lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
poczekalnia
Dodano: 23.07.2019, 19:20:47   przez: diskorelax
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 41  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(18)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Menelzlasu
2019-07-23 20:34:47
Ocena: 1(glosow:5)-+
Nie wygrałby. Art 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych się kłania. Ustęp 2 wygląda tak: 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku: 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych; 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

gordonthompson
2019-07-23 20:21:12
Ocena: 1(glosow:3)-+
To, że ta rozmowa to oczywiście fejk, to jedna sprawa, ale facet miałby prawo pozwać zamieszczającego jego pysk. Mało tego, pewnie by wygrał.

Menelzlasu
2019-07-23 20:34:47
Ocena: 1(glosow:5)-+
Nie wygrałby. Art 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych się kłania. Ustęp 2 wygląda tak: 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku: 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych; 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

michalng
2019-07-23 20:48:50
Ocena: -1(glosow:1)-+
A skąd pewnosc ze ten analfabeta domagający sie usuniecia zdjecia to własnie ten bezzebny Matołek ? ;-) moze to autor zdjecia ;-) i wtedy ma jak najbardziej prawo domagać sie zaprzestania upubliczania swojej własnosci intelektualnej ;-))

Menelzlasu
2019-07-23 21:02:16
Ocena: 0(glosow:0)-+
Nie, nie ma. W jakich sytuacjach można zamieszczać w internecie cudze zdjęcia bez zgody ich autora? Ano m.in. w ramach tzw. dozwolonego użytku, czyli wtedy, gdy używa się fotografii jako informacji, sprawozdania z aktualnych wydarzeń.

gordonthompson
2019-07-23 21:44:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
"Dla lepszego zrozumienia zasad stosowania omawianej regulacji jest wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie, według którego rozstrzygające znaczenie dla jej zastosowania ma ustalenie relacji między wizerunkiem a pozostałymi elementami. Zgodnie z tym orzeczeniem rozpowszechnianie wizerunku nie wymagałoby zezwolenia, jeśli stanowiłby on „jedynie element akcydentalny lub akcesoryjny przedstawionej całości, tzn. w razie usunięcia wizerunku nie zmieniłby się przedmiot i charakter przedstawienia” (wyrok SA w Krakowie z dnia 19 grudnia 2001 r., I ACa 957/01)".

gordonthompson
2019-07-23 21:51:14
Ocena: 0(glosow:0)-+
Czyli: facet na pierwszym planie(no bo chyba o niego chodzi) nie stanowi jedynie szczegółu zdjęcia i nie jest tam przypadkiem(np przechodzień w głębi), oraz, jeśli zdjęcie udostępniłby ktoś na swoim profilu, jak wynika z kontektu wstawki (nie w serwisie informacyjnym jako dziennikarz) nie jest to żadna oficjalna informacja ani sprawozdanie dziennikarskie, ot - osoba prywatna rozpowszechnia wizerunek osoby prywatnej. Interpretacja przepisów się kłania:)

gordonthompson
2019-07-23 22:07:32
Ocena: -1(glosow:1)-+
Na wszelki wypadek jeszcze jaśniej - głupiego tłumaczenia, że w tym zdjęciu nie chodzi o tego faceta i to jest jakieś zdjęcie informacyjne, sędziemu nawet, podejrzewam, nie chciałoby się skomentować:)

lalecznik
2019-07-23 22:37:40
Ocena: 0(glosow:0)-+
A ja bym chętnie przegrał taki proces. W zamian za szum medialny wokół niego. A to pod żadne paragrafy nie podchodzi :)

Menelzlasu
2019-07-23 23:58:36
Ocena: 0(glosow:2)-+
Chciałoby, czy się nie chciało, ktoś musiałby udowodnić, że chodzi o Pana Ząbka. To nadal jest zdjęcie ze zgromadzenia. Usuwasz pana Ząbka i dalej masz zdjęcie z manifestacji. Co można zinterpretować, że Pan Ząbek jest rzeczonym akcydentalnym szczegółem. Zabawnym z punktu widzenia higieny i stomatologii, ale dalej szczegółem.

gordonthompson
2019-07-24 05:51:32
Ocena: -1(glosow:1)-+
Przestań. Widziałem dziesiątki fanów Anny Marii Wesołowskiej, którzy czytając przepis tak tłumaczą sobie sytuację, żeby pasowała i żeby nie wyszło inaczej, jak że "są na prawie" a później zdziwko. Popatrz na to zdjęcie - jest tam trzech facetów, z czego jeden wyraźnie w centrum i na pierwszym planie. To, gdzie są to fakt drugorzędny, choćby dlatego, że bez wyjaśnienia nie wiadomo, w jakich okolicznościach zostało zrobione to zdjęcie. Nieważne jakbyś szedł w zaparte, inaczej nie będzie. Sam napisałeś "można zinterpretować" - wszystko można, ale to naciągane, a sędziowie nie lubią palenia głupa.

Menelzlasu
2019-07-24 12:25:03
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ale na takich naciągnięciach i niedopowiedzeniach opiera się cały system prawny w tym kraju. A nawet na świecie. Jak będziesz miał obrotnego adwokata, to tak Ci ogarnie temat, że nikt nie piśnie. Mojego ziomka złapali w Sylwka z promilem za kółkiem. Facet z hajsem, dobra papugę wynajął. Sprawa prosta. Pijany za kółkiem, to kodeks mówi jasno, co nie??. No jednak nie. Przez 1,5 roku grali sądowi na nosie (szli na przedawnienie). Pisma, zwolnienia, etc. W tym czasie dalej oficjalnie nie miał wyroku, więc legalnie jeździł. Po 1,5 roku jakoś doprowadzili do ugody,i dostał 3 miechy zakazu prowadzeni

gordonthompson
2019-07-24 13:06:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
Tu masz rację, tylko weź pod uwagę że druga strona też może wziąć obrotnego papugę. Dałem Ci konkretny przykład jak to mogłoby wyglądać z drugiej strony, a Ty w kółko nie i nie, nie wygra i już. W Twoim przykładzie cwaniakowali z przedawnieniem (bez sensu według mnie, bo czynności prawne przerywają bieg przedawnienia, ale tu specem nie jestem) a i tak skończył z zakazem.

gordonthompson
2019-07-24 13:14:34
Ocena: 0(glosow:0)-+
Zresztą, zaprzeczasz sam sobie - z pijanym za kółkiem napisałeś "kodeks jasno mówi, co nie? No jednak nie". No ale z upublicznianiem wizerunku gdy się sztywno trzymasz co mówi przepis i ja Ci mówię to samo, że "jednak nie" - mało tego, cierpliwie tłumaczę, dlaczego - to Ty dalej swoje.

Menelzlasu
2019-07-24 14:37:59
Ocena: 0(glosow:0)-+
No tu się mogę zgodzić. Może zapędziłem się z tą pewnością. Ale szanse, żeby wygrał są słabe, chyba przyznasz. Musiałby ogarniętego adwokata i jakąś dobrą opinię od biegłych mieć. Tylko skoro nie stać go na stomatologa, to tu też raczej będzie ciężko. A co do kodeksu, to są określone widełki za jazdę na gazie. Może zadek uratowało mu to, że nie doszło do zdarzenia drogowego i dotychczas nie karany. Co do przedawnienia masz rację. Czynności przerywają.

gordonthompson
2019-07-24 15:17:41
Ocena: 0(glosow:0)-+
Spoko, taki człowiek raczej sprawy nie wytoczy więc dyskusja czysto akademicka. Ja bym powiedział że szanse na wygraną nie są aż takie słabe, ale to już kwestia interpretacji, humoru sądu i jak sam mówisz, papug. Pozdrawiam:)

Menelzlasu
2019-07-24 18:35:26
Ocena: 0(glosow:0)-+
Pozdrowionka i do następnej miłej dyskusji :)

Cyber69
2019-07-23 20:17:40
Ocena: -2(glosow:2)-+
Niech sobie jeden z drugim lepiej spirale założy ;)

arkos72
2019-07-23 19:42:39
Ocena: 1(glosow:3)-+
Kij ze zdjęciem, ale koleś powinien mieć postępowanie karne za usiłowanie spowodowania śmierci pracowników wymiaru sprawiedliwość... toż jakby taki posef napisau do sondu pszecifko gościowi co zdjencie zamjeścił to by fszyscy poumjerali ze śmiehu :D
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Kilka słów prawdy o potrzebach mężczyzn
  •  Wszyscy PiSowscy dyrektorzy stadnin koni arabskich,
  •  Bycie dobrym człowiekiem to jednak nie jest wizytówka
  •  Dla kolegi pytam ...
Zbyt głośno wykonywał martwy ciąg a podłożył sobie maty. Wtedy przyszedł szef wszystkich szefów
główna
Dodano: 22.08.2018, 11:25:05   przez: vashek
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 29Skomentuj (24) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0