lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Z ...drukarni. Nie spoczną, dopóki nie zniszczą tego państwa.
główna
Dodano: 09.08.2020, 08:55:40   przez: nissin
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 75  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(49)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
nissin
2020-08-09 09:35:11
Ocena: 8(glosow:16)-+
"Jeśli jednak wprowadzamy do obiegu więcej pieniądza, niż pojawia się towarów i usług, to wtedy właśnie mówimy o tzw. pustym pieniądzu i takie działanie powinno skutkować zwyżką cen. Jest to dość logiczne, bo dysponując większymi środkami, jesteśmy w stanie więcej wydać na to, co jest. Płacimy więcej, czyli inflacja rośnie." - temi.pl , "Inflacja w Polsce wciąż najwyższa w UE" - Bankier.pl

TakitamSeba
2020-08-14 10:58:35
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

haribo99
2020-08-13 07:37:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
patrzac na komentarze na tym portalu jestem coraz bedziej przekonany, ze komentujacy to idioci! "Nie wiem, nie znam sie, przeczytam naglowek i bede komentowal". Bankier nawet w tym artykule podal dlaczego zostal puszczony dodruk! Glownie chodzilo o panike zwiazana z koronka! Ludzie rzucili sie do wyplacania gotowki! Jakby jej braklo, to jeden pajac z drugim piszczalby, ze Grecja w Polsce... A najzabawniejsze jest to, ze mentalnie zyjacy w komunie ludzie nadal mysla, ze dzisiaj pieniadz kreuje sie poprzez "dodruk papierkow"...

wdupe69
2020-08-12 08:33:07
Ocena: 2(glosow:2)-+
To niesamowite, że ludzie myślą, że w obecnych czasach podaż pieniądza zwiększa się przez dodrukowywanie. Kurde weźcie czas który poświęcacie na jedno walenia konia przed kompem poświećcie na zgłębienie tematu kreacji pieniądza. W naszych czasach i zwłaszcza w państwie gdzie większość ludzi posługuje się pieniądzem elektronicznym fizyczna postać pieniądza służy jedynie umożliwieniu realizacji transakcji gotówkowych. Jak rząd chciałby sobie narobić pieniędzy z powietrza to przecież wystarczy zmienić kilka bajtów. Normalnie weterani ekonomii lvl XIX wiek.

informatyk26
2020-08-12 10:40:08
Ocena: 2(glosow:2)-+
To co dodrukowali w gotówce to są grosze, prawdziwy "dodruk" poszedł elektronicznie - właśnie tak jak piszesz. NBP już skupiło obligacje za 100 miliardów zł a w planach jest skup za kolejne 50 ,a to wszystko za zmienione właśnie kilka bajtów.

wdupe69
2020-08-12 10:57:24
Ocena: 1(glosow:1)-+
tzn. nie do końca. Rząd nie stworzył pieniędzy z powietrza. Wykorzystał to, iż o ile NBP nie może skupować obligacji od państwa o tyle może skupować obligację państwowe od banków. W ten sposób banki miały wolne środki na zakup nowo wyemitowanych obligacji państwowych. Zatem dodatkowe środki pochodzą ze wzrostu zadłużenia, a nie dopisywania sobie czegoś na kontach czy dodruku. Chocki klocki z NBP służą raczej obniżeniu kosztów zwiększania zadłużenia. Bezpośrednio przed epidemią polska miała bardzo dobrą kondycję finansów publicznych i bez łamania zasad mogła zaciągnąć około 300 mld PLN długu

wdupe69
2020-08-12 11:02:47
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ogólnie zwiększanie zadłużenia, zwiększanie podaży pieniądza poprzez obniżanie stóp procentowych itp. to jak najbardziej poprawne zachowanie w czasach kryzysu. Chodzi o zachowanie PKB na stabilnym poziomie. PKB to wydatki rządowe + wydatki inwestycyjne firm + wydatki konsumpcyjne gospodarstw domowych. Kiedy 2 ostatnie lecą na szyję rząd powinien zrobić co się da żeby zwiększyć wydatki rządowe np. poprzez zwiększenie zamówień publiczny. To dzięki drastycznemu zwiększeniu zadłużenia i wydatkom publicznym polska była "zieloną wyspą" podczas ostatniego kryzysu.

radiron
2020-08-11 23:20:27
Ocena: 4(glosow:4)-+
efekt dodruku jest taki że jak założymy że NBP dodrukował 100% więcej to z naszych oszczędności rzędu 20000 robi się 10000 czyli okrada się społeczeństwo które się cieszy jak widzi że rząd szasta socjalami ;D brawo ;p

Oliolo
2020-08-11 19:04:23
Ocena: -4(glosow:12)-+
komentarz usunięty przez moderatora

FireCrow
2020-08-11 18:00:38
Ocena: 1(glosow:5)-+
Suma gotówki jest może dwukrotnie wyższa, ale wartość tej gotówki będzie dużo niższa... Podstawy ekonomii...

wdupe69
2020-08-12 11:53:10
Ocena: 1(glosow:1)-+
Co najwyżej podstawy na temat twierdzeń z początków historii ekonomii. Obecnie (poza krajami na poziomie rozwoju średniowiecza) podaż pieniądza jest bardziej wynikiem przepisów z zakresu bankowości i poziomu stóp procentowych. Te służą głównie regulacji poziomu popytu i inwestycji. Fizyczna postać pieniądza jest tylko po to by umożliwić obrót gospodarczy poza systemem pieniądza elektronicznego. Olbrzymia część podaży pieniędzy jest w formie elektronicznej. Dostaje się wypłatę w gotówce czy przelewem? Ludzie płacą w sklepie zazwyczaj gotówką czy np. kartą? To nie świat z czasów Adama Smitha

FireCrow
2020-08-12 17:28:56
Ocena: 1(glosow:1)-+
ludziom prostym trzeba tłumaczyć prosto, jak dzieciom w podstawówce. Bardzo ładnie to przedstawiasz, zgadza się, że cywilizowana większość społeczeństwa nawet sobie nie zdaje sprawy w jak małym stopniu używają gotówki. Ale jest też spora część, który używa tylko gotówki aby uniknąć płacenia jakichkolwiek podatków, chcąc ominąć system. Brzmi jak sytuacja sprzed 30 lat, ale jednak wciąż się tak dzieje.

ruskm
2020-08-09 16:10:14
Ocena: -7(glosow:13)-+
Widocznie ludzie chcą gotówki. Co za różnica czy drukujemy czy emitujemy elektroniczny?

tomi2000
2020-08-11 18:28:32
Ocena: 1(glosow:3)-+
Żadna, za kreację pieniądza powinno się siedzieć dożywotnio

kornas1988
2020-08-09 11:19:24
Ocena: 4(glosow:8)-+
Nie ma to jak drukować kasę przy inflacji 4% . Do końca roku będzie z 10%

a308273
2020-08-09 11:13:12
Ocena: 5(glosow:7)-+
Chyba nie wartość a suma nominałów. Wartość jest wyznacza na przez pokrycie gotówki w towarach i pracy a nie przez cyferki na nich. To się nazywa napędzanie inflacji...

vacarius
2020-08-09 10:42:04
Ocena: 0(glosow:14)-+
Za 10 lat za 500 plus kupisz tylko jedną paczkę fajek.

cybulionek
2020-08-09 10:38:15
Ocena: 2(glosow:6)-+
Coś w tym jest, większość 2setek jaka trafia do kasy w sklepie gdzie pracuję to nówki sztuki, czasem nawet z kolejnymi numerami jeśli kilka banknotów naraz wpada, trend ten pojawił się równolegle z pojawieniem się koronapiertolca, który wydaje się być na rękę politykom nie tylko naszym i jeśli coś nie yebnie w najbliższym czasie to bedziemy sie pirdolić jeszcze dlugo z tą pandemią głupoty aż w końcu jednak yebnie bo na tą chwilę nikt nie chce z tym skończyć

e.k.n_1
2020-08-11 18:16:01
Ocena: 0(glosow:2)-+
zgadza się, od jakiś dwóch miesięcy jak wypłacam z bankomatu, wypluwa nowiutkie 200 zł. Prosto z drukarni i wyglądają jak podróbki. Na początku wzbudzały podejrzenia sprzedawców, ale ostatnio już się nie dziwią.....

tomi2000
2020-08-11 18:31:21
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ostatnio dostałem od klienta tysiąc złotych w pięćdziesiątkach. Były tak nowe, że miałem obawy czy nie fałszywe. Ja wiem, że stare banknoty zastępuje się nowymi, ale znając się trochę na ekonomii mam obawy, że to nie to

akuszer
2020-08-09 09:56:01
Ocena: -1(glosow:5)-+
inflacja się napędza

Edek_Kotek
2020-08-09 09:42:29
Ocena: 3(glosow:5)-+
By żyło się lepiej .... ;-)

nissin
2020-08-09 09:45:57
Ocena: -1(glosow:5)-+
"Dobra Zmiana"...na gorsze.

nissin
2020-08-09 09:35:11
Ocena: 8(glosow:16)-+
"Jeśli jednak wprowadzamy do obiegu więcej pieniądza, niż pojawia się towarów i usług, to wtedy właśnie mówimy o tzw. pustym pieniądzu i takie działanie powinno skutkować zwyżką cen. Jest to dość logiczne, bo dysponując większymi środkami, jesteśmy w stanie więcej wydać na to, co jest. Płacimy więcej, czyli inflacja rośnie." - temi.pl , "Inflacja w Polsce wciąż najwyższa w UE" - Bankier.pl

nissin
2020-08-09 09:42:04
Ocena: -2(glosow:12)-+
PS. - "Polacy jeżdżą na świąteczne zakupy do Niemiec. Jedni poszukują niemieckiej chemii, inni - słodyczy. Jeszcze inni jadą do Niemiec, bo jest... taniej. To się po prostu opłaca - przekonuje pani Edyta z okolic Morynia, którą spotkaliśmy w centrum handlowym Oder Center w mieście Schwedt." - finanse.wp.pl

luc2233
2020-08-09 09:17:14
Ocena: -4(glosow:16)-+
i żeby nie było, ten sam artykuł z którego wziąłeś tylko fragment: Jednak sam wzrost liczby banknotów w obiegu nie powinien być wprost wiązany z inflacją – w drugim kwartale wynikał on raczej ze zmiany preferencji użytkowników pieniądza. Innymi słowy, ceny dóbr i usług i tak by wzrosły, nawet gdyby ludzie woleli płacić elektronicznie, przez co NBP nie musiałby zlecać dodrukowania kolejnych serii banknotów. W czasach elektronicznego pieniądza i płatności bezgotówkowych zależność brzmi raczej: "ceny wzrosły, więc będą drukować", aniżeli "drukują, więc ceny wzrosną"....

luc2233
2020-08-09 09:18:24
Ocena: -4(glosow:10)-+
Współcześnie gotówka w obiegu to jedynie wąski fragment ogólnej podaży pieniądza, którą polski bank centralny (jak i jego odpowiedniki na świecie) od lat potrafi zwiększać bez konieczności stosowania farby drukarskiej. Tym bardziej, że NBP odpowiada jedynie za część podaży pieniądza (monety i banknoty to 16 proc.), a reszta kreowana jest poprzez banki komercyjne, tylko do pewnego stopnia powiązane z bankiem centralnym i regulacyjnym aparatem państwa.

wdupe69
2020-08-12 12:07:05
Ocena: 0(glosow:0)-+
A najlepsze jest to że to co piszesz jesz prawdą, a i tak zgarniasz minusy. Może ktoś chociaż napisze dlaczego w jego wersji wszechświata wygląda to inaczej? To zapewne Ci sami zapaleni eksperci z dziedziny ekonomiści co myślą, że 500+ wpłynie jakoś drastycznie na wzrost inflacji bo nie rozumieją, że przez przesuniecie środków z budżetu państwa do dyspozycji konsumentów podaż pieniądza nie zmienia się nawet o 1 gr. Niczym się nie różnią od zapewne wymyślonyej przez siebie żeby się dowartościować "madki" z internetów, która niby nie rozumie, że 500+ jest z podatków.

luc2233
2020-08-09 09:15:23
Ocena: -2(glosow:24)-+
Cały świat zaczyna drukować pieniądze. Luzowanie ilościowe QE ma uratować gospodarki...także ten tego..nissinku sprawdz bardziej nim coś napiszesz

franek1999
2020-08-09 09:37:03
Ocena: 4(glosow:12)-+
Jako wybitny ekumenista należy ci się nagroda Yobla. Ufundowana przez KUL.

luc2233
2020-08-09 09:58:58
Ocena: -1(glosow:15)-+
oj, boli prawda i zacytowaniew paru fragmentów z artykułu powyżej...czemu mnie to nie dziwi, że wyrywacie z kontekstu tylko to co wam pasuje, pomijając drażliwe fragmenty

franek1999
2020-08-09 10:20:31
Ocena: 4(glosow:12)-+
Poucz się historii. Masz rację, dodrukowanie pieniędzy nie czyni jeszcze inflacji. Inflację czyni słaby pieniądz. Prześledź wszystkie poczynania tego rządu. Każde, ale to każde poczynanie prowadzi do osłabienia złotówki. Wystarczy iść do sklepu i porównać ceny z przed pół roku. GUS na rozkaz yarka do obliczenia inflacji wpisuje do koszyka ceny jachtów, zamków i prywatnych odrzutowców.

luc2233
2020-08-09 10:23:14
Ocena: -4(glosow:12)-+
Przesledzilem kurs złotego...jakoś dziwnie się ostatnio nie osłabił...może inny argument podasz?

a308273
2020-08-09 11:16:32
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

a308273
2020-08-09 11:28:23
Ocena: 2(glosow:8)-+
Kogo obchodzi kurs? Ważne ile można kupić za 500pln. A ile można było rok temu. Teraz można 20% mniej.

franek1999
2020-08-09 11:45:04
Ocena: 0(glosow:6)-+
luc - Jesteś geniuszem ekumenicznym.

martin987
2020-08-09 11:57:35
Ocena: 2(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez moderatora

martin987
2020-08-09 12:07:58
Ocena: 0(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez moderatora

luc2233
2020-08-09 12:44:28
Ocena: -5(glosow:7)-+
a38 coś tam..kurs powinien cię interesować, bo gdyby np dolar byłby po 10 zł to dopiero byś płakał, co do inflacji...pomimo takich pobożnych życzeń nadal w Polsce tak wysokiej inflacji nie ma, może warto się douczyć. Martin, niestety dla ciebie franek ma rację. obecnie drukowanie pieniądze ma niewielki wpływ na inflację

martin987
2020-08-09 13:47:51
Ocena: -1(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

luc2233
2020-08-09 14:35:41
Ocena: -4(glosow:4)-+
martin, tak jestem prosty chłop, ale czaję więcej aniżeli ty..tu proszę, fragment artykułu z nagłówka nissina: "Jednak sam wzrost liczby banknotów w obiegu nie powinien być wprost wiązany z inflacją – w drugim kwartale wynikał on raczej ze zmiany preferencji użytkowników pieniądza. Innymi słowy, ceny dóbr i usług i tak by wzrosły, nawet gdyby ludzie woleli płacić elektronicznie, przez co NBP nie musiałby zlecać dodrukowania kolejnych serii banknotów. W czasach elektronicznego pieniądza i płatności bezgotówkowych zależność brzmi raczej: "ceny wzrosły, więc będą drukować", aniżeli "drukują

luc2233
2020-08-09 14:36:52
Ocena: -2(glosow:6)-+
więc to co twierdzisz już jest średniowieczem...innymi słowy z ekonomią i wiedzą na ten temat zatrzymałeś się już bardzo dawno temu, a prosty chłop jak ja, wie więcej od ciebie

martin987
2020-08-09 17:13:30
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

luc2233
2020-08-09 19:21:47
Ocena: -1(glosow:3)-+
martin podsumuję to krótko, autor artykułu, który jest u góry wykorzystany przez trolla nissina czyli Michał Żuławiński analityk Bankier.pl ma z pewnością znacznie większe pojęcie o ekonomii aniżeli taki znafca jak ty....innymi słowy nie ośmieszaj się

luc2233
2020-08-09 19:24:11
Ocena: -2(glosow:2)-+
a tu parę słów op tympseudo pisowcu jak twierdzisz: Michał Żuławiński Michał Żuławiński analityk Bankier.pl Michał Żuławiński Redaktor prowadzący działu Rynki Bankier.pl. Wraz z zespołem śledzi bieżące wydarzenia na polskiej giełdzie i globalnych rynkach finansowych, analizuje dane gospodarcze z kraju i ze świata, monitoruje politykę banków centralnych itp. Miłośnik nowych technologii, zarówno w obszarze mediów, jak i szeroko pojętego inwestowania. Laureat nagrody specjalnej w konkursie dla dziennikarzy ekonomicznych Narodowego Banku Polskiego im. Władysława Grabskiego....

luc2233
2020-08-09 19:38:25
Ocena: -1(glosow:3)-+
ale spoko geniuszu załóżmy że pan żuławiński się myli, ja się mylę a ty masz rację...i twoja teoria że gdy dodrukowuje się pieniądze to tylko wtedy rośnie inflacja, zatem co będzie jak wycofamy gotówkę z obrotu?? taki plan ma np szwecja..czy to znaczy że inflacja zniknie zgodnie z twoją teorią??a może twoja teira włąsnie sie wykłada a ty razem z nią?

martin987
2020-08-09 20:51:24
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

luc2233
2020-08-09 20:56:48
Ocena: -4(glosow:4)-+
Martin geniuszu jest różnica bo wg tego co twierdzisz to inflacja rośnie tylko wtedy gdy pieniądz jest drukowany...więc jeśli go wycofany to wg twojej teorii inflacja zniknie. Co należało dowieść!!!koniec

starszypanzkotem
2020-08-10 07:23:37
Ocena: -1(glosow:5)-+
Słabo bronisz Kasty pisowskiej, postaraj się bardziej, może jakiś argument???

luc2233
2020-08-10 10:11:48
Ocena: 1(glosow:3)-+
Kulson ale że ja niby bronię kastę??gdzie??bo podałem parę cytatów z artykułu na ktorym cwelanka oparł swą propagandę???
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Opinia o Jarosławie Kaczyńskim,
  •  Eliza Michalik, jeńców nie bierze.
  •  Dla kolegi pytam ...
  •  Czapki z głów! Bardzo mądra i szczera mowa.
Przez takie osoby, cierpią wszyscy operatorzy dronów. Airbus A380 przeleciał bardzo blisko.
główna
Dodano: 21.07.2018, 17:19:42   przez: vashek
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 29Skomentuj (41) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0