lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
główna
Dodano: 16.01.2015, 16:33:07   przez: apoalipsa316
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 577  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(127)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
admin1944
2015-01-16 17:38:18
Ocena: 44(glosow:86)-+
NO ALE PESA CHYBA NIE DAJE POD STOLEM I NIE JEST ATRAKCYJNA DLA RZADZICIELI.

Jachu43
2015-02-18 02:46:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
Pesa przede wszystkim nie wystartowała do przetargu, więc nie płaczcie matoły!

czerwony69
2015-02-03 23:53:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
Przecież to się nie rozpędza do 200km/h to gdzie tu porównanie ?

sprinterr2
2015-01-30 21:09:20
Ocena: 0(glosow:0)-+
Pytanie do zorientowanych: Czy PESA startowała w przetargu w którym wybrano pędolino???

dommik78
2015-01-28 03:27:32
Ocena: 1(glosow:1)-+
nic kupowac nie trzeba było - najpierw torowiska porobic nalezy bo nasze stare pociagi pojada i 160km/h jesli beda mialy na czym

yamahahaha
2015-01-26 16:43:47
Ocena: 1(glosow:1)-+
Wystarczy popatrzeć na pysk byłego min Nowaka.

NecrosDeus
2015-01-25 23:34:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

tasiej
2015-01-24 22:03:08
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Synapsse
2015-01-24 12:43:21
Ocena: 3(glosow:5)-+
Sławomir-k u r w a-Nowak nie miał by zegarka i kilku baniek na koncie gdyby zamówiono pociągi z PESY.

streng
2015-01-24 01:30:09
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

pensulina
2015-01-24 00:32:44
Ocena: 1(glosow:3)-+
Nie PKP tylko Platforma Obywatelska. Proszę o rzetelność... Poza tym i tak będzecie na PO głosowali. Więc po co ten cyrk. Macie co wybraliście...

tedex81
2015-01-23 21:14:17
Ocena: -2(glosow:4)-+
pesa nie mogla wygrac skoro nie wzięła udziału w przetargu, odrobina wiedzy ludzie

czarnakicia
2015-01-23 18:26:25
Ocena: 3(glosow:5)-+
Bydgoska PESSA produkuje super pociągi i export na cały świat tylko nasi rządzący złomolino skupują i jeszcze każą się cieszyć że włoskie gó--- jezdzi po nienadających się torach

Raflixol
2015-01-23 17:00:02
Ocena: 1(glosow:3)-+
jakby mi dawali 3 zegarki każdy po 19tys euro też bym kupił "Złomlino"

Gacor002
2015-01-23 16:46:17
Ocena: 3(glosow:3)-+
BO POLAK TAKI JEST woli kupic z zagranicy niz dac zarobic swojemu !! i taka prawda

borixon202
2015-01-23 14:54:18
Ocena: -1(glosow:1)-+
Ten pociąg wygląda jak predator przed ucztą.

hubertberger
2015-01-23 12:59:21
Ocena: 2(glosow:4)-+
Po chlebek to trzeba posmarować, żeby nasze świnki chciały go zjeść.

janpawlacz123
2015-01-23 12:02:55
Ocena: -3(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

tub0_osh
2015-01-23 11:00:23
Ocena: 6(glosow:6)-+
Ten pociąg wygląda na nieźle wku..wiony.

NecrosDeus
2015-01-23 10:59:35
Ocena: 1(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Oliolo
2015-01-23 17:42:48
Ocena: 2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

adams42
2015-01-23 10:36:25
Ocena: 1(glosow:5)-+
Popmean-znafca tematu ha..ha.. Pesa nie startowała, bo taki dostała prikaz od ministru. Szybkie-pesowskie mogą jeździć 160, czy to wielka różnica, gdy i tak stan oraz technologie na torach na to nie pozwalają?

NecrosDeus
2015-01-23 11:05:00
Ocena: -2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
2015-01-23 11:18:28
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

NecrosDeus
2015-01-23 12:04:36
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
2015-01-23 12:25:51
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

NecrosDeus
2015-01-23 14:52:03
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
2015-01-23 15:35:32
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

risto
2015-01-23 18:18:32
Ocena: 0(glosow:0)-+
@NecrosDeus - "Łapówka? A po co? Pendolino był jedyną propozycją! Ktoś jako jedyny został w przetargu i jeszcze łapówkę zaproponował? Czy wszyscy zdrowi? Nie rób z siebie kretyna!" Nie wiesz jak się robi takie przekręty? Pamiętasz przetarg na radiowozy? Miała wygrać Alfa Romeo i wygrała, mimo, że kilku innych producentów startowało do przetargu, nawet z lepszymi cenowo ofertami. Więc w jak Alfa wygrała przetarg? A no wystarczyło w przetargu, na liście wyposażenia dodać coś, co oferuje i spełnia tylko Alfa. Przypominam, że Pendolino nie ma jeszcze homologacji na 250km/h, a miało pr

gordon.lameman
2015-01-23 08:51:44
Ocena: 2(glosow:12)-+
To jest tzw. gówno prawda. Po pierwsze PESA sama zdecydowała się nie startować w przetargu. Po drugie PESA nie ma w ofercie tak szybkich pociągów. Po trzecie PESA nie miała jeszcze w ofercie tego pociągu na zdjęciu gdy rozpisywany był przetarg na Pendolino. I wreszcie po czwarte PESA dostała od rządu dofinansowanie na pociągi. Autor wiochy to matoł, który nie wie o czym pisze.

Popmean
2015-01-23 09:41:48
Ocena: 4(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez moderatora

bierut1
2015-01-23 10:49:35
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

bierut1
2015-01-23 10:54:35
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

NecrosDeus
2015-01-23 11:12:13
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

gordon.lameman
2015-01-23 11:16:43
Ocena: 1(glosow:3)-+
bierut1, bzdury opowiadasz. Już niedługo będzie infrastruktura do jazdy powyżej 200 km/h. A Pesa nie ma nawet pociągu mogącego jeździć te 200 km/h. Wymagania były takie, bo Pendolino ma być prestiżowe. Ma być pociągiem dla biznesu, a nie dla studencików i biedoty. Dlatego też bilety droższe. Ponadto PKP zamówiło od Pesy 20 Dartów i dalej czeka na realizację. Powiem szczerze, że w przypadku Polski Alstom nie musiał raczej nikogo korumpować, bo... był jedyny. A Pendolino chcieli politycy kupić już w 1994 roku. No i mamy w końcu nowoczesny pociąg, a potem będą też nowoczesne z Polski.

NecrosDeus
2015-01-23 11:22:55
Ocena: 1(glosow:1)-+
Kolego "bierut1". Poza tym, o co ci chodzi? Przecież jeździsz Pesą i dalej będziesz jeździł! Pendolino nie zastąpiło EZT "Elf"! Przetarg był na EZT (elektryczny zespół trakcyjny) klasy wyższej!!! Powiem ci więcej. Intercity kupiło nowość Pesy EZT "Dart", to klasa niżej niż Pendolino ale na początek 20 sztuk będzie "pędzić" te 200 km/h. Jaki sens miało kupowanie Pesy do szybkiej kolei jak "szybko" nie jeździ? Natomiast w normalnej kolei Pesa jest użytkowana w dużych ilościach. Zastanów się nad tym co tobie i innym napisałem!

NecrosDeus
2015-01-23 11:30:39
Ocena: 0(glosow:0)-+
"gordon.lameman". Tak właśnie jest! Założenia przetargu były właśnie takie! Minimum 230 km/h (projekt szybkiej kolei), i "komfort" wyższy niż w pociągach obecnych używanych w kraju. Racja. Pendolino jest "skierowane" do grupy "biznesowej". Biedota i studenci dalej mogą jeździć Pesą "Elf", przecież nikt tych EZT nie wycofał!!! "bierut1" to klasyczny gimbus, przed skomentowaniem nawet nie przeczytał innych komentarzy, nie mówiąc o jakiejś wiedzy z Netu!

bierut1
2015-01-23 11:44:42
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

gordon.lameman
2015-01-23 12:06:09
Ocena: 0(glosow:0)-+
bierut1, Alstom musiało stworzyć w Polsce centrum serwisowe w którym zatrudnienie znalazło ok. 150 pracowników. To taki mał offset ;)

bierut1
2015-01-23 12:19:56
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ZeuS112
2015-01-23 14:46:52
Ocena: 1(glosow:1)-+
bierut jak zawsze udaje mądrego, a kiedyś pisał, że w Polsce potrzebna jest gospodarka sterowana. Mało mu jeszcze komuny. Ty chłopie nie pisz nic więcej, bo co drugie słowo to bzdura u ciebie.

bierut1
2015-01-23 15:20:55
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

cervandes
2015-01-23 17:30:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
Gordonie - witam :) Bierut - baran jesteś, w google wpisz "cała prawda o pendolino". A potem wróć i kajaj się, może zmienię zdanie o tobie.

Zubkownik
2015-01-23 07:51:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ten kraj MUSI pierd..ć bo nic tak rządzonego nie może przetrwać.

NecrosDeus
2015-01-23 14:58:58
Ocena: 0(glosow:0)-+
Tak, tu masz rację. Ale to nie chodzi mi o Pendolino. To problem znacznie szerszy. My nie mamy predyspozycji do rządzenia, czy bycie państwem. Mieliśmy państwo jak o bycie stanowiła siła koni i rycerzy, jak o bycie państwa stanowiła polityka i dyplomacja, to przepadliśmy z kretesem, a przypomnę, że rozbiory Polski odbyły się "bez jednego wystrzału" i bez żadnej napaści!!! Walczyć z mieczem czy karabinem umiemy, rządzić, czy stanowić o sobie, już nie!!!

cube16x1
2015-01-23 07:29:44
Ocena: 0(glosow:4)-+
Wystarczyloby z zarzadem PESA porozmawiac, skoro mamy krajowego producenta o tym czy bylaby w stanie wyprodukowac pojazdy o takich i takich parametrach i wszystko w temacie. A tak swoja droga to bierzace pociagi PESY bylyby wystarczajace (brak infrastruktury dla perdolino) no ale jak chce sie kokosy przyciac...

NecrosDeus
2015-01-23 08:55:44
Ocena: 3(glosow:3)-+
A skąd wiesz, że nie ma infrastruktury? Sam wymyśliłeś czy jednak coś poczytałeś? Bo jak byś poczytał, to byś wiedział, że trwają modernizacje i jednak będziemy jeździć te 250 km/h. Przetarg był rozpisany pod przyszłościową infrastrukturę, nie kupiono tego Pendolino bo ładne. Ma jeździć 20 lat, więc jeszcze pojedziesz te 250. A Pesą? Pesa produkuje EZT tylko do 160 km/h (pomijam "Dart" do 200, bo na razie to tylko wizualizacja). Biorąc Pesę nadal bylibyśmy w kolejowej "wiosce"

NecrosDeus
2015-01-23 09:00:27
Ocena: 1(glosow:3)-+
A po drugie...myślisz, że takie rzeczy jak pociągi czy samochody można sobie wyprodukować "ot tak", wystarczy tylko "pstryknąć" palcem? Pesa jak na razie nie jest w stanie wyprodukować dobrej jakości EZT. Elektryczny "Elf" to przeciętny pociąg, zerowe zainteresowanie zagranicy. Owszem, Pesa sprzedaje za granicę ale spalinowe szynobusy "Link"! I na dodatek z zachodnimi silnikami i wózkami jezdnymi, bo z polskimi jeżdżą tylko 120 km/h!Przestańcie takie idiotyzmy wypisywać!

Hasbani
2015-01-23 07:21:22
Ocena: -4(glosow:4)-+
Firma Alstom, od której zakupiliśmy 20 pociągów, jest jedną z najbardziej skorumpowanych na Globie, więc można się tylko domyślać jak transakcja została przeprowadzona, w dodatku wspaniałe unijne prawo 'uczciwej' konkurencji zabrania Polsce zakupu u rodzimych producentów, taki warunek postawili ci unijni pajace. Dzięki takiemu prawu mamy specyficzną sytuację w przemyśle górniczym, w którym bogacą się spółki węglowe a tracą kopalnie i zwykli ludzie, którzy za tonę węgla (o wartości 60 USD) płacą 700 zł

NecrosDeus
2015-01-23 11:38:32
Ocena: 0(glosow:2)-+
I co to ma do rzeczy? Oferent był jeden, oprócz Alstomu nikogo innego nie było! Po co Alstom miał dawać łapówkę? To tak na logikę! Nie znam takiego unijnego prawa, jakieś brednie zasłyszane od innych gimbusów wypisujesz! Przetarg był na składy do szybkiej kolei, a pociągi miały oferować wyższy komfort jazdy. Pesa nic w tym temacie do dnia dzisiejszego nie produkuje! Do kolei normalnej PKP kupuje od Pesy mnóstwo pociągów ("Elf", Link", ostatnio kupiony "Dart", którego jak na razie fizycznie nie ma!!!).

bobuniek
2015-01-23 02:27:02
Ocena: 6(glosow:10)-+
Trzeba rozroznic pociag dalekobiezny premium od tak zwanej skmki, pociag przedstawiony na zdjeciu to pociag osobowy na krotkie odcinki i chyba na dodatek spalinowy, wiec powodzenia na odcinku gdansk-krakow, PESA w ofercie ma pociag dalekobiezny o nazwie DART i wiecie co? PKP IC zamowilo 20sztuk, zanim PESA wyprodukowala jedna sztuke, bo poki co to chyba prototyp informacja ta pochodzi ze strony PESY. Pendolino to bardzo dobry pociag, ale co tu duzo gadac, ciezko dogodzic wszystkim. Dziekuje, Dobranoc.

Buahahahah
2015-01-23 07:24:10
Ocena: 3(glosow:3)-+
Przygłupom nie wytłumaczysz :)`

NecrosDeus
2015-01-23 09:11:18
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bobuniek
2015-01-23 02:19:49
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

rabin777
2015-01-23 00:34:21
Ocena: -2(glosow:4)-+
trzeba jakoś wyprać lewe pieniądze i dać komuś zarobić. motto mojego starego się sprawdza:"lepiej dać obcemu niż swojemu".taki ten kraj.

Bensky
2015-01-22 23:02:24
Ocena: -6(glosow:6)-+
A dlaczego Gazoport budują Włosi anie Polacy? Bo Polskie firmy juz dawno są udu...ne Tusk sprzedał Polske za psi ch.j. Tak rozd..czyli Polskie firmy budowlane na autostradach i stadionach. Potem wzięli sie za firmy z przemysłu energetycznego.

adamhgt
2015-01-22 22:50:00
Ocena: 5(glosow:5)-+
Gimbazo, pociągi Pendolino to dobre pociągi, ĆD dużo wcześniej je zakupiło. Kursują np z Ostrawy do Pragi.

NecrosDeus
2015-01-23 09:19:30
Ocena: 1(glosow:1)-+
Zgadza się. Różnica w jakości wykonania, zaawansowania technologicznego i komfortu podróży dzieli przepaść do pociągów EZT "Pesy". Pendolino jeździ cała Europa i...Chiny!!! I wszyscy są zadowoleni. Wystarczy pojechać na jakieś targi kolejowe, tam mozna się przekonać ile jeszcze pracy czeka Pesę aby choć zbliżyć się do konstrukcji czołowych producentów! Pesa "Dart" to tak naprawdę niewiadomo co to jest bo jak na razie...no właśnie, istnieje czy nieistnije...niby jest jakiś prototyp...

domindk1988
2015-01-22 22:38:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

KapitanZbuk
2015-01-22 22:37:02
Ocena: -6(glosow:10)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

audi-a6
2015-01-23 00:44:42
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

jureksts
2015-01-22 21:40:28
Ocena: 7(glosow:7)-+
Czy PESA złożyła ofertę? Nie można zmusić kogoś do sprzedaży czegoś czego nie ma w produkcji! Dopiero teraz, po 5 latach od przetargu PESA oferuje podobne składy.

wiosenka0
2015-01-22 21:17:10
Ocena: 2(glosow:2)-+
Wiesz czym jest wydatkowanie publicznych pieniędzy? wiesz co to przetarg? wiesz że jak wejdzie do przetargu chinol z tanizną i będzie spełniać wymogi (bo tak ciołki w urzędzie postawiły banalne wymagania) to on wygra a nie krajowy produkt?

kurwamac02
2015-01-22 23:20:07
Ocena: -2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

gordon.lameman
2015-01-23 08:53:22
Ocena: -1(glosow:1)-+
A wiecie, że od sierpnia 2014 roku prawo zabrania wybierać ceny jako najważniejszego kryterium? Oczywiście, że nie wiecie. Ale i tak narzekacie. Ot, kwintesencja lemingostwa :)

kurwamac02
2015-01-23 09:43:20
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

gordon.lameman
2015-01-23 11:18:42
Ocena: -2(glosow:2)-+
Polaczka to Ty masz w spodniach, albo właśnie go nie masz i stąd cała ta Twoja frustracja.

ogor93
2015-01-22 20:59:27
Ocena: -2(glosow:4)-+
I ja się teraz pytam kto komu i ile za to dał w łape?

NecrosDeus
2015-01-22 20:55:41
Ocena: 3(glosow:3)-+
Poza tym, Pesa nie startowała w przetargu bo nic nie miała do zaproponowania. Miała być szybka kolej, dlatego prędkość minimalna miała być 230 km/h. Pesa do zeszłego roku produkowała tylko model "Elf" z prędkością 160 km/h. Dwa człony tego składu to koszt blisko 60 mln zł, Pendolino, wyższej klasy i prędkość 250 km/h kosztuje 80 mln zł.

NecrosDeus
2015-01-22 20:49:18
Ocena: 8(glosow:8)-+
Proszę podać nazwę tego "super pociągu" Pesy. Europę "zdobywa" spalinowy "Link" na zachodnich wózkach jezdnych i z zachodnim silnikiem. Prędkość max to 140 km/h i przeznaczenie koleje regionalne! Elektryczny "Elf" nigdzie w Europie nie wygrał przetargu! Jego prędkość to 160 km/h. Jest nowy "Dart" ale to nowość, prędkość max 200 km/h. Czyn chcesz zastąpić Pendolino?

marcinrowicki1
2015-01-22 20:46:04
Ocena: -2(glosow:2)-+
Pesa ma dobre układy na polskim rynku kolejowym i dobrze daje pod stołem jak spomniał kolega poniżej. A wracając do pendolino czy Pesy to jest taka różnica jak między nową ładą a porszakiem tylko czy potrzebne ci porsze jak nie masz gdzie nim jeździć ??

NecrosDeus
2015-01-22 20:45:08
Ocena: 8(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

mirek-s11
2015-01-22 20:37:36
Ocena: 1(glosow:1)-+
Szacun gościu!!! Całą wiedzę o świcie bierzesz z Google? Rozumiem że jesteś fanem tej szacownej przeglądarki. Ni ma w google nie ma wogle? Iphona też ładowałeś w mikrofali? p.s. Nie obrażaj innych użytkowników. Ja wiem że nie warto dyskutować z debilem, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i powali doświadczeniem.

szulcik
2015-01-22 20:36:52
Ocena: -4(glosow:4)-+
MIP Made In Poland ,dobre bo polskie ,a my mamy scierwo ,które non stop sie psuje.

FrankEinstein
2015-01-22 20:22:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
PININDZE Panie PININDZE!!!

MichuBydgoszcz
2015-01-22 20:17:36
Ocena: 0(glosow:0)-+
Równie dobrze możesz powiedzieć, że np. Toyota nie jest japońska bo silniki robią m.in w Polsce. Jak coś bardziej skomplikowane niż spinacz to normalne, że korzysta się z usług podwykonawców i poddostawców.

kurwamac02
2015-01-22 20:01:26
Ocena: 4(glosow:10)-+
komentarz usunięty przez moderatora

amblin
2015-01-22 20:10:04
Ocena: 2(glosow:2)-+
dałem plusa bo masz racje że ten mem dowodzi tylko umysłowej tępoty tutejszego motłochu

NecrosDeus
2015-01-22 21:06:00
Ocena: 0(glosow:2)-+
Wpierw ja też byłem "przeciw" bo wszędzie gadano negatywnie o Pendolino, a superowo o Pesie. Ale poczytałem co Pesa produkuje i...szok! Nie wiem skąd wzięły się takie brednie, głupoty, i idiotyzmy o super pociągach Pesy. Na dodatek podaje się przykład spalinowego szynobusa!!! Paranoja! Sama Pesa nie wie jakie "cuda" produkuje. Wystarczy zobaczyć w Necie co produkuje Pesa a potem komentować, ale gimbusy wola bzdety wypisywać!

Bulidublin
2015-01-22 19:55:11
Ocena: -1(glosow:3)-+
Pesa nie stawala do przetargu motole bez szkoły.

Rebus364
2015-01-22 19:53:11
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ale Pesa nie ma tak dobrych zygarków jak Alstom.:)

YaPaE
2015-01-22 19:50:07
Ocena: -1(glosow:3)-+
Dodam jeszcze że konkurencyjny NEWAG również Polska firma, produkująca to samo praktycznie co Pesa jedynie troche mniejsza. Podbija Skandynawie z swoimi pociągami, tramwajami itp :)

barabarabarabum
2015-01-22 20:37:03
Ocena: 1(glosow:3)-+
Uważasz więc że na trasie Wrocław - Warszawa np. powinien jechać tramwaj? :D Tępota na demotach mnie nie wcale nie dziwi :d

NecrosDeus
2015-01-23 10:38:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

YaPaE
2015-01-23 21:36:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
Newag produkuje pociągi, wpiszcie Newag w neta i zobaczcice oferte:)

gibon_1234
2015-01-22 19:48:52
Ocena: -1(glosow:1)-+
Niby sie tu urodzilem kocham ten kraj ale coraz bardziej nie chce mi sie tu zyc ;( i to przez tych debili z rzadu ;(

dyabol
2015-01-22 19:29:58
Ocena: 0(glosow:2)-+
Ja p******e PESA, z przodu, wygląda jak Chevrolet Aveo...

marcinko83
2015-01-22 19:16:11
Ocena: 0(glosow:0)-+
POkolesie kupują od tego kto im da łapówkę,przy każdym takim przetargu polityk ,czy urzędnik może się niezle wzbogacić i ustawić

srokaty
2015-01-22 18:33:20
Ocena: 0(glosow:0)-+
Bo to Polska nie elegancja Francja

Marcin350z
2015-01-22 18:32:49
Ocena: -3(glosow:3)-+
A i jeszcze jedno, PESA nie jest w pełni polską marką, części są sprowadzone z zagranicy.

AndrzejKindyba
2015-01-22 19:07:04
Ocena: -2(glosow:2)-+
Nie wszystkie części są z zagranicy. Sprężyny dla PESY produkuje Huta Stalowa Wola

Jarewa
2015-01-22 20:38:20
Ocena: 0(glosow:2)-+
To tylko z nazwy polskie, jak byś nie wiedział tłumnie HSW to już chiński koncern bodajże już ponad 3lata.

Marcin350z
2015-01-22 18:31:45
Ocena: -2(glosow:4)-+
Polaczki dalej pieprzą o tym Pendolino? Proszę wpisać w Google: cała prawda o Pendolino i pierwszy link bodajże. Wszystkiego się dowiecie.

Buahahahah
2015-01-22 18:14:25
Ocena: -4(glosow:8)-+
Taaa, tylko, że ta PESA jedzie 140 km\h, a Pendolino może 250. Teraz wracaj do piaskownicy przygłupie.

marcinko83
2015-01-22 19:18:04
Ocena: -5(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

barabarabarabum
2015-01-22 20:38:36
Ocena: 2(glosow:2)-+
@Maricinko, więc to nie wina pendolino, ale torowiska. jak torowisko byłoby ok, to pendolino pojedzie swoje 250 Km/h; a Pessa pozostanie na 140; Taka logika :D

hujochwyt_123
2015-01-22 17:59:47
Ocena: 0(glosow:2)-+
SPIERDOLINO .

witawu
2015-01-17 11:07:19
Ocena: 3(glosow:5)-+
Ale dzięki przetargowi mamy nowych milionerów w Polsce :)

KSUT
2015-01-17 17:29:18
Ocena: 3(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

Nietolerancja
2015-01-17 01:24:06
Ocena: 8(glosow:14)-+
Gó...no prawda! Na zdjęciu jest model Pesa Link,a konkurencją dla Pendolino miał być model Pesa Dart,który na dzień dzisiejszy "istnieje" tylko jako wizualizacja,więc jakim cudem miałby wziąć udział w przetargu skoro nie istnieje nawet jeden fizyczny prototyp?! Pierwszy Dart ma powstać dopiero do lipca tego roku. Nie jestem "fanem" Pendolino,ale taka jest prawda. PKP Intercity zamówiło 20 składów Dart o wartości 1,3 mld zł. Dart dla PKP Intercity miałby zacząć jeździć od 2016 r. Konkurencją dla bydgoskiej Pesy jest konsorcjum Stadler/Newag,które również ma wyprodukować 20 s

Nietolerancja
2015-01-17 01:26:23
Ocena: 1(glosow:3)-+
kładów modelu Flirt. Oni także mają opóźnienie choć mniejsze niż Pesa.

ZeuS112
2015-01-22 19:49:45
Ocena: 2(glosow:2)-+
Ale to nie pokrywa się z typowym polskim podejściem dosrywania się o wszystko, narzekania i złorzeczenia. Przecież rząd kupuje tylko złom z zachodu. Musisz więc kłamać, niemożliwe żeby wiochowi eksperci się mylili.

NecrosDeus
2015-01-22 21:10:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ja nie wiem dlaczego co chwila pojawiają się takie "njusy" o super pociągach Pesy. Wystarczy sprawdzić co produkuje Pesa, ale wtedy nie byłoby "dyskusji!!! Pierwsza sprawa, Pesa nie startowała w przetargu więc nie można było jej wybrać! A nie startowała bo nic nie produkowała spełniającego warunki przetargu. I tyle w tym temacie!

sphinx125
2015-01-17 01:00:58
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

Posterisan
2015-01-16 23:24:35
Ocena: 1(glosow:3)-+
A czy Pesa istniała jak kupowano Pendolino?

KSUT
2015-01-17 12:25:29
Ocena: -6(glosow:10)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ZeuS112
2015-01-22 19:48:24
Ocena: 0(glosow:2)-+
kłamiesz jak ten kogo podobiznę masz w avku. O Pendolino mówiono już dużo wcześniej, tylko w tym kraju to wiecznie odkłada się wszystko na kolejne lata. Kaczyński zawieszając przetarg na nowe samoloty dla VIP-ów zafundował bratu śmierć Smoleńsku przy okazji. Czekaj kolejne lata, i to tylko dlatego, że może Polacy zrobią pociąg, którego nawet jeszcze nie testowano. Świetny pomysł, może będziesz robił jako manekin w teście zderzeniowym?

jackKu
2015-01-16 20:33:30
Ocena: -1(glosow:5)-+
Tak jest nie tylko z pendolino, także np: kupujemy Propan-butan od ruskich a swój sprzedajemy na zachód, kupujemy węgiel z zachodu, a swój sprzedajemy taniej za granice, kupujemy produkty ropopochodne z zagranicy, a swoje sprzedajemy taniej poza granice Polski itd.

KSUT
2015-01-16 20:30:50
Ocena: -3(glosow:9)-+
komentarz usunięty przez moderatora

diamentowamaska
2015-01-17 12:04:34
Ocena: -1(glosow:9)-+
Jak kupowali pierdolino to Pesy jeszcze w planach nie było a Darta do dnia dzisiejszego nie ma nawet jeżdżącego prototypu, więc nie pisz bredni jak nie masz o czymś pojęcia bo robisz z siebie kretyna

KSUT
2015-01-17 12:23:54
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

onogrzmot
2015-01-22 19:17:49
Ocena: 0(glosow:4)-+
Drogi przyglupie. Gdy rozpisywano przetarg na Pieldolino, o Dartach i strartach nikt nie myslal. O zakupie Pendolino myslano juz w 1994 r. ale wtedy nie bylo na to pieniedzy. Na dodatek PKP IC nie ma taboru. Musial byc na wybory? Jakie? Samorzadowe? W ktorych nikt nie bierze udzialu? Pogielo cie? Inna sprawa to to, ze mogli kupic austriackiego Railjeta,

BOBY102
2015-01-23 11:53:55
Ocena: -2(glosow:2)-+
NOWAK przepłacił za PENDOLINO co wiadomo wszystkim, a przygłupy mówią o tym, że PESA - sresa.

NecrosDeus
2015-01-23 15:09:51
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Maciek21000
2015-01-16 17:45:43
Ocena: 0(glosow:10)-+
Bo co my będziemy gorsi , tak rząd sobie tłumaczy wolą kupić np 3 pendolino ktore bedzie sie psuło non stop niż 6 Polskich pociągów ktore bedą funkcjonowały bardzo sprawnie , a potem usłyszymy "taki mamy klimat"

NecrosDeus
2015-01-23 10:45:08
Ocena: -1(glosow:1)-+
Chłopie. Jak na razie Pesa ani Newag nie produkują EZT (elektryczny zespół trakcyjny) klasy Pendolino. Najnowszy "Dart" to na razie prototyp, i to klasa niżej! Intercity kupiło w ciemno 20 Pesa "Dart" jako uzupełnienie, a nie zastępstwo Pendolino. Gzie masz "wysyp" awarii Pendolino??? Składy Pesa "funkcjonują bardzo sprawnie"? Bzdura! W moim regionie ciągle są kłopoty z Pesa "Elf"! Pesa zawsze w zagranicznych przetargach przegrywała oferując go! Nie wypisuj bredni!

NecrosDeus
2015-01-23 10:53:59
Ocena: -2(glosow:2)-+
Jak na razie EZT Pesy to "Elf", to 2 klasy niżej od Pendolino. To tak, jakbyś chciał Golfa/Mercedesa zastąpić Polonezem! Jest FSO Polonez, klasa wyżej to dowolny samochód średniej klasy, jakiś Punto, Polo, Clio,itd, klasa wyżej to Golf (na przykład). Jakoś nie słychać aby ktoś wolał 3 FSO zamiast jednego Golfa czy Mercedesa. Poza tym, w Polsce jeżdżą EZT Pesa "Elf" w dużej ilości, więc o co ci chodzi?

admin1944
2015-01-16 17:38:18
Ocena: 44(glosow:86)-+
NO ALE PESA CHYBA NIE DAJE POD STOLEM I NIE JEST ATRAKCYJNA DLA RZADZICIELI.

ZeuS112
2015-01-22 19:44:20
Ocena: 1(glosow:3)-+
nie po prostu PESA nie startowała z tym swoim pociągiem bo go nie miała wtedy. PESA brała udział jak podwykonawca kanadyjskiego producenta, który zrezygnował z przetargu. Wiocha zeszła tak na psy, że od dłuższego czasu pojawiają się tutaj absurdy pełne kłamstw i nielogiczności a mimo to lądują na głównej.

pawel.mrk
2015-01-22 19:48:03
Ocena: 0(glosow:0)-+
Procesy Alstoma w kilku krajach za korupcję nie wziely sie znikąd ;)

ZeuS112
2015-01-22 23:37:23
Ocena: -1(glosow:1)-+
A wytłumaczysz jak wybrać kogoś innego gdy do przetargu stają dwie firmy i jedna z nich rezygnuje? Trochę ciężko wyczarować kogoś innego, zważywszy na to, że polskie przetargi są skonstruowane tak a nie inaczej.

admin1944
2015-01-16 17:36:26
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

quguar
2015-01-16 17:05:59
Ocena: 0(glosow:4)-+
Dwa razy może być coś droższe. Tańsze może być o połowę, ku##wa. Kiedy się tego nauczycie ?

kary1977
2015-01-16 17:07:38
Ocena: 0(glosow:2)-+
Podziękuje za lekcje.

kary1977
2015-01-16 17:08:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ku""wa

quguar
2015-01-16 17:15:04
Ocena: 0(glosow:2)-+
:)

vacarius
2015-01-16 16:55:30
Ocena: 2(glosow:10)-+
Podpisali już taką umowę zanim Pesa powstała. No i muszą kupić pandolino, bo za nie dotrzymanie umowy pewnie w umowie jest przewidziana kara. To tak jakbyś podpisał umowę na telefon na 2 lata. A po pół roku na rynku pojawiła się lepsza oferta. Ale za zerwanie umowy miałbyś np płacić 500zł i nie opłacałoby się tobie już jej zrywać. Teraz rozumiesz?

myjster
2015-01-16 20:14:21
Ocena: 1(glosow:3)-+
Vacarius mądrze gada to może mieć sens.Przekonałeś mnie.Masz chłopie łeb na karku.I ten podany przykład.Szacun.
główna
Dodano: 13.07.2018, 08:13:11   przez: karen12
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 125Skomentuj (20) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0