Ukryj komentarze(91)Dodaj komentarze
Aby doda komentarz musisz si zalogowa
Najwy瞠j oceniony komentarz:poka

υwca
trilho
2017-09-27 20:59:10
Ocena: 4(glosow:4)-+
opodatkowac ta czarna zgnilizne!!!
kumanek666
2017-09-28 09:59:58
Ocena: 1(glosow:9)-+
komentarz usuni皻y przez moderatora
DkNG
2017-09-28 06:14:49
Ocena: -1(glosow:3)-+
logika twojej wypowiedzi pora瘸 - cz這nkowie partii opozycyjnych zamiast siedzie w sejmie to wstawiaj memy tak? a czeskipindol jest cz這nkiem kt鏎ej? platfus czy nowoczesny? a dlaczego "Rz康 polski" nie obetnie tych subwencji skoro s逝膨 jego podminowaniu? zmie go軼iu nicka na sinom霩gi lepiej b璠zie pasowa
samthebludger
2017-09-27 22:09:30
Ocena: 2(glosow:4)-+
Co si sta這, 瞠 PO przez 8 lat tego nie zmieni這?
pawelwiktor15
2017-09-27 20:26:40
Ocena: 2(glosow:2)-+
A mu sie kiecka nie dopina
kawalrafala
2017-09-28 00:43:17
Ocena: 2(glosow:4)-+
komentarz usuni皻y przez moderatora
kawalrafala
2017-09-28 00:44:29
Ocena: 0(glosow:8)-+
komentarz usuni皻y przez moderatora
pitek599
2017-09-27 19:07:21
Ocena: 3(glosow:5)-+
Ksiadz to dostaje pieni康ze od ludzi za konkretna usluge i tylko tyle na ile sie zgodzi , lepiej sie przypatrzcie innym paso篡tom, na przyk豉d tym wszystkim poslom na wiejskiej, ile tamci zarabiaja ile maja znizek ulg i przywilejow ile kradna i ile maja za uszami. To sa prawdziwe paso篡ty a nie
psx85
2017-09-27 19:00:47
Ocena: -1(glosow:9)-+
Te 1000 z nie idzie do jego prywatnej kieszeni. Duchowni, kt鏎zy osi庵aj przychody z dzia豉lno軼i duszpasterskiej, s p豉tnikami podatku zrycza速owanego. Obowi您uje ich podatek dochodowy w formie rycza速u od przychod闚 z ofiar otrzymywanych w zwi您ku z pe軟ionymi funkcjami o charakterze duszpasterskim. Ksi篹a p豉c podatek od liczby mieszka鎍闚 parafii, a nie od faktycznej liczby wiernych. W ten spos鏏 system podatkowy podkre郵a misyjno嗆 Ko軼io豉 i odpowiedzialno嗆 duszpastersk za wszystkich ludzi. O tym ile Ko軼i馧 pomaga potrzebuj帷ym w tym kraju pozostawi na kiedy indziej.
amblin
2017-09-27 20:35:04
Ocena: 2(glosow:2)-+
dlaczego wyci掖e cyferki? bo " Statystyczny proboszcz p豉ci obecnie 344 z, a wikary 259 z kwartalnie" albo to 瞠 鈔edni podatek pit podatnika w 2013 to 2184 z a 鈔edni roczny podatek zrycza速owany klechy to 236 z. Wychodzi na to 瞠 jeden pogrzeb i klecha ma na 4 lata podatk闚 a ka盥y nast瘼ny pogrzeb to kasiora na czysto dla darmozjada. Tak to wygl康a.
psx85
2017-09-27 22:05:51
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie zaprzeczam. Mem twierdzi,瞠 nic nie p豉c,czyli kolejny do kosza.Poza tym nie masz racji:"Prawo kanoniczne pozwala kap豉nom pobiera tzw.prawo stu造-datki od sprawowanych sakrament闚.Duchowni utrzymuj si r闚nie z ofiar sk豉danych w intencjach mszalnych.Natomiast taca w ca這軼i idzie na utrzymanie ko軼io豉, budynk闚 parafialnych,na op豉cenie podatk闚,ubezpieczenie oraz wynagrodzenie pracownik闚.字ednio raz w miesi帷u przekazywana jest r闚nie na cele og鏊nodiecezjalne lub og鏊noko軼ielne.Z tych pieni璠zy utrzymywane s np.dzie豉 charytatywne,urz璠nicy w kurii,seminarium czy s康 diec
psx85
2017-09-27 22:09:54
Ocena: 0(glosow:4)-+
"Finansowanie Ko軼io豉 w Polsce opiera si w oko這 80 proc. na dobrowolnych ofiarach wiernych. Roczne przychody parafii s bardzo zr騜nicowane i wynosz od 30 tys. z do 300-400 tys. z - wynika z raportu KAI zaprezentowanego w Warszawie" - Tw鎩 tak my郵enia daje do zrozumienia,瞠 trzepi kas na pogrzebach itp. Sam widzisz,瞠 jest zupe軟ie odwrotnie.
kawalrafala
2017-09-27 18:31:35
Ocena: -3(glosow:13)-+
komentarz usuni皻y przez moderatora
sierota.pl
2017-09-27 18:31:15
Ocena: -3(glosow:13)-+
komentarz usuni皻y przez moderatora
Migdal1234
2017-09-27 18:53:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
ko morze i ma ale ty to tylko krzywe nogi jak robisz kupe
MisiaPysia30
2017-09-23 13:55:32
Ocena: -1(glosow:1)-+
Por闚nanie z p造waniem jest w twoim stylu: idiotyczne. Uwa瘸sz l瘯 przed utopieniem osoby, kt鏎a nie umie p造wa, za bezsensowny? Ale podoba mi si wizja zadufanego emigranta, kt鏎y be趾otliwym akcentem m闚i do kogo w dramatycznej sytuacji: rozumiem pani l瘯, jest on bezsensowny. Jest w tym spora dawka czarnego humoru :)
gruzawik
2017-09-23 14:04:38
Ocena: 0(glosow:0)-+
snujesz jakie wizje jak po bieluniu... wsp馧czucie nie pozwala mi tak powiedzie osobie w stanie wzburzenia emocjonalnego. bezsensownie, bo mo瞠 nauczy si p造wa, zamiast ba. to czego si boi, tak sensownie, osoba w 瘸這bie po 鄉ierci bliskiego? dopytuj bezskutecznie... jakie to pytania tak l瘯iem napawaj? pomijam fakt, 瞠 jeszcze osoby zal瘯nionej po 鄉ierci bliskich nie spotka貫m. zdruzgotane, zrozpaczone, nawet w軼iek貫, ale zatrwo穎nych jako nie...
MisiaPysia30
2017-09-23 20:16:27
Ocena: -2(glosow:2)-+
Gruzek, zlituj si. Stary ch這p, podobno wykszta販ony, a o timor mortis chcesz pyta na portalu wiocha pl? Czepiasz si jak zwykle, g逝pio i z這郵iwie. Lepiej przepracuj sobie swoj nieszczero嗆 do pacjent闚.
gruzawik
2017-09-23 23:43:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
to dyplomacja i takt, tak obce tobie jak Syriusz. to zwyk造 instynkt utrzymuj帷y przy 篡ciu nawet krewetki. dobrze, 瞠 nie ka瞠sz mi pada na kolana przed Hernem Rogatym, co g堯d m鏬 nie豉sk dla 這wc闚 na hord sprowadzi... sama si g逝pio czepi豉, przyznaj帷 po chwili, 瞠 niekt鏎zy maj takie pytania gdzie.
gruzawik
2017-09-23 23:53:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
rozumiesz, mam nadziej, 瞠 jak kto nie wierzy, to i umierania jedynie mo瞠 si obawia, natomiast nie losu po鄉iertnego? tote czyja 鄉ier l瘯iem nie napawa, s inne emocje. nie mam obowi您ku, a w pracy tak瞠 i prawa, przekonywa kogokolwiek do swojej wizji 鈍iata, tote szanuj帷 czyj b鏊 nie m闚i nikomu jak ma go prze篡wa. czy瘺y uwa瘸豉, 瞠 w豉軼iwym jest wykorzystywanie takiego momentu do szerzenia swoich przekona? to nie szczero嗆, tylko chamstwo. ogromnie jestem ciekaw, ilu umieraj帷ych ludzi widzia豉, 瞠 tak si na ten temat wypowiadasz, z iloma rodzinami musia豉 rozmawia...
MisiaPysia30
2017-09-24 02:45:14
Ocena: 0(glosow:2)-+
Pomys, 瞠 je郵i kto jest niewierz帷y, to los po鄉iertny go nie przera瘸, jest rozkoszny w swojej naiwno軼i i 鈍iadczy, niestety, o twoim dramatycznym wprost ograniczeniu. Jak ci to ju radzi豉m wielokrotnie: zanim si w jakiej sprawie wypowiesz, poczytaj co, bo na swoim rozumku naprawd nie mo瞠sz polega.
MisiaPysia30
2017-09-24 16:16:05
Ocena: 1(glosow:3)-+
Standardowa wersja ateistyczna jest taka, 瞠 ludzie wymy郵ili religi, bo daje im ona pocieszenie w obliczu 鄉ierci. Ma to jaki sens i przynajmniej t逝maczy, po co ludziom mo瞠 by potrzebna religia.
MisiaPysia30
2017-09-24 16:17:46
Ocena: 1(glosow:3)-+
Ale dla ciebie to banalne, ty proponujesz tak wersj: ludzie wymy郵ili religi, 瞠by dzi瘯i temu ba si 鄉ierci. Dopiero ateizm wyzwala z tego l瘯u :)
MisiaPysia30
2017-09-24 16:21:38
Ocena: 1(glosow:3)-+
Tak z ciekawo軼i: ilu umieraj帷ych i ich rodziny uda這 ci si pocieszy, m闚i帷 co w rodzaju: niech si pani nie martwi. Jak syn umrze, to ju go nie b璠zie, po prostu przestanie istnie. A potem, za jaki czas, pani te przestanie istnie, wi璚 naprawd nie ma si czym przejmowa.
MisiaPysia30
2017-09-24 16:25:03
Ocena: 0(glosow:2)-+
To si dopiero nadaje do Monty Pythona: skecz "Bia這ruski lekarz pociesza pacjentk". I na koniec zagubiony gruzek ze 鄉iesznym akcentem pr鏏uje prostowa, 瞠 wcale nie jest z Bia這rusi :)
gruzawik
2017-09-24 17:01:41
Ocena: -1(glosow:1)-+
nie jedz wi璚ej tego 鈍i雟twa, albo bierz mniej, bo nie rozumiesz, co napisa貫m: 瞠 mi nawet nie wolno w ten spos鏏. jak ma豉 mi鄂a wyobra瘸 sobie rozmowy z rodzinami zmar造ch... stndardowa wersja jest taka, 瞠 wymy郵ili 瞠by si pociesza, 瞠 jednak tak naprawd nie umr. efekt jest taki, 瞠 dalej si boj, co z nimi po smierci b璠zie, tylko jakby nawet bardziej. koniecznie podaj jakie pozycje do poczytania, o l瘯u przed czym, o czym si jest przekonanym, 瞠 nie istnieje. boisz si bazyliszk闚? podobaj mi si twoje wizje, snuj je dalej, ku uciesze w陰snej, patatajaj na jednoro盧u rado郾ie:
MisiaPysia30
2017-09-24 17:17:10
Ocena: 0(glosow:2)-+
Czyli jednak ludzie wymy郵ili religi, 瞠by bardziej si ba? Gruzi, jeste niezr闚nany :)
MisiaPysia30
2017-09-24 17:34:47
Ocena: -1(glosow:1)-+
Nie rozumiem tej analogii z bazyliszkami. Bazyliszk闚 nie ma, wi璚 si ich nie boj. Nieistnienie jest bardzo realne i mi grozi, wi璚 si go boj. Zrozum, t逝ku: ludzie boj si 鄉ierci, czyli w豉郾ie tego, 瞠 przestan istnie, 瞠 ich nie b璠zie. Boj si tego w odniesieniu do innych (瞠 ich bliscy przestan istnie) oraz w odniesieniu do siebie (瞠 oni sami przestan istnie).
MisiaPysia30
2017-09-24 17:35:55
Ocena: -1(glosow:1)-+
A pomys, 瞠 ludzie wymy郵ili religi i wskutek tego boj si si 鄉ierci BARDZIEJ, a mimo to przez dziesi徠ki tysi璚y lat tkwi w tym b喚dzie i dopiero ty ich z niego wyzwalasz - taki pomys idealnie do ciebie pasuje.
gruzawik
2017-09-24 17:39:31
Ocena: 0(glosow:0)-+
powa積ie z ledwo przytomn mi鄂 si nie da, a nie wiem, co to ci tak po zwojach klepie, 瞠by si do twojej fali dostroi... czego si boisz, a jednocze郾ie uwa瘸sz, 瞠 nie istnieje? b豉gam, jedna pozycja na ten temat, jeden przyk豉d, pr鏂z wy郾ionego l瘯u niewierz帷ych przed 篡ciem pozagrobowym... l瘯 realny, przed zgonem pewni sprytni osobnicy zamienili w l瘯 pozgonny, podoba mi si twoja wizja ludzi 篡j帷ych w trwodze przed napa軼i jednoro盧闚 lub inwazj wr騜ek...
gruzawik
2017-09-24 17:46:52
Ocena: -1(glosow:1)-+
篡cia po 鄉ierci te nie ma. je郵i jest udowodnij. boisz si sytuacji, 瞠 ci nie b璠zie? a nie boisz si, ze ci nigdy przedtem nie by這? t逝kiem mo瞠sz sobie siebie tytu這wa, bo o 廝鏚豉ch tego l瘯u pisa貫m, a ty mylisz instynkt samozachowawczy z l瘯iem pozagrobowym, imputuj帷 jego istnienie niewierz帷ym. podobnie jak ju myli豉 przekonanie z wiar, jedynie dlatego, 瞠 j瞛yk zawiera jedynie ograniczon liczb s堯w. atomy przypominam i wiar wich istnienie vs wiar w b鏀twa. troll z ciebie, nic wi璚ej. musi ci sporo kosztowa wybi鏎cze rozumienie pisma, czy przywyk豉 ju?
MisiaPysia30
2017-09-24 18:08:32
Ocena: -1(glosow:1)-+
Co ja uwa瘸m, to jest bez znaczenia. S natomiast badania, kt鏎e wykazuj, 瞠 najmniej boj si 鄉ierci ludzie najbardziej religijni. Natomiast pomys, 瞠 pewni sprytni osobnicy od dziesi徠ek tysi璚y lat wmawiaj ludzko軼i pewien l瘯, i dopiero ty wyzwalasz ludzko嗆 z tego b喚du, uwa瘸m faktycznie za ma這 prawdopodobny.
gruzawik
2017-09-24 18:20:15
Ocena: 0(glosow:0)-+
mo瞠sz poda odno郾ik do tych bada? masz na my郵i zamachowc闚 samob鎩c闚? mowa by豉 poza tym o l瘯u pozagrobowym, a nie przed samym faktem smierci. ja nie znam, ani nie s造sza貫m o atei軼ie, kt鏎y by si ba nieistnienia... ponadto, tych najbardziej religijnych, co naprzawd w to wierz, jest garstka, a nawet oni deklaruj帷 niewielki l瘯 wiele wysi趾u na jego ukojenie po鈍i璚aj. w豉軼iwie chyba ca貫 篡cie, skoro tacy wierz帷y. nie wiem, czy warto... co kt鏎ego ateist spytasz, czy jak przesta wierzy to boi si bardziej czy mniej, to ka盥y m闚i, 瞠 mniej.
MisiaPysia30
2017-09-24 18:28:52
Ocena: -1(glosow:1)-+
Czyli jednak ludzko嗆 dziesi徠ki tysi璚y lat trwa豉 w b喚dzie, bo paru "sprytnych osobnik闚" nam闚i這 wszystkich ludzi, 瞠by bali si bardziej. Ok, to mnie przekonuje, poddaj si!
gruzawik
2017-09-24 18:35:20
Ocena: 0(glosow:0)-+
nie, bo uleg豉 my郵eniu 篡czeniowemu. a paru osobnik闚 zwietrzy這 interes w podtrzymywaniu tego typu myslenia. ale to osobny temat. tymczasem: gdzie te badania? gdzie ten l瘯 przed nieistnieniem u ateist闚? gdzie ich l瘯 przed 篡ciem pozagrobowym? ty si nie poddajesz, bo to by zak豉da這, 瞠 jakie starcie na logiczne argumenty jeste w stanie prowadzi. to nie jest mo磧iwe w twoim przypadku, natomiast ja si po鄉ia貫m, musz przerw przed pythonem zrobi, bo cho 鄉ier ze 鄉iechu mi bardzo odpowiada jako metoda, to jeszcze mam to i owo do zrobienia:)
MisiaPysia30
2017-09-24 18:40:05
Ocena: -1(glosow:1)-+
Gruzek, ju mnie przekona貫, daj spok鎩. Ludzko嗆 przez tysi帷lecia ulega豉 my郵eniu 篡czeniowemu, tzn. 篡czy豉 sobie 篡 po 鄉ierci. Wskutek tego ba豉 si 鄉ierci jeszcze bardziej. Wystarczy przesta wierzy w 篡cie po 鄉ierci, a strach przed nieistnieniem znika.
gruzawik
2017-09-24 18:53:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
nieistnienia mo積a sobie nie 篡czy, ale ba si? jest czego w闚czas? trudno wymaga odpowiedzi na to pytanie od 這wcy mamut闚, albo pozostaj帷ej na zblizonym poziomie mi鄂i, ale czy kto si boi, 瞠 go nie by這 zanim si urodzi? jest mn鏀two wypowiedzi zdeklarowanych ateist闚 na ten temat, ale mi鄂a wie lepiej, co kto mysli:) tote w jej 鈍iatku atei軼i boj si zar闚no nieistnienia jak i istnienia pozagrobowego w kt鏎e wszak nie wierz. nie u篡waj s堯w niezrozumia造ch dla ciebie, jak "przekona", bo pod stawk o wpajaniu i przymusie uzna豉 si za "przekonan" w豉郾ie...
MisiaPysia30
2017-09-24 21:24:44
Ocena: -1(glosow:1)-+
Gruzek, zrekapitulujmy: ludzie nie bali si nieistnienia po 鄉ierci. Sprytni kap豉ni wm闚ili im jednak, 瞠 boj si nieistnienia i zaproponowali sprytne remedium na ten wm闚iony ludziom l瘯 - czyli wizj 篡cia po 鄉ierci. Uda這 si to i ta sprytna zagrywka zwodzi ludzi od tysi璚y lat. Dobrze ci rozumiem?
gruzawik
2017-09-24 22:12:41
Ocena: 0(glosow:0)-+
nie ma sensu za bardzo ci powtarza, ale trudno: ludzie boj i bali si umierania i nie chc przesta istnie, to instynkt samozachowawczy. takie uwarunkowanie rodzi my郵enie 篡czeniowe prowadz帷e do wiary w 篡cie pozagrobowe. t wiar mo積a wykorzysta do snucia nieprzyjemnych wizji takiego 篡cia, do strachu przed procesem umierania i ww instynktu dodaj帷 strach przed pot瘼ieniem wiecznym. gdzie te badania? co ze strachem niewierz帷ych przed losem po鄉iertnym? gdzie ateistyczny strach przed nieistnieniem? cho jedna odpowied, zamiast przekr璚ania tego, co napisa貫m, b豉gam...
MisiaPysia30
2017-09-24 22:58:58
Ocena: -1(glosow:1)-+
Gruzek, twoje "rozwi您anie" tego problemu (nie ma co ba si tego, co nie istnieje), jest obecne w jednym z kanonicznych tekst闚 kultury zachodniej, czytanym i analizowanym systematycznie od prawie 2500 lat - i ma這 kto bierze to rozwi您anie na powa積ie. Na og馧 uwa瘸 si je za sylogistyczny wykr皻 maj帷y na celu pocieszenie naiwnych. Co do trwogi i l瘯u przed nieistnieniem - poczytaj filozof闚 egzystencjalnych.
gruzawik
2017-09-24 23:10:30
Ocena: 0(glosow:0)-+
biologia lepiej ten l瘯 t逝maczy. inaczej by豚y on charakterystyczny dla ludzi jedynie. c騜 to za tekst? nie istnieje, nie istnia這, i istnie nie b璠zie, bo nie moze, zaznacz. jak bazyliszki. inaczej, tw鎩 brak l瘯u przed nimi r闚nie "sylogizmem" tr帷i i jest pocieszeniem dla naiwnej mi鄂i.
MisiaPysia30
2017-09-24 23:10:41
Ocena: -1(glosow:1)-+
Aha, i jeszcze co: wed逝g ciebie ludzie nie chc przesta istnie, i to jest normalne, ale jednocze郾ie l瘯 przed tym, 瞠 przestan istnie, jest absurdalny, tak? Niech耩 wobec nieistnienia jest normalna, a l瘯 przed nieistnieniem - g逝pi? Dobrze zrozumia豉m? S jeszcze jakie inne rzeczy na 鈍iecie, kt鏎ych mo瞠my bardzo nie chcie, ale nie mo瞠my si ich ba?
gruzawik
2017-09-24 23:22:40
Ocena: 0(glosow:0)-+
insynkt zachowania 篡cia jest podstawowy i s逝篡 gatunkowi, kto go nie ma wymiera. jednak mo瞠sz mi powiedzie, co jest strasznego w nieistnieniu i dlaczego nie przera瘸 ci fakt, 瞠 nie istnia豉 r闚nie mocno jak fakt, 瞠 istnie przestaniesz, r闚nie dobrze jak przedtem? nieprzyjemna jest my郵 o 鄉ierci bezpotomnej, jednak w zasadzie to nic strasznego. nast瘼ny taki instynkt... biologia, a nie zabawa s這wami i wyobra幡i niedowodliwa. mozesz mi wskaza jakiego ateist przera穎nego nieistnieniem?
gruzawik
2017-09-24 23:28:40
Ocena: 0(glosow:0)-+
problem z filozofami polega na tym, 瞠 ani ich twierdze udowodni si nie da, ani, mimo ich wysi趾闚, nie da si powiedzie o 瘸dnym, 瞠 mia racj. je郵i w jednym punkcie jaki pogl康 wydaje si s逝szny, to zaraz obok nast瘼ny jest dziwaczny co najmniej. chocby Sartre pisz帷y o owym l瘯u: zaraz obok twierdzi, 瞠 piek這 to inni. niebo te, przecie cz這wiek bez innych przestaje by cz這wiekiem, a staje si zdzicza造m szale鎍em. co gorsza, cz窷 filozofii polega na zabawie s這wami, czego 鈍ietnym przyk豉dem jeste ty: wiara w istnienie atom闚 i bog闚 zwie si tak samo, ale jest r騜na jako軼iow
MisiaPysia30
2017-09-24 23:37:37
Ocena: -1(glosow:1)-+
Jeszcze raz pytam: mo積a czu niech耩 do nieistnienia, ale nie mo積a si go ba, bo to by by這 absurdalne, tak? Je郵i chodzi o nieistnienie przed narodzeniem, to trudno si go ba, skoro ju szcz窷liwie min窸o. Podobnie nie boj si choroby, nawet bardzo ci篹kiej, z kt鏎ej si wyleczy豉m. Boj si co najwy瞠j jej powrotu.
gruzawik
2017-09-24 23:49:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
ja ci pytam po sto razy, odpowiadam po raz ostatni: tak, l瘯 przed nieistnieniem jest absurdalny. chorob pami皻asz, widzia豉, nieistnienia-nie. bo ci nie by這. wymie mi wady nieistnienia. choroba jest umieraniem, nie nieistnieniem, jak zwykle mylisz stan sprzed ze stanem po. procesu si mo積a ba, ale jego efekt straszny nie jest. co ci grozi takiego, jak juz ci nie b璠zie? dlaczego to ma by takie straszne i dla kogo w闚czas?
MisiaPysia30
2017-09-24 23:53:20
Ocena: -1(glosow:1)-+
Je郵i nieistnienie nie jest straszne, to dlaczego ludzie czuj do niego niech耩?
MisiaPysia30
2017-09-24 23:58:04
Ocena: -1(glosow:1)-+
Zawsze wydawa這 mi si, 瞠 je郵i si do czego czuje niech耩, to mo積a si te tego ba (tzn. ba si, 瞠 to co si stanie). A je郵i czuje si wielk niech耩, to mo積a nawet ba si bardzo. Nie mam racji?
MisiaPysia30
2017-09-25 00:02:36
Ocena: -1(glosow:1)-+
Instynkt to po prostu inne s這wo na to samo zjawisko. Nic nie wyja郾isz, zmieniaj帷 terminologi. Ludzie instynktownie chc 篡, to znaczy czuj instynktown niech耩 do nieistnienia, czyli instynktownie si nieistnienia boj.
gruzawik
2017-09-25 00:12:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
mo積a i bezzasadnie, prawda? czasem dzieci boj si p造wa, a potem radocha a bryzga. m鎩 ba si szko造 angielskiej, a teraz sam p璠zi. i zn闚 mylisz proces umierania z jego skutkiem. o 2ch trybach podejmowania decyzji pisa貫m kiedy: instynktowny i racjonalny. instynkt ka瞠 si ba, ale nie precyzuje czego, to bez znaczenia, masz 篡 瞠by si rozmno篡. a zracjonalizuj mi l瘯 przed nieistnieniem. pytam po raz ostatni: co strasznego w nieistnieniu? na jakie zjawisko? sporo ludzi bezrefleksyjnie poddaje si instynktom, ale z rozumem to wiele wsp鏊nego nie ma. vide bezdzietno嗆.
MisiaPysia30
2017-09-25 00:20:53
Ocena: -1(glosow:1)-+
Dobra, zn闚 mnie przekona貫. Mo積a czu niech耩 do nieistnienia, ale nie mo積a si go ba. Niech耩 to instynkt, l瘯 - absurd. Na szcz窷cie ateizm chroni przed tym instynktem, bo t逝maczy, 瞠 w nieistnieniu nie ma nic z貫go - st康 zapewne jego szalona popularno嗆 od czas闚 stoik闚. Koniec dyskusji, poddaj si.
gruzawik
2017-09-25 00:41:38
Ocena: 0(glosow:0)-+
st康 jego odradzanie, mimo t瘼ienia przez wieki. 鈍iadomo嗆 mechanizm闚 spo貫cznych, instynkt闚, emocji znacznie os豉bia ich wp造w i pozwala na ich lepsz kontrol, taki nast瘼ny fakt biologiczny. obiektem 鈍iadomej niech璚i i l瘯u jest proces, dla instynktu to 瘸dna r騜nica czy proces, czy efekt. szczeg鏊nie, 瞠 w czasach jego kszta速owania 鄉ier przychodzi豉 znacznie wcze郾iej ni koniec okresu rozrodczego. boisz si nieistnienia? dlaczego? mo瞠sz wyja郾i?
tornado098
2017-09-23 21:55:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
nie zgadzam sie z tym stwierdzeniem nie musisz nie p豉c to ok ale jest problem kosci馧 katolicki otrzymuje z bud瞠tu panstwa kolosalne dotacje a to juz pieniadze podatnika czyli te innowierc闚 i to mi nie pasi choc jestem katolikiem powiedzmy ze wierze w boga a nie instytucje koscio豉
MisiaPysia30
2017-09-23 01:29:58
Ocena: 0(glosow:6)-+
Popieram. Jak kto jest wychowany bez trwogi i, dajmy na to, umrze mu dziecko, to splunie, zaklnie, wzruszy ramionami i idzie obejrze mecz, a nie rozkleja si jak stara baba w kruchcie!
MisiaPysia30
2017-09-23 10:18:00
Ocena: -2(glosow:2)-+
No w豉郾ie, trwoga nic nie pomaga, dlatego si idzie meczyk ogl康a :)
MisiaPysia30
2017-09-23 11:47:50
Ocena: 0(glosow:2)-+
Gruzek, 鄉ier kogo bliskiego bardzo cz瘰to skutkuje do鈍iadczeniem polegaj帷ym na poczuciu bezsilno軼i i konfrontacji z si陰, kt鏎a przera瘸 i jest niezrozumia豉. To jest w豉郾ie ta trwoga. Mam nadziej, 瞠 ze specjalno軼i jeste co najwy瞠j bariatr, bo je郵i masz kontakt z prawdziwymi dramatami, to wsp馧czuj szczerze twoim pacjentom.
gruzawik
2017-09-23 12:03:24
Ocena: -2(glosow:2)-+
je瞠li kto jest tak wychowany, 瞠by widzie w tym niezrozumia陰 i przera瘸j帷 si喚, to mo瞠 i odczuwa trwog. QED. jak nie dostrzega w tym nic takiego to trwoga akurat odpada. mo瞠sz jednak wyja郾i przed czym? przecie ta si陰 pono jest mi這軼i... nie musz podziela l瘯闚 i obaw innych by je rozumie i im wsp馧czu, je郵i ty masz inaczej, to wsp馧czuj sama sobie.
MisiaPysia30
2017-09-23 12:15:56
Ocena: 0(glosow:2)-+
Wydaje mi si, 瞠 bez wzgl璠u na wychowanie, 鄉ier jest si陰, kt鏎a stawia cz這wieka wobec pyta, na kt鏎e nie ma odpowiedzi. I ten brak odpowiedzi budzi trwog - ale s zapewne tacy, kt鏎zy pyta nie stawiaj albo w 瘸這snym zadufaniu wydaje im si, 瞠 wszystko wiedz. I w takich przypadkach by mo瞠 faktycznie nie ma problemu.
gruzawik
2017-09-23 12:18:35
Ocena: -1(glosow:1)-+
z陰 uciech mam z twojego warto軼iowania specjalno軼i... ale jak u篡wasz m康ro軼i do rozpoznania rozs康ku, to czego mia豚ym si spodziewa? domagasz si ode mnie zmiany pogl康闚 na m皻nych podstawach, a sama nie zamierzasz zmienia swoich na podstawie fakt闚 fizjologicznych, nie odr騜niasz etyki od moralno軼i, dodatkowo uwa瘸j帷, 瞠 obydwie wynalaz豉 religia, i to do嗆 konkretna, obok logiki nawet nie przechodzi豉, uwa瘸sz, 瞠 przekonanie to to samo co wpojenie... troll, nic wi璚ej.
gruzawik
2017-09-23 12:24:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
to, 瞠 mo積a jakie pytanie w jakim j瞛yku sformu這wa, nie oznacza od razu, 瞠 pytanie ma w og鏊e sens. po co wi璚 sobie l瘯闚 dok豉da? no, chyba, 瞠 kto lubi, r騜ni s na tym 鈍iecie... je郵i uwa瘸sz, 瞠 bariatria nie staje wobec dramat闚, to wyra幡ie nie masz bladozielonego poj璚ia, tylko tak sobie bzdurzysz, jak to troll.
MisiaPysia30
2017-09-23 12:44:47
Ocena: -1(glosow:1)-+
"nie musz podziela l瘯闚 i obaw innych by je rozumie i im wsp馧czu" oraz "to, 瞠 mo積a jakie pytanie w jakim j瞛yku sformu這wa, nie oznacza od razu, 瞠 pytanie ma w og鏊e sens. po co wi璚 sobie l瘯闚 dok豉da? no, chyba, 瞠 kto lubi, r騜ni s na tym 鈍iecie". Ty masz gruzek cz瘰to tak, 瞠 jak wypowiadasz si kilka razy, to przestajesz ogarnia materia i zaczynasz sobie przeczy. Bardzo ro zabawne.
gruzawik
2017-09-23 12:57:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
biedna mi鄂a, zn闚 si z logik min窸a... rozumiem 瞠 si boj, uwa瘸m 瞠 g逝pio, ale wsp馧czuj im tego strachu, wcale go nie podzielaj帷. czego nie rozumiesz? "cz瘰to skutkuje do鈍iadczeniem polegaj帷ym na poczuciu bezsilno軼i i konfrontacji z si陰, kt鏎a przera瘸 i jest niezrozumia豉...s zapewne tacy, kt鏎zy pyta nie stawiaj." czyli "jak kto w trwodze wychowany...". z czym si wi璚 nie zgadzasz? no i bardzo prosz, sformu逝j mi jedno takie napawaj帷e l瘯iem pytanie...
MisiaPysia30
2017-09-23 13:07:40
Ocena: 0(glosow:2)-+
Gruzek, po raz kolejny wchodzisz z gracj s這nia w obszar, kt鏎y ludzko嗆 przemy郵iwuje od tysi帷leci i z niezachwian rado軼i kretyna snujesz swoje 瘸這sne sylogizmy. Rozumie czyje emocje to na pewno nie jest to samo, co uwa瘸 je za g逝pie. My郵 natomiast, 瞠 u osoby doros貫j brak l瘯u wobec spraw ostatecznych to nie jest kwestia wychowania, tylko po prostu jaki wrodzony deficyt umys這wy - co jaki czas si pewnie pojawia, ale jak na razie ewolucyjnie nie zwyci篹y.
gruzawik
2017-09-23 13:20:38
Ocena: 0(glosow:0)-+
aha. czyli jak kto nie umie p造wa i si wody boi, to sam p造wa umiej帷 tego l瘯u nie zrozumiem, bo przecie ka盥y mo瞠 nauczy si p造wa przy odrobinie ch璚i i wysi趾u. fakt przemy郵iwania, bezowocnego, skoro od tysi帷leci, raczej 鈍iadczy przeciw sensownosci pytania,albo przeciw tradycyjnie udzielanym odpowiedziom.ja mysl, 瞠 odpowiadanie na sprawy ostateczne z l瘯iem to jaki deficyt. je郵i odpowied brzmi: umr i mnie nie b璠zie, to co w tym strasznego? ba si mo積a procesu. jak zwykle-stan przed i po to nie dla ciebie. sama si w sylogizmy zapedzasz w kolejnych postach, rado郾ie:)
g堯wna

Wszystkie absurdy w serwisie s generowane przez u篡tkownik闚 serwisu i jego w豉軼iciel nie bierze za nie odpowiedzialno軼i.
Je瞠li uwa瘸sz, 瞠 kt鏎e zdj璚ie wykorzystano bez twojej zgody to mo瞠sz skorzysta z linku "Zg這 nadu篡cie" kt鏎y znajduje si pod ka盥ym zdj璚iem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.