz był miejski, na kartce widniałby podpis burmistrza, nie proboszcza

TomekDaria
    Ocena: -5 (glosow:9)
2012-10-12 11:00:45
on likwiduje groby, my zlikwidujmy proboszcza... zawsze mozna cos z tym czlowiekiem zrobic... jesli w ogole jest czlowiekiem bo sumienia to on nie ma najwyrazniej

Lisek85
    Ocena: 5 (glosow:7)
2012-10-12 10:59:38
przykre lecz prawdziwe miejsce na cmentarzu jest tylko na 20 lat następne lata trzeba wykupić czyli rodzina jeśli nie zrobi tego nagrobki są tak jak w tym przypadku likwidowane a to nie jest złośliwość księży tylko tak musi być bo gdzie wszyscy by się pomieścili

JanPawianII
    Ocena: -6 (glosow:16)
2012-10-10 14:04:20
Księża to sprzedawczyki i pazerne sku*wysyny

ANALNY_LOWCA
    Ocena: -6 (glosow:12)
2012-10-10 18:00:31
I jeszcze pedryle zapomniałeś dodać

guixxop
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-12 21:19:44
Twoja odpowiedz to wlasnie wiocha.

kichaplock
    Ocena: 0 (glosow:8)
2012-10-10 13:44:00
Według Polskiego prawa prochy zmarłych można wrzucać do morza, może to jakiś pomysł żeby nie napychać kieszeni tym bogobojnym księżom.

slesz
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-10-12 11:03:59
ale wg prawa kościelnego nie można. Jest to bezczeszczenie czy coś

AzazelAzazil
    Ocena: 6 (glosow:20)
2012-10-10 13:25:10
i tak długo czekał... prawnie jest 20 albo 25 lat... więc czego się czepiacie, miejsca na nowe cmentarze nie ma, a chować gdzieś trzeba... albo zaczniemy się palić i zajmować mniej miejsca, ale niedługo będą nas Syberię wywozić... dla mnie wiochy brak...

Renia_400
    Ocena: 5 (glosow:13)
2012-10-10 13:34:44
Zgadzam się w 100%.

DobraMama
    Ocena: -2 (glosow:12)
2012-10-10 13:38:54
Ale to jest wieś... Czepiam się dlatego, że wolnego miejsca jest ze 3 razy więcej, niż tego zajętego. Choćby cała ta wieś zginęła w wielkiej katastrofie i wszystkich trzeba by było pogrzebać - to jeszcze by miejsca zostało. Argumentów racjonalnych brak. Po co więc niszczyć?

DobraMama
    Ocena: 3 (glosow:3)
2012-10-10 13:41:06
komentarz usunięty przez użytkownika

malgolina
    Ocena: 12 (glosow:24)
2012-10-10 13:53:45
No dobra Azazel, ale czy księża zgadzają się na kremację? Czy chcąc spalić zmarłego i odprawić za niego mszę, ksiądz się zgodzi na to? Bo tu jest wyjście,zacznijmy stosować kremację na wielką skalę a nie będzie problemu z miejscem, wystarczy mały kawałeczek na pamiątkową tablicę i urnę z prochami.

malgolina
    Ocena: 3 (glosow:11)
2012-10-10 13:56:41
Tak poza tym, niech zaczną chować zmarłych na ziemi, którą Kościół dostał od Państwa ;) To tak z przymrużeniem oka.

Renia_400
    Ocena: 1 (glosow:5)
2012-10-10 14:45:39
DobraMama, po części się z Tobą zgadzam, grób to jednak grób, miejsce jest...ale z drugiej strony jestem zdania, że skoro już nikt o ten grób dbać nie będzie i nikomu nie jest bliski to po co rozpamiętywać i trzymać go kolejne 60 lat, tam i tak szczątków już nie ma. Ktoś sie zmienił w proch a my żyj

Renia_400
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-10 14:48:27
żyjemy dalej. Z drugiej strony regulamin cmentarza- przecież nawet dalsza rodzina mogła opłacic na kolejne 20 lat, to nie duża kwota. A co do spalania- czemu ksiądz miałby się nie zgodzić? U mnie rok temu powstało tzw. kolumbarium i nie ma problemu z tego typu pochówkiem.

DobraMama
    Ocena: 0 (glosow:8)
2012-10-10 14:55:35
Wiesz Renia, kwota jak kwota. Tego mi nie napisano, o jaką kwotę chodzi, ale zawsze będzie tak, że dla jednych będzie mała - dla innych zbyt duża. Penie może opłacić dalsza rodzina - tylko wśród tych grobów są groby na przykład zakonnic, rodziców księży, którzy byli tu na parafii przed wojną.

DobraMama
    Ocena: 0 (glosow:8)
2012-10-10 14:58:00
Nie o brak miejsca chodzi, jest go wiele. Grobami opiekują się wszyscy po trochu. Tak było, kiedy byłam dzieckiem. Ktoś wygrabił, ktoś inny zasadził kwiatek, ktoś inny zapalił świeczkę. To nie tak,że tam krzaki dwumetrowe rosną i nikt o to nie dba.

DobraMama
    Ocena: 0 (glosow:8)
2012-10-10 15:00:42
Dbamy przecież o inne zabytki, z których w kategorii zysku - straty nie mamy nic. A to są takie własnie lokalne zabytki. Gdyby jeszcze przeszkadzały, gdyby brakowało tego miejsca i gdyby absolutnie nikt o to nie dbał. A z drugiej strony - co księdzu po tym, jak to zniszczy?

Renia_400
    Ocena: 1 (glosow:3)
2012-10-10 15:05:16
Wiesz zdanie możemy mieć inne na ten temat, ale chyba zgodzimy się w kwestii tego, że pieniądze nie powinny być jedynym wyznacznikiem tego czy grób usunąc czy nie. Ja jestem ze średniego miasta, mamy dwa cmentarze, jeden pęka w szwach a drugi- otwarty 15 lat temu- bedzie miał własnie przesuwane ogro

Renia_400
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-10-10 15:07:53
enie bo zapełnił się już prawie całkowicie. Ten pierwszy jest bardzo stary i od dawna likwidują nieopłacane groby (większość jest strasznie zaniedbana). I tak mi się wydaję że w dużych miastach brak miejsc na pochówki to spory problem.

DobraMama
    Ocena: -1 (glosow:5)
2012-10-10 16:10:05
Tak, Renia, w dużych miastach brak miejsca jest istotnym problemem. Sami od lat mieszkamy w mieście, więc wiem, w czym tkwi problem - po prostu w braku miejsca. W tej wioseczce miejsca jest ogromnie dużo. Problemem są wyłącznie pieniądze, których ksiądz nie dostał.

DobraMama
    Ocena: 1 (glosow:1)
2012-10-10 16:13:33
komentarz usunięty przez użytkownika

slesz
    Ocena: 3 (glosow:5)
2012-10-12 11:07:06
malgolina - prawo kościelne mówi że mszę odprawia się nad ciałem nie nad prochami, ksiądz może i chceć nad prochami ale nie może. Droga jest taka - msza -spalenie-pogrzeb. A cmentarzami zarządza miasto lub gmina nie parafia!

malgolina
    Ocena: -1 (glosow:1)
2012-10-12 22:00:00
Ale za prolongatę pieniądze pobiera proboszcz. Moja mama płaciła w biurze parafialnym, więc wiem.

Mrmrmr
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-14 15:35:08
jak ja nie lubie jak ktoś sie wypowiada nie mając zielonego pojęcia... najpierw jest msza, potem ciało jedzie do krematorium. Jedyne "ale księdza" dotyczy stawiania sobie urny z prochami na kominkach. W PL, w przeciwieństwie do USA, nie wolno tego robić, trzeba pochować prochy w ziemi.

anik84
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-18 22:40:24
wiesz na pogrzebie mojej babci msza była odprawiana nad prochami w urnie i nikt sie nie czepiał a w każdym razie nie ksiądz

szatano999
    Ocena: -1 (glosow:11)
2012-10-10 13:13:04
na trupach najlepszy biznes....rodzina da bo co???..na zmarłego szkoda????....Pogrzeb 1000zł, miejsce trzeba wykupić, pomnik postawić, co roku biznes świeczkowo-chryzantemowy kwitnie.....sprzedawcy bulą characz za miejsce przy cmentarzu...sprzątają ludzie....czysty zysk!!!

Rexik
    Ocena: -3 (glosow:9)
2012-10-10 13:18:12
1000 zł pogrzeb? żartujesz chyba.. masz nie aktualny cennik Szatano. U nas co łaska ale min.1500.

szatano999
    Ocena: -3 (glosow:7)
2012-10-10 13:20:43
haracz....aż się zapomniałem...z bulwersa

slesz
    Ocena: 2 (glosow:4)
2012-10-12 11:05:30
Cmentarzami zarządza miasto lub gmina nie parafia!

opuncja
    Ocena: -2 (glosow:4)
2012-10-12 14:25:16
Drogo coś u was.

Rexik
    Ocena: -1 (glosow:3)
2012-10-12 14:31:22
Ja mówię o tutaj o księdzu który sobie woła jak za "zboże" 700 za msze, 200 za otwarcie kościoła, 200 organiście, 100 kościelnemu, wypożyczenie tych świec itd.. i jeszcze focha ma jak się go na stypę nie zaprosi. A miejsce na cmentarzu to już inna bajka.

hayden7
    Ocena: 0 (glosow:2)
2012-10-10 13:03:41
Losie,co sie dzieje z tymi zachlannymi ludzmi!

AnkaLP
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-10 13:02:37
Ciekawe co robią ze szczątkami?

Renia_400
    Ocena: 2 (glosow:6)
2012-10-10 13:23:56
Nic bo tam już nic nie zostało. Normalnie chowają w to miejsce innego delikwenta.

karman
    Ocena: -2 (glosow:4)
2012-10-10 12:50:32
Nie wiem czy na to prawo zezwala bo to nie tylko są groby ale ta grze zabytki ale w naszym kochanym kraju kto ma władzę i pieniądze to prawo jest po jego stronie

DobraMama
    Ocena: -1 (glosow:7)
2012-10-10 13:35:54
karman - okazuje się, że prawo z 1959 roku na to zezwala... Ciekawe - ksiądz uwielbiający prawo minionego systemu :/ Nikt sobie jednak nie przypomina, aby w minionym ustroju ktoś z tego prawa korzystał... Prawo prawem - a gdzie sumienie?

DobraMama
    Ocena: 1 (glosow:13)
2012-10-10 12:25:02
Dostałam dziś mailem te przerażające wieści ze swoich rodzinnych stron. Groby z lat trzydziestych, czterdziestych, tworzące lokalną historię, będące zabytkami, o które ludzie dbają proboszcz ma zamiar zlikwidować, bo nikt z rodziny nie uiścił opłaty. A rodzin od dziesięcioleci już nie ma...

BoaKrztusiciel
    Ocena: 4 (glosow:6)
2012-10-10 12:39:57
Bo Ty do tego podchodzisz emocjonalnie, a dla niego to tylko miejsce na cmentarzu, które można odsprzedać innemu zmarłemu. Biznes jest biznes. U nas też ksiądz likwiduje malutkie groby, za które nikt nie płaci, bo podobno po 20 latach jak nikt się nimi nie interesuje ma do tego prawo.

DobraMama
    Ocena: 2 (glosow:2)
2012-10-10 12:54:19
komentarz usunięty przez użytkownika

DobraMama
    Ocena: 3 (glosow:11)
2012-10-10 12:57:14
Dla ludzi, którzy tam pozostali to coś więcej, niż tylko kawałek kamienia. Poza tym - nikomu nie przeszkadzają, a gdyby nie te pomniki, to wiele faktów z naszej historii poszłoby w zapomnienie w kolejnym pokoleniu. A nawet, jeżeli zostaną zlikwidowane - to i tak nikt mu tych pieniędzy nie da.

BoaKrztusiciel
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-10 13:16:20
Też jestem ze wsi. I u nas też jest kilka zabytkowych pomników, a płotek cmentarza stale się przesuwa. Kiedyś miałam koleżankę, która się utopiła jak miała 4latka, a że rodzice wyjechali, ksiądz chciał już wyrównać jej grób, ale powiedziałam, że czasami przy nim ogarnę i zostawił.

BoaKrztusiciel
    Ocena: 0 (glosow:4)
2012-10-10 13:20:47
Dla mnie to coś więcej niż kupka ziemi zarośnięta trawą, bo ją pamiętam i mam inny stosunek niż ksiądz. Ale jak patrzę na te szopki z pomnikami (nie tylko cmentarnymi), to chyba wolę żeby mnie skremowali. Nie chcę nikomu robić problemów po śmierci.

karman
    Ocena: 2 (glosow:6)
2012-10-10 21:10:14
Myślę że mieszkańcy mogliby coś z tym zrobić. Te groby nie są w totalnej ruinie widać że ktoś o nie dba ale z drugiej strony ludzie boją się przeciw wstawić proboszczom.

sniki76
    Ocena: 0 (glosow:0)
2012-10-16 11:59:33
no i co z tego. Przepis jest jasny, dzierżawa grobu jest na 20 lat. Chcesz mieć dalej - [przedłużasz. Z ustawy z 1959 roku korzysta się regularnie i na każdym cmentarzu. Kłamstwo przychodzi ci tak prosto czy to tak z czystego braku inteligencji bełkoczesz ????


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0400