lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
ale mimo to nie mieli tylu chorób układu krążenia jak wielu dziś.
główna
Dodano: 27.02.2016, 13:59:03   przez: wiocha1984
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 224  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(123)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Ratto
2016-02-27 14:16:11
Ocena: 27(glosow:37)-+
Działo się tak dlatego, że głównym składnikiem tłuszczu zwierzęcego jest 18-węglowy kwas stearynowy, będący bliźniakiem tego, co mamy w naszej tkance tłuszczowej. Według aktualnej wiedzy ten kwas ma minimalny wpływ na gospodarkę lipoproteinami "cholesterol". Wszystkie inne mają albo negatywny(tłuszcz palmowy-największy syf) albo pozytywny wpływ (jednonienasycone, wielonienasycone n-3 i n-6). Osobnym czynnikiem obecnie jest jeszcze nadmierne stosowanie soli ukrytej prawie wszędzie. Ówczesne zdrowie układu krążenia wynikało także z tego, że ludzie mieli więcej ruchu.

pawel1710
2016-03-03 03:16:21
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ezeahiel
2016-02-29 14:53:22
Ocena: -1(glosow:9)-+
Oczywiscie ze nie mieli.....i dlatego umierali w wieku 30...40 lat. Co to za idiota wymyslil ???

jojoba
2016-02-29 14:33:08
Ocena: 1(glosow:5)-+
bo zapier...lali na roli!! a nie siedzieli przed kompem

rzeznianumer5
2016-02-29 14:26:47
Ocena: 1(glosow:7)-+
A tam nie mieli. Mieli tylko umierali nie na zawał albo na raka tylko na kłucie w boku albo "panie taki zdrowy był wywrócił się i umarł"

nick-16
2016-02-29 12:22:58
Ocena: 0(glosow:6)-+
Bo kiedyś jak ktoś umarł to nie sprawdzali na co. Zakopali za stodoła i nikt się nad tym nie roztrzasal.

zcxmkzyi
2016-02-29 11:45:55
Ocena: 6(glosow:6)-+
bo zapierdalali w polu i nie wozili się wszędzie samochodem a grubasów jest tyle bo wpierdalają słodkie w świńskich ilościach zagryzając to pseudo-hamburgerem z maka i popijając płynnym cukrem lub aspartamem. A po całym tym gównie jeszcze potrafią spalić papierosa. Chodzące śmietniki na odpady chemiczne. Koszmar kardiologa..

blind0
2016-02-29 11:04:34
Ocena: 1(glosow:7)-+
Jak zwykle glupoty nie poparte faktami. Wiecej ludzi umieralo i czesciej, a do tego srednia zycia sie wydluzyla. Autorowi i innym tutaj wydaje sie tak bo mamy ere internetu i szybkiego przeplywu informacji. Media, a nawet nasi znajomi bombarduja nas takimi newsami codziennie.

misiaija
2016-02-29 19:50:57
Ocena: 0(glosow:2)-+
Nie sprawdził, a się mądrzy. Prawdziwy wieśniak.

kocurxtr
2016-02-29 10:59:22
Ocena: -2(glosow:6)-+
lepszej jakości jedzonko było, mniej przetworzone... bez hormonów i antybiotyków; do tego jadło się mniej - a więcej ruszało - ot i cała tajemnica

blind0
2016-02-29 10:53:30
Ocena: 1(glosow:3)-+
Jak zwykle glupoty nie poparte faktami. Wiecej ludzi umieralo i czesciej, a do tego srednia zycia sie wydluzyla. Autorowi i innym tutaj wydaje sie tak bo mamy ere internetu i szybkiego przeplywu informacji. Media, a nawet nasi znajomi bombarduja nas takimi newsami codziennie.

radowan3
2016-02-29 01:07:17
Ocena: -1(glosow:3)-+
Cywilizacja nas zaj...ie.Parowki bez miesa i takie tam. Wole smalec z wiochy niz gowna z marketu

yeromine
2016-02-29 00:07:22
Ocena: 3(glosow:3)-+
co wy z tą 40stką? może w waszych rodzinach, bo w moich ludzie dożywali 100 , niektórzy nadal żyją po ponad 95 lat i maja się dobrze, za to ci którzy wpierniczają tłuszcz palmowy , popijając syropem glukozowo-fruktozowym...no ci to dopiero będą mieli przerąbane ale na szczęście dla nich medycyna działa dziś cuda i największych zdechlaków postawi na nogi

awesomebeauty
2016-02-28 23:17:47
Ocena: -2(glosow:4)-+
Cukier to najwiekszy zabojca nie tylko doroslych ale i dzieci poprostu fermentuje w organiznizmie i wytwarza choroby problem nadwagi nie bierze sie z tluszczu przynajmniej zwierzecego lecz z cukru. O dziwo tluszcze zwierzece nawet powinno sie jesc oczywiscie z glowa

antylewak
2016-02-28 23:15:47
Ocena: 3(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

piotr.dombrowski
2016-02-28 22:21:40
Ocena: -2(glosow:6)-+
Mój dziadek jadł chleb ze smalcem i do żył sędziwych 40 lat

zaldbag
2016-02-28 22:18:46
Ocena: 0(glosow:4)-+
Bzdura. Ludzie nigdy nie jedli tłusto. 100 lat temu mięso na stołach gościło nigdy / bardzo rzadko. Z powodów ekonomicznych zjedzenie kurczaka albo królika na niedzielny obiad to był luksus dla nielicznych. Do tego dochodziło dużo więcej ruchu. Poza tym kiedyś ludzie nie chorowali na choroby układu krążenia. Po prostu na nie umierali. Pierwszy zawał lub udar i do piachu. Dzisiaj średnia długość życia jest znacznie dłuższa, to i chorób więcej. Jeżeli ktoś regularnie żywi się tym co na zdjęciu, to jest duża szansa, że nie dożyje emerytury. Na własne życzenie.

linaxis
2016-02-28 23:25:50
Ocena: 1(glosow:3)-+
I wlasnie oto chodzi niech zus pocaluje mnie w d... Bede od dzis jadl jak najwiecej smalcu

zaldbag
2016-02-29 11:33:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
Ależ ZUS tylko o tym marzy, żeby Ci nie musieć wypłacać emerytury. Najlepiej jakbyś sobie strzelił w łeb podczas 67. urodzin. Niestety to nie jest takie proste. Jak będziesz miał wylew, to jest szansa, że jeszcze przez 5 lat twoja rodzina będzie Ci wycierała zaślinioną twarz i prowadziła Cię do łazienki. Naprawdę lepiej jest być zdrowym.

misiaija
2016-02-29 19:52:02
Ocena: -1(glosow:1)-+
Linaxis - ale nie z mąką, bo sobie zrobisz krzywdę. Serio :)

don_pedro_104
2016-02-28 22:09:27
Ocena: 3(glosow:5)-+
Sto lat temu można było umrzeć z powodu zwykłego zadrapania, jeśli wdała się w nie infekcja (ciekawy przypadek - Albert Alexander). Nie było antybiotyków, szalała gruźlica. Wielu ludzi umierało zanim zdążyli zachorować na serce. A na serce też ludzie umierali, tylko skąd mieli to wiedzieć? Wiedza o chorobach sercowo-naczyniowych ZACZĘŁA pojawiać się na początku 20 wieku, a rzekoma "epidemia" w okresie powojennym mogła być skutkiem przede wszystkim lepszej diagnostyki.

aneta999999
2016-02-28 21:50:49
Ocena: -1(glosow:5)-+
Proste, żyło się średnio 40 lat to i choroby omijaly.

antylewak
2016-02-28 23:16:58
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

profesionalista1
2016-02-28 21:36:35
Ocena: 1(glosow:1)-+
Bo wszystko spalali przy pracy a nie kutwa cały dzień na fejdie . Tak to do war zapasione leniwe kutasy :)

BloodyFace
2016-02-28 21:31:59
Ocena: -3(glosow:3)-+
Chyba twoich. Moi takiego dziadostwa nie jedli.

linaxis
2016-02-28 19:22:06
Ocena: 2(glosow:8)-+
Ta kur.. Smalec ze skwarkami 100g - 120kcal. Nutella 100g - 500kcal.

MajsterAndrzej
2016-02-28 18:09:17
Ocena: -1(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ken299
2016-02-28 20:00:37
Ocena: 4(glosow:6)-+
najgorzej jest jeszcze jak jakiś debil uważa wszystkich za idiotów a siebie za najmądrzejszego...to jest dopiero żal

zbysiu9
2016-02-28 17:39:54
Ocena: 0(glosow:2)-+
Obecnie do jedzenia pakuje się mnóstwo chemii organizm fiksuje, a później widzisz reklamy na leki, które mają pomagać na daną dolegliwość. Ludzkie życie dla wielu na tym świecie jest nic nie warte jak tylko zgadza się stan portfela.

PatrycjaTM
2016-02-28 17:38:30
Ocena: -2(glosow:8)-+
Działo się tak dlatego, że średnia wieku w którym ludzie umierali to 40 lat :)

linaxis
2016-02-28 17:36:48
Ocena: -1(glosow:3)-+
Teraz to wam piorą mózg jakimiś betakarotenami, kwasami omega 3 itd , kiedyś nie było takiej technologi i jakoś można było wyrzeźbić sylwetkę, w starożytności każdy miał 6 ciopak, i nikomu nie dawali kreatyny, nie wciskali żadnych teori żywnościowych, wystarczy mieć trochę ruchu a nie będziemy mieli problemu z nadwagą.

NIEN0RMALNY
2016-02-28 17:35:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
ciekawe że mniej tuczyło :)

kubacliper123
2016-02-28 17:18:33
Ocena: -1(glosow:3)-+
gupie ja wole notele

NIEN0RMALNY
2016-02-28 17:40:22
Ocena: 0(glosow:4)-+
nutella ze skwarkami??? bez sensu;/

Tom-Star
2016-02-28 17:05:19
Ocena: 3(glosow:3)-+
Taki dzban stał zawsze w rodzinnym domku mamy :D Teraz można spróbować przysmaku w większości schronisk górskich i karczmach ;)

wiocha1984
2016-02-28 17:57:38
Ocena: 2(glosow:4)-+
... no właśnie Tom-Star. Napisz jeszcze, czy Twoi rodzice i ich rodzeństwo powymierało w wieku 40 lat. Bo zdania są podzielone, część osób zabierająca głos w dyskusji uparcie twierdzi, że średnia długość życia w tamtych czasach była na poziomie 35-40 lat. Za "tamte czasy" przyjmujemy okres 1945 - 1990 r, czyli historię współczesną, której naoczni świadkowie jeszcze żyją i mogą wyrazić swój pogląd. Np. Ci , którzy na obowiązkowych szkolnych fartuszkach nosili tarcze szkolne, a 99% wolnego czasu spedzała z równieśnikami na wspólnych zabawach poza domem.

chlebzsmalcem
2016-02-28 17:03:46
Ocena: 3(glosow:3)-+
chleb ze sumalcem

kubacliper123
2016-02-28 17:20:12
Ocena: -1(glosow:1)-+
ale masz fajny obrazeek wes mi go pokasz ale taki durzy

prarock
2016-02-28 19:21:54
Ocena: 0(glosow:0)-+
kubacliper123 sorry, że się czepiam za ortografię ale zasadziłeś trzy błędy ortograficzne w tak krótkim zdaniu.

chlebzsmalcem
2016-03-04 23:48:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
Nie trzy ale 5 ! Znaki interpunkcyjne........

awesomebeauty
2016-02-28 16:49:59
Ocena: 0(glosow:2)-+
Stan wiedzy medycznej teraz sprowadza sie tylko do wciskania ludziom niepotrzebnych lekow syntecznych, bo licza sie tylko zyski, a nie liczby ludzi chorych. Zdrowe produkty naturalne ktore naprawde lecza ludzi jak np ten smalec z obrazku nie sa promowane bo nie da sie ich opatentowac I czerpac z nich zyskow wiec sa wrecz ukrywane.

preandpost
2016-02-28 16:48:23
Ocena: 1(glosow:3)-+
bzdura, długość życia ciągle się przedłuża, poza tym rozwój medycyny umożliwia dokładniejsze określenie przyczyny zgonu, dlatego też obecnie znamy więcej udokumentowanych przypadków śmierci z danej przyczyny

awesomebeauty
2016-02-28 16:52:53
Ocena: -1(glosow:3)-+
Ale bzdura na statystyki to sobie mozesz patrzec. Rozmawiaj z ludzmi ile ludzi umiera na raka na zawal w ich rodzinach. Idz na cmentarz rozejrzyj gwarantuje ci ze srednio leza Tam ludzie wieku 50 lat. Ludzie spia I to gleboko spia

awesomebeauty
2016-02-28 16:44:58
Ocena: 0(glosow:2)-+
Sol jest zdrowa I potrzebna dla organizmu MA 84 mimeraly ktore sa bardzo istotne w Naszej diecie, przed posilkami pol godziny powinno sie pic wode z sola, oczywiscie nie mowie tu o tym bialym proszku co jest w sklepie z dodatkiem antyzbrylaczy. Mowie tu o soli himalajskiej lub celtyckiej. Tluszcze zwierzece sa nam bardzo potrzebne a cholesterol to MIT dla robienia kasy I zmniejszenia populacji.

jacek.jacek
2016-02-28 16:24:10
Ocena: -3(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ikswohceicjow
2016-02-28 15:41:40
Ocena: -2(glosow:2)-+
Gdy nasi rodzicie i dziadkowie wpierdzielali smalec to nikt nie prowadził statystyk długowieczności i chorób wpływających na długowieczność, kiedyś człowiek umierał i koniec, dzisiaj na każdym kroku się o tym mówi, wszędzie reklamy lekarstw i "zdrowego życia" a wszystko na zlecenie firm farmaceutycznych, największą jednak głupotą jest wiara w to że ludzie w biednym komunistycznym kraju chorowali mniej niż w XXI wieku w kraju w którym w gruncie rzeczy niczego nie brakuje (dla ogółu nie dla jednostek)

ikswohceicjow
2016-02-28 15:55:14
Ocena: -1(glosow:1)-+
PS. Chociażby dlatego że nie ma danych statystycznych z tamtych lat nie zakłamujcie dzisiejszej rzeczywistości jak to robi Towarzysz Bolek. Choroby krążenia dotyczą głównie starych ludzi którzy większość życia spędzili w komunie, zobaczymy za 50 lat jak dzisiejsze młode pokolenie będzie sobie radzić z krążeniem. Naprawdę zacznijcie myśleć zanim zaczniecie komentować

plemiona1234
2016-03-04 08:43:59
Ocena: 0(glosow:0)-+
potłukłeś się?

JanMytnik
2016-02-28 15:37:33
Ocena: 1(glosow:1)-+
A ZUS modli sie o nasze zdrowie

JanMytnik
2016-02-29 03:28:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
wreszcie ktos zalapal.. dziekuje za ocene!!.. niemniej podpowiem.. im dluzej zyjemy tym ZUS nie musi placic!!!

sziwka
2016-02-28 15:30:08
Ocena: -2(glosow:2)-+
a powiedzcie mi bo pewnie większość z was zajada się świńskim mięsem..... jak można jeść coś co w 98% ma takie samo DNA jak ludzie??? Od zwierzęta z którego przeszczepia się zastawki serca i skóre? to tak jakbyście człowieka zjadali.... bleeee

pituhejka
2016-02-28 16:07:23
Ocena: 2(glosow:4)-+
Tak samo jak zajadanie się szpinakiem które też ma DNA. Bo DNA niuniuś mają wszystkie organizmy na ziemi takie samo. DNA to sekwencja nukleotydów a wszystkie informacje genetyczne zależą od układu tych nukleotydów co powoduje że świnia wygląda i zachowuje się jak świnia a szpinak wygląda i zachowuje się jak szpinak czyli siedzi w ziemi i rośnie. Jak ktoś chciałby zjeść coś bez DNA to musiałby spróbować np. piasek albo kamienie :P

maxmax79
2016-02-28 15:19:14
Ocena: 0(glosow:2)-+
A moze sprawdzcie ILE srednio ludzie zyli 100 lat temu?I jak? Co powiedzial wujek google? No wiec srednio ludzie zyli jakies 40 lat, 150 lat temu - okolo 30 lat, 300 lat temu - srednio 20 lat. Mieli czyste powietrze, jedzenie, owoce... a umierali jako nastolatki. Dlateczgo? Dzisiaj narzekamy na chemie, na medycyne itp. a nie zdajemy sobie sprawy, ze polowa tu piszacych nie dozylaby 5 roku zycia bez szczepionen

ikswohceicjow
2016-02-28 15:35:43
Ocena: 0(glosow:0)-+
trochę przesadziłeś z tym że 100 lat temu żyli 40 lat ... w średniowieczu średnia długość życia to około 30-35 lat, jednak wynikała ona z dużej umieralności noworodków, umówmy się że w średniowieczu też byli 80-latkowie, co nie zmienia faktu że ludzie umierali średnio znacznie wcześniej ze względów i higienicznych i lekarsko-medycznych

Papior
2016-02-28 15:36:00
Ocena: -1(glosow:1)-+
a wiesz jaki wpływ na tą długość życia miało jedzenie a jaki wpływ miały choroby i stan wiedzy medycznej?

maxmax79
2016-02-28 23:41:34
Ocena: -1(glosow:1)-+
Oto link: primaldocs.com/wp-content/uploads/2013/02/Life-Expectancy-at-Birth.p ng

linaxis
2016-02-28 15:04:59
Ocena: -1(glosow:1)-+
Z ogórkiem kiszonym... rozkosz

BigBertha
2016-02-28 14:52:23
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

NecrosDeus
2016-02-28 14:45:30
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Przemo.Cycol
2016-02-28 14:56:02
Ocena: 2(glosow:2)-+
Nigdy smalec w PRL-u nie był na kartki . Paliwo,cukier,Papierosy, mięso,wędliny,czekolada wyroby czekolado podobne owszem ale nigdy smalec!!! Mama wydała cię na świat pod koniec PRL-u i jesteś z tej dziedziny expertem

Zbowidowiec
2016-02-28 14:31:03
Ocena: 0(glosow:2)-+
Idę po słonine

antony
2016-02-28 14:07:00
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

antony
2016-02-28 14:05:29
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

plemiona1234
2016-02-28 14:36:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
taaa a zagryzali to wszystko fugara

MarcusWielki
2016-02-28 13:36:19
Ocena: 3(glosow:5)-+
Jedli pili się bawili. Spotykali osobiście nie na internecie. Pamiętam jak goście wychodzili około północy z gościny a nie każdy mieszkał naprzeciwko czy grzał taksówką. Soboty zapindalał człowiek na sześć godzin do pracy a praca czekała na człowieka nie człowiek za pracą. Stresu było dużo mniej, płodność nie jak dziś że drugie pokolenie jeszcze jeszcze a trzecie to kapłony i wyliniałe kurki nie nioski. Smalczyk / szmalec ha ha ha był bez konserwantów, uzdatniaczy, spulchniaczy, poprawiaczy. To były czasy. dzisiaj już mięso kupujesz po "wstrzykiwarce" i nie ma nie ma ... smalcu dobre

NecrosDeus
2016-02-28 14:23:38
Ocena: -3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

PawelJarosz89
2016-02-28 13:10:04
Ocena: 1(glosow:3)-+
moze jedli tlusto ale sie wiecej ruszali a odkąd wymyslili internet to wiadomo co sie dzieje 80 procent 55 procent spoleczenstwa to knury opasle bez kondycji

carmamir
2016-02-28 13:04:40
Ocena: -2(glosow:4)-+
Co tu duzo mowic. Wiocha1984 to przedstawiciel tysiecy po filozofiach i innych nedznych uniwerkach w PL, ktorzy mogliby oswietlic pol miasta od tego jaka ignorancja od nich bije. Zasady sa proste. Stawiasz teorie + WIARYGODNE badania (argumenty) i mozna rozmawiac. Ale rozmowa z ignorantem ktory stawia sobie teze i kaze innym ja obalic (nie przyjmujac przy tym ich argumentow/zbijajac je swoim doswiadczeniem w rodzinie (ROTFL))... Zalosne. Wielu takich niestety w Polsce.

wlocho1
2016-02-28 12:50:03
Ocena: 5(glosow:5)-+
Smalczyk z cebulka... Mniam

nowik1975
2016-02-28 12:44:13
Ocena: 7(glosow:7)-+
To taki dżem ze świni..

linaxis
2016-02-28 12:10:56
Ocena: 5(glosow:7)-+
Bo zapierd.. w polu od rana , a nie siedzieli przed komputerem

misiaija
2016-02-28 12:07:53
Ocena: 4(glosow:4)-+
Sama prawda. Tłuszcz nie tuczy. Jestem na diecie tłuszczowej i schudłam 20 kg. "Tłuste życie" dr Kwaśniewski :)

doody
2016-02-28 13:02:37
Ocena: 3(glosow:5)-+
Mnie udało się w roku 2005 schudnąć 26kg na diecie Kwaśniewskiego. Na dodatek przez cały okres diety nie byłem nigdy głodny...

mleko3.2
2016-02-28 14:09:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ja stosowałem dietę "CDK" tłuszczową na spalenie tłuszcz:) Chodzi o to by przyzwyczaić organizm do spalania tłuszczu a nie węglowodanów, poprzez całkowite ograniczenie ich. Dieta dla sportowców na redukcje.Skuteczna, ale też cierpi na niej masa mięśniowa.

ramtime
2016-02-28 11:49:46
Ocena: 1(glosow:1)-+
no to generalnie było tak. W gospodarstwie były 3 świnie. No to zabili jedną, to mieli smalec. Nikt nie jadł go na śniadanie przez 10 lat...

ramtime
2016-02-28 11:48:46
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

ramtime
2016-02-28 11:47:35
Ocena: 0(glosow:4)-+
41 komentarzy pod smalcem? Prawda proszę państwa jest taka, że nie o tłuszczu jest prawda. Bo pokolenie po obozach (czyli WW2) miało inne życie. Smalec jedli. Raz na miesiąc. Mogły by być te same produkty co dziś. Ale nawet wychudzone fit panienki czasem przedobrzą z witaminowymi koktajlami. A to właśnie kwestia umiaru we wszystkim. Właśnie tamte pokolenia miały dostęp do czekolady (tak bardzo zdrowej), ale o dziwo, mieli też mniej stresów rozproszonych we wszystkich strefach życia, przede wszystkim serce mniej miało do roboty

KotSchrodingera
2016-02-28 11:40:42
Ocena: -1(glosow:7)-+
Pochodzę z długowiecznej rodziny. Moja prapraprababcia żyła np 96 lat, a praprababcia 94. Prababcie po 86 i 90. W moim przypadku nie jest więc prawdą, że ludzie dawniej żyli po 50 lat. Tylko faceci dożywali zwykle max 60, ale zapewne dlatego, że chlali. Dziadek żył 80 lat. Jedli tłusto, mieli dużo ruchu na świeżym powietrzu, nie musieli się śpieszyć. Przechodząc się po cmentarzu z tamtych czasów można jednak zauważyć dużo grobów dzieci. Zapewne umierały z powodu braku szczepionek, a teraz jakieś jełopy krzyczą, jakie to szczepionki są szkodliwe

marekniedowiarek
2016-02-28 11:18:57
Ocena: 4(glosow:6)-+
Dżem ze świni :)

magicznamagda
2016-02-28 11:12:45
Ocena: 3(glosow:5)-+
kiedyś nie było chemii w żarciu żadnej modyfikacji i innych śmieci.

mqt1992usz
2016-02-28 10:39:48
Ocena: 0(glosow:2)-+
Dieta Optymalna - Kwaśniewski, książka odpowie na to pytanie.

Samsara
2016-02-28 10:37:00
Ocena: 3(glosow:5)-+
Może dlatego że nie walili po pięć kaw dziennie? Może mieli więcej ruchu, bo poginali na piechotę, a dzisiaj do klienta dojeżdża się samochodem setki kilometrów by później znów siedzieć? Tak trudno ruszyć bańką i zobaczyć jak zmieniła się rzeczywistość? Poza tym kto pięćdziesiąt czy więcej lat temu wiedział o chorobach? Ludzie często umierali nie wiedząc że na cokolwiek chorują.

Popmean
2016-02-28 11:00:16
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

manamanam
2016-02-28 10:22:52
Ocena: 5(glosow:5)-+
Bo żarli tłuste jedzenie, a potem szli na pół dnia na dwór. Problem nie leży w samym jedzeniu, tak jak teraz wszyscy obsrywają się, że w produktach dla dzieci jest cukier. Kiedyś też był i żarliśmy to na potęgę, jedyną różnicą jest to, że kiedyś nie mieliśmy boisk zamykanych na cztery kłódki, a rodzice nie rzucali nam tabletu, bylebyśmy tylko dali im w spokoju obejrzeć trudne sprawy, tylko sami często zabierali nas na podwórko z piłką.

bentleyem
2016-02-28 09:53:02
Ocena: 3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

jarek_arek
2016-02-28 10:15:05
Ocena: 1(glosow:1)-+
No właśnie:)

Medekekek
2016-02-28 08:58:27
Ocena: -1(glosow:5)-+
Co wy pier*******? Moja bobcia zmarła w wieku 96 lat, moja matka w wieku 85, ojciec nadal żyje i ma 89. Obie pochodzą ze wsi zabitej deskami, a ojciec z miasta. Wszyscy pracowali ciężko przez całe życie. Teraz jak patrzę na nekrologi to żałość mnie ogarnia 15-25-30-26-40-38 lat i już ktoś umiera...

wiocha1984
2016-02-28 09:37:31
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

wiocha1984
2016-02-28 09:40:21
Ocena: 1(glosow:1)-+
... mam takie same doświadczenia w mojej rodzinie , wszyscy żyli długo a jedynymi chorobami jakie się na starość trafiały , to korzonki i reumatyzm. Jeden wuj miał wylew i w skutek tego sparaliżowanę jedną stronę ciała. Tłusty rosół, śmietana w zupie, boczek, skwarki, słonina i smalec na chlebie to było podstawowe menu w kuchni. Wszyscy żyli dlugo, poniżej 80 - 90.tki nikt nie odchodził. W menu były tez warzywa z ogródka i z pola. W sklepie kupowało się chleb, oranżadę , słodycze i ewentualnie ryby lub owoce "egzotyczne" arbuzy, banany ...jeśli w ogóle były

roga82
2016-02-28 10:26:39
Ocena: 0(glosow:4)-+
nie no spoko, kiedyś to były czasy że nikt nie umierał... Umierali umierali, tylko że kiedyś średnia długość życia wynosiła 50 lat, teraz 70. Odsyłam do informacji na ten temat. Kiedyś człowiek umierał "po prostu", dzisiaj znana jest tego przyczyna.

wiocha1984
2016-02-28 11:16:28
Ocena: 1(glosow:3)-+
Roga82 ...a czy ktoś tutaj napisał, że nie umierali??? Statystyki to sobie można tworzyć dowolnie , do średniej życia w latach 60-tych wrzucimy tych z AK po wyrokach śmierci, plus poległych po pijaku na różnych budowach, lub zachlanych po pracy n asmierć ...i średnia leci w dół. Analogicznie tworzą statystyki średniej krajowej zarobków w III RP. Więc skoro uważasz, że umieralność była taka sama, i stan zdrowia rónież, to dyskusję należy uważać za zakończoną.

carmamir
2016-02-28 13:02:34
Ocena: -1(glosow:3)-+
@wiocha1984 Widac ze jestes niedouczonym ignorantem jakich wielu po jakis filozofiach w pipidowie dolnym. Absolwent uniwerka z top200 swiata nigdy by nie powiedzial ***mam takie same doświadczenia w mojej rodzinie*** i ***.i średnia leci w dół***. Twoja ignorancja i brak wiedzy wyskakuje w kazdym Twoim zdaniu. Stworzyles sobie teorie ktora nie ma zadnych podstaw (ludzie kiedys zyli o wiele krocej, nie bylo diagnostyki) i chcesz zeby inni tworzyli kontr argumenty. Przedstaw swoje BADANIA lub cos co potwierdzaloby to (nie istnieja takie rzeczy bo to co piszesz to bzdury), a nie walisz bzdury.

bajubaju
2016-02-27 23:45:00
Ocena: -5(glosow:5)-+
Bo zasuwali od 5 rano do 9 wieczorem i umierali w wieku 45 lat.

alinek
2016-02-27 23:28:58
Ocena: 0(glosow:4)-+
no, i żyli całe 35 lat /średnio/!Jak to możliwe?

plemiona1234
2016-02-28 14:40:29
Ocena: -1(glosow:3)-+
zapytaj się matematyka to ci odpowie

klaus28
2016-02-27 21:48:41
Ocena: -2(glosow:2)-+
chyba twoich,wsioku!

panda23
2016-02-27 20:52:56
Ocena: -1(glosow:5)-+
Zywność nie była faszerowana chemią.Chleb był bez polepszaczy.itp itd ŻYLO SIĘ BEZ CHEMI

Gabi0906
2016-02-27 20:18:47
Ocena: 2(glosow:4)-+
Może dlatego, że kiedyś się jadło prawdziwe jedzenie, tłuste lub nie, ale jedzenie, a nie chemię ze śladowymi ilościami jedzenia w składzie.

hector1923
2016-02-27 20:16:23
Ocena: 4(glosow:4)-+
Oyebałbym cały garnuch z chlebem:)

sarna
2016-02-27 20:10:46
Ocena: 1(glosow:5)-+
i to tylko dowód na to ze cukier którego teraz wszędzie pełno niszczy zdrowie

ToStraszne
2016-02-27 16:12:34
Ocena: 1(glosow:3)-+
Jedli tlusto 2x do roku, Boże Narodzenie i Wielkanoc. Po za tym tylko przy specjalnych okazjach, minimalna ilość urządzeń dostępnych w domach wymuszala wysiłek fizyczny. Umierali jak wszedzie, również obecnie.

wiocha1984
2016-02-27 17:39:28
Ocena: -1(glosow:3)-+
jedli S U T O 2x do roku, Boże Narodzenie i Wielkanoc. Poza tym S U T O jedli przy specjalnych okazjach - np. wesela, święta. Ruch? Ile jest zawodów, w ktorych nałazisz się, że nogi w du** włażą? Listonosz , kelner, nauczyciel, brygadzista na produkcji, sprzedawca w sklepie ...mało ruchu? Umierali jak wszędzie? Dzisiaj na cmentarzach to jest "złoty przemysł". Kiedyś tyle pochówków każdego dnia nei było. Nie było również takiego uzaleznienia od leków i niedouczonych lekarzy. Prawda? Przemysł spożywczy truje, lekarze trują, apteki w tym pomagają, piekarze też nie są bez wi

gruzawik
2016-02-27 17:49:46
Ocena: -2(glosow:2)-+
ignorant.

spastuszak
2016-02-27 15:54:21
Ocena: 2(glosow:6)-+
Bo nie siedzieli z dupą przed kompem.

sziwka
2016-02-27 15:48:03
Ocena: 0(glosow:2)-+
Naukowcy z Uniwersytetu w Pensylwanii odkryli najstarsze ślady nowotworu na ludzkich kościach. Znajdują się one na szczątkach neandertalczyka sprzed 120 tysięcy lat - informuje BBC News Tak więc medycyna dopiero jest w stanie stwierdzać na co ludzie chorowali. 100 lat temu medycyna stała na takim poziomie ze można było stwierdzić zgon z przyczyn naturalnych lub nie. Dopiero od niedawana można szczegółowo diagnozować. Ludzie zawsze bedą umierać

all4you_9
2016-02-27 15:45:22
Ocena: 2(glosow:4)-+
Umierali i starzeli się szybciej. Umierali tak samo często na raka jak nie częściej, po za tym umierali na choroby które dziś są łatwo uleczalne lub leczone zachowawczo, na które się nie umiera np. cukrzyca. Różnica polega że teraz medycyna jest na innym poziomie, a kiedyś ludzie umierali i nie wiadomo było na co. Kalekich było mniej, ale rodziło się tyle samo, tyle że widoczne oznaki upośledzenia po porodzie kwalifikowały noworodka do utopienia w misce przy aprobacie, ojca lub babki. Zapytajcie swoje babcie i prababcie, zwłaszcza ze wsi, jak było z niepełnosprawnymi.

gangnam10
2016-02-27 15:27:55
Ocena: 0(glosow:4)-+
I żyli nawet 50 lat!!

wiocha1984
2016-02-27 15:49:59
Ocena: -2(glosow:4)-+
...żyli po 90 lat i więcej. Ale w tytule absurdu nie zadałam pytania kto jak długo kiedyś żył , tylko dlaczego wcześniejsze pokolenia ludzi , jedząc tlusto - słoniny, smalce, śmietany, tłuste mleko, twarogi , tłuste kiełbasy, pasztety ..etc , nie mieli problemów z układem krążenia. Dzisiejsze dzieci w wieku szkolnym mają już problem z nadwagą, problemy podwyższonym cholesterolem. Kit z tym kto jak długo kiedyś żył, dzisiaj też ludzie mrą młodo.

SzareBiurko
2016-02-27 18:21:02
Ocena: -2(glosow:4)-+
wiocha1984 - jeżeli wierzysz w to, że żyli po 90 lat i więcej, to przejdź się na jakiś stary cmentarz i poczytaj nagrobki. Mniej niż połowa ludzi żyła ponad 70 lat.

gruzawik
2016-02-27 18:41:19
Ocena: 1(glosow:3)-+
noworodków i małych dzieci nawet nie opisywano. jak przeżył dzieciństwo, to już nic go długo nie brało, do późnej starości, czyli tak pod 50tkę, potem ciach i w piach, bo kto wtedy pojęcie o prewencji wieńcówki miał... najlepiej bajędę z cyklu "Jak to drzewiej było lepiej..." wydalić:)

NecrosDeus
2016-02-28 14:31:27
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

wiocha1984
2016-02-28 18:48:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
NecrosDeus ... szkoda, że nie przytoczyłeś statystyk sprzed dwóch milionów lat. Na diabła gadasz o średniowieczu! Temat dyskusji dotyczy historii wspólczesnej ... czyli ludzi urodzonych powiedzmy w 1910r oraz trzech - czterech pokoleń po nich. Porównujemy cztery pokolenia od Twojego ...wstecz, do naszych dziadków. Dzisiejsze pokolenie ma normę cholesterolu ustaloną na max 150 , bo powyżej to ...zapchanie arterii żylnych i rychła śmierć. O tym jest dyskusja, a nie o statystykach ze średniowiecza. I co Ty tak tych gimbusów atakujesz? Kompleksy masz ???

Suzzi86
2016-02-27 14:50:51
Ocena: 2(glosow:6)-+
nie wpierdzielali śmieciowego żarcia z konserwantami, słodyczy i napojów bogatych w cukry proste. a dieta wysokotłuszczowa jest wbrew pozorom zdrowa.

gruzawik
2016-02-27 14:28:41
Ocena: -1(glosow:3)-+
aha. nie mieli. bogowie... śmiać się, czy płakać, sam nie wiem. radzę sprawdzić, na co umierali, jak już odpowiedniego wieku dożyli.

Tropiciel11
2016-02-27 14:28:20
Ocena: 1(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

Ratto
2016-02-27 14:16:11
Ocena: 27(glosow:37)-+
Działo się tak dlatego, że głównym składnikiem tłuszczu zwierzęcego jest 18-węglowy kwas stearynowy, będący bliźniakiem tego, co mamy w naszej tkance tłuszczowej. Według aktualnej wiedzy ten kwas ma minimalny wpływ na gospodarkę lipoproteinami "cholesterol". Wszystkie inne mają albo negatywny(tłuszcz palmowy-największy syf) albo pozytywny wpływ (jednonienasycone, wielonienasycone n-3 i n-6). Osobnym czynnikiem obecnie jest jeszcze nadmierne stosowanie soli ukrytej prawie wszędzie. Ówczesne zdrowie układu krążenia wynikało także z tego, że ludzie mieli więcej ruchu.

plemiona1234
2016-02-27 16:29:14
Ocena: 1(glosow:3)-+
szczególnie jak pracowali fizycznie i dziennie spalali po 7-9k kalorii

doody
2016-02-27 20:21:31
Ocena: 0(glosow:4)-+
Zgadzam się Ratto. Tłuszcz zwierzęcy nie jest naszym wrogiem, tylko cukier... Węglowodany karmią m.in. raka...

lsdarkman
2016-02-28 11:03:55
Ocena: -3(glosow:3)-+
dodac trzeba ze w teraźniejszym jedzeniu jest poł tablicy medelejewa, albo i 3/4

plemiona1234
2016-02-28 14:46:38
Ocena: 2(glosow:2)-+
lsdarkman to jak akurat niema znaczenia - nie maja znaczenia pierwiastki ale związki czad to tylko węgiel i tlen a zabija

Gorilla1984
2016-02-27 14:00:50
Ocena: 3(glosow:9)-+
Jedli mało, żyli krótko....

wiocha1984
2016-02-27 14:08:37
Ocena: 0(glosow:4)-+
jedli sporo , w społecznościach małych maisteczek i wsi rzadko ktoś umierał. Pogrzeby zdarzały się od wielkiego dzwonu , rak też nie był aż tak powszechny jak dziś. Mam na mysli poprzednie stulecie, bo jesli sięgnąć gdzies głębiej w historię ... to niezaleznie od tego ile jedli - zyli naprawdę krótko.

plemiona1234
2016-02-27 16:34:10
Ocena: 1(glosow:1)-+
gor jeszcze 100 lat temu jedli - śniadanie, drugie śniadanie/podobiadek, obiad, podwieczorek, kolacje , pod kurek , mało ale często

NecrosDeus
2016-02-28 14:38:48
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Autor filmiku zarzeka się, że sprawdził i że to nie jest fejk
  •  Taka refleksja po dzisiejszym marszu rolników ...
  •  Diagnoza
  •  Nie śmieszno, a straszno
Tylko u ojca dyrektora w Radio Maryja
główna
Dodano: 08.07.2018, 20:54:04   przez: czeskiwafel
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 154Skomentuj (28) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0