Ukryj komentarze(12)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż

Łowca
Xenobius
2025-12-23 18:26:23
Ocena: 2(glosow:2)-+
Nawet do tego będą lecieć z widłami
bialymis81
2025-12-23 17:05:45
Ocena: -2(glosow:2)-+
Spokojnie PO odda je Ukraińcom
dorix
2025-12-23 10:04:02
Ocena: -3(glosow:5)-+
Jaśnie oświecony panie, raczysz oświecić mnie ciemny lud, gdzie w najjaśniejszej rzeczypospolitej mamy tor, po którym można jeździć 350 km/h bo ciemny lud uważa że taki wymóg był stworzony by wykluczyć polskich producentów. Ale może światłe elity wytłumaczą jak krowie na rowie że tak nie jest. AI twierdzi że to 8-12 lat ale weźmy przykład linii Podłęże Piekiełko a tam nie mówimy o takich parametrach, czyż te pociągi się do tego czasu nie rozsypią?
baxbany
2025-12-23 10:09:41
Ocena: -1(glosow:3)-+
W polskich opracowaniach dotyczących CPK i linii Warszawa–Łódź–Poznań/Wrocław prędkość maksymalna 350 km/h jest wpisana w założenia programu budowy kolei dużych prędkości; autorem wymogu jest więc de facto państwo (ministerstwo/inwestor) odwołujące się do standardów UE i KDP.
dorix
2025-12-23 11:34:08
Ocena: 0(glosow:2)-+
Koncepcja linii o której pisałem to lata międzywojenne, w latach 70-80 powstawały luźne projekty ale odkładano ze względu na koszty, studium wykonalności opracowano w latach 2012-2014. Planowane zakończenie 2030. A ta o której ty piszesz 2032-2035. Czy aby na pewno pociąg będzie miał standardy wymagane wtedy. Pan Wiśniewski zbankrutował bo jak stwierdził nie było problemem kupić samolot ale go utrzymać.
ZIWK
2025-12-23 18:01:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
@dorix
Fakt, że obecnie nie ma w Polsce ani linii, ani taboru na 350, km/h to stan na dziś. Wymagania dotyczące nowych linii rozsądnie uwzględniają zapas na przyszłość i to odległejszą - 30 i więcej lat. Zmiana przebiegu już istniejącej lini jest droższa niż budowa nowej. Dlatego, jeśli to ma być kolej dużych prędkości to trzeba mieć na to rezerwy techniczne i przebiegu (promienie łuków, pochylenia, przechyłki itd) jak i budowle (wiadukty, tunele, mosty) do tego przystosowane. Trzeba również przewidzieć zmianę systemu zasilania.
CMK za Gierka projektowano na 250 km/h mimo jazdy 160 km/h.
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.






