Zaloguj się  lub  Nowe konto
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Popier*** na skuterku do swojej kochanki..
MontyPython  16-10-12, 14:50 Zgłoś
+ 291 -
Dodano: 2016-10-12, 14:50:14   przez: MontyPython
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 291  Zgłoś nadużycie
158
 Udostępnij inaczej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Imprezka na świeżym powietrzu..
  •  Największa sprawa kryminalna ostatnich lat
  •  Woreczek niezbędny, ubogacenie
  •  41 Polaków wyrzuconych z belgijskiego samolotu
Ukryj komentarze(122)Dodaj komentarze
Aby dodac komentarz musisz sie zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
tomash0376
    Ocena: 46 (glosow:78)
2016-10-12 14:57:41
jak sie obrazili to niech zabiora tez swoje markety

jersey_pan
    Ocena: 0 (glosow:2)
2016-10-17 12:56:26
albo prezydent francji jest niedobojem umysłowym o psychice 3-latka, albo uważa, że polscy urzędnicy odpowiedzialni za kupno tego złomu są takimi właśnie czubkami. zatem - albo sam jest czubkiem, albo naciągaczem. niech idzie się wegańskigo bulionu napić...

greek10
    Ocena: -1 (glosow:5)
2016-10-14 22:42:24
100%

puttin24
    Ocena: 3 (glosow:5)
2016-10-14 22:09:31
mój sześcioletni syn też się obraża że mu coś nie kupię.

bvb1919
    Ocena: 6 (glosow:10)
2016-10-14 11:38:19
co prawda to prawda tusk musial troche polski sprzedac zeby dostac posade w unii i zakpu karakali byl jednym z tych interesow.tylko w polske sa takie rzeczy mozliwe zeby kupowac helikoptery od kogos a w polsce sa 2 fabryki w mielcu i swidniku ktore produkuja swietne helikoptery i importuja za granice a polska kupuje hakies karakale ale to sa jeszcze interesy poprzedniego rzadu

k73k73
    Ocena: -2 (glosow:12)
2016-10-14 11:14:15
I dodam jeszcze, że: Europa jest ZŁA, Niemcy są ŹLI, Francja jest ZŁA, W. Brytania jest ZŁA, Bruksela jest ZŁA, Unia Europejska jest ZŁA, Komisja Wenecja jest ZŁA, nie-zwolennicy PISu są ŹLI, osoby którym nie podoba się film "Smoleńsk" są ŹLI, pielęgniarki są ZŁE, nauczyciele są ŹLI... długo można wymieniać. Jeśli 3 osoby mówią ci, że jesteś pijany, TO USIĄDŹ.

lukacy79
    Ocena: 1 (glosow:3)
2016-10-14 11:31:47
W. Brytania akurat była dobra ale se poszła.

k73k73
    Ocena: -5 (glosow:13)
2016-10-14 11:09:42
Oglądaj dalej TVPiS. Tam Ci wszystko wytłumaczą: że amerykańskie "golasy" są lepsze od mocno wyposażonych Caracali, że amerykański złom nie potrafiący latać w nocy jest lepszy od Caracala z systemem noktowizyjnym, że "niby zły" offset jest gorszy od braku offsetu, że 1600 nowych miejsc pracy jest gorszy od 100 nowych miejsc pracy itd itd. Kiedyś Ubran za komuny wmawiał nam podobne brednie :)

mariusz304
    Ocena: 1 (glosow:3)
2016-10-14 10:18:15
Polski rzad jest pełen wieśniaków

slonik605
    Ocena: 2 (glosow:2)
2016-10-14 08:32:08
Też mi strata... no nie zasnę dzisiaj

k73k73
    Ocena: -3 (glosow:5)
2016-10-14 11:17:45
Dzisiaj zaśniesz, ale jutro to już może nie. Obym się mylił.

martin987
    Ocena: -2 (glosow:12)
2016-10-13 20:27:37
Autor bierze info z komentarzy w mediach, smiac sie czy plakac?

cukierkowaona
    Ocena: 5 (glosow:13)
2016-10-13 20:27:02
Gdy kupimy black hawki w USA na pewno się poważnie zastanowią, czy nie znieść nam wiz! Co z tego, że te produkowane w Mielcu nie latają w nocy! Polacy to orły i tak dadzą radę! Co z tego, że jedyny polski zakład w Łodzi upadnie do następnych wyborów, bo gdy się policzy, to na remontach czegoś co będzie realnie za 5-6 lat do remontu zarobić kokosów się nie da! Co z tego, że Francuzi mieli z nami produkować tak nam potrzebne łodzie podwodne i zainwestować w jedyny polski zakład w Łodzi?! Dziwi jedynie bierna postawa pracowników łódzkich zakładów i powyższy post, jakby sam Jarosław go pisał.

tomassii
    Ocena: -4 (glosow:12)
2016-10-13 20:28:45
Bo dzisiejszy nie- rzad to komusze pisdy, ktore zruj nuja ten kraj.

rzeznianumer5
    Ocena: 5 (glosow:7)
2016-10-13 20:52:09
Zruj nują, ja pier...!

Liberte
    Ocena: 1 (glosow:7)
2016-10-13 21:12:38
cukierkowaona@ Bzdury piszesz Black Hawk w wersji 60M jest zdolny do lotów w trudnych i bardzo trudnych warunkach w tym w nocy (sprawdź choćby akcję ubicia przez jankesów Binladena). Caracal to zupełnie inna klasa maszyny, większa i o większym zasięgu co wcale nie znaczy, że dla nas lepsza. po pierwsze Francuskich maszyn używają prawie wyłącznie egzotyki takie jak Indonezja, Brazylia czy Malezja, siły zbrojne Francji zamierzają wycofać te maszyny (a i tak jest ich zaledwie garstka). I ostatnia kwestia cóż ten Łódzki zakład miałby niby robić z tymi maszynami malować je???

Python013
    Ocena: 5 (glosow:9)
2016-10-13 21:13:43
Ironia ironią, ale Antek święty nie jest i dobrze zna tego hamerykańskiego lobbystę, byłego senatora z USA Alfonse D'Amato, który stoi za tematem zakupu maszyn od jankesów.

Python013
    Ocena: 1 (glosow:5)
2016-10-13 21:16:32
Caracal ma większy zasięg, wyżej od konkurentów się wznosi i ma przedział załogi opancerzony.

krewky
    Ocena: 6 (glosow:6)
2016-10-13 21:58:05
@Liberte, ale my nie kupujemy wersji UH-60M z najmocniejszymi silnikami, bo na ich sprzedaż za granicę każdorazowo musi wydać zgodę amerykański kongres. A ten jak zapewne się domyślasz, nie jest zbytnio skory do dzielenia się technologią, dlatego zaoferowano nam wersję międzynarodową, o zupełnie innych parametrach. Zapewnienia Amerykanów że jesteśmy ich najlepszym sojusznikiem to jedno- a kiedy rzecz schodzi na interesy, to już zupełnie inna bajka.

marcinek235
    Ocena: 2 (glosow:2)
2016-10-13 22:00:43
Liberte tylko nam UH 60 nie zaoferowano, tylko biedawersje dla jednostek policyjnych. A co powiesz na to, ze amerykanie tez wycofują BH i nawet mają już dwa prototypy u siebie.

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 20:09:39
Panowie wersja międzynarodowa o jakiej piszecie dotyczy płatowca... tu wiropłatu, silników i nic poza tym. Każda konfiguracja finalna zawiera technologie aprobowane przez kongres. Teraz nie znamy ani specyfikacji o jaka Polska strona wystapiła ani nie wiemy jaka opcja będzie finalnie dostarczona. Dalej, większy zasięg i masa startowa Caracala to dane papierowe, niby coś ale pytanie brzmi czy te parametry są kluczowe? Wydaje się że szybkość wznoszenia, manewrowość i uniwersalność jednostki jest atutem BH. Moim prywatnym zdaniem Caracal to słaba maszyna, nie unifikowana w armiach NATO, bez testó

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 20:12:54
cd... bojowych i co ważniejsze bez planów rozwojowych. Nie powstaną nowe wersje Caracala opracowywane przez Airbus'a. Kolejnym elementem budzącym wątpliwości jest cena tych maszyn i fakt że dostosowywanie ich do konkretnych zadań operacyjnych wedle kontraktu leżało by po stronie Polski co w zasadze znaczy że dostanie podstawe a co ztym zrobimy to już nie problem żabojadów.

krewky
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 20:52:24
Różnic jest bardzo dużo, dlatego polityka ich sprzedaży zagranicznym klientom jest różna. Przede wszystkim S-70i ma uboższe wyposażenie cyfrowe, nie ma zdublowanej instalacji elektrycznej, co bywa bardzo przydatne w razie awarii, brak opancerzenia, układ pracuje na prostszej, bardziej prymitywnej przekładni i brak środków obrony przeciwlotniczej, a przez słabsze silniki ma mniejszy udźwig. I jeszcze wiele innych pomniejszych szczegółów. Tak więc nie są to podobne maszyny, mimo że w takim samym "opakowaniu".

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 21:13:45
To nie są wcale podobne maszyny, juz same założenia operacyjne dla obu typów sa diametralnie różne, stąd założenie, że nie można ich porównywać w sposób bezpośredni. Pytanie jest takie: czy Black Hawk spełnia potrzeby mobilności sił specjalnych, czy zasięg rzędu 900km i zdolność tankowania w powietrzu bez modyfikacji są kluczowymi czynnikami? Zakładając, że siły zbrojne RP nie są stricte inwazyjne wtedy zasięg BH obejmujący granice kraju jest wystarczający a mniejsza masa startowa rekompensowana jest szybkością wznoszenia i manewrowością.

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 21:18:39
Ja mam zwyczajnie wrażenie że francuski śmigłowiec to zwyczajnie słaba maszyna, na papierze wygląda ale tylko na papierze. Sam fakt zarzucenia rozwoju konstrukcji stanowi o jej słabości, bark zainteresowania ze strony rodzimej, czyli francuskiej armii tez jest symptomatyczny. Nie twierdze że Blak Hawk to idealne rozwiązanie, sadze jednak że znacznie korzystniejsze dla Polski niż produkt Airbus'a o czym świadczą choć liczne jego konfiguracje. Może nie wszystkie obecnie dostępne ale jednak liczne i to fabryczne a nie jak w przypadku caracali brazylijskie wariacje

Python013
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 21:43:59
BH służą w wielu armiach świata i będą długo jeszcze tam służyły. Szkoda, że naszym gamoniom po ponad 20 latach zacofania zachciało się zaopatrywać naszą armię w coś nowocześniejszego niż szabelki i konie. Wracając do tematu caracali to przebiły one konkurencyjne maszyny jakie pozostali producenci zaoferowali. PZL Mielec wystawił podróbę BH gorszą od jankeskiej maszyny pod każdym względem. PZL Świdnik wystawił AW149 którego nikt nie chce zamiast wystawić sprawdzone AW101 lub najbardziej odpowiadające naszej armii S-92.

krewky
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 21:46:57
Pytanie powinno brzmieć inaczej- czy w ogóle sensownym był przetarg na jedną uniwersalną platformę, przeznaczoną do różnych zadań. Od samego początku było wiadomo, że żaden kandydat nie spełni wszystkich wymagań i nie da się zastąpić kilku różnych maszyn jedną. Wybrano więc śmigłowiec o najbardziej zbliżonych cechach do zastępowanych Mi-8 i Mi-17 i trzeba było pójść na jakiś kompromis. A jako maszyna ratownicza do zadań SAR, Caracal nadawał się o wiele bardziej niż dwaj rywale i jest o niebo lepszy od używanej obecnie Anakondy.

Python013
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 21:59:02
Chcieli kupić maszynę uniwersalną bo nie mają kasy na poważną rozbudowę sektora śmigłowców dla naszej armii. Po co mieli kupować 5 rodzai maszyn po X sztuk i każdą gdzie indziej serwisować za kosmiczne pieniądze jak mogli kupić 70 takich samych i nikt by się nie połapał, że 69 z nich stoi w naprawie tak jak nasze eFki, które jankesi mieli złomować lecz przy buteleczce dogadali się z moczymordą na wykręcenie niezłego wała.

Python013
    Ocena: 6 (glosow:8)
2016-10-13 19:13:21
Jeśli ktoś się zagłębi w temat przetargu gdzie wybrano Caracale to dopiero się dowie jakie wały chciały wyciąć nam Augusta Westland (PZL Świdnik) oraz Sikorsky (PZL Mielec). Jak widać w przetargu nie było polskich producentów, ale Francuzi jako jedyni zgodzili się zbudować te maszyny w WZL1 w Łodzi (jedyne polskie zakłady WZL Łódź i Dęblin) i przekazać pełne prawa serwisowe naszym aby państwo miało nad tym kontrolę. Mało tego PZL Świdnik od 8 lat robi nam wała modernizując nasze Sokoły, a w przetargu chciał nam wcisnąć mały, przerobiony cywilny śmigłowiec AW149, którego totalnie NIKT nie chce.

lukacy79
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 11:46:34
Nie jedyne WZL. Jest jeszcze WZL-4 na Bemowie, własność Bumaru obecnie.

Liberte
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 21:26:47
Z tego co wiem żaden z zakupionych śmigłowców nie powstałby w Polsce (rozpoczęta produkcja 13 maszyn ma miejsce w fabrykach Airbusa we Francji) WZL1 otrzymało jedynie prawo tzw ostatecznego doposażenia i wprowadzenia standardu (w skrócie namalowali by szachownice na kadłubie).

Python013
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 21:54:37
Prawda jest taka, że nikt z nas nie wie jak miało być faktycznie. Papier przyjmie wszystko ;)

flathamster
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 23:50:39
Wiemy, że amerykanie nas wyrolowali offsetem za F-16, podobnie zaorali Mielec (tylko produkcja części). Francuzi (na papierze) faktycznie dawali dużo. Różnice cen maszyn na inne rynki biorą się z wersji wyposażenia - jest to porównywanie najwyższego modelu z najniższym. Dodatkowo w offsecie miały powstać 2 albo 3 zakłady z 90% udziałem państwa, mieliśmy dostać technologię i prawo jej rozwoju oraz produkcji na eksport. Faktycznie 13 pierwszych Caracali miało pochodzić z Francji, zanim powstaną u nas możliwości wytwarzania kolejnych. Co by z tego wyszło ciężko powiedzieć.

Talges
    Ocena: 6 (glosow:6)
2016-10-13 19:02:22
Nie wyliżą dupy francuzom to zrobią to amerykanom i kanadyjczykom. STOP CETA ! ! !

tomassii
    Ocena: -3 (glosow:7)
2016-10-13 20:23:13
jeszcze w miedzyczasie obci..jac katolskym klechom

stoney
    Ocena: -4 (glosow:14)
2016-10-13 18:39:15
Trzeba przyznać, że bardzo merytoryczny mem! Tyle tu konkretów... a porównanie sprawy do Pendolino świadczy że autor jest debilem, bo nie zna ani uwarunkowań technicznych ani prawnych zamówienia publicznego. Polecam lekturę Ustawy o Zamówieniach Publiczny, tekst sprzed nowelizacji z 28 lipca 2016r.

Python013
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 18:10:39
komentarz usunięty przez użytkownika

tomassii
    Ocena: 1 (glosow:7)
2016-10-13 17:43:31
kij mu w paszczu!!! potrzebny on tu jak i pisowska komuna!

wujekdobrrarada
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 17:04:23
A kto go tutaj chce...

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:31:42
LM to na pewno. Jest z tego znany i my jego metody już poznalismy prze offsecie za f 16.

nissin
    Ocena: -2 (glosow:24)
2016-10-13 15:37:08
Widze ze wszyscy PiSlamisci, oplaceni i na stanowiskach, dzielnie bronia swoich debili...Z "Cyrku PiSu"

Pablo93csw
    Ocena: 0 (glosow:8)
2016-10-13 17:12:37
cwelanka po chui się przelogowujesz co chwile na inne konta? żeby dawać plusy swoim pijackim ciemnym komentarzom? inteligencja różowego trampka grosickiego.. nie zapomnij się przelogować na drugie konto żeby dwa minusy dać. życze smacznej wódki z zasiłku

tomassii
    Ocena: -3 (glosow:5)
2016-10-13 17:42:28
debilablo, komuchu, tylko ci ktorzy pisza propisowskie komusze wypociny przelogowywuja sie i biora pieniadze za posty. Za darmo popieraja to tylko stare dziady teskniace za komuna kmiocie!

nissin
    Ocena: -1 (glosow:1)
2016-10-13 17:48:20
Widze ze kilku sie zameldowalo...

jark0
    Ocena: 1 (glosow:3)
2016-10-13 20:33:37
missing, żałosna wypowiedź wobec braku merytorycznych argumentów, jeśli pislamiści to kretyni, będziesz czuł się w ich szeregach jak w domu.

Pablo93csw
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-13 22:35:37
tomassil patrząc co napisałeś domyślam się, że jesteś gimbusem nie znającym się ani troche na ustroju w Polsce i na partiach politycznych wyzywając mnie od "komucha pisowskiego". Nie popieram ani pisy za złodziejskie 500+, ani PO za sprzedać i rozkradzenie Polski. Pisałem do cwelanki, który musi używać kilku kont, a dalej nie odpowiedział na moje pytanie. po chui się przelogowuje.. wielki prawa ręką członka tuska, a siedział i siedzi na emigracji za ich rządów i po i rządach. Hipokryta

tomassii
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 15:42:10
A kim jestes jak doszukujesz sie spiskow. Jak komuchy na miesiecznicach!

adammaster
    Ocena: -9 (glosow:15)
2016-10-13 15:14:00
Nie przyjedzie to nie przyjedzie, na chój drążyć temat... Francja ma w piśdzie, czy opchnie helikoptery polaczkom, czy komuś innemu, a widać, że to polaczki się strasznie obrazili, że wielki pan Holland ich nie odwiedzi...

caleanka
    Ocena: -12 (glosow:16)
2016-10-13 15:28:26
Wiadomo polaczki i "polactwo", zawsze ciemnota...W Europie i na Swiecie. To nie moje zdanie, tak Was odbieraja.

adammaster
    Ocena: -5 (glosow:9)
2016-10-13 15:46:06
No kórwa, choć jeden baran się w końcu ze mną zgodził.

Kijakenko
    Ocena: -1 (glosow:11)
2016-10-13 15:07:35
Francja to nie kraj, tylko niemiecki region autonomiczny. Przecież ich zachowanie to jest jakieś pośmiewisko, a gubernator niemieckiej strefy francuskiej Holland obraził się z tego błahego powodu tylko dlatego, że Fuhrer Angela decyduje za niego.

caleanka
    Ocena: -3 (glosow:15)
2016-10-13 15:29:57
Tylko Polska jest krajem, reszta to badziewie w czasach PiSu na wiocha.pl

pawel1710
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-14 04:11:51
Niemiecki? Raczej afrykańsko-arabski region autonomiczny. ;)

hanauer
    Ocena: -2 (glosow:18)
2016-10-13 15:03:40
komentarz usunięty przez użytkownika

marcinek235
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-13 22:07:37
I teraz kupimy golasy za gruba kaskę. W rzepie pada już suma 3 mld zł za 21 gołych S 70 i, teraz trzeba wpakować do niego specjalistyczne wyposażenie, zintegorwać uzbrojenie, opracować wersje, bo S 70 takich nie ma i zapłacić za to wszystko SAC. Dokupić części zamienne min na 4-5 lat, wyszkolić ludzi i pilotów. Jak to wyjdzie taniej a jak 7 mld zł to będzie sukces i to bez żadnego offsetu i być może z jakimś tam serwisem w ŁOo, może będziemy dokręcać śrubki do tych heli, a o takich technologiach jak paliwa rakietowe czy proch wieloskładnikowy to nawet nie mysl. Normalnie iteres zycia dla wojsk

piotr.tawres
    Ocena: 2 (glosow:8)
2016-10-13 14:18:41
I dobrze walić ta muzułmańskich AllaFrance

diodus
    Ocena: 2 (glosow:14)
2016-10-13 13:49:57
a ty możesz być pewien, że na pewno PIS da zarobić swoim poplecznikom, jak w każdej innej sytuacji zresztą, pomazańcy Kaczyńskiego haha

art-b
    Ocena: -4 (glosow:12)
2016-10-13 13:47:49
Nie popieram PISu ale w tej kwestii się z nimi zgadzam.

caleanka
    Ocena: -3 (glosow:9)
2016-10-13 16:41:38
Nikt nie popiera PiDu ale wszyscy platni hejterzy popieraja...Jak to wytlumaczyc?

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:09:17
To zobaczymy jak sie będzie ci podobać jak nasz LM wyr. i to bez mydła. To ta firma od offsetu za F-16.

Oliolo
    Ocena: 5 (glosow:7)
2016-10-13 13:29:18
przede wszystkim, jak podrążyłem temat, w Polsce potrzeba na już około 15 Caracali transportowych i minimum 60 np. BlackHawków bojowych i operacyjnych. Nasuwa się pytanie: dlaczego zamówiono wszystkie Caracale? Smaczku dodaje fakt podbicia ceny o około 15% za szybkie dostawy, których Francuzi i tak, jak sami stwierdzili, by nie dotrzymali. Przypadek?

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:11:35
Raczej heli ZOP i SAR. I dla tego już w zakładach we Francji składali pierwsze heli, bo w umowie była klauzula, by heli były dostarczone w 2017 i to bez względu na czas podpisania umowy i kiedy to AH oświadczył, że terminu nie dotrzyma.

Drago33
    Ocena: 3 (glosow:7)
2016-10-13 13:22:19
Niech żabojady martwią się lepiej byśmy MY się na nich nie obrazili !!! A jacy z nich przyjaciele pokazali już wielokrotnie !!!

tombecz
    Ocena: -1 (glosow:5)
2016-10-13 13:02:53
Uwierz na słowo że "jest komu w tym rządzie dać zegarek". Ja przetargu nie oceniam ale jak to mozliwe zeby BH był o połowe tańszy niz CC? i prosze o info skąd na pokład CC ma wejsc wiecej niz 12 zołnierzy i jak na pokład BH ma wejsc wiecej niz 6ciu? 28 zółnierzy?!?! To muszą pisać dzieci co w Armii nigdy nie służyły i nie zdają sobie sprawy jak zbudowane sa takie smigłowce.

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:14:22
Może dla tego, że ma o kilka metrów dłuższą kabinę. A jeśli chcesz, to mogę ci podesłać ustawienie foteli w CC w konfiguracji z 16 i 28 ludkami.

michal140202
    Ocena: 4 (glosow:4)
2016-10-13 12:56:43
Niech ch#j nie przyje?d?a.

tomi2000
    Ocena: 8 (glosow:20)
2016-10-13 11:47:27
Za to zerwanie umowy z Francuzami i zakup bez przetargu śmigłowców od Amerykanów nie budzi podejrzeń ani co do upolitycznienia ani co do korupcji. Dodam, że armia potrzebowała głownie śmigłowców do transportu żołnierzy, a na pokład Caracala wchodzi mniej więcej dwukrotnie więcej ludzi niż do Black Hawka

polkowski
    Ocena: 0 (glosow:16)
2016-10-13 11:57:53
To dlaczego największa armia świata woli BH ? Leci caracal z 28 żołnierzami (Polska ma od groma żołnierzy) i jest wróg z jedną rakietą - piździach i nie ma helikoptera i plutonu . Lecą dwa BH w cenie jednego caracala i po 14 żołnierzy , ta sama sytuacja i zostaje jeden helikopter i połowa żołnierzy - co wybierasz? Dodać trzeba że gen. Czempiński b. szef UOP a wcześniej oficer SB , jak mówił o sobie twórca PO powiedział , że od dawna wiadomo że caracale nie mają systemu samoobrony przed nowoczesną bronią pojedynczego żołnierza.

tombecz
    Ocena: 0 (glosow:2)
2016-10-13 13:04:24
Polkowski - chyba 28 Hobbitów :):):)

tomi2000
    Ocena: 3 (glosow:9)
2016-10-13 15:52:27
@Polkowski, idąc tym tropem myślenia powinniśmy kupić dwa razy więcej BH niż Caracali i by grało. Ale Antek kupił bez przetargu(!) 5 (słownie pięć) Black Hawków. Może się Putin nie zgodził na więcej

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:16:05
I dla tego polkowski hamburgery tworzą nowy heli, który będzie miał kabinę w podobnych wymiarach i możliowśćiach transportowe jak Caracal. Przypadek, nie sądzę.

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:17:43
Trzeba kupic pincet puszczyków i będzie git.

jarecki01
    Ocena: 0 (glosow:2)
2016-10-13 11:18:59
W czasie ostatnich wyborów Polakom też było raczej "wszystko jedno", jeśli Ci pasuje to tak trzymaj...

hemisys
    Ocena: 11 (glosow:21)
2016-10-13 11:04:10
Zachód jest przyzwyczajony, że biedna, na dorobku Polska je z ręki. Takie zachowania są im obce i dlatego w ten sposób reagują. Oczywiście reagują ostentacyjnie, żeby coś na tym ugrać w przyszłości i oczywiście dobrze zdają sobie sprawę z przesadnej reakcji, no ale takich zachowań wymaga polityka - czytaj sztuka manipulacji i krętactwa.

Paindemonium
    Ocena: 2 (glosow:18)
2016-10-13 10:48:24
"Szulc" ta świania ciągle grozi Polsce sankcjami, a wiadomo że w UE to najlepszy kumpel Tuska.

matys601
    Ocena: 10 (glosow:14)
2016-10-13 10:41:43
no cóż nasuwa mi się tu stary dowcip że dyplomacja to powiedzieć komuś spier.... w taki sposób by poczuł podniecenie na myśl o zbliżającej się podróży, czy rozegraliśmy to w taki właśnie sposób? wątpię.

endi75
    Ocena: 7 (glosow:15)
2016-10-13 10:40:49
Wiejska przeniosła się na wiochę, czy wiocha na Wiejską? Jakim trzeba być śmieciem, żeby robić z nas takich tumanów? Taka retoryka jest dobra dla Putina! PO to chociaż potrafiło zakamuflować przekaz, PIS to jednak prości ludzie.

jarecki01
    Ocena: 0 (glosow:24)
2016-10-13 10:25:53
Czytając te komentarze, dochodzę do wniosku, ze albo WIOCHA stała się Pisowską tubą, albo większość komentujących to wydarzenie to kompletni idioci, niestety...

caleanka
    Ocena: 0 (glosow:20)
2016-10-13 10:34:07
I jedno i drugie...Za pieniadze podatnikow zatrudnili wiecej hejterow i firm reklamowych w miare spadku poparcia w spoleczenstwie, dla "Cyrku PiS".

wcinamkotlety
    Ocena: -2 (glosow:18)
2016-10-13 10:36:47
Święta prawda. Cała wstawka jest tak niesłychanie idiotyczna, że jedyne co jej dorównuje to poziom intelektualny komentujących.

zygabb
    Ocena: 2 (glosow:6)
2016-10-13 12:15:24
Już myślałem że zostałem sam w tym pisowskim gnieździe...

jark0
    Ocena: 1 (glosow:9)
2016-10-13 12:42:27
Nikt Was tu nie trzyma na siłę dziewczynki, każdy ma prawo wyrazić tutaj swoją opinię, czy to KorWINista, Pisior, POpapraniec, lewak, prawak czy zwolennik nowoczesnej Ryszardy. Zabawne, że aż tak Was boli to jesteście w mniejszości ze swoim punktem pojmowania otaczającego Was Świata?

stoney
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-14 19:34:43
@jarkoO, opinię wyrażać warto, ale z faktami dyskutować, to lekka przesada

waflocki
    Ocena: 8 (glosow:12)
2016-10-13 10:14:28
"czyżby za stanowisko Tuska w PE" i wszystko jasne :D Autor widzę, że zna szczegóły kontraktu jak i jest specjalistą od sprzętu wojskowego jak dzisiaj większość Polaków

jark0
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-13 20:20:10
Tia, niemożliwe aby Tusku dostał posadę za przetarg, ale to że Putin pozwolił na zakup BH jest już całkiem prawdopodobne. Od wiochowego "obiektywizmu" aż szczypie w oczy.

marcinek235
    Ocena: 1 (glosow:1)
2016-10-13 22:19:48
Raczej za odszkodowanie za utrate zysków za Mistrale, a dzisiaj chodzą plotki, że jednak Egipt je sprzeda rosji.

chaffinch
    Ocena: 0 (glosow:12)
2016-10-13 10:13:23
Ile partia rządząca płaci za taką wstawkę?

unrealista
    Ocena: 2 (glosow:6)
2016-10-13 10:30:02
Może więcej niż Soros :)

tomassii
    Ocena: -4 (glosow:8)
2016-10-13 11:03:29
sorosowi to ty smi...iu ch.....ja ciagasz!

tomassii
    Ocena: -1 (glosow:3)
2016-10-13 15:32:55
unrealista, platny, komuszy i propisowski trol!!!

jark0
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 20:39:41
Tyle samo ile PO i nowoczesna, może z tą różnicą że cześć pislamistów pisze tu całkiem za friko w imię swojej niezrozumiałej idei.

ktoszeszkoly
    Ocena: -2 (glosow:4)
2016-10-13 10:10:04
co mnie to obchodzi?

tomassii
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 18:09:10
Czrnych i narkomanow tez nic nie obchodzi. Wiesz dlaczego Ola nie ma zebow?

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:20:51
Co tam kilka mld zł w tą, czy tamta. Co to za problem czy zarobi je Polska , państwowa firma czy amerykanska.

Nietolerancja 
    Ocena: 3 (glosow:7)
2016-10-13 00:12:39
Jakże mi strasznie z tego powodu wszystko jedno.

funkiller
    Ocena: 3 (glosow:5)
2016-10-12 23:54:46
Wielka to strata dla Francji. Tym razem mógłby zobaczyć, że jeść można nie tylko widelcem, ale widelcem i nożem. Gdyby zawiózł to odkrycie z Polski do Francji przeszedłby do historii jak Walezy.

tomassii
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 20:27:09
Walezy zobaczyl rowniez kure...two pseudoszlachty i watykanskiego pomiota, biede i bezprawie. Takze ten widelec to przy tym ch.j!

sphinx125
    Ocena: 5 (glosow:13)
2016-10-12 20:21:08
Powinni teraz dla przykładu wprowadzić te opodatkowanie marketów.A jak francuzikom nie odpowiada to niech je zabierają.Juz widze sieć Polskich marketów we francji nie płacących tam podatków.To wogule jakaś paranoja jest,że nie płacą w Polsce za biznes robiony u nas na nas.

gladius11712
    Ocena: -5 (glosow:13)
2016-10-13 10:36:30
Widzę że nie rozumiesz, ale nie przejmuj się, nikt ci nie będzie tego tłumaczył bo i tak byś nie zrozumiał

piotrek000014
    Ocena: -1 (glosow:13)
2016-10-12 17:58:29
Nie głosowałem na pis ale jak tak dalej będą działać mają mój głos

jarecki01
    Ocena: -3 (glosow:7)
2016-10-13 11:20:44
Twój głos to już mieli, także daruj sobie...

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:22:59
Czyli ci pasuje, że uwalili dobry kontrakt, a teraz podpiszą drugi i wtedy to nasz dopiero wyr... LM. To ten od offsetu za F-16.

predi888
    Ocena: 2 (glosow:12)
2016-10-12 16:04:30
ojej, chcesz chusteczkę francuziku ...

kropek2
    Ocena: 10 (glosow:16)
2016-10-12 16:02:33
Teraz straszą nas, że nas ze UE wypier..rzucą. Podobno nas utrzymują i mają tego dość. :-) Już widzę, jak nie będąc w Unii nadal nie będziemy mogli uchwalać podatków od supermarketów. Niech tak nie krzyczą, bo nikt głupi nie jest, to że nam dotują rolnictwo nie znaczy, że dokładają do Polski. A jeśli chodzi o militarnego sojusznika - Francję, to odrabiając lekcje historii można śmiało stwierdzić, że jeśli trzeba będzie podnosić ręce do góry to Francuzi - mimo sporego doświadczenia w tej dziedzinie - nie będą nam do tego potrzebni. Na inną pomoc w sytuacji zagrożenia i tak nie ma co liczyć.

wojti.olsztyn
    Ocena: 12 (glosow:24)
2016-10-12 16:00:23
Francja razem ze szkopami zabija polskie firmy transportowe na czym Polska traci miliardy!!! Zawsze na nas srali i tylko doili ile się dało poprzez swoje banki. Teraz szaleją bo przekręt się nie udał

sphinx125
    Ocena: 0 (glosow:2)
2016-10-12 17:19:25
komentarz usunięty przez użytkownika

sphinx125
    Ocena: 0 (glosow:6)
2016-10-12 20:18:52
komentarz usunięty przez użytkownika

krewky
    Ocena: 5 (glosow:19)
2016-10-12 15:45:40
Francuzi zdecydowanie przesadzili i zachowali się jak obrażona primabalerina. Ale nie oni pierwsi. Nikt już nie pamięta, jak obrazili się związkowcy i lobbyści z Mielca i Świdnika rok temu, kiedy ogłoszono że do dalszych testów wybrano Caracala? Czemu wtedy nikt nie robił takich wstawek, jak Mielec groził że zamknie zakład, przeniesie produkcję i pozwalnia wszystkich pracowników? Czemu nikt nie mówi o tym, jak Świdnik pozywał do sądu (i przegrał) MON i Inspektorat Uzbrojenia? Przez ostatni rok obrażali się, szantażowali, grozili, grali na emocjach, aż w końcu dopięli swego.

lukacy79
    Ocena: 3 (glosow:15)
2016-10-12 15:42:32
No i dodaj jeszcze, że Macierewicz to mąż stanu.

support300
    Ocena: -3 (glosow:19)
2016-10-12 15:34:56
zgadza się, obecne buractwo przyjmuje tylko $$$ a nie zegarki, nie muszą się kryć jak poprzedni złodzieje w końcu nawet trybunał im nic nie zrobi. A wszystko to przy oklasku debili i patoli 500+.

sziwka
    Ocena: -8 (glosow:14)
2016-10-12 15:16:41
tutaj akurat nie ma jasnej oceny sytuacji i pisząc te bzdury powielasz tylko stan polskiego buractwa. Co prawda ich caracale to już dość leciwa konstrukcja natomiast nie masz bladego pojęcia o sztuce negocjacji.... w przemyśle zbrojeniowym jest dość specyficznie i nie można tego oceniać tak jak to ty prostaku to robisz... tutaj wyraźnie chodziło o to że poprzednia władza wzieła w łapę za ten przetarg a obecna zażądała dopłaty.... francuzi powiedzieli dość... ponieważ jeżeli wierzyć im offsetowym zapewnieniom to praktycznie za 10 lat ten zakup by się zwrócił

mysliwy
    Ocena: 3 (glosow:7)
2016-10-12 16:24:22
ja bym nie wierzył w zapewnienia...

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:26:19
I dla tego wygrał heli z najlepszymi parametrami, osiągami i z dobra ofertą offsertową, a do tego nie najdroższy, a nie heli dla sił porządkowych czy plastikowa zabawka. Musiała byc łapówka.

S221
    Ocena: 1 (glosow:27)
2016-10-12 15:14:38
Tusk miał racje kaczor pokłóci sie ze wszystkimi

mysliwy
    Ocena: 9 (glosow:17)
2016-10-12 16:29:13
Czyli uważasz, że mamy brać co nam dadzą za 2x wyższą cenę, bo żabojady tak sobie życzą i się obrażą? Mamy zamykać stocznie bo makrela sobie tak wymyśliła i się obrazi jak będzie inaczej? W dupie z takimi "sojusznikami", nie dość, ze nie pomogą w trudnej sytuacji to jeszcze próbują doprowadzić do bankructwa nasz kraj.

MontyPython
    Ocena: -1 (glosow:7)
2016-10-13 07:36:27
No najlepiej robić wszystkim "laskę", a w Polsce neokolonializm, byle tylko na nas się nie obrazili..

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:28:32
stosując podobna retoryke, to SAC też nasz chciał okantowac, skoro jego oferta była porównywalna cenowo, a brakowało w niej sporo pozycji i dlaczego takie chile kupiło 6 BH za 700 mln zł, a nam proponowano 50 za ponad 13 mld zł. Oświeć nasz i mi to wyjaśnij.

tomash0376
    Ocena: 46 (glosow:78)
2016-10-12 14:57:41
jak sie obrazili to niech zabiora tez swoje markety

sphinx125
    Ocena: 0 (glosow:2)
2016-10-12 17:21:57
komentarz usunięty przez użytkownika

BigBertha
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 15:17:25
Sexi avatar masz misiu.

lolo88888888
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 15:23:38
Wiem kto w oryginale wypowiedział te słowa:)

marcinek235
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:29:46
To zabiorą swoje paliwo rakietowe i nasze Grady nie polecą, a pioruny postaja na cokole, bo tyle z nich zostanie.

Cipkozaur
    Ocena: 0 (glosow:0)
2016-10-13 22:43:31
Najpierw oddaj im kasę z dotacji.


Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
Strona www.wiocha.pl wykorzystuje pliki cookie przechowywane na twoim komputerze. Jeżeli nie zgadzasz się na to możesz wyłączyć obsługę plikówZAMKNIJ X
cookie w przeglądarce. Więcej informacji o plikach cookie znajdziesz na tej stronie


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

.: Reklama na stronie :.

alltime: 0.0400